Skocz do zawartości

EGR- zawór recyrkulacji spalin- przemyslenia Liska


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

No to kilka wskazówek po moich eksperymentach i przemyśleniach wink.gif - uzupełniających watek czyszczenia zaworka recyrkulacji spalin ( EGR ) smirk.gif

Aby poprawnie odblokować przeczyścić zaworek należy old.gif :

- Odłączasz wtyczkę cewki zaworu...

- Odkręcasz ten elektrozawór - samą cewkę od korpusu ( 4 x śrubki )

Z cewki musi wystawać sworzeń jakieś 10 mm. Po naciśnięciu ma lekko sie chować do środka i wychodzić... sprężynuje.... Jeśli jest w środku to znaczy że jest zacięty / zablokowany i cały układ albo nie pracuje albo bardzo często zacina się w różnych pozycjach.

280956008-cewka.jpg

Jak odblokować/ wyczyścić cewkę:

Stukamy częścią metalowa cewki zaworka w np.: metalową płaską powierzchnię z otworkiem. Dobrze jest położyć kawałek szmatki tak aby kolejne uderzenia nie uszkodziły podstawy zaworu. Za każdym razem wyleci trochę pyłu a trzpień powinien wyjść o kilka mm... śmiało stukaj ... jak wyjdzie trzpień ponownie go wdusić i powtórzyć operacje. Jak już przestanie lecieć pył ... Mi osobiście po 30 minutach nadal leciał... .... to jest OK i wystarczy przesmarować i wyczyścić go jakimś specyfikiem.... ja zastosowałem smarowidło z odrdzewiaczem do śrub. Trzpień bardzo lekko pracował i wszystko było czyste.

280956008-cewka2.jpg

Ale trzpień może nie wyskoczyć wtedy tym preparatem zalewamy.... i po chwili znowu stukamy...

Trzpień musi lekko pracować... !!!!!

Po 2-giej stronie cewki / elektro-zaworu jest rodzaj grzybka z sprężyną... ( widzimy tylko jedną część ale w obudowie są jeszcze dwa inne ) on również ma lekko pracować... wydłubujemy to co tam jest... sadza i rozruszamy... tu również zastosowałem preparat do odrdzewiania....

280956008-280368577-DSC00296.jpg

Tu zacina się niestety rodzaj ośki w korpusie sadza osadza się na niej i cała oś zaciera się a zawór nie sprężynuje lub w skrajnym przypadku pozostaje zablokowany w położeniu otwarty.

Jak macie już wszystko rozruszane i czyste to sprawdzacie czy cewka pracuje poprawnie:

Podłącza się sama cewkę do wtyczki ( ale nie przykręcamy jej do zaworu EGR !!!! ) i odpalacie auto

Dobrze aby był silnik przynajmniej ciepły bo na zimnym nie wiem czy to działa...

Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym ten sworzeń w cewce ( bolec ) wychodzący z cewki ma mieć pewien opór ( nie można go wcisnąć... następnie przy pracującym silniku wciskamy ten grzybek zaworka EGR który poprzednio czyściliście - na kolektorze.... W ten sposób naciskając otwieramy gazy spaliny które wlatują do kolektora ssącego silnika i następuje recyrkulacja spalin. W zależności od tego jak mocno wciśniecie ten grzybek EGR-u to silnik zacznie wam inaczej pracować a sworzeń w cewce przestanie stawiać opór i będzie można go lekko wcisnąć do środka. Jak przesadzicie i za dużo otworzycie zawór EGR to po prostu silnik zgaśnie.

Kilkakrotnie możemy sprawdzić czy jest reakcja cewki trzpienia na otwarcie i zamkniecie zaworka spalin EGR / grzybka. Bardzo ładnie widać jak silnik ( komputer ) sam sobie reguluje dopływ i dawkę spalin na biegu jałowym otwierając i zamykając zawór po przyłozeniu cewki trzpienia do tego grzybka bez podkładek i na odległość kilku mm. Przez szczelinę miedzy cewka a obudowa zaworu EGR widać pracujący grzybek zaworu.

Następnie wyłączamy silnik........ i skręcasz to wszystko .... i już brawo.gif

Zawór a dokładniej obudowa miedzy cewka z zaworem ma dwa wyloty... w starej konstrukcji beznadziejnie zatyka to uszczelka w nowej uszczelka już ma specjalne wycięcia które powodują ze zamiast 0,8 mm jest 3 mm... To tamtędy ma wylatywać sadza jeśli nie to zostaje w środku i zablokuje zawór no i cewkę.... oslabiony.gif

280956008-280743923-09.jpg

Można nawet powiększyć jeden z otworów od dołu ok.gif lub odpowiednio wyciąć uszczelkę ... Ona nie ma być szczelna !!! Tamtędy spaliny nie przedostaną się natomiast sprężone powietrze z za turbina oraz sadza która osadza się na osi zaworka wylecą.

Bardzo długa jazda na zablokowanym zaworze powoduje zgromadzenie się ogromnej ilości sadzy i różnego rodzaju mazi olejowo-sadzowej w rurce za zaworem EGR a nawet kolektorze. Wiem ze skrajnie potrafi to całkowicie zatkać dopływ powietrza do cylindrów i znacząco zmniejszyć moc i osiągi silnika. sick.gif Wyczyścić w takim przypadku należy wszystko ...odkręcić tą karbowaną rurkę .... a nawet cały zawór lub i/oraz kolektor ssący... frown.gif

Po co ten zawór jest: hmm.gif

Jest to pewna przewrotność. devil.gif Z jednej strony oczyszczamy powietrze do silnika - filtr na wlocie a potem pakujemy tam sadze i spaliny.. Jego głównym zadaniem jest ograniczenie szkodliwych substancji wydalanych z naszego silnika/auta. Ja jednak odradzam zatykanie tego zaworu. no.gif Owszem gdy nie wiemy dlaczego nie jedzie nasze auto lub dymi na czarno, przerywa itp... to najprościej jest zatkać go. Ale po tym jak się upewnimy ze to wina zaworu EGR należy dokładnie przeczyścić go i odblokować old.gif

Co nam daje EGR:

- chłodzi silnik ( poprzez wpuszczanie gazów obojętnych do układu ssącego zmniejsza się temperatura spalin )

- Zmniejsza spalanie ( z moich obserwacji nawet skrajnie o 1,5 litra/ 100 km jump.gif w stosunku do zatkanego EGR-a nono.gif poprzez wpuszczanie gazów obojętnych zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo jest wtryskiwana mniejsza dawka paliwa. Przez komputer na bieżąco jest analizowana dawka powietrza jaką w danym momencie zassał silnik ( przepływka ) i odpowiednio do tego ustawiany jest poziom wtryskiwanej dawki paliwa. W przypadku otwarcia zaworu np. 25% udział powietrza jest mniejszy a więc i dawka paliwa jest mniejsza. Ma to szczególne znaczenie podczas pracy na biegu jałowym silnika -> miasta i nasze korki - oraz jazdy bez maksymalnego obciążenia- np. 50 - 60 - 90 - 120 - 140..... km/h po płaskim lub z górki drive.gif )

Zawór jest otwierany proporcjonalnie od 0 do 100%. To znaczy może mieć nieskńczenie wiele położeń i wpuszczać nam raz więcej raz mniej spalin do kolektora ssącego w zależności od tego czy hamujemy silnikiem czy jedziemy ze stała prędkością 120 km/h. Podczas obciążenia max silnika np.: gwałtownie przyspieszenie z 0 km/h do 200 km/h zawór szybko zamknie się ograniczając udział spalin do zera ( to słowo "szybko" zależy właśnie od tego jak ciężko pracuje i jak mocno się zacina/zaciera. A w takim przypadku auto może nam dymić i słabo przyspieszać lub nawet szarpać.

UWAGA !!!

Podczas tej operacji należy uważać na rurki od paliwa- wchodza do plastykowego zbiorniczka - kolektorka i można opierająć sie połamać coś ....oraz złącza elektryczne - na kolektorze jest czujnik ciśnienia doładowania....

Niby wszystko jest daleko ale licho nie śpi smirk.gif

post-15502-14352494725055_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuźwa dlaczego nie mieszkasz w Bydgoszczy ...

> Sam mam cykora cokolwiek rozbierać w silniku mimo tak dokładnych

> obrazków a chętnie bym przeczyścił i przesmarował co nieco

Nie panikuj, sprawa jest bardzo prosta choc bardzo niewygodna operacyjnie, szczególnie dwie śruby trzymające cewkę EGR. Jeśli masz jakiekolwiek blade pojecie o technice i kręceniu kluczami dasz rade.

Lisek opisał to "łopatologicznie" nic dodać nic ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ze najlepiej jest odkrecic caly zawor (wraz z rurkami) od silnika i przenies sie na stol. Po odkreceniu od korpusu rurek mamu dostep do srodka zaworu i mozna wyczyscic os i talerzyki wewnetrzne. Do rurek wkladamy szmatke i bawimy sie w kominiarza.

Trzeba sie troche nameczyc, zeby odkrecic rurke doprowadzajaca spaliny do zaworu od rury wydechowej. Jest tam cybant, ktory trzeba calkiem rozkrecic i wyjac razem z rurka. UWAGA na uszczelki (najmniejsza miedzy czesciami skreconymi cybantem, a dostep trudy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....ze najlepiej jest odkrecic caly zawor

Tak czasami to jedyne rozwiązanie. Ale można to sobie darować o ile uda sie odkęcić cewkę od korpusu i karbowaną rurkę która idze do kolektora ssącego. Na podstawie tego co zobaczymy - ile tego sie zebrało i czy oraz jak mocno zatkało rurkę - można dalej rozkręcać lub zostawić zawór - EGR.

Po odblokowaniu można również przykręcić karbowaną rurkę do korpusu EGR-a i ustawić ją pod kontem 90 stopni do góry a następnie dmuchnąć w nią hehe.gif i sprawdzić czy zawór jest szczelny w 100 % ok.gif powinien być ....

Radze jednak wpierw oczyścić koniec rurki z sadzy zeby.GIF

280958865-376934120.jpg

post-15502-14352494731373_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

> wchpikus i jak Ci to wyszło???

Niestety nie udalo sie odkrecic zaworu, mailem malo czasu i niestety proba podejscia zakonczyla sie fiaskiem.

Udalo sie odkrecic dwie sruby od weza w zaworze, niestety dalej juz "gruzy".

Nie ma jak sie dostac, mam tam pelno rurek i do tego Webasto:(

Moze uda sie odkrecic sam zawor bez metalowych rur...

Nastepne podejscie w wolnym czasie, niestety teraz nie mam wolnego dnia:(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja własnie u siebie go zrobilem przed 10 min smile.gif rzeczywiscie mocny syf tam byl i sporo tego nagazru wiec zobaczymy jak bedzie z kopceniem i spalaniem l/km jak troche km machne

Zanim rozbierzecie...potrzebne narzedzia to:

srubokrety torxy

oraz klucz 10 i 13

i troche ropy albo jakis srodek do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mam problem. Wyjołem zawór według opisu Liska. Nie był zaciety. Chodził w miare płynnie i był wysuniety jakies 4 milimetry. I cały czas jest tyle samo. Nie wychodzi w ogóle dalej. Pukam stukam i nic próbowałem czyscić spreżonym powietrzem namaczałem go i nic. Macie jakies podpowiedzi jak to zrobić?? Bo mecze sie z tym juz druga godzine i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem.

Skoro z cewki wychodzi trzpień na 4mm i nie chce sie ruszać to masz niestety zablokowany ...... więc jedyny sposób to mocno stukać cewką o podłoże - z wycięciem na ten trzpień.... jeśli sie na stukasz i nic to wbij o 2 mm ten trzpień i dalej stukaj....

mozesz tam nalać czegoś typu WD-40

Nie ma innego sposobu.... hmm.gif no jest wymiana na nowy...

Jeśli miałeś tak od dawna to silnik cały czas pracował na otwartym zaworze i miał gorsze parametry... moc/spalanie/ zadymienie ... itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzpień wystaje 4 milimetry i sie chowa do środka spręzynuje normalnie. Chodzi lekko stukałem stukałem i nic cały czas jest jak było chodzi lekko chowa sie wychodzi ale tylko na 4 milimetry. Czy można cały egr zamoczyc w jakimś specyfiku czy może mu sie coś stać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzpień wystaje 4 milimetry

A jak tak to OK.... możesz jak najbardziej nawet w WD-40 czy ropie znużyć ...

Jesli po podłączeniu "twardnieje" tak jak opisałem to jest OK.

Najwyżej nie całkiem otworzy ci zawór spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> A jak tak to OK.... możesz jak najbardziej nawet w WD-40 czy ropie

> znużyć ...

> Jesli po podłączeniu "twardnieje" tak jak opisałem to jest OK.

> Najwyżej nie całkiem otworzy ci zawór spalin

JA rozkrecilem zawor wg twojej instrukcji nie byl jakos bardzo zabrudzony ale bylo cos ciekawego a mianowicie elektro-zawor grzybek ze sprezyna byl zaciety nie moglem go w ogole ruszyc(a nie byl zabrudzony)Wiec puknolem go delikatnie mlotkiem i sie ruszyl-najwidoczniej byl zapieczony potem juz sprezynowal.Troche mnie to zainteresowalo wiec podlaczylem ceke do wtyczki i odpalilem silnik.Przyciskajac grzybek ze sprezyna faktycznie zmieniala sie praca silnika ale jak wcisnolem do konca sprezyne to silnik pracowal(ale nigdy nie zgasl) ale po drugiej stronie tz cewka ten trzpien wg mnie wcale nie "stwardnial" tz jest taki jak przed odpaleniem wlasciwie nie stawia wielkiego oporu.No tak jak wspomnialem jest tak samo przed jak i po odpaleniu delikatnie odbija(opor stawi jedynie sprezynka ktora pewnie znajduje sie w srodku chodzi delikatnie i tyle) wiec mysle ze jest tam cos zepsute.pytanie teraz co?I teraz mysle ze jak cewka nie pracuje to zawor jest caly czas otwart?zgadaza sie?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA rozkrecilem

Tak zawór był zapieczony. Pewnie w pozycji zamknięty lub częściowo zamknięty....

Jeżeli rozruszałeś ten grzybek ( ja proponuje do tego celu zastosowac preparat / odrdzewiacz do śrub ) i pracuje lekko i powraca szybko to po ponownym włączeniu silnika !!!!! - cewka / trzpień musi "stwardniec" - nie można go będzie wcisnąc !!!

Jeśli cewkę możesz cały czas wcisnąc delikatnie do srodka to znaczy, ze zawór nie pracuje....

Aaaaa pamietaj, ze jeśli cewka / trzpień nie może wysterowac zaworem przez jakieś 60 - 120 sek po uruchomieniu silnika to przejdzie w tryb awaryjny / odłączy się całkowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wszystkich użytkowników. Od razu prosze o wyrozumiałość jeśli coś robię źle (w sensie, że źle odpowiadam na posty, itp.). Otóż, szanowni koledzy, proszę Was o pomoc. Kwestia dotyczy zaworu recyrkulacji spalin (EGR). Otóż, rozebrałem go, chcąc podczyścić (objawy były takie, że na pierwszych dwóch biegach silnik momentami troszkę się "dusił", więc podejrzenie padło na EGR). Przy demontażu cewki od drugiej części zawru, rozleciała mi się uszczelka okrągła, która jest między tymi dwoma elementami. Nie żebym ją zepsuł, po prostu po odkręceniu obydwu części (4 imbusów) uszczelka po prostu wypadła w częściach. Moje pytanie panowie jest tego typu, czy taką uszczelkę idzie dostać gdzieś w ASO, sklepie z częściami, czy (oby nie) tylko kompletny zawór jest w przedaży?

Druga sprawa to mam do Was pytanie odnośnie czyszczenia zaworu EGR. W jaki sposób go wyczyścić? Czy można go po prostu "wykąpać" w benzynie ekstrakcyjnej - zanurzyć (rurkę też)? Czy lepiej delikatniej szmatką nasączoną ropą/naftą? Czy można go potraktować sprężonym powietrzem? W środu oczywiści też. Wstępnie oczyściłem elementy z sadzy szmatką nasączoną ropą. iglica chodzi dobrze (wsuwa się i wysua lekko), to samo trzpień od strony cewki - też lekko pracuje.

Ma ktoś jakieś pomysły?

286573916-4.JPG

post-156832-14352518457818_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest niestety w całości, nie ma części do niego. Chyba będziesz musiał poszukać używki niestety, lub bo jakichś sklepach poszukać podobnej uszczelki.

A co do czyszczenia - osobiście uważam, że to nie ma sensu. Albo zaślepić (w przypadku JTD) albo wymienić na nowy. Czyszczenie nie starcza z reguły na długo, parę m-cy i jest znowu to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ten po prawej najlepiej zamoczyć i wykąpać w benzynie (rozcieńczalniku) ekstrakcyjnym i dobrze wyczyścić.

WAŻNE ! po wyczyszczeniu niczym już nie pryskaj. Żadnych WD-40 czy innych olejów w sprayu. Sprężyna w zaworze ma chodzić sprężyście i sama odbijać i ma być SUCHA. Spryskanie (naoliwienie) spowoduje to że po jakimś czasie obklei się sadzą i zabije na amen.

Cewkę dobrze wytrzep aby chodziła z oporem ale po w cisnięciu spręzyście wracała.

Uszczelkę pękniętą poskręcaj do kupy. Nic nie będzie że jest popękana.

Osobiście wolę być pro Eko i EGR mieć ponieważ przy jeździe głównie miejskiej, staniu w korkach można jednak jakieś paliwo zaoszczędzić. Poza tym zimny, szybciej się nagrzewa.

Swoją drogą. Po kompleksowym wyczyszczeniu tak jak napisałem i po sprawdzeniu po 2 latach - zawór nie był wcale mocno zawalony sadzą i działał poprawnie. Wobec tego nie jest to wcale upierdliwy problem o którym część tutaj pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta uszczelka jest w głównej mierze zrobiona z miki czy czegos podobnego, też mi pękła, wetknąlem z powrotem i siedzi.

można dorobić z jakiegoś materiału odpornego na średnio wysokie temp.

za socjalizmu było sporo zakładów dorabiających uszczelki (rzemieślnicy) teraz tego nie widze. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co? W zaworach są twa takie wycięcia. wycięcia te mają nowsze zawory. Najwidoczniej zdali sobie sprawę iż owa nieszczelność powoduje dużo wolniejsze zawalanie się brudem. Do starszych zaworów Fiat stosował takie podkładki wycięte po bokach. W nowszych zaworach wrócili do całych bo wycięcia są w zaworach. Po prostu niech nic nie kombinuje i niczym nie paćka. Jeśli będzie nieszczelność na połamanej podkładce to lepiej dla cewki. Wolniej się będzie zapychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Zastosowałem się do rad Was wszystkich. Zawór przeczyściłem, mniej więcej tak jak sugerowaliście. Co do uszczelki to skręciłem tą pęknięta. Z tym, że (być może niepotrzebnie) miejsca pęknięć bardzo delikatnie posmarowałem smarem (dosłownie kapkę). Wiem, że ktoś tutaj sugerował, że nie powinno się smarować niczym bo sadza będzie się lepić, no ale tak zrobiłem. Zmontowałem cały zawór i zamontowałem z powrotem. Przyszedł czas na testy, więc przegoniłem osiołka (tak nazywam mój dwuślad) i troszkę się poprawiło. Otóż silnik w miarę dobrze wchodzi na obroty. Na drugim biegu w obrotach pomiędzy ok. 1500-2000 rpm, nie ma efektu jakby 'szarpania', "duszenia się" to samo na trzecim biegu przy niższych obrotach, ale to nie reguła. Bo dzisiaj na przykład dzisiaj zauważyłem ze dwukrotnie mi szarpał bardzo delikatnie właśnie na drugim/trzecim biegu w podanych wartościach obrotów silnika...No cóż, myślę że EGR nie był główną przyczyną tego stanu rzeczy. Ale czyszczenie na pewno trochę pomogło.

W drugiej kolejności podejrzewam zawór overboost - ten od doładowania. Z tym, że jeśli samo czyszczenie to może nie problem (jest gdzieś manual na forum) to dostanie się do niego (jest z przodu na dole, na belce, pod akumulatorem). Nie wiem jak się do niego "dobrać". Myślę, że najlepiej będzie od spodu, bo nie uśmiecha mi się wywalać bebechów (akumulatora itp.) spod klapy? Przerabiał z Was to ktoś? - chodzi mi o DEMONTAŻ zaworu overboost z miejsca w którym jest zamontowany (chyba w oryginale). Nie chodzi mi o czysczenie, tylko jak się do niego "dobrać"?

Z góry dziękuję, za wszystkie Wasze odpowiedzi.

W wolnych chwilach uzupełnię dane w moim profilu (to z braku czasu oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję dostać się do niego odkręcając boczną osłonę silnika + ewentualnie nadkole by było łatwiej. Dostęp jest w miarę jak podejdziesz nasadką z przedłużką lub kluczem sztorcowym. Dalej wyciągasz zawór na górę i dalej działasz już po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze kolego, że błądzisz po omacku lekko. Po pierwsze overboost wywala checka.

Po drugie, zanim pół auta rozbierzesz i wyczyścisz (co pewnie mu nie zaszkodzi) zaopatrz się w elm'a i FES/MES może wtedy się dowiesz dokładnie co mu dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W istocie, masz rację, trochę błądze. Problem jest taki, że błędów (checków) nie uświadczyłem. A...przepraszam, sporadycznie może pojawia się CHECK ENGINE jak depnę trochę lepiej i prędkość jest wysoka. Gdzieś wyczytałem, że to może być właśnie EGR, stąd operacja czyszczenia. Poza tym przy zimnym silniku (szczególnie przy niższych temperaturach) wyświetli mi komputer na chwilę wiązankę EBD fialure/ABS failure/ESP failure....ale tutaj chyba problem jest z akumulatorem...

Nawiązując do wątku, nie wiem właśnie co może być, bo tak jak wcześniej pisałem silnik na 2/3 biegu w obrotach pomiędzy 1500-2000 rpm tak jakby delikatnie się dusił - to jest taki objaw jakby dostawał gdzieś lewego powietrza i miał takie jakby "przerwy/dziury" A może problem jest z którymś zaworem (nieotwiera/niedomyka dobrze zaworu).

Czy błąd CHECK ENGINE, przy większych prędkościach, kiedy się depnie jest objawem że coś nie tak z OVERBOOST'em?

Co do sugestii z kablem diagnostycznym, to dobra rada, a moglibyście koledzy podpowiedzieć, gdzie zaopatrzyć się w taki "zestaw" diagnostyczny i co wchodzi w jego skład (domyślam się, że odpowiedni kabel z odpowiednim złączem, oprogramowanie - skąd ściągnąć/kupić oprogramowanie diagnostyczne, jakie laptop musi mieć wejście - RS 232?).

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy błąd CHECK ENGINE, przy większych prędkościach, kiedy się depnie jest objawem że coś nie tak z

> OVERBOOST'em?

u mnie dokłądnie tak było, błąd był przy pełnym ogniu przy około 120-130km/h auto przechodziło w tryb awaryjny i ledwo przyspieszało, po wymianie zaworu overboost problem zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W istocie, masz rację, trochę błądze. Problem jest taki, że błędów (checków) nie uświadczyłem.

> A...przepraszam, sporadycznie może pojawia się CHECK ENGINE jak depnę trochę lepiej i prędkość

> jest wysoka. Gdzieś wyczytałem, że to może być właśnie EGR, stąd operacja czyszczenia.

no to akurat jest bliżej do objawów overbossta niż EGR'a - egr przestaje działać po przekroczeniu 3 tys obr, stąd poniżej auto może się ledwo turlać, jak przekroczysz tys pójdzie jak rakieta.... chyba, że masz problem z overboostem wtedy dostaniesz po oczach checkiem.

> Nawiązując do wątku, nie wiem właśnie co może być, bo tak jak wcześniej pisałem silnik na 2/3 biegu

> w obrotach pomiędzy 1500-2000 rpm tak jakby delikatnie się dusił - to jest taki objaw jakby

> dostawał gdzieś lewego powietrza i miał takie jakby "przerwy/dziury" A może problem jest z

> którymś zaworem (nieotwiera/niedomyka dobrze zaworu).

może być, do sprawdzenia rury do IC, szczególnie ta która idzie za nadkolem bo lubi się przecierać

> Co do sugestii z kablem diagnostycznym, to dobra rada, a moglibyście koledzy podpowiedzieć, gdzie

> zaopatrzyć się w taki "zestaw" diagnostyczny i co wchodzi w jego skład (domyślam się, że

> odpowiedni kabel z odpowiednim złączem, oprogramowanie - skąd ściągnąć/kupić oprogramowanie

> diagnostyczne, jakie laptop musi mieć wejście - RS 232?).

nie polubisz mnie za to wątek encyklopedia historyczna dot. diagnostyki i kabli w stilo zlosnik.gif

W skrócie, starczy Fiat Ecu Scana/Muliti Ecu Scan + ELM327 od Viakena na USB - resztę doczytasz sobie.

> Z góry dziękuję i pozdrawiam

proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi. No cóż, czyli na pierwszy ogień idzie OVERBOOST i sprawdzenie rur. Wojtas_BB dzięki za linki/odnośniki dot. diagnostyki i kabli - zapoznam się z tematem. W tym tygodniu może (zależy od czasu) zabiorę się za OVERBOOSTA i sprawdzę rury. Mam nadzieję, że uda mi się namierzyć i rozwiązać problem.

Najbardziej obawiam się, żeby turbina była w porządku (niby nic nie wskazuje na jej początek końca - auto nie bierze oleju, etc, ale kto wie...). Jak tylko "skończę" z OVERBOOST'em i sprawdzę rury to podzielę się spostrzeżeniami na forum...

Póki co, dzięki za wszystkie rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.