Jump to content

126 BIS - project 1.2 MPI central - moge sie pochwalic?


Recommended Posts

zuraff a mozesz zdradzic te warunki bo wedlug mnie tez ta opona jest beznadziejna na suchym jeszce jako tako ale na mokrym masakra i faktycznie vivo lepiej klei zreszta na torze kartingowym w bdg bylo widac jak ona klei hehe.gif

Link to post
Share on other sites

> Nie znasz sie. Jezdzilem na wielu gumach w tym rozmiarze (nie

> wszystkich i swoj typ na przyszlosc mam), ale z nich wlasnie

> najlepsza pod katem trakcji jest P7F wlasnie. Pamietac tylko

> trzeba o zachowaniu pewnych warunkow przy jej uzytkowaniu.

trzeba ja dobrze nagrzać smile.gif ale mokrym nie trzyma nic

Link to post
Share on other sites

> zuraff a mozesz zdradzic te warunki bo wedlug mnie tez ta opona jest

> beznadziejna na suchym jeszce jako tako ale na mokrym masakra i

> faktycznie vivo lepiej klei zreszta na torze kartingowym w bdg

> bylo widac jak ona klei

Mi sie zle na niej jezdzilo przy cisnieniu w zakresie 2-2,5atm - ciagle sie uslizgiwala. Dopiero przy cisnieniu 3 atmosfer da sie spokojnie na niej jezdzic nie tylko na suchym, ale na mokrym rowniez, chociaz pamietac trzeba, zeby w zakretach nie dodawac zbyt mocno gazu, bo rzeczywiscie mozna sie zdziwic. Ale jesli sie o tym pamieta, to smiga sie naprawde milo.

A co do przechylow w bydzi to wina lezy w mocno wyeksploatowanym resorze, ktory jest bardzo mocno przegiety w druga strone. Do tego wywalone amory, niezbyt dobrze trzymajace, sredniej jakosci mocowanie gornych wahaczy (beda wymieniane przy blacharce) oraz waski przod w stosunku do tylu, ktory dziala w zupelnie innym zakresie, wiec praktycznie wadliwie dzialajce cale przednie zawieszenie bylo przyczyna wiekszych przechylow. Jestem pewien, ze po zmianie na belke, szerszy rozstaw, normalne amory (gwint?), a wiec usztywnienie calego przodu lacznie ze stabilizatorem w efekcie koncowym przyczyni sie do zmniejszenia przechylania sie calego nadwozia.

Ale przypominam, ze ja sie nie scigam, a na codzien nie potrzebuje zawieszenia, przy ktorym plomby wypadaja - jak zrobie przod i go przetestuje to wtedy ewentualnie bedzie sie wprowadzalo jakies dodatkowe zmiany. Na razie przod po prostu musi zaistniec.

Link to post
Share on other sites

> Takie spy foto budujacego sie przedniego zawiasu wyszlo ode mnie z

> garazu:

> Jakies komentarze?

> EDIT:

> Prosze nie komentowac rdzy widocznej na focie, bo to jest przod tego

> malucha co pare postow wczesniej w astrze byl zapakowany

> specjalnie do rozkminiania jakby to wystrugac.

Dzisiaj w koncu postawilem w poziomie odciety przod malucha i porzezbilem troche dalej przod - mam w koncu pospawane dolne wahacze, wiec moglem zalozyc je do belki i na samochod. Juz wiem jak mniej wiecej szeroko bedzie przod:

belka1.jpg

belka3.jpg

Byla w watku dyskusja dlaczegvo asymetryczne wahacze. Tlumaczylem, ze zrobienie symetrycznych wymagaloby sporych modyfikacji tylnej czesci nadkola, gdy tymczasem z przodu jest wystarczajaco duzo miejsca, zeby zapewnic odpowiednia dlugosc osi wahaczy:

belka4.jpg

Przy okazji poprawilem klatke i zrobilem docelowa zabudowe silnika. Na zdjeciach nie ma oczywiscie gornego dekla, ale jest on rowniez wygluszony i obity materialym wykonczeniowym:

100_8128.JPG

100_8129.JPG

100_8131.JPG

Komentarze i numery buta mile widziane.

Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj w koncu postawilem w poziomie odciety przod malucha i

> porzezbilem troche dalej przod - mam w koncu pospawane dolne

> wahacze, wiec moglem zalozyc je do belki i na samochod. Juz wiem

> jak mniej wiecej szeroko bedzie przod:

A dzisiaj wystrugalem w koncu gorne wahacze (dzisiaj jeden, bo okazalo sie to nei takie latwe jak wygladalo na wstepie, zlozylem zawias w calosc i zalozylem amora. Wynik prezentuje sie mniej wiecej tak:

P1010099.JPG

P1010100.JPG

P1010101.JPG

P1010103.JPG

P1010104.JPG

P1010110.JPG

P1010111.JPG

P1010112.JPG

P1010113.JPG

P1010114.JPG

P1010115.JPG

P1010116.JPG

Gorny wahacz nie jest jeszcze pospawany, wiec przy mocowaniu cos tam moglo sie delikatnie poprzesuwac - nie brac tego pod uwage, a kolo stoi teraz bardziej w pionie niz na tej focie:

belka3.jpg

I jak?

Link to post
Share on other sites

> A dzisiaj wystrugalem w koncu gorne wahacze (dzisiaj jeden, bo

> okazalo sie to nei takie latwe jak wygladalo na wstepie,

> zlozylem zawias w calosc i zalozylem amora. Wynik prezentuje sie

> mniej wiecej tak:

> Gorny wahacz nie jest jeszcze pospawany, wiec przy mocowaniu cos tam

> moglo sie delikatnie poprzesuwac - nie brac tego pod uwage, a

> kolo stoi teraz bardziej w pionie niz na tej focie:

> I jak?

dobrze ok.gif od czego zwrotnica?

Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj w koncu postawilem w poziomie odciety przod malucha i

> porzezbilem troche dalej przod - mam w koncu pospawane dolne

> wahacze, wiec moglem zalozyc je do belki i na samochod. Juz wiem

> jak mniej wiecej szeroko bedzie przod:

> Byla w watku dyskusja dlaczegvo asymetryczne wahacze. Tlumaczylem, ze

> zrobienie symetrycznych wymagaloby sporych modyfikacji tylnej

> czesci nadkola, gdy tymczasem z przodu jest wystarczajaco duzo

> miejsca, zeby zapewnic odpowiednia dlugosc osi wahaczy:

> Przy okazji poprawilem klatke i zrobilem docelowa zabudowe silnika.

> Na zdjeciach nie ma oczywiscie gornego dekla, ale jest on

> rowniez wygluszony i obity materialym wykonczeniowym:

> Komentarze i numery buta mile widziane.

nie zajara ci sie to wygłuszenie itd, troche cieplo tam będzie hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> nie zajara ci sie to wygłuszenie itd, troche cieplo tam będzie

Wygluszenie jest na zewnetrznej stronie aluminiowej blachy, a na nim material wykonczeniowy. Przez to jednak zrobilo sie rewelacyjne pudelko aluminiowe po ktorym strasznie niesie sie dzwiek silnika. Dlatego docelowo bedzie wygluszenie jeszcze od srodka obudowy. I wtedy bedzie juz naprawde cicho. A co do temperatury, to jest cieplo, ale nie goraco.

Link to post
Share on other sites

> Wygluszenie jest na zewnetrznej stronie aluminiowej blachy, a na nim

> material wykonczeniowy. Przez to jednak zrobilo sie rewelacyjne

> pudelko aluminiowe po ktorym strasznie niesie sie dzwiek

> silnika. Dlatego docelowo bedzie wygluszenie jeszcze od srodka

> obudowy. I wtedy bedzie juz naprawde cicho. A co do temperatury,

> to jest cieplo, ale nie goraco.

no tak ale nie wiadomo jak takowy materiał zareaguje na temperature, poszukaj coś moze nie łatwopalnego

Link to post
Share on other sites

> no tak ale nie wiadomo jak takowy materiał zareaguje na temperature,

> poszukaj coś moze nie łatwopalnego

Ale tam naprawde nie jest az tak goraco, zeby mialo sie cokolwiek zapalic.

Link to post
Share on other sites

Macie jeszcze cierpliwosc na sledzenie zmian w projekcie? Czy juz was zanudzam? Bo sam nie wiem czy aktualizowac jeszcze watek nowymi fotami, czy ktos to jeszcze czyta?

Na razie posiedzialem nad przednimi poszerzkami:

Zdj%eacie017.jpg

Zdj%eacie018.jpg

Zdj%eacie022.jpg

Zdj%eacie023.jpg

Zdj%eacie024.jpg

Zdj%eacie025.jpg

Zdj%eacie026.jpg

Zdj%eacie027.jpg

Do tego z powodu wiecznego uderzania sprezyn o tylne nadkola calkowicie ulegla zmianie koncepcja tylnych poszerzen - beda podobne do przednich, ale na wizualizacje trzeba bedzie troche poczekac, az aquila znajdzie chwile wolnego czasu i popracuje nad wizualizacja mojego pomyslu .

Mozna smiac sie, krytykowac, wpisywac miasta i ilosc wypitego piwa.

Link to post
Share on other sites

> Macie jeszcze cierpliwosc na sledzenie zmian w projekcie? Czy juz was

> zanudzam? Bo sam nie wiem czy aktualizowac jeszcze watek nowymi

> fotami, czy ktos to jeszcze czyta?

czytajom czytajom biglaugh.gif

> Na razie posiedzialem nad przednimi poszerzkami:

> Do tego z powodu wiecznego uderzania sprezyn o tylne nadkola

> calkowicie ulegla zmianie koncepcja tylnych poszerzen - beda

> podobne do przednich,

i słusznie bo tak dużo lepiej wyglądają moim zdaniem ok.gif

ale na wizualizacje trzeba bedzie troche

> poczekac, az aquila znajdzie chwile wolnego czasu i popracuje

> nad wizualizacja mojego pomyslu .

> Mozna smiac sie, krytykowac, wpisywac miasta i ilosc wypitego piwa.

36-017 zadupie (0,33l wczoraj)

Link to post
Share on other sites

> Macie jeszcze cierpliwosc na sledzenie zmian w projekcie? Czy juz was

> zanudzam? Bo sam nie wiem czy aktualizowac jeszcze watek nowymi

> fotami, czy ktos to jeszcze czyta?

czyta czyta dawaj foty zlosnik.gif

> Na razie posiedzialem nad przednimi poszerzkami:

> Do tego z powodu wiecznego uderzania sprezyn o tylne nadkola

> calkowicie ulegla zmianie koncepcja tylnych poszerzen - beda

> podobne do przednich, ale na wizualizacje trzeba bedzie troche

> poczekac, az aquila znajdzie chwile wolnego czasu i popracuje

> nad wizualizacja mojego pomyslu .

prawie jak...

> Mozna smiac sie, krytykowac, wpisywac miasta i ilosc wypitego piwa.

hehe.gifhehe.gif zajebiaszczy, PGR, 2x 0,33l zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> wlasnie i poszerzenia ciekawe a czy drzwi beda tez w ten desen?

Nie - drzwi pozostna seryjnej szrokosci. Trudno byloby zgrac sposob ich otwierania z poszerzzkami (w maluchu drzwi otwieraja sie na blotnik)

Link to post
Share on other sites

> Czytamy!!

> a takie małe OT:

> Która buda 126 jest lżejsza Bis czy EL??

EL zdecydowanie. Raz ze rdza zaczyna zzerac bude jeszcze przed polakeirowaniem, a dwa - caly tyl ma lzejszy bo mniej blachy tam jest i podluznic nie ma jak w bisie.

Link to post
Share on other sites

Niestety. Maluch jutro jedzie do garazu i zostanie rozebrany na czesci pierwsze. To koniec projektu.

W tym roku 270751858-jezyk.gif

Buda idzie do piaskowania i od razu w pierwszy weekend pazdziernika wyjezdza na Slowacje na cala zime, gdzie blacharz dajej 3 zycie w zupelnie odmiennej koncepcji niz byla pokazywana w watku. Ale na razie o tym cisza do lutego, marca. Wtedy odbiore nadwozie i bede skladal go znowu tak, zeby na czerwiec byl gotowy na Miedzyanrodowy Zlot Fiatow 126 w Zvoleniu na Slowacji. Trzymajcie kciuki!

Link to post
Share on other sites

> Niestety. Maluch jutro jedzie do garazu i zostanie rozebrany na

> czesci pierwsze. To koniec projektu.

> W tym roku

> Buda idzie do piaskowania i od razu w pierwszy weekend pazdziernika

> wyjezdza na Slowacje na cala zime, gdzie blacharz dajej 3 zycie

> w zupelnie odmiennej koncepcji niz byla pokazywana w watku. Ale

> na razie o tym cisza do lutego, marca. Wtedy odbiore nadwozie i

> bede skladal go znowu tak, zeby na czerwiec byl gotowy na

> Miedzyanrodowy Zlot Fiatow 126 w Zvoleniu na Slowacji.

> Trzymajcie kciuki!

claps.gifok.gif

Link to post
Share on other sites

> Niestety. Maluch jutro jedzie do garazu i zostanie rozebrany na

> czesci pierwsze. To koniec projektu.

> W tym roku

> Buda idzie do piaskowania i od razu w pierwszy weekend pazdziernika

> wyjezdza na Slowacje na cala zime, gdzie blacharz dajej 3 zycie

> w zupelnie odmiennej koncepcji niz byla pokazywana w watku. Ale

> na razie o tym cisza do lutego, marca. Wtedy odbiore nadwozie i

> bede skladal go znowu tak, zeby na czerwiec byl gotowy na

> Miedzyanrodowy Zlot Fiatow 126 w Zvoleniu na Slowacji.

> Trzymajcie kciuki!

icon_eek.gif

Będzie się działo... waytogo.gif

Link to post
Share on other sites

> Foty z dalszych prac:

> I te se ne vrati...

> Teraz bedzie lepiej, ale jak - zapewne cos wiecej na wiosne

a w środę jeszcze był cały i nawet jeździł wink.gif

widziałem na Czerniakowskiej, róg Gagarina ok.gif

przejechałeś mi prawie po nogach zlosnik.gif ładnie się prezentuje autko zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> a w środę jeszcze był cały i nawet jeździł

> widziałem na Czerniakowskiej, róg Gagarina

> przejechałeś mi prawie po nogach ładnie się prezentuje autko

Z tymi nogami to chyba troche przesadziles - pamietalbym o kims, kto pcha mi sie pod auto, a wycieraczek nie wlaczalem hehe.gif Na przejsciu stales? W ktora stronejechalem - docentrum rano czy do domu po poludniu?

To byl ostatni kurs maluchem - pojechalem nim sobie do pracy, a po poludniu do garazu i wtedy wlasnie powstaly zdjecia z rozbiorki.

Link to post
Share on other sites

> Z tymi nogami to chyba troche przesadziles - pamietalbym o kims, kto

> pcha mi sie pod auto, a wycieraczek nie wlaczalem

no dobra z 1 metr było zlosnik.gif

> Na przejsciu stales?

tak ok.gif

>W ktora stronejechalem - docentrum rano czy do domu po

> poludniu?

rano, w stronę centrum ok.gif

Link to post
Share on other sites

Dalsza rozbiorka. Dzisiaj wytargalem niemalze wszystko z samochodu - pozostala jedynie tylna belka i kolumny z tylu. Porobilem tez troche zdjec jak aktualnie wyglada klatka:

Zdj%eacie001.jpg

Zdj%eacie002.jpg

Zdj%eacie003.jpg

Zdj%eacie004.jpg

Zdj%eacie005.jpg

Zdj%eacie006.jpg

Ciekawostka na dwoch ostatnich zdjeciach jak wywazone jest nadwozie malucha. Wydlubane jest wlasciwie wszystko, kobylky podstawione sa jakies 20cm przed tylnymi kolami, a przod moze stac stolcem, sztorcem znaczy sie icon_eek.gif

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.