Jump to content
Sign in to follow this  
Zuraw

126 BIS - project 1.2 MPI central - moge sie pochwalic?

Recommended Posts

Jestem po pierwszych mocniejszych testach. Co prawda mam jeszcze problem z koncowka linki zmiany biegow - rozszczepil sie zgrzew pancerza przy lewarku co objawia sie tym, ze jak za szybko wrzuce dwojke to wypina sie linka i parzystych juz nie mam. Trzeba ise zatrzymac, poprawic i ogien. Lekarstwo jakie zastosowalo to pelnom gembom zwykly drut, czyli opasalem zeby sie nei wypinalo i na razie tak smigam, bo ciagle sie mijam z gosciem od migomatu, zeby to heftnal.

W kazdym razie przyspieszenie nie jest do konca znane, bo musze uwazac jak wrzucam dwojke i troche czasu na tym schodzi, ale i tak fajnie jest ogladac zostajace samochody na swiatlach grinser006.gif Natomiast jesli chodzi o predkosc, mialem juz na blacie 190km/h i jeszcze cos tam daloby sie wycisnac, ale zabraklo miejsca i nie bylo do konca bezpieczne, bo wciaz geometrie mam nieopanowana.

No i mam drobne przeklamanie predkosciomierza, ktore wynika z samego urzadzenia oraz roznicy w rozmiarze kol - Prot skalowal na swoich zdaje sie 165/55, a ja mam 175/50 i przy 140 kilku km/h w focusie jadacym rownolegle bylo 130 kilka km/h.

No i najwazniejsze, to niestety przednie zawieszneie i jego mankamenty - przy hamowaniu kola sie nieco rozjezdzaja jak resor sie ugina. Taki urok malucha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i chrupnelo, dupnelo i koniec jazdy. Sprzeglo zaczelo zyc wlasnym zyciem - nie da sie wrzucic zadnego biegu na pracujacym silniku, po jego wylaczneiu wchodzi kazdy, a przy wcisnietym sprzegle samochod rusza przy uruchamianiu.

Wiec zajecie na najblizsze dni juz mam icon_rolleyes.gif

BTW - co obstawiacie - docisk czy lozysko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i chrupnelo, dupnelo i koniec jazdy. Sprzeglo zaczelo zyc wlasnym

> zyciem - nie da sie wrzucic zadnego biegu na pracujacym silniku,

> po jego wylaczneiu wchodzi kazdy, a przy wcisnietym sprzegle

> samochod rusza przy uruchamianiu.

> Wiec zajecie na najblizsze dni juz mam

> BTW - co obstawiacie - docisk czy lozysko?

oba oba grinser006.gif

łożysko się rozleciało i poleciało w docisk, wyjmij całość i podjedz do http://www.sprzegla-regeneracja.home.pl/ chłopaki obejrzą docisk ścisną go i wyjmą ciała obce jak będą i będziesz mógł kosztem ok 30zl nabić okładzinę która przeniesie troszkę wiecej mocy (wybor okładzin jest naprawdę szeroki) za ok 400 robią sprzęgło na 3 spiekach ale przy codziennej jeździe klocki lecą szybko bo niby pół sprzęgła nie ma ale tak na prawdę jest tyle ze powinno się korzystać bo to szybko ściera spieki (ponowne nabicie ok 100PLN)

spiek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i chrupnelo, dupnelo i koniec jazdy. Sprzeglo zaczelo zyc wlasnym

> zyciem - nie da sie wrzucic zadnego biegu na pracujacym silniku,

> po jego wylaczneiu wchodzi kazdy, a przy wcisnietym sprzegle

> samochod rusza przy uruchamianiu.

> Wiec zajecie na najblizsze dni juz mam

> BTW - co obstawiacie - docisk czy lozysko?

Docisk, u mnie kiedyś tak zrobiło sciana.gif. Po demontażu dwa pazurki z docisku wygięło, a tarcza sprzęgła jeszcze by pośmigała dużej - wymieniłem całość łącznie z łożyskiem i spokój

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dzieje sie cos w moim ulubionym tutaj temacie?

Alez oczywiscie - szukam nowej miski olejowej, bo stara z gleba miala zderzenie... Jutro jade kupic nowa, trzeba zalozyc czujnik temperatury oleju i do samochodu. Do tego sprezyn przendich do PI -20mm szukam.

Z przezytych doswiadczen zlojony jakis merol, lexusowi nei dalem rady, sam na blacie mialem 190, z zona na pokladzie 200km/h. Roznica we wskazaniach z powodu innego ogumienia mojego w stosunku do ogumienai Prota, ktory kalibrowal predkosciomierz to 7% (u mnie 142km/h w Focusie bylo 130km/h). Odejscie na poziomie 8 sekund, do roboty przednei zawieszenie i usuniecie uciazliwych zgrzytow blachy z nie-wiadomo-skad.

Oczywiscie w standardzie - mimo, ze tego nie chce - mam permanentny brak czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dzieje sie cos w moim ulubionym tutaj temacie?

Miska wymieniona. Foty dziurwy w starej:

miska01.jpg

miska02.jpg

miska03.jpg

Nowa miska juz zalozona, nie obylo sie bez niepsodzianek - okazalo sie ze nowa miska jest nieco inna i musialem zrezygnowac z lapy trzymajacej skrzynie biegow (akurat w mojej wersji byla, a nie we wszystkich jest). Przy okazji wspawalem w miske czujnik temperatury oleju i z racji koniecznosci zdemontowanai ukladu wydechowego przesunalem nieco sonde lamda bardziej na bok, bo zderzala sie z przewodami ukladu chlodzenia idacymi pod samochodem do i z chlodnicy.

Przy okazji wlaczylo mi sie na chwile ADHD i wystrugalem na szybko wloty powietrza, ktore chce zamontowac na blotnikach. Tak mniej wiecej mialyby wygladac:

wlot01.jpg

wlot02.jpg

wlot03.jpg

wlot04.jpg

Troche krotka perspektywa, ale musialem wlocik trzymac reka a nie moglem sie juz bardziej rozciagnac hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ja bym troche wieksiejszy ten wlot zrobil i bardziej go zintegrowal z poszerzonym blotnikiem

2. na laczeniu blotnika z buda peka szpachla czy to tak nierowno zrobione narazie?

3. niezle sie misce dostalo hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 1. ja bym troche wieksiejszy ten wlot zrobil i bardziej go

> zintegrowal z poszerzonym blotnikiem

Wciac sie w nadwozie na wysokosci laczenia poszerzenia z blotnikiem bardziej sie nie da - od srodka jest polaczenie z nadkolem wewnetrznym. A czy wiekszy jest konieczny to chyba nie, bo jesli z drugiej strony zrobie taki sam to wystarczy (z prawej bedzie dostarczal powietrze do filtra powietrza)

> 2. na laczeniu blotnika z buda peka szpachla czy to tak nierowno

> zrobione narazie?

Zywica sie odkleila. Widzialem to i nie wiem dlaczego, bo zaden element nie dochodzi tam i nei spotyka sie z blachami, w nic nie uderzylem, ani nie bylo okazji zeby pekla. Musze sie temu bardziej przyjrzec, tym bardziej, ze z drugiej strony sytuacja wyglada podobnie...

> 3. niezle sie misce dostalo

Podluzny kamyk srednicy 5cm, dlugisci jakchs 15cm stanal deba - poderwalo go choc nie wiem w jaki sposob i przeoral miske....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozliwe ze blotnik nie jest dobrze usztywniony i blacha pracuje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokazujesz panie Zurawiu jedynie fotki, a ja niemogę sie doczekac jakiegoś filmidła jak to lata. beksa.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pokazujesz panie Zurawiu jedynie fotki, a ja niemogę sie doczekac

> jakiegoś filmidła jak to lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>

ten filmik to ja juz 10 razy widziałem i głodny jestem nowości

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ten filmik to ja juz 10 razy widziałem i głodny jestem nowości

Nie ma tak szybkiej kamery hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie ma tak szybkiej kamery

maszynka sporo pracy musiala kosztowac ale maluszek jest z ladnym przeszczepem i niezle szeroko i szybkosci to mu napewno nie braknie tylko pozazdroscic takiej roboty pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakaś awaria Cie dopadła dzisiaj (11.06) na przystanku Torwar, bo widziałem z autobusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakaś awaria Cie dopadła dzisiaj (11.06) na przystanku Torwar, bo

> widziałem z autobusu

a o jaka awarie chodzi ?? niewiem.gif bo zadnej dzisiaj nie mialem pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a o jaka awarie chodzi ?? bo zadnej dzisiaj nie mialem pozdro

nie mam drzewka tylko blat;-) chodziło o żurawiowego swapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie mam drzewka tylko blat;-) chodziło o żurawiowego swapa

Tiaaa....

Przedwczoraj zonka prowadzila samochod, bo musi teg nad nim panowac i.... zlamala pedal gazu rotfl.gif Musialem wycignac linke gazu na wierzch i ja lejcami ujezdzac samochod hehe.gif

Wczoraj wymienilem pedal na drugi i o dziwo - rozpadl sie icon_eek.gif Wiec zjechalem pod trase L przed deszczem i znowu wyciagnac musialem linke i powozic lejcami. Ale wydaje mi sie, ze cos sie z linka musialo stac - albo pekl jeden z drucikow, albo gdzies sie mocno zalamala, bo bardzo ciezko zaczela chodzic, choc przepustnica dziala prawidlowo. Wiec w niedziele znowu robotka bedzie w postaci wymiana pedalu i linki gazu.

Ot taka kosmetyka - dac kobiecie autko grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejchalem wczoraj z bomby do sklepu i o dzio udalo mi sie kupic caly metalowy pedal gazu (standardowow ma plastikwoa czesc, ktora peka) od razu kupilem linke otwieranai tylnej klapy z poloneza caro, ktora u mnie sluzy za linke gazu, zmienilem jedno i drugie i w kkoncu gaz pracuje tak jak powinien, a nawet ciut za lekko, bo go trudno wyczuc pod noga. Stara linka zlamala sie w pancerzu i dlatego tak ciezko chdozilo, ze pedal sie zlamal. Mozna wiec uznac problem za rozwiazany

Natomiast dzisiaj na gieldzie spotkalem sie z kumplem, ltpry powiedzial, ze jesli nie pomaluje nadkoli to on sam to zrobi. A ze po poludniu zadzownilem do kumpla z roboty, ktory uswiadomil mnie ze caly tydzien zasuwam sam od switu o nocy, cisnienie mi skoczylo i wkurw siegnal zenitu, wiec powiedzialem swojej kochanej zonie, zeby nie rozpcozynala juz w dniu dzisiejszym zadnych ciezkich tematow, po czym wzialem malucha do garazu, zeby sie zluzowac. No i w ciagu 2 godzin wycialem peknieta zywice na nadkolach, polozeylem w to miejsce szpachle, wyrownalem, pompalowalem podkladem i psiknalem lakierem. Przy okazaji umylem malucha, bo nie byl myty od czasu rozpcozecia budowy czyli maja 2008. Efekt tej dwugodzinnej pracy mozna zoabczyc na fotach:

Zdjecie112.jpg

Zdjecie113.jpg

Zdjecie114.jpg

Zdjecie115.jpg

Zdjecie116.jpg

W miedzyczasie udalomis ie tez zrobic mocowania do Dakara, wiec mam juz dwa kubly w malarii.

Mozna wpisywac wsie i miasta, krytyczne opinie i swoje pomysly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podejchalem wczoraj z bomby do sklepu i o dzio udalo mi sie kupic

> caly metalowy pedal gazu (standardowow ma plastikwoa czesc,

> ktora peka) od razu kupilem linke otwieranai tylnej klapy z

> poloneza caro, ktora u mnie sluzy za linke gazu, zmienilem jedno

> i drugie i w kkoncu gaz pracuje tak jak powinien, a nawet ciut

> za lekko, bo go trudno wyczuc pod noga. Stara linka zlamala sie

> w pancerzu i dlatego tak ciezko chdozilo, ze pedal sie zlamal.

> Mozna wiec uznac problem za rozwiazany

> Natomiast dzisiaj na gieldzie spotkalem sie z kumplem, ltpry

> powiedzial, ze jesli nie pomaluje nadkoli to on sam to zrobi. A

> ze po poludniu zadzownilem do kumpla z roboty, ktory uswiadomil

> mnie ze caly tydzien zasuwam sam od switu o nocy, cisnienie mi

> skoczylo i wkurw siegnal zenitu, wiec powiedzialem swojej

> kochanej zonie, zeby nie rozpcozynala juz w dniu dzisiejszym

> zadnych ciezkich tematow, po czym wzialem malucha do garazu,

> zeby sie zluzowac. No i w ciagu 2 godzin wycialem peknieta

> zywice na nadkolach, polozeylem w to miejsce szpachle,

> wyrownalem, pompalowalem podkladem i psiknalem lakierem. Przy

> okazaji umylem malucha, bo nie byl myty od czasu rozpcozecia

> budowy czyli maja 2008. Efekt tej dwugodzinnej pracy mozna

> zoabczyc na fotach:

> W miedzyczasie udalomis ie tez zrobic mocowania do Dakara, wiec mam

> juz dwa kubly w malarii.

> Mozna wpisywac wsie i miasta, krytyczne opinie i swoje pomysly.

nie chciałbym się czepiać bo jeszcze maluczki jestem ale chyba mi się wydaje że zpachle "znać" na błotnikach hmm.gif ale to moze mi się tylko wydaje tak na tej fotce smile.gif

a druga sprawa: dałoby się zbudować takiego malucha, ale żeby tylne koła siedziały tak jak seria? tzn żeby nie wystawały tak jak u Ciebie? trzeba by było półosie skracać chyba co nie i coś tam jeszcze oprócz tego...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie chciałbym się czepiać bo jeszcze maluczki jestem ale chyba mi się

> wydaje że zpachle "znać" na błotnikach ale to moze mi się tylko

> wydaje tak na tej fotce

Nie wydaje ci sie. W zime samochod bedzie przechodzil kompleksowa blacharke, wiec na chwile obecna nie jest wszystko zrobione tip-top ze wzgledu na koniecznosc wymiany wielu elementow. Byle do zimy.

> a druga sprawa: dałoby się zbudować takiego malucha, ale żeby tylne

> koła siedziały tak jak seria? tzn żeby nie wystawały tak jak u

> Ciebie? trzeba by było półosie skracać chyba co nie i coś tam

> jeszcze oprócz tego...?

Jesli central, to mozna byloby pokusic sie o budowena bazie uno i bedzie troche weziej, albo na bazie cc/sc tyle ze tam nie ma sanek i trzeba rzezbic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jesli central, to mozna byloby pokusic sie o budowena bazie uno i

> bedzie troche weziej, albo na bazie cc/sc tyle ze tam neima

> sanek i trzeba rzezbic.

nie tak do końca, w CC z tyłu są podłuznice... Moze faktycznie nie są one najwytrzymalsze, ale są smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie tak do końca, w CC z tyłu są podłuznice... Moze faktycznie nie

> są one najwytrzymalsze, ale są

Ja zrozumialem o budowe centrala w maluchu i kwestie wezszego osadzenia kol. Co ci dadza tylne podluznice, jesli nie dopasujesz do nich zadnych sanek, a te ktore dopasujesz to uno, punto i pochodne o ktorych pisalem? Pytajacemu - wydaje mi sie - chodzilo o wezsze zawieszenie niz u mnie, a to mozna zrobic na bazie uno wlasnie, zas w cc/sc z przodu wahacze przymocowane sa do krotkich podluznic (nie ma sanek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhy, bo zrozumiałem Twoje słowa "na bazie CC/SC" jako, ze wykozaystać bude z cc/Sc do budowy centrala smile.gif

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja zrozumialem o budowe centrala w maluchu i kwestie wezszego

> osadzenia kol. Co ci dadza tylne podluznice, jesli nei

> dopasujesz do nich zadnych sanek, a te ktore dopasujesz to uno,

> punto i pochodne o ktorych pisalem? Pytajacemu - wydaje mi sie -

> chodzilo o wezsze zaweiszenie niz umnie, a to mozna zrobic na

> bazie uno wlasnie, zs w cc/sc z przodu wahacze przymocowane sa

> do krotkich podluznic (nie ma sanek)

mniej więcej mnie się widzi żeby było tak jak u tego malucha 1.7 wink.gif na pierwszy rzut oka trudno powiedzieć że było tam cokolwiek kombinowane. wiadomo że z tymi sankami lepiej, bo łatwiej to zamontować i być może jest konstrujcyjnie wytrzymalsze ale później wszystko przerabiać/poszerzać itp wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mniej więcej mnie się widzi żeby było tak jak u tego malucha 1.7 na

> pierwszy rzut oka trudno powiedzieć że było tam cokolwiek

> kombinowane. wiadomo że z tymi sankami lepiej, bo łatwiej to

> zamontować i być może jest konstrujcyjnie wytrzymalsze ale

> później wszystko przerabiać/poszerzać itp

Tyle ze Jatczak nie zmienial w ogole zawieszenia. W jego maluchu sa zostawione wszystkie oryginalne elementy zawieszenia maluchowskiego. Zajrzyj tutaj i przyjrzyj sie uwaznie zrzutkom z filmu (zdjecia kiepskiej jakosci, bo film nie byl najlepszy). Widac zostawione wahacze polaczone lukiem i wpsornikiem do polki (do tej pory nie wiem jakie ma on miec znaczenie - trzymac polke, czy polka ten wspornik?).

Miedzy srodkowe wsporniki wahaczy ledwo weszla skrzynia biegow, polosie dorabiane, silnik za siedzeniami jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tyle ze Jatczak nie zmienial w ogole zawieszenia. W jego maluchu sa

> zostawione wszystkie oryginalne elementy zawieszenia

> maluchowskiego. Zajrzyj tutaj i przyjrzyj sie uwaznie zrzutkom

> z filmu (zdjecia kiepskiej jakosci, bo film nie byl najlepszy).

> Widac zostawione wahacze polaczone lukiem i wpsornikiem do polki

> (do tej pory nie wiem jakie ma on miec znaczenie - trzymac

> polke, czy polka ten wspornik?).

> Miedzy srodkowe wsporniki wahaczy ledwo weszla skrzynia biegow,

> polosie dorabiane, silnik za siedzeniami jest.

Nie prawdą jest co piszesz bo wahacze są inne tylko tego nie widac .Wspornik idący łukiem jest mocowaniem poduszki silnika i nie dochodzi do półki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie prawdą jest co piszesz bo wahacze są inne tylko tego nie widac

> .Wspornik idący łukiem jest mocowaniem poduszki silnika i nie

> dochodzi do półki.

Sadzisz, ze wahacze, ktore widac na zdjeciu ponizej i ktore mialem okazje ogladac na zlocie w Zvoleniu nie byly z malucha?

alfa_35.jpg

I chcesz mnie rowniez przekonac, ze wspornik widoczny na zdjeciu ponizej nie dochodzi do polki?:

alfa_36.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sadzisz, ze wahacze, ktore widac na zdjeciu ponizej i ktore mialem

> okazje ogladac na zlocie w Zvoleniu nie byly z malucha?

> I chcesz mnie rowniez przekonac, ze wspornik widoczny na zdjeciu

> ponizej nie dochodzi do polki?:

Wahacze są od malucha ale seryjnych byś nie założył.A myślałem o łuku który widac w drugim planie.Jesli zaś chodzi o pozostałośc grodzi silnika to faktycznie podtrzymuje półke żeby sie nie załamała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to ważne co dupneło jak zmieniać to już komplet żeby była profi robota

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba smigał dzis czerwny malec po ursynowei kolo 15 czy to zuraw leciał ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chyba smigał dzis czerwny malec po ursynowei kolo 15 czy to zuraw

> leciał ??

Aha food.gif

Takie cus dzisiaj bylo:

v200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Material niezbedny do rozkminiania nad przednim zawiasem grinser006.gif

przod.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak przewidujesz zawieszenie przód? Tak jak miał maluch Rafała? Czy coś zupełnie innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jak przewidujesz zawieszenie przód? Tak jak miał maluch Rafała? Czy

> coś zupełnie innego?

Szczerze mowiac nei wiem jak ma Rafal, ale u mnie resoru nie bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki DEVowi watek zostal skrocony o zbedne komentarze i odblokowany. Zajmowal zbyt duzo miejsca, dlatego prosze wszystkich o wstrzymywanie sie z komentarzami typu "fajny projekt" i pochodnymi, prowadzac jedynie rzeczowa dyskusje na temat ewentualnych rozwiazan technicznych. Mysle, ze zdecydowanie ulatwi to wszystkim czytanie watku. Dziekuje za uwage grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pomyśl o wykonaniu czegoś na podobieństwo zawiasu NANNI. Poniżej masz

> foto jak to wygląda.

> Dodatkowo dorzucam link do ciekawej stronki z gratami do 500/126

> http://www.fiat500sport.com/default.asp

Kochany - o tej stronie nie musisz mi wspominac - znam ja doskonale. O rozwiazaniu w postaci tej belki i gwintu juz dawno myslalem, ale cena za ten zestaw jest mocno zniechecajaca - 970 Euro to stanowczo za duzo, a do tego niestety ta belka do malucha nie podejdzie ze wzgledu na inny dol podlogi w 500 i maluchu. Dlatego wzorujac sie na niej robie wlasna konstrukcje, tym bardziej, ze musze wydluzyc wahacze do 35cm, co genereuje koniecznosc szerszego ich zamocowania. A co do gwintu to dumalem, dumalem i na podobienstwo tego, co produkuje nanni wydumalem cos takiego:

gwint.jpg

Daje rade? cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kochany - o tej stronie nie musisz mi wspominac - znam ja doskonale.

> O rozwiazaniu w postaci tej belki i gwintu juz dawno myslalem,

> ale cena za ten zestaw jest mocno zniechecajaca - 970 Euro to

> stanowczo za duzo, a do tego niestety ta belka do malucha nie

> podejdzie ze wzgledu na inny dol podlogi w 500 i maluchu.

> Dlatego wzorujac sie na niej robie wlasna konstrukcje, tym

> bardziej, ze musze wydluzyc wahacze do 35cm, co genereuje

> koniecznosc szerszego ich zamocowania. A co do gwintu to

> dumalem, dumalem i na podobienstwo tego, co produkuje nanni

> wydumalem cos takiego:

> Daje rade?

O ja ale drut gwint i w ogóle! Na ile wyceniasz swoje życie? Na 970 Euro? A co jak Ci sprężyna pęknie? Nie bierzesz odpowiedzialności tylko za siebie ale też za innych uczestników ruchu!

A tak chciałem starą kadrę wyręczyć hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O ja ale drut gwint i w ogóle! Na ile wyceniasz swoje życie? Na 970

> Euro? A co jak Ci sprężyna pęknie? Nie bierzesz

> odpowiedzialności tylko za siebie ale też za innych uczestników

> ruchu!

> A tak chciałem starą kadrę wyręczyć

No dobra, ale o co ci konkretnie chodzi? Co wedlug ciebie jest nie halo, poza tym, ze nie ma jeszcze w tym wszystkim elementow mocujacych. Tylko konkretnie poprosze, bo jeszcze mam czas na zmiany, wiec chetnie wyslucham uwag. I dlaczego sprezyna mialaby peknac? Dodam jedynie, ze twardosc sprezyn jest do ustalenia i ich wykonanie to kwestia jednego zlecenia po pierwszych jazdach testowych.

Tylko naprawde konkretne argumenty poprosze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No dobra, ale o co ci konkretnie chodzi? Co wedlug ciebie jest nie

> halo, poza tym, ze nie ma jeszcze w tym wszystkim elementow

> mocujacych. Tylko konkretnie poprosze, bo jeszcze mam czas na

> zmiany, wiec chetnie wyslucham uwag. I dlaczego sprezyna mialaby

> peknac? Dodam jedynie, ze twardosc sprezyn jest do ustalenia i

> ich wykonanie to kwestia jednego zlecenia po pierwszych jazdach

> testowych.

> Tylko naprawde konkretne argumenty poprosze.

O nic, zobaczyłem amorka i tak mi się przypomniały wypowiedzi z innych tematów o zawieszeniach smile.gif Pomyślałem, że jak znów mam czytać wypowiedzi życiowych mędrców to sam to napiszę i z głowy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O nic, zobaczyłem amorka i tak mi się przypomniały wypowiedzi z

> innych tematów o zawieszeniach Pomyślałem, że jak znów mam

> czytać wypowiedzi życiowych mędrców to sam to napiszę i z głowy

A - to ok. Chyba, ze ktos ma jakies konkretne uwago odnosnie zawieszenia to bardzo prosze - jeszcze nie zlozylem tego do kupy, wiec mam jeszcze chwile czasu na mody grinser006.gif

EDIT:

W sumie mozna byloby nagwintowac sama obudowe amora i dac szersze nakretki. Problem jednak w tym, ze nie wiem jak gruba scianke ma obudowa tloczyska. Jak bede mial jakis amor luzem, to go przetne i zobacze czy technicznei daloby rade zrobic na nim gwint. Ale bezpieczeniej zostawic jet tloczysko w spokoju i gwint dac na dodatkowym elemencie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A - to ok. Chyba, ze ktos ma jakies konkretne uwago odnosnie

> zawieszenia to bardzo prosze - jeszcze nie zlozylem tego do

> kupy, wiec mam jeszcze chwile czasu na mody

> EDIT:

> W sumie mozna byloby nagwintowac sama obudowe amora i dac szersze

> nakretki. Problem jednak w tym, ze nie wiem jak gruba scianke ma

> obudowa tloczyska. Jak bede mial jakis amor luzem, to go przetne

> i zobacze czy technicznei daloby rade zrobic na nim gwint. Ale

> bezpieczeniej zostawic jet tloczysko w spokoju i gwint dac na

> dodatkowym elemencie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.

Kiedyś mój znajomy kombinował z taką belką. Nie wiem czy teraz dobrze pamiętam ale chyba chciał wykorzystać wahacze z Matiza albo Tico (nie wiem czy się różnią i dlaczego akurat te). Z tym, że on planował wykorzystać McPhersony a Ty jak chcesz robić tak jak ze zdjęcia podrzuconego przez kogoś wyżej to chyba będą dwa wahacze poprzeczne, dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kiedyś mój znajomy kombinował z taką belką. Nie wiem czy teraz dobrze

> pamiętam ale chyba chciał wykorzystać wahacze z Matiza albo Tico

> (nie wiem czy się różnią i dlaczego akurat te). Z tym, że on

> planował wykorzystać McPhersony a Ty jak chcesz robić tak jak ze

> zdjęcia podrzuconego przez kogoś wyżej to chyba będą dwa wahacze

> poprzeczne, dobrze myślę?

Przemek z Warszawy w pomaranczowym maluchu?

282524360-0054.JPG

282524360-0064.JPG

Tak skonczyl po pierwszym wyjezdzie, bo zapomnial co to trapez kierowniczy....

282524360-2003.12.04MaluszekPrzemkapowypadku22.jpg

U mnie beda podwojne wahacze i gwint. Wahacze gorne podobne do oryginalnych, dolne mocowane do belki kratownicowej. Jak ja zrobie do konca to zaprezentuje.

post-11501-14352502851837_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przemek z Warszawy w pomaranczowym maluchu?

> Tak skonczyl po pierwszym wyjezdzie, bo zapomnial co to trapez

> kierowniczy....

> U mnie beda podwojne wahacze i gwint. Wahacze gorne podobne do

> oryginalnych, dolne mocowane do belki kratownicowej. Jak ja

> zrobie do konca to zaprezentuje.

Nie, Grzegorz z Poznania. Projekt niestety umarł a szkoda. A jak planujesz właśnie ustawienie trapezu? Zwrotnica będzie maluchowska? Bo ciężko chyba o inne auto o podobnym rozstawie osi i kół? A jak masz szerzej koła to nie powinieneś mieć bardziej rozbieżnych (patrząc ku przodowi auta)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> EDIT:

> W sumie mozna byloby nagwintowac sama obudowe amora i dac szersze

> nakretki. Problem jednak w tym, ze nie wiem jak gruba scianke ma

> obudowa tloczyska. Jak bede mial jakis amor luzem, to go przetne

> i zobacze czy technicznei daloby rade zrobic na nim gwint. Ale

> bezpieczeniej zostawic jet tloczysko w spokoju i gwint dac na

> dodatkowym elemencie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.

zakladajac, ze obudowa amorka jest tak samo gruba jak ta z cc/sc to bez problemu powinienes nagwintowac. Dziadkowe amorki sa gwintowane i jeszcze sporo scianki zostaje. Moge ci zmierzyc grubosc scianki z amorkow dziadkowych bo mam akurat takie rozebrane, a fiat by chyba nie kombinowal tak bardzo z obudowami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zakladajac, ze obudowa amorka jest tak samo gruba jak ta z cc/sc to

> bez problemu powinienes nagwintowac. Dziadkowe amorki sa

> gwintowane i jeszcze sporo scianki zostaje. Moge ci zmierzyc

> grubosc scianki z amorkow dziadkowych bo mam akurat takie

> rozebrane, a fiat by chyba nie kombinowal tak bardzo z

> obudowami.

Tylko pamietaj, ze kolumna McP jest elementem utrzymujacym ciezar samochodu, a zwykly amor nie, dlatego scianka kolumny na bank jest grubsza od tej ze zwyklego amora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żuraw zrób tak jak yankee dwa wahacze zwrotnica z uno unibale i w zupełności daje to rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Żuraw zrób tak jak yankee dwa wahacze zwrotnica z uno unibale i w

> zupełności daje to rade

Jakos nie moge sie przekonac do ciecia zeliwnego ramienia zwrotnicy do ukladu kierowncizego i spawanie / mocowanie go w innym miejscu. Caly czas bede konsekwentnie mowil o trapezie kierowncizym, ktory przy zastosowaniu zwrotnic z jakiegokolwiek innego samochodu do malucha dziala w przeciwnym ukladzie powodujac mocniejsze skrecanie kola zewnetrznego co jest niedopuszaczalne. A wszystko przez to, ze maglowncia jest przed osia kol.

Chyba ze Yankee znalazl jakis magiczne rozwiazanie tego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.