Skocz do zawartości

126 BIS - project 1.2 MPI central - moge sie pochwalic?


Rekomendowane odpowiedzi

Żuraw, tak sobie myślę i nie moge się domyślić dlaczego wziąłeś przednie zawieszenie od Punto I a nie na przykład od seicento/ cinquecento ? Byłoby troche węższe to i poszerzenia by były mniejsze wink.gif

Jedyny powód jaki mi do głowy przychodzi to pasujące mocowania( rozstawy ) dobrze myślę ?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żuraw, tak sobie myślę i nie moge się domyślić dlaczego wziąłeś przednie zawieszenie od Punto I a

> nie na przykład od seicento/ cinquecento ? Byłoby troche węższe to i poszerzenia by były

> mniejsze

> Jedyny powód jaki mi do głowy przychodzi to pasujące mocowania( rozstawy ) dobrze myślę ?

> Pozdr.

Powod jest bardziej prozaiczny niz ci sie wydaje grinser006.gif Mianowicie w cc czy sc nei ma sanek - wahacze przymocowane sa do namiastek podluznic. Mozna bylo zastosowac sanki z uno, wtedy bylyby wezsze, ale zaczynaja sei rpoblemy z polosiami do skrzyni C.514. czyli serii z cc/sc/punto poniewaz polosie pasuja jedynie od uno z wersji na Wlochy. No i zaczynaja sie schody w prypadku gdy cos kleknie. Wiec zastosowalem dawce, do ktorego czesci sa ogolnodostepne czyli punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje - nowa wersja gwintu, ten oprocz regulacji twardosci ma rowniez regulacje wysokosci w zakresie 4cm. Po opiuszczeniu max w dol, mozna na przod zalzyc tylne amory i zejsc kolejne 4cm, wiec chyba wystarczajaco nisko grinser006.gif

resizeofimg1904.jpg

resizeofimg1905m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje - nowa wersja gwintu, ten oprocz regulacji twardosci ma

> rowniez regulacje wysokosci w zakresie 4cm. Po opiuszczeniu max w dol, mozna na przod zalzyc

> tylne amory i zejsc kolejne 4cm, wiec chyba wystarczajaco nisko

co to za gwint?

Daj namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam robilem Amor seryjny malucha (moze byc dowolny malucha), tleje kupilem, kapsle porobilem,

> sprezyny na zamowienie zrobili w pospringu. Wszystko gra i dziala jak nalezy

Idziemy do przodu. Nowy gwint juz w samochodzie grinser006.gif Powiem krotko - jest zajebiscie - regulacja wysokosci oraz regulacja twardosci daje pelne pole do popisu - bie ma takiej opcji, zeby ktos nie znalazl odpowiedniego ustawienia dla siebie. Dodajac do tego stabilizator pelnia szczescia zostala osiagnieta. Tak - po prostu sie chwale grinser006.gif

resizeofimg1917.jpg

resizeofimg1926.jpg

Widac ile jeszcze mozna opuscic samochod, wiec looozik zlosnik.gif :

resizeofimg1921.jpg

resizeofimg1922q.jpg

resizeofimg1923.jpg

resizeofimg1932.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale strup to auto

Nie znasz sie 270751858-jezyk.gif

Dzisaj sprawdzilem skrajne polozenia gwintu, czyli ile siada pod wplywem ciezaru, ile sie skroci przy symulacji najechania przednim kolem na kraweznik i czy dobije do konca pracy amora. Wszystko pracuje jak nalezy - przysiada ok 2cm, jak sie go uniesie po przekatnej to amor skraca sie 4cm, ale nie dobija do konca. Przy podnisionym kole skakalem po nadkolu i wtedy dol amora dobijal do gornego kapsla. Dlatego, zeby w przyslosci uniknac takich sytuacji dolozylem gumke jako odbojnik i jest juz super gites majonez grinser006.gif

Maksymalnie scisniety gwint:

resizeofimg2000.jpg

Zostalo 1,5cm:

resizeofimg1999.jpg

Uniesiony przod:

resizeofimg2001.jpg

resizeofimg2004.jpg

resizeofimg2007.jpg

I fota koncowej wersji juz z odbojnikiem:

resizeofimg2008.jpg

Zrobilem tez probna przymiarke stabilizatora przedniego i pasuje jak ulal. Jutro jade kupic gumki do niego i montaz przedniego zawieszenia bedzie mozna uznac za zakonczony. Pozostanie ewentualna regulacja twardosci, bo na razie jest fajnie mieciutko spineyes.gif Samochod stoi tak jak chcialem nieco wyzej niz dotychczas (4cm pomiedzy opona i rantem), i komponuje sie ladnie z tylem. A jesli po pierwszych jazdach okaze sie ze przod jest troszke za wysoko to podniose tyl. Bo i tak po warszawskiech drogach i hopach nie da sie jedzic na codzien z taka gleba, tym bardziej, ze rozkminilem juz pelna regulacje wysokosci w zwyklych kolumnach MacPhersona yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stabilizator juz zalozony na swoje miejsce. Pasuje idealnie i czuc ze dziala - podnosilem samochod pod jednym kolem i jest duzo sztywniej. Zobaczymy jak bedzie sie spisywal podczas jazdy grinser006.gif:

resizeofimg2010.jpg

resizeofimg2011.jpg

resizeofimg2012.jpg

resizeofimg2019.jpg

A tu takie male wycinanki coby podczas jazdy ciszej bylo, bo glowe jednak urywalo spineyes.gif. Widac, ze material pofalowany poniewaz nie jest jeszcze przyklejony. Nie jest rowniez dociety idealnie - to bede robil podczas klejenia.

resizeofimg2021.jpg

resizeofimg2022.jpg

resizeofimg2023.jpg

resizeofimg2024.jpg

resizeofimg2025.jpg

resizeofimg2029.jpg

resizeofimg2030.jpg

resizeofimg2032.jpg

I jak - pasi? drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to mogłeś obkleić wnętrze a klatke nie, wtedy by bylo fajnie

Nie pasowaloby bo kaltka przechodzi przez zabudowe silnika, ktore rowniez obita jest tym materialem i jest rowneiz w bagazniku. Dizwnie wygladal oklejony caly bagazbik i gola rura w nim oraz czerwona klatka wychodzaca z zabudowy silnnika. Jak masz troche pojecie w programie graficznym (ja np nie) to zien w ponizszej focie cala klatkena czerwony:

100_8129.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś już ze stabem? Bo obawiam się, że mocno Ci zepsuje sprawę. W CC końcówki staba nie są tak blisko końca wahaczy złapane więc nie dość, że masz staba od auta z silnikiem z przodu to jeszcze sztywniej złożonego. Będzie przodem wyjeżdżał a nie o to w aucie RWD chodzi zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oby bo wiesz źle dobrany stab jest gorszy jak jego brak.

Mowiac jua za powaznie, to jego srodkowe mocowania sa weziej niz w cc/sc, przez co ramie jest dluzsze wiec slabsze dzialanie staba. Ale ta jak mowie - trzeba potestowac i wtedy zobacze czy trzeba cos zmodyfikwoac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko. wiesz u ciebie nie ma silnika z przodu, sprezyny chyba tez dawałeś słabsze z przodu niż ma

> cc/sc

Tak to wyglada przy dzwignieciu z jednej strony:

resizeofimg2016.jpg

przy czym nie ma staba z tylu i to wlasnei tyl duzo bardziej sie przegial w porownaniu do wersji bez staba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podbiję wątek przy okazji bo mam pytanie.

Wątek ma "milion" stron, a ja chciałem znaleść informację na temat nagrzewnicy. Jak masz zrobione ogrzewanie? Czy bis ma fabrycznie wodną nagrzewnicę? Czy taka nagrzewnica pasuje do "zwykłego" malucha???

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podbiję wątek przy okazji bo mam pytanie.

> Wątek ma "milion" stron, a ja chciałem znaleść informację na temat nagrzewnicy. Jak masz zrobione

> ogrzewanie? Czy bis ma fabrycznie wodną nagrzewnicę? Czy taka nagrzewnica pasuje do "zwykłego"

> malucha???

> Pozdro

W Bisie nagrzewnica jest fabrycznie montowana obok wentylatora powietrza wnetrza kabiny (przylega do niego). Rurki srednicy okolo 20mm poprowadzone sa tunelem wewnatrz samochodu do pulpitu sterowniczego, ktory jest inny niz w zwyklym maluchu. Zarowno nagrzewnice z obudowa jak i pulipt sterowniczy mozesz zalozyc do zwyklego malucha, trzeba tylko w podszybiu dorobic dwa mocowania dla samej nagrzewnicy oraz najlepiej wspawac kratke dolotu powietrza w podszybiu:

resizeofimg0827.jpg

resizeofimg0829.jpg

resizeofimg0839.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj pierwszy raz po zimie i zlozeniu calego malucha wyciagnalem go z garazu na miasto. Zmobilizowal mnie do tego troche kolega z Wegier, ktory akurat przyjechal do Warszawy, ale jak juz wyjechalismy na miasto, to banana na twarzy mam do tej pory grinser006.gif Jezdzilismy bez celu chyba ze dwie godziny krecac sie po centrum blizszym i dalszym obserwujac reakcje ludzi icon_eek.gif Musze powiedziec, ze takiego dnia mi trzeba bylo - po dwoch latach budowy i wkurzania sie na wiele rzeczy, gdy budowa wychodzila juz bokiem, wkurw siegal zenitu, a robota wydawaloby sie nie posuwala do rpzodu, dzisiaj odczulem ze ta masa pracy nie poszla na marne. yay.gif A banana mam dalej na twarzy bo wieczorem dalej krecilismy sie po miescie lojac co poniektorych yay.gifyay.gifyay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacze jak zobacze...

Musisz wybrac sie na ktorys ze zlotow maluchow w tym roku:

3-5.06.2011 - CZ - Přelouč (jedziemy + Praga)

22-24.07 - H - Találkozó, Velencei-tó (Találkozó)

19-21.08 - PL - Torun

Tam bedziesz mogl zobaczyc mojego malucha grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz wybrac sie na ktorys ze zlotow maluchow w tym roku:

> 3-5.06.2011 - CZ - Přelouč (jedziemy + Praga)

> 22-24.07 - H - Találkozó, Velencei-tó (Találkozó)

> 19-21.08 - PL - Torun

> Tam bedziesz mogl zobaczyc mojego malucha

Na pierwszy może się wybiorę...

Drugi odpada bo będzie blisko, a trzeci na pewno odpada bo będę niewyspany zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pierwszy może się wybiorę...

> Drugi odpada bo będzie blisko, a trzeci na pewno odpada bo będę niewyspany

Nie badz mietki - Torun to w tym roku zamiennik Zvolenia - wszyscy zgadalismy sie, ze obowiazkowo na ten zlot jedziemy i nie ma zmiluj chaja.gif Inne mzoesz odpuscie, ale nie Torun!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawaj, dawaj... Chciałbym zobaczyć komenatrze...

> NO I W KOŃCU JAKIŚ FILMIK!!!!!!

Eee- teraz to nie a co, bo podnioslem tyl chyba troche za duzo i koza jest spineyes.gif Trzeba opuscic. Poza tym w sobote wyjmuje skrzynie i zakladam do testow dluzsza. Zobaczymy jak bedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Eee- teraz to nie a co, bo podnioslem tyl chyba troche za duzo i koza jest Trzeba opuscic. Poza

> tym w sobote wyjmuje skrzynie i zakladam do testow dluzsza. Zobaczymy jak bedzie

panie jakiego filma byś nakręcił w końcu jak sie to odpycha smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panie jakiego filma byś nakręcił w końcu jak sie to odpycha

Spoko wodza, na razie skrzynie wyjalem, zdjalem zamach, wymienilem uszczleniacz walu tylu silnika, zdemontowalem rozrzad, wymienilem uszczlenaicz z przodu, wymienilem miske, w nowa wspawalem miejsce na czujnik temperatury oleju, wymienilem w skrzyni kola V biegu na eSkowe, wiec moze zacznei jezdzic, opuscilem tylny zawias do pozycji bardziej cywilizowanej i zalozylem tylny stabilizator w koncu. Trzeba jeszcze popodlaczac linki zmiany biegow, drobna korekte wtyczek cewek zrobic, bo jedna sie rozjechala nieco, polakierowac miske po spawaniu, zalac silnik i skrzynie olejem i konczyc dalej wyklejanki bagaznika.

Ufff - duzo zrobione, jeszce wiecej przede mna, a czasu jak na lekarstwo. Ale dobrze ze choc odrobine prace ida do przodu grinser006.gif

Jak sie wszystko skonczy to trzeba bedzie sie spotkac z kims, kto ogarnia kamere i zgrac maly filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.