Skocz do zawartości

SWAP z 1.0 na ?


lipator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Noszę się z zamiarem zamiany silnika w moim uno.Aktualnie mam 1.0 fire na gaźniku z 93 roku.Chciałbym wrzucić coś troszkę mocniejszego ale tak żeby nie było problemów u mechanika z wymianom tego silnika,czyli musze wsadzić coś z uno.Rozglądałem się na necie i chyba najlepszą opcją jest 1.5 benzyna.Dobra przejdę do pytań:

1.Czy te 1.5 (75 km) będzie najlepszym rozwiązaniem jeśli chce coś mocniejszego czy np. o wiele lepsze jest 1.4 pod innymi względami (1.4 ma 70 koni) ?

2.Jeżeli się zdecyduje np. na te 1.5 to bez problemu pierwszy lepszy mechanik mi je zmieni ? nie będzie trzeba niczego przerabiać ?

3.Żeby wsadzić te przykładowe 1.5 to jak je będę kupował to musze je kupić z osprzętem,czyli silnik+skrzynia biegów+sprzęgło itd. tak ? Chodzi mi o to czy np. skrzynia biegów może zostać ta sama ?

4.Jaka jest żywotność silników w uno ?

5.Jaka może być cena takiej zamiany silnika u mechanika ? tak na oko oczywiście smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jeśli chodzi o samą zmiane silnika to musisz kupić wszystko z 1.5 czyli silnik,osprzęt,i elektrykę.dodatkowo musisz zmienić mocowanie silnika na takie z uno 1.4 bo pasuje.mocowania skrzyni są takie same jak w 1.0 i półosie też będą pasować.przynajmniej powinny.a koszta to coś koło 500zł za wymiane silnika i ze 150zł tak myślę podłączenie elektryki i poprawienie tego co w razie by nie banglało.elektrykę wpinasz w skrzynkę bezpiecznikową i musi działać. zlosnik.gifto by było chyba na tyle.a no i może zrób coś z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.Czy te 1.5 (75 km) będzie najlepszym rozwiązaniem jeśli chce coś

> mocniejszego czy np. o wiele lepsze jest 1.4 pod innymi

> względami (1.4 ma 70 koni) ?

Z tych dwóch to na 100% lepsze 1.5, ale oba są nie dla Ciebie - o tym niżej.

> 2.Jeżeli się zdecyduje np. na te 1.5 to bez problemu pierwszy lepszy

> mechanik mi je zmieni ? nie będzie trzeba niczego przerabiać ?

Będzie trzeba kilka rzeczy oprócz samego silnika wymienić.

> 3.Żeby wsadzić te przykładowe 1.5 to jak je będę kupował to musze je

> kupić z osprzętem,czyli silnik+skrzynia biegów+sprzęgło itd. tak

> ? Chodzi mi o to czy np. skrzynia biegów może zostać ta sama ?

Nie może zostać z 1.0. Wszystko musi być inne, łącznie z wydechem, chłodnicą, półosiami - oj sporo...

> 4.Jaka jest żywotność silników w uno ?

Wszystko zależy od użytkownika - może być bardzo bardzo długa a może być sromotnie krótka.

Jak dbasz tak masz.

> 5.Jaka może być cena takiej zamiany silnika u mechanika ? tak na oko

> oczywiście

300-600zł za 1.5 zależy jak się uda.

A teraz konkrety!

Tobie potrzebne jest 1.2 z punto!!!!!!!!!!!

Wydech zostaje, chłodnica zostaje, skrzynia zostaje!!!

Zmieniasz silnik, elektrykę robisz i jazda a osiągi masz praktycznie takie jak w 1.5 smile.gif

Tu polecam kontakt z kolegą Drupi'm waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie. Tylko i wyłącznie 1.2 MPI. Potrzebujesz jedynie słupek z kompletnym kolektorem dolotowym wiązkę silnika i rozkodowany komputer(bez IMO). Skrzynia alternator rozrusznik i inne takie zostają ze starego serducha. W wiązce wystarczy przerobić parę kabelków. Myślę że mniej z tym roboty jak przekładką na 1,5 czy 1,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie. Tylko i wyłącznie 1.2 MPI. Potrzebujesz jedynie słupek z

> kompletnym kolektorem dolotowym wiązkę silnika i rozkodowany

> komputer(bez IMO). Skrzynia alternator rozrusznik i inne takie

> zostają ze starego serducha. W wiązce wystarczy przerobić parę

> kabelków. Myślę że mniej z tym roboty jak przekładką na 1,5 czy

> 1,4

a np. z 0.9 na 1.2 albo na 2.0 to nie ma przeróbki??np. skrzynia pasuje do 1.2 itd? i pewnie trzeba mieć większy zbiornik 50 litrowy bo pewnie będzie spalał o prawie 2 razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a np. z 0.9 na 1.2 albo na 2.0 to nie ma przeróbki??np. skrzynia

> pasuje do 1.2 itd? i pewnie trzeba mieć większy zbiornik 50

> litrowy bo pewnie będzie spalał o prawie 2 razy więcej.

z 0.9 nie pasuje zlosnik.gif

to tak jak z sc 899 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a np. z 0.9 na 1.2 albo na 2.0 to nie ma przeróbki??np. skrzynia

> pasuje do 1.2 itd? i pewnie trzeba mieć większy zbiornik 50

> litrowy bo pewnie będzie spalał o prawie 2 razy więcej.

Jak się ma 0.9 to się wywala WSZYSTKO oslabiony.gif bo nic nie pasuje a co do spalania - to 899 jara najwięcej moim zdaniem bo nie dość że w litrach dużo to w stosunku do tego jak jedzie - BARDZO DUŻO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja się podczepię i pytam, jakby wsadził pod maskę nowego diesla

> (HDI, D4D, CDi,) ? Super ekonomika, czy to jest wykonalne pod

> względem teoretycznym?

A choćby silnik w układzie gwiazdy czy vankel to czemu nie grinser006.gif

Wszystko się da wsadzić, wszak to tylko metal - tu tniesz, tam spawasz, przykręcasz i jedzie - byle się gabarytowo mieściło.

Ja myślę że 1.3 jtd byłoby wręcz idealne do uno waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się ma 0.9 to się wywala WSZYSTKO bo nic nie pasuje a co do

> spalania - to 899 jara najwięcej moim zdaniem bo nie dość że w

> litrach dużo to w stosunku do tego jak jedzie - BARDZO DUŻO!

O tak! Ja już zrobiłem wszystko, aby zminimalizować spalanie (bez kalkulatora 9-10 litrów LPG to normalka). Po 3 atmosfery w kołach, szyby pozamykane, wywalone zbędne rzeczy (koło zapasowe, podnośnik, wzmacniacz, podręczne narzędzia), do tego super emerycki styl jazdy i wyszło około 7 litrów. Jazda 75% po mieście.

Plan jest taki, że jak w moim aucie to coś nazywane silnikiem padnie, to kupię rozbitka 1,0 do tego silnik 1,2 i coś będe montował. Jest jeden problem... jak patrzę na Twoją niemoc 899, to ona jest nie do zabicia sciana.gif a robić swap wcześniej, to trochę mi szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plan jest taki, że jak w moim aucie to coś nazywane silnikiem padnie,

> to kupię rozbitka 1,0 do tego silnik 1,2 i coś będe montował.

> Jest jeden problem... jak patrzę na Twoją niemoc 899, to ona

> jest nie do zabicia a robić swap wcześniej, to trochę mi

> szkoda...

bez sensu - lepiej odrazu kupupic rozbitka 1.2 (np Punto) 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tak! Ja już zrobiłem wszystko, aby zminimalizować spalanie (bez

> kalkulatora 9-10 litrów LPG to normalka). Po 3 atmosfery w

> kołach, szyby pozamykane, wywalone zbędne rzeczy (koło zapasowe,

> podnośnik, wzmacniacz, podręczne narzędzia), do tego super

> emerycki styl jazdy i wyszło około 7 litrów. Jazda 75% po

> mieście.

> Plan jest taki, że jak w moim aucie to coś nazywane silnikiem padnie,

> to kupię rozbitka 1,0 do tego silnik 1,2 i coś będe montował.

> Jest jeden problem... jak patrzę na Twoją niemoc 899, to ona

> jest nie do zabicia a robić swap wcześniej, to trochę mi

> szkoda...

a dużo zszedłeś z tym spalaniem poprzez wywalenie koła zapasowego itp.? bo też muszę ograniczyć spalanie... a nie wiem czy to coś wymiernego da. Mimo to chyba bym się trochę bał jeździć bez koła i podnośnika wink.gif

ps. można by jeszcze płyn ze spryskiwaczy spuścić rotfl.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez sensu - lepiej odrazu kupupic rozbitka 1.2 (np Punto)

Tylko nie wiem czy spasują półośki (i skrzynia). A do tego trzeba mieć sporo kasy na punto. Uniaka kupię za 500 złociszy i mam skrzynię, jej mocowanie, mechanizm zmiany biegów, półosie i jeszcze parę innych pierdółek (np. uchylne tylne szybki, a może nawet elektryczne szyby itp.) Resztę i tak sprzedam choćby nawet na złom i tak wyjdę na swoje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dużo zszedłeś z tym spalaniem poprzez wywalenie koła zapasowego

> itp.? bo też muszę ograniczyć spalanie... a nie wiem czy to coś

> wymiernego da.

Nie wiem. Od kiedy mam butlę na LPG w miejscu zapasówki, to jeżdżę bez piątego koła. A spalanie pewnie niezauważalnie mniejsze, ale zawsze coś. Odchudzić auto w sumie tak ze 100 kilo, to pewnie z 0,5 litra można zaoszczędzić.

Mimo to chyba bym się trochę bał jeździć bez koła

> i podnośnika

Dlaczego? Po Polsce bez problemu. UKP jest w całym kraju wink.gif

> ps. można by jeszcze płyn ze spryskiwaczy spuścić

tak... tankować pół baku i samemu schudnąć z 15 kilo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>UKP jest w całym kraju

chyba na południu Polski, bo północny-wschód to jakoś kiepsko pod tym względem smile.gif

> tak... tankować pół baku i samemu schudnąć z 15 kilo

a i jeszcze uniaka oczyścić z rdzy, to kilka kilo by ubyło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dużo zszedłeś z tym spalaniem poprzez wywalenie koła zapasowego

> itp.? bo też muszę ograniczyć spalanie... a nie wiem czy to coś

> wymiernego da. Mimo to chyba bym się trochę bał jeździć bez koła

> i podnośnika

> ps. można by jeszcze płyn ze spryskiwaczy spuścić

Raz od kiedy mam uno musiałem zostawić koło zapasowe i lewarek i ... właśnie po kilku latach złapałem kapcia w tą noc wrrr.gif

Moim zdaniem więcej stracisz nerwów, czasu i zdrowia bez koła niż zyskasz na jego wyjęciu oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi raz udało spalić w mieście (99%) około 5,5 litra a tak to 6 do 6,5

> litra w połowie dynamicznym i normalnym stylu jazdy. Tylko teraz

> mnie niepokoi ten piszczenie podczas hamowania (bez blokowania

> kola) .

a jaki to ma zwiazek z moja wypowiedzia na ktora odpowiedziales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie wiem czy spasują półośki (i skrzynia). A do tego trzeba

> mieć sporo kasy na punto. Uniaka kupię za 500 złociszy i mam

> skrzynię, jej mocowanie, mechanizm zmiany biegów, półosie i

> jeszcze parę innych pierdółek (np. uchylne tylne szybki, a może

> nawet elektryczne szyby itp.) Resztę i tak sprzedam choćby nawet

> na złom i tak wyjdę na swoje

Skrzynia pasuje, od uniaka jedynie mocowania skrzyni i poloski od 998ccm Ci sa potrzebne ew linkowe sterowanie zmiany biegow, ale mysle ze niebyloby problemem zaadoptowaniet tego z Punto.

rob jak chcesz mozesz kupic UNO zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia pasuje, od uniaka jedynie mocowania skrzyni i poloski od

> 998ccm Ci sa potrzebne ew linkowe sterowanie zmiany biegow, ale

> mysle ze niebyloby problemem zaadoptowaniet tego z Punto.

> rob jak chcesz mozesz kupic UNO

999 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt łączny z wszystkim?

> Bo za 3000zł wkładam sobie 1.6 16v i jest bardzo bardzo miło.

rob jak chesz...

wyszlo nawet mniej sumarycznie tzn sprzedajac niepotrzebny osprzet z 1.4, ktory byl, +sprzedajac osprzet wyjety z 1.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rob jak chesz...

A zrobię, pewnie. A nawet nic nie zrobię rotfl.gif bo nie ma kasy.

> wyszlo nawet mniej sumarycznie tzn sprzedajac niepotrzebny osprzet z

> 1.4, ktory byl, +sprzedajac osprzet wyjety z 1.1

Pokaż mi gdzie można taki silnik kupić w dobrej cenie.

To jest ten silnik z pandy 100HP czy jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zrobię, pewnie. A nawet nic nie zrobię bo nie ma kasy.

znam to skądś... frown.gif

> Pokaż mi gdzie można taki silnik kupić w dobrej cenie.

> To jest ten silnik z pandy 100HP czy jakiś inny?

jakbym wiedzial gdzie to sam bym kupil zlosnik.gif

tamten akurat byl ze Stilo 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znam to skądś...

> jakbym wiedzial gdzie to sam bym kupil

> tamten akurat byl ze Stilo

Nie, no bo o co chodzi - chodzi o to że podpowiadasz, proponujesz a prawda jest taka że silniki są młode, trudno dostępne i zazwyczaj drogie (pomijając okazje, bo te się zdarzają wszędzie).

A 1.2 czy 1.6 jest na tony waytogo.gif

Sam bym wolał 1.4 16v bo ma osiągi praktycznie jak 1.6 a mieści się łatwiej do uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wszystkim.

> Co tam że teraz jestem skołowany i nic nie wiem nie no zaraz to

> ogarne i wbije na allegro pooglądać ceny

co do cen silnikow fire

najtaniej kupisz 1.2 mpi 75km - za 1000-1500 całe kpl z kompem i kolektorami

1.2 16v kompletny z kompem i kol ok 2500

1.416v taki mam w sc z elektronika 1.2 16v to wydatek ok 4000

jezeli nie chcesz duzo ładowac kasy zakładaj 1.2 8v 75km i pozniej z czasem sobie go podłub na 90km bez problemowo sie dłubie

tylko ze 16v nic nie przebije grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze pytanie

> Jeżeli ja mam w budzie silnik na gaźniku to nie ma znaczenia przy

> wymianie silnika na taki ze wtryskiem ? NP. jak bym chciał

> wsadzić też 1.0 tylko że na wtrysku,czyli bez ssania.

ale ty masz 1.0 fire silnik?

jak z wtryskiem to musisz wiazke od 1.1czy 1.2 sobie dokupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i chce wymienic na taki bez gaznika , jesli bym kupił 1.0 na wtrysku

> czyli bez ssania to wystarczy ze go wymienie ? czy zas cos musze

> przerabiac ?

jezeli masz 1.0 fire to wkładaj 1.2 mpi 75

skrzynie podejdzie łapy tez

silnik pompa paliwa komp wiazka z 1.1 spi lub 1.2 mpi kolektory jakies dolotsie wystruga i bedzie latac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i chce wymienic na taki bez gaznika , jesli bym kupił 1.0 na wtrysku

> czyli bez ssania to wystarczy ze go wymienie ? czy zas cos musze

> przerabiac ?

jesli chcesz 1.0 i.e. to nie musisz silnika wymieniac. dokladasz wtrysk, kompa, wiazke, czujnik polozenia walu, sonde lambda, do tego wymiana zbiornika paliwa, przewodow paliwowych i powinno latac. pytanie tylko czy to ma sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.