Skocz do zawartości

Porady techniczne i wszystkie przydatne rzeczy.


dtech

Rekomendowane odpowiedzi

Tego co tutaj zamieszczam w instrukcji nie znajdziecie zeby.GIF

Dotyczy rozpoznania i prawidłowości działania radia fabrycznego:

Jeżeli naciśniemy JEDNOCZEŚNIE przyciski 1 i 6 i przytrzymamy przez kilka sekund, na wyświetlaczu radia pojawi się wersja hardware i software radia, jego numer seryjny i data produkcji. Kolejne informacje przełącza się PRAWYM przyciskiem przewijania. W tym czasie z głośników słychać ostatnio wybrany kanał, ale znacznie głośniej niż był on pierwotni nastawiony. Po kilkunastu sekundach radio wraca do normalnego stanu.

Kombinacja klawiszy 2 i 6 to też jakiś test - pojawiają się napisy checksum, short circuit i coś tam jeszcze zlosnik.gif

Kombinacja 3 i 6 to test głośników. Kolejne głośniki (pisk z poszczególnych głośników) przełącza się prawym przyciskiem przewijania

Co ciekawe, ww. funkcje działają także przy ODŁĄCZONEJ sieci CAN (także odtwarzanie i ostatnio wybranego kanału przy kombinacji 1 i 6)

aha i jeszcze jedno:

Wersja sport ma inne amorki i sprężyny !

Zwrotnice są takie jak w Stilo Abarth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacja z FAP dotycząca biksenonów fabrycznych

REFLEKTORY GAZOWE - XENON

Zespół optyczny przedni (wersje z wyładowaniem gazowym - xenonowy)

Konieczność polepszenia osiągnięć aktualnych systemów bazujących się na żarówkach halogenowych, w zakresie wysyłanej wiązki świetlnej, rozdziału widma i trwałości żarówki, spowodowało rozwój technologii reflektorów z łukiem gazowym i odpowiednich urządzeń, które pozwalają na ich funkcjonowanie w pojeździe.

Korzyści wynikające z rozwoju tej technologii tworzą trzy grupy typów:

- większa skuteczność świetna pozwalająca na zmniejszenie poboru energii elektrycznej na biegu jałowym;

- wysoka emisja wiązki świetlnej pozwala na zredukowanie wymiarów zespołu optycznego (w szczególności wysokości) z dużą swobodą kształtu czołowego;

- trwałość średnio podwójna w porównaniu z żarówką halogenową.

Reflektor gazowy jest systemem:

- który dostarcza ton światła BIAŁEGO i WIĄZKĘ świetlną większą od halogenowej

- który reguluje wiązkę w sposób AUTOMATYCZNY i nieoślepiającą i daje światła ustawione zawsze w sposób prawidłowy na drodze

Każdy zespół optyczny jest zintegrowany z elementami niezbędnymi do funkcjonowania żarówki łukowej (żarówka, reaktor, centralka, silniczek sterujacy ustawieniem świateł mijania): znajdują się ponadto elementy tradycyjne (światła pozycyjne, kierunkowe, drogowe).

Zespół lampy składa się z:

Występujące żarówki

- Żarówka xeno D1S dla funkcji świateł mijania/drogowych "Bi-Litronic"

- Żarówka halogenowa H1 dla funkcji świateł drogowych ("sygnał świetlny") 12V-55W

- Żarówka "cała ze szkła" W5W dla funkcji świateł pozycyjnych -12V-5W

- Cała szklana PY21W dla funkcji świateł kierunkowskazów - 12V-21W

Funkcja "Bi-Litronic":

Przełączanie pomiędzy funkcjami świateł mijania i drogowych żarówek xenonowych następuje poprzez ekran metalowy o odpowiednim kształcie, który jest obniżany dla spełniania funkcji świateł drogowych i podnoszony dla świateł mijania.

Ruchy ekranu uzyskiwane są poprzez cewkę, która po uruchomieniu porusza kołkiem który naciskając na ekran przyciemnia go.

Kiedy cewka nie jest uruchomiona, spręzyna doprowadza ekran do pozycji początkowej.

lampa2lr1.jpg

a) ekran przyciemniony światło drogowe

b) ekran w spoczynku: światło mijania

Żarówka xenowa

Żarówka ksenowa składa się z bańki zawierającej dwie elektrody odsunięte o kilka milimetrów i wypełnionej gaze ksenonowym o małym ciśnieniu

Emisja światła powodowana jest zapaleniem się łuku pomiędzy dwoma elektrodami, który jest utrzymywany w czasie funkcjonowania żarówki, proces ten jest podobny do procesu, który odbywa sie w rurkach neonowych w zastosowaniach cywilnych.

Różnicą jednak w nich jest to, że w zastosowaniu samochodowym jest niedopomyślenia odczekanie minut kiedy proces się ustabilizuje, dlatego zespoły optyczne posiadają urządzenie elektronicznej kontroli (centralkę), która pozwala na funkcjonowanie w czasie dojścia do oświecenia porównywalnym z reflektorami tradycyjnymi.

Dla funkcjonowania żarówki niezbędne jest wysokie napięcie dla zapalenia (18-23KV) i następnie średnie napięcie dla funkcjonowania (80-120V): uzyskiwane jest to dzięki "ignitor" zintegrowany z żarówką i "ballast" znajdujący się w centralce sterowania.

lampa3jy1.jpg

1 - Żarówka

2 - Ignitor

3 - Izolacja termiczna

4 - Złącze

Działanie: Funkcjonowanie żarówki xenowej podzielone jest na cztery fazy.

- Zapalenie (ignition): W tej fazie ballast wytwarza napięcie będące w stanie spowodować zapalenie odpowiedniego urządzenia znajdującego się w igniter. Obwód napięcia przekazuje zwiększone napięcie odpowiednio wzmocnione do żarówki powodując w ten sposób rozładowanie pomiędzy elektrodami.

- Utrzymanie łuku (take-over): W trakcie tej fazy (kilka sekund) żarówka zostaje zasilana większą mocą, która jest niezbędna dla spowodowania szybkiego odparowania halogenków metalowych zawartych w bańce tak aby zagwarantować szybkie uzyskanie oświetlenia roboczego. W tych warunkach, żarówka wysyła flash światła o podwójnej intensywności w stosunku do normalnej przez okres około 100 mikrosekund.

- Rozgrzewanie (warm-up): przez czas około dwóch minut, ballast reguluje intensywność świetlną stwierdzając stan fizyczny żarówki z jej charakterystyki oporności (kontrola w loop zamkniętym).

- Praca (steady state): wiązka świetlna jest kontrolowana ciągle w loop zamkniętym również w warunkach pracy.

Igniter jest umieszczony w podstawce tej żarówki, natomiast ballast znajduje się w centralce sterowania.

Elektroniczna centralka sterująca

Centralka elektroniczna koordynuje funkconowaniem całego systemu:

- otrzymuje zasilanie, sterowanie świateł mijania i świateł drogowych

- otrzymuje sygnały z czujników ustawienia

- otrzymuje sygnał prędkości

- steruje żarówką

- steruje silniczkiem regulacji pochylenia

- posiada funkcję diagnostyczną

Znajduje się w części dolnej obu reflektorów

Jedna z dwóch centralek spełnia funkcję MASTER (reflektor lewy): podłączone są do niego czujniki, które stwierdzają ustawienie samochodu, drugi (reflektor prawy) spełnia funkcję SLAVE i jest podłączony do MASTER odpowiednią linią szeregową:

lampa4mv3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

ksenon NB

Quote:

Korektor ustawienia automatycznego reflektorów

Z uwagi na wysoką wartość świetlną wiązki światła żarówki, koniecznym jest wyposażenie samochodu w korektor ustawienia reflektorów w urzadzenie automatyczne, unikając oślepienia pojazdów jadących z naprzeciwka. Urządzenie działa w niektórych warunkach:

- typ statyczny, spowodowany rozłożeniem obciażenia;

- typ dynamiczny, spowodowany przyspieszeniami i zwalnianiem.

Korektor automatyczny gwarantuje ponadto lepszy komfort prowadzenia, gdyż strefa oświetlona jest stabilna i oko nie musi ciągle dostosowywać się do zmian oświetlenia.

Moduł składa się z:

- siłownika passo-passo dla każdego reflektora.

- dwóch czujników obciążenia, połączonych z zawieszeniem przednim i tylnym.

Korekcja

Jest dokonywana poprzez sygnał czujników obciązenia które, połączone z zawieszeniem dostarczają wskazanie stanu obciążenia pojazdu.

Centralka aktywuje się przy każdym "Key-on" i dokonuje zerowania reflektorów do wymiaru dokładnego (obliczonego w zależności od obciążenia samochodu), które polega na opuszczeniu całkowitym i następnie ustawieniu reflektora.

Sygnały czujników obciążenia są okresowo przejmowane i odpowiednio opracowywane w celu, jeśli to konieczne, ustawienia pozycji reflektora (np. zużycie paliwa w czasie jazdy). Takie wyregulowanie ustawienia nie jest natychmiastowe, ale filtrowane w czasie, tak aby uniknąć korekcji przypadkowych (np. przy występowaniu uszkodzeń drogi, itd).

Korekcja ta dokonywana jest również przy światłach zgaszonych, tak aby w chwili zapalenia, wiązka światła była już prawidłowo ustawiona.

Czujniki obciążenia

Czujniki są zamocowane do nadwozia samochodu, natomiast odpowiednia dźwignia śledzi ruch zawieszenia.

Czujnik jest zasilany z centralki reflektora i dostarcza na wyjściu sygnał liniowy proporcjonalny do pozycji zawieszenia w stosunku do nadwozia.

A - Część zamocowana do nadwozia

B - Część stała zamocowana do dźwigni zawieszenia

a - Kąt pochylenia dźwigni

V - Napięcie sygnału wyjścia z czujnika

Siłownik regulacyjny

Siłownik passo-passo wewnątrz zespołu optycznego dokonujący regulacje. Zbudowany jest on z silniczka elektrycznego passo-passo i z reduktora śrubowego, który przetwarza ruch obrotowy w ruch liniowy końcówki zawiasowej poprzez przegub kulowy na powierzchnie odbłyśnika.

Autodiagnostyka

Elektronika, która steruje systemem posiada funkcję autodiagnostyki, która sprawdza ciągle funkcjonowanie.

Centralka wykonuje ciągle autodiagnostykę działania układu. Wykrywa i zapamiętuje ewentualne nieprawidłowości.

Zapamiętane usterki w centralce mogą być analizowane poprzez urządzenie Examiner lub inne urządzenia diagnostyczne.

Recovery

Logika sterowania autodiagnostyką posiada również funkcję "recovery". w przypadku stwiedzonych błędów, system nie funkcjonuje już prawidłowo, a zatem ukierunkowanie wiązki świetlnej nieprawidłowej może niebezpiecznie oślepić inne pojazdy.

Wiązka świetlna zostaje więc skierowana w dół tak aby nie oślepiać w żadnym przypadku, ale umożliwiać jednak oświetlenie przestrzeni dla jazdy bezpiecznej do najbliższego punktu serwisowego.

W wersjach z reflektorami Xenonowymi występują dwie żarówki świateł drogowych: pierwsza tradycyjna (halogenowa) zostaje zapalana w trybie "błysku"; gdy natomiast występuje komunikacja pomiędzy światłami mijania i drogowymi zostaje zapalana żarówka xenonowa, w której zostaje przesunięty - poprzez silnik - ekran metalowy, który zostaje obniżony dla funkcjonowania świateł mijania i podniesiony dla świateł drogowych.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

CHARAKTERYSTYKI KONSTRUKCYJNE

Szkielet koła kierownicy jest magnezowy w celu zmniejszenia ciężaru i zwiększenia

sztywności. Kierownica o regulowanej wysokości Kolumna kierownicza podtrzymywana jest

wspornikiem stalowym zamocowanym z kolei do obejmy stalowej.

Te elementy dzięki ich wysokiej sztywności posiadają zdolność pochłaniania wibracji

kierownicy.

PRZEKŁADNIA ELEKTRYCZNA

Strategie podstawowe

W zależności od wymagań kierowcy (moment na koło kierownicy) i prędkości pojazdu,

centralka sterowania węzła wspomagania elektrycznego, steruje silnikiem elektrycznym,

który wspomaga kolumnę kierownicy w obrotach.

Poprzez mechanizm ślimakowy, silnik aplikuje moment na kolumnę kierownicy, zmniejszając

aplikowaną siłę przy skręcaniu.

Wspomaganie zmienne w funkcji prędkości samochodu

Przy wzroście prędkości pojazdu, moment przyłożony do kierownicy zmniejsza się w sposób

proporcjonalny; gdyż siła oporu kół przy wzroście prędkości pojazdu zmniejsza się.

W konsekwencji centralka, wykorzystując sygnał techimetryczny, wprowadza zmniejszenie

momentu wspomagania.

Powrót aktywny

Dla fazy powrotu rozumie się funkcję wyrównania do jazdy na wprost wytworzonej przez

geometrię przedniego napędu pojazdu kiedy kierownica zostaje zwolniona po dokonaniu

skrętu na małej prędkości.

Funkcja ta ma na celu dokonanie bardziej precyzyjnego i szybkiego wyrównania powodując

zadziałanie serwa silnika wspomagając normalny efekt geometrii zawieszenia przedniego,

który zwykle jest bardzo ograniczony na małej prędkości.

Korekcja powrotu aktywnego zmienia się w zależności od prędkości pojazdu:

- jest maksymalna przy małych prędkościach

- jest minimalna przy dużych prędkościach

Działanie

System ma za zadanie dostarczenia wspomagania przy skręcaniu poprzez przyłożenie

momentu wytworzonego przez silnik elektryczny (typu brush-less) i przekazanie na kolumnę

kierownicy poprzez mechanizm ślimakowy - koło zębate elikolidalne.

Moment wspomagania, który jest uzupełniany do momentu zastosowanego przez kierowcę,

zależy od następujących parametrów:

- momentu zastosowanego przez kierowcę,

- prędkości samochodu,

- pozycji kątowej kierownicy,

- prędkości kątowej kierownicy,

- poziomu wybranego wspomagania (City lub Normal).

W każdych warunkach funkcjonowania system przewiduje:

- utrzymanie siły niezbędnej do skrętu poniżej okreslonej wartości, która zależy od

poziomu wybranego wspomagania (City lub Normal);

- zapewnienia prawidłowego powrotu kierownicy w czasie wyrównywania (powrót

aktywny) na małej prędkości;

- zapewnienia tłumienia drgań kierownicy w czasie powrotu (funkcja tłumienia).

Strategie kontroli

Moment wspomagania jest wynikiem następujących składników:

- składnik główny, zależności momentu zastosowanego przez kierowcę i poziomu

wybranego wspomagania (City lub Normal);

- dwóch elementów, które dokonują "Tłumienia" i "Powrotu aktywnego", w zależności

prędkości skręcania (i momentu zastosowanego przez kierowcę) i kąta kierownicy;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Quote:

Wielu użytkowników Bravo skarżyło sie na hałas ze strony tylnego zawieszenia - napisali do Quattroruote (bardzo szacowny miesięcznik o technice samochodowej) i Q4 zamieściło informacje o tym na swoich stronach. W odpowiedzi Fiat napisał co następuje:

jeśli chodzi o hałasy ze strony tylnego zawieszenia we Fiacie Bravo i Lancii Delta w następstwie skarg otrzymanych od naszych klientów, służby techniczne Fiat zostały uruchomione celem zweryfikowania i znalezienia rozwiązania. W najbliższych tygodniach ogłosimy w sieci naszych serwisów jakie czynności serwisowe należy wykonać i zawezwiemy klientów celem wprowadzenia tegoż rozwiązania. Precyzujemy również, ze zgłaszany przez klientów hałas ze strony tylnego zawieszenia absolutnie nie ma wpływu na bezpieczeństwo jak również niezawodność samochodów.

Dla wszystkich którzy posiadają Fiata Bravo lub lancie Delta i zgłaszają hałasy dobiegające z tylnej części samochodu Fiat wydal w połowie grudnia 2008 roku listę czynności (przytoczona dalej) celem skontrolowania niektórych części samochodu, mogących być źródłem dochodzącego hałasu. Jeśli wasz serwis (w domyśle ASO) nie ma pojęcia o istnieniu tej listy wspomnijcie im o tym punkt po punkcie tak aby wykonali.

LISTA KONTROLNA FIATA:

1. - skontrolowanie mocowania tylnej polki

2. - skontrolowanie mocowania tylnego oparcia

3. - skontrolowanie przyczepu pasowa bezpieczeństwa

4. - skontrolowanie mocowania tylnego zawieszenia (dokładnie pisze

mocowania tylnego mostu)

5. - skontrolowanie tylnego zawieszenia + silent bloki + mocowanie

tłumika

6. - skontrolowanie amortyzatorów

7. - skontrolowanie mocowania zbiornika paliwa

8. - skontrolowanie nadkoli wewnętrznych tylnych (nie jest konieczne,

ale może okazać sie użyteczne)

Problem ten dotyczy samochodów o numerze nadwozia wyższym od 4041014 (ostatnie 7 cyfr).

W każdym razie doradzamy wszystkim, którzy maja ten problem, aby poświęcili kilka godzin swojego czasu (nawet przed udaniem sie do ASO) aby wykonać kilka prostych prób, które pozwolą wam zorientować sie czy hałas, który słyszycie jest właśnie tym sławnym hałasem spowodowanym silent blokami

1 - zdemontować tylna półkę i przejechać sie drogami na których wcześniej objawiał sie problem

2 - wyjąć cargo box (kto ma ) oraz kolo zapasowe wraz z narzędziami i jw

3 - spróbować wyregulować kolki (?) przeciw-wibracyjne obecne na klapie bagażnika i jw

4 - przy zamkniętych tylnych drzwiach spróbować ucisnąć je i skontrolować czy nie są luźne - jeśli tak to do ASO wyregulować

5 - złożyć tylne oparcie i jak w pkt 1-3

Charakterystyka hałasu spowodowanego silent blokami:

1 - ważne aby wyjaśnić, ze hałas spowodowany silent blokami objawia sie najczęściej jako "blobloblo" lub "tlatlatla" właśnie tak jakby cos luźnego latało i uderzało w cos innego. Często hałas nie ma charakteru metalicznego, ale może mieć dźwięk "plastikowy"

2 - w przypadku kiedy samochód został obciążony z tylu (np przewożąc osoby z tylu lub cos ciężkiego w bagażniku) hałas zmniejsza sie a w niektórych przypadkach znika całkiem. Czyli hałas spowodowany silent blokami słyszy sie bardziej jadąc samemu. dlatego doradzamy jeśli to jest możliwe aby przeprowadzić próbę z pasażerami na tylnym siedzeniu aby potwierdzić zgodność z tym kryterium

3 - inna charakterystyka tego hałasu jest, ze pojawia sie kiedy samochód ma niesymetryczne obciążenie na osiach czyli na nierównych nawierzchniach. nierówności na zakrętach. (np nawierzchnie brukowane, lub ostre nierówności na asfalcie). Trudno usłyszeć go (ten hałas) na sztucznych grzbietach (leżący policjanci np)

4 - objawia sie bardziej przy niskiej prędkości ... pomiędzy 20 a 40 kmh

5 - Z zebranych przez nas informacji hałas powinien zacząć pojawiać sie po 500-600 km, chociaż u niektórych pojawił sie o wiele później, lub przeciwnie wręcz po odbiorze auta z salonu. Z czasem hałas nasila sie chociaż w niektórych przypadkach nasilał sie przez kilka tysięcy km by potem przestać albo nawet zmniejszyć sie

6 - zależność od czynników atmosferycznych jest kontrowersyjna, u niektórych hałaśliwość w deszczu maleje u innych nasila się. Natomiast pewne jest ze deszcz, zwłaszcza obfity zmienia charakter dochodzących odgłosów - jeśli jednak wciąż słyszycie jednakowo to znaczy ze to nie silent bloki.

Jeśli po tych wszystkich kontrolach okaże sie ze problem dotyczy silent bloków i serwis w którym dokonujecie naprawy nie ma pojęcia co z tym zrobić , przedstawcie im , ze Fiat od polowy grudnia rozwiązał problem montując silent bloki hydrauliczne, które nie są niczym innym jak silent blokami od Stilo. Oto dokładne numery części:

Nowe silent bloki Bravo > 51840600

Stare silent bloki Bravo > 51812443

Silent bloki Stilo > 50706505

Jeśli ASO robi problemy należy zgłosić problem do customer care FIAT - oni sami wtedy skontaktują sie z ASO aby zasięgnąć informacji. WAZNE aby zgłosić to do kilku dni po tym jak byliście z samochodem w ASO.


tlumaczenie wykonane przez kolege zbik1967 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wykresy dla wszystkich obecnych wersji silnikowych.:

Silnik 1.4 16v

282394485-Silnik1.416v.jpg

Silnik 1.4 16v T-Jet 120CV

282394485-Silnik1.416vT-Jet120CV.jpg

Silnik 1.4 16v T-Jet 150CV

282394485-Silnik1.416vT-Jet150CV.jpg

Silnik 1.6 Multijet 16v 105CV

282394485-Silnik1.6Multijet16v105CV.jpg

Silnik 1.6 Multijet 16v 120KM

282394485-Silnik1.6Multijet16v120KM.jpg

Silnik 1.9 Multijet 8v 120CV

282394485-Silnik1.9Multijet8v120CV.jpg

Silnik 1.9 Multijet 16v

282394485-Silnik1.9Multijet16v.jpg

Silnik 2.0 Multijet 16v

282394485-Silnik2.0Multijet16v.jpg

post-156-14352502228712_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące później...

Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.

Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.

Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.

Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.

Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).

Więcej różnić jest pomiędzy wersją wolnossącą 1.4 90KM a T-jetami.

Główne różnice:

- głowica i głowica górna wykonana z innego materiału,

- wał korbowy silnika ze stali odlewanej (z żeliwa w wersji bez turbo), obrabiany cieplnie indukcyjnie, osiem przeciwciężarów rozmieszczonych co 180 stopni dla dokładniejszego wyważenia silnika dla mas obrotowych,

- śruby mocujące koło zamachowe to gwint M9 (M8 w wersji bez turbo),

Korpus silnika o zwiększonej wysokości o 0,8 mm,

- specyficzne tłoki (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka i wartość komory spalania znajdującej się w denku tłoka,

- specyficzna uszczelka (metalowa dla wersji turbo),

inne wsporniki silnika.

Info od Kolegi Stallo28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Muszę przyznać, że zapodana przez kolege krakow_kult instrukcja przywracania sterowania szybami po odlaczeniu zasilania jak najbardziej działa.

Po odpięciu aku gdy sprawdzałem czy coś da to w temacie tego mojego radia przestało działać domykanie i otwieranie szyb z pilota a guziorami trzeba było trzymać szybę żeby jechała automatycznie w gore..

>Opti<

szyb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

prawidłowa ilość oleju razem z filtrem to 3,7-3,8 L, a nie 4,6 L jak podaje instrukcja.

Ważne, aby:

- nie przelać

- nie kupować niepotrzebnie 5 L , bo wystarczą tylko 4

- nie płacić serwisowi za wymianę 4,6 L...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby dostac sie do filtra kabinowego musismy sciagnac boczna prawa oslone tunelu srodkowego..

f_0003524.jpg

teraz jeszcze trzeba sciagnac zaslepke obudowy filtra, sciaga sie ja pociagajac w strone komory silnika

f_0003526.jpg

no i juz mozna wyciagac filterek pylkowy

f_0003527.jpg

nowy filterek wladamy znakami AIR FLOW w kierunku siedzen.. skladanie w odwrotnej kolejnosci i po sprawie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak, zaczelo sie od wlochow czyli od tego tematu: Cruise control, montaggio fai da te jak widac okazuje ze sie da...

pierwsza sprawa za co sie trzeba zabrac w aucie to jest sciagniecie dolnej i gornej oslony przelacznikow zespolonych i sprawdzenie czy mamy w aucie polozona gotowa instalacje -gotowe wyprowadzenie do manetki/przelacznika tempomatu

imbus 3mm w dlon i do dziela:

23.jpg

odkrecamy sie lacznie 5 srubek, 3 srubki trzymaja dolna oslone a dwie pozostale sa wkrecone w gorna oslone..

po zdemontowaniu oslon lookamy czy jest juz gotowa instalacja pod tempomat, ktora wyglada tak:

f_0003512.jpg

no i mamy oryginalnie polozona gotowa wtyczke do manetki tempomatu

to teraz pozostaje tylko zdobycie manetki tempomatu i dolnej oslony z wycieciem pod tempomat..

oryginalna manetka tempomatu + oslona do nb:

f_0003514.jpg

f_0003515.jpg

no i do dziela

manetka tempomatu mocowana jest na 2 srubkami do zespolu przelacznikow

efekt koncowy po zamocowaniu manetki:

f_0003516.jpg

f_0003517.jpg

f_0003519.jpg

f_0003520.jpg

f_0003521.jpg

f_0003522.jpg

zlosnik.gif

no i mamy tampomacik w aucie.. dzieki fabrycznej instalce zabieg ogranicza sie tylko do wpiecia sterowania przelacznika i podmiany dolnej oslony

BTW

manetka tepomatu wedle eperka v43 dla nb i stilo po 03r jest taka sama

podziekowania dla kolegi Lisek ktory udzielil technicznego infa w sprawach tempomatowych

no i dla kolegi dtech ktory zainteresowal mnie tempo matem

zlosnik.gifok.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

lusterka ktore mozna zalozyc w NB moga pochodzic od Delty, 500tki, AR 166 itp ktore maja identyczne mocowanie jak NB

lusterko fot. z fiata 500 prezentuje sie tak:

P1050953.jpg

numery katalogowe lusterka fot. z 500tki:

735455582 - LUSTERKO WSTECZNE - Prezzo ivato 663,72 PLN

oslona 1: 735407793 - OZDOBA Prezzo ivato 18,85 PLN

oslona 2: 735404837 - KOREK - Prezzo ivato 13,35 PLN

lista aut z mocowaniem plug&play:

283684274-moc1.JPG283684274-moc2.JPG

pierwsza sprawa to oczywiscie zdjecie lusterka fabrycznego, zdejmuje sie je poprzez docisniecie uchwytu i pociagniecie w gore w kierunku dachu..

lusterko fotochromatyczne potrzebuje zasilania 12V, fabrycznie wtyczka lusterka ma 3 piny, + i - oraz sygnal wstecznego biegu, sygnal wstecznego biegu odpowiada za funkcje automatycznego rozjasniania lusterka gdy auto cofa.. za poprawne funkcjonowanie lusterka odpowiada przedni czujnik swiatla, i tylny czujnik.. jednak zeby nie ciagac kabla przez pol auta, do sprawnego dzialania lusterka wystarczy tylko podlaczenie zasilania.. lusterko z 500tki ma wylacznik, wiec jesli nawet przyjdzie cofac w nocy to mozna je wylaczyc guzikiem i po sprawie.. zlosnik.gif

podlaczenie zostalo wykonane w oparciu o fabryczny, skrzetnie ukryty przewodzik do czujnika zmierzchu i deszczu ktory jest opcja w nb, wtyczka fabryczna ktora byla na aucie jest identyczna jak ta na lusterku, wiec wszystko jest plug & play, jednak zeby lusterko prawidlowo dzialalo trzeba z tej fabrycznej wiazki wywalic jeden przewod i zostawic samo zasilanie dla lustra, wywalony przewod to sygnal czujnika deszczu, gdy lusterko jest podlaczone z tym przewodem czujniki ktore sa na lust. mysla ze auto cofa i wylaczaja opcje sciemniania.. wiec zielony przewodzik wywalamy i zostaje samo zasilanie..

P1050960.jpg

jesli ktos nie ma fabrycznej wiazki do czujnika deszczu, to trzeba zasilanie wziasc z lampki led, lub lampki oswietlenia lub prosto ze skrzynki bezpiecznikow.. w takim przypadku idealnie nadaje sie wtyczka wentylatora pc, ktora wpina sie w plyte glowna.. sa identyczne i mozna ja smialo wykorzystac do spiecia z lustrem..

po wykonaniu podlaczenia pozostaje nam zalozenie lusterka, zaklada sie je na uchyt szyby wciskajac w kierunku deski..

zamontowane lusterkow wyglada tak:

P1050969.jpg

z racji tego ze lusterko posiada dosc obszerna obudowe, na przedniej szybie pod fabrycznym laminatem bedzie trzeba nalepic jakas czarna folie, zeby obudowa mocowania lusterka nie byla widoczna

P1050971.jpg

tak wyglada lustro w akcji, sam. na swiatlach drogowych:

P1050977.jpg

P1050978.jpg

palacz.gifzlosnik.gif

IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1) Zasilanie.

chyba każdy ma ukryte jakieś wtyczki w podsufitce, przy panelu oświetleniowym. Ja w wersji bez alarmu fabrycznego miałem takie coś:

283684053-IMG_3976.JPG

kabelek niebieski daje 12 V po przekręceniu stacyjki, a kabelek czerwono-zielony daje 12 V cały czas...

2) mocowanie.

wykorzystać najlepiej oryginalną nóżkę lusterka od bravo, dać pod nóżkę podkładki x5 oraz dłuższą śrubę "4" i przykręcić do lusterka od 500 w jedynym możliwym do tego miejscu...

283724463-IMG_4168.JPG

niestety nie robiłem zdjęć podczas montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lusterku są trzy kabelki

+ Żółto/czarny

- czarny

Trzeci kabelek od sterowania (bieg wsteczny) do tej pory występował jako jednokolorowy żółty lub biały

Info dla montażystów

W mojej wersji kostka w podsufitce (dwa kabelki) do zasilania lusterka podaje napięcie po włączeniu świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Filtr powietrza Tjet 120KM, Tjet 150KM, 1.6mj 105KM, 1.6mj 120Km, 2.0mj 165KM

Oryginal: 51793172,

Zamiennik: Filtron AR 234/4, Clean Filters MA1398, Knecht LX 2088, Purflux A1293, UFI 27.630.00

Filtr oleju 1.6mj 105KM, 1.6mj 120Km, 2.0mj 165KM

ORYGINAŁ: 71751128

ZAMIENNIK: CLEAN FILTERS ML4500, KNECHT OX 553D, MANN HU 712/11 x, PURFLUX L400, UFI 25.061.00

FILTR OLEJU Tjet 120KM, Tjet 150KM

ORYGINAŁ: 73500049

ZAMIENNIK: BOSCH 1 457 429 256, CLEAN FILTERS ML1708, FILTRON OE 670, KNECHT OX 371D, MANN HU 713/1 x, PURFLUX L330, UFI 25.043.00

Filtr powietrza 1.9mj 8V 120KM, 1.9mj 16V 150KM

Oryginal: 55184943

ZAMIENNIK: BOSCH F 026 400 041, CLEAN FILTERS MA1379, FILTRON AP 092/8, KNECHT LX 2060, PURFLUX A1233, UFI 30.207.00, MANN C 28 105/1

FILTR OLEJU 1.9mj 8V 120KM, 1.9mj 16V 150KM

ORYGINAŁ: 46796687

ZAMIENNIK: BOSCH 0 451 103 300, MANN W7003, CLEAN FILTERS DO1808, FILTRON OP 537/2, KNECHT OC 458, PURFLUX LS919, UFI 23.455.00

Filtr powietrza 1.4 16V 90KM

Oryginal: 51775340

ZAMIENNIK: BOSCH 1 457 433 340, CLEAN FILTERS MA1131, KNECHT LX 1143, MANN C 3275, PURFLUX A1115, UFI 30.135.00, AP 092/3

FILTR OLEJU 1.4 16V 90KM

ORYGINAŁ: 46544820

ZAMIENIK: BOSCH 0 451 103 364, 0 986 452 041, CLEAN FILTERS DO 895, FILTRON OP 545/2, OP 575, KNECHT OC 986, MANN W 610/3, PURFLUX LS910, UFI 23.438.00

ZMIANA FILTRA - 14006 - NOWY FILTR OLEJU (DAT 01/05/2010) : 55230822

FILTR KABINY WSZYSTKIE WERSJE SILNIKOWE:

ORYGINAŁ: 46723435

ZAMIENNIK Z WĘGLEM AKT. : BOSCH 1 987 432 377, DENSO DCF039K, FILTRON K 1103A, KNECHT LAK 142, MM 350203063420, MANN CUK 2422, PURFLUX AHC190, UFI 54.103.00, VALEO 698692

FILTR PALIWA 1.6MJ 105KM-120KM, 1.9 8V 120KM, 1.9 16V 150KM, 2.0MJ 165KM

ORYGINAŁ: 77363657 (UFI 24.0NE.01)

ZAMIENNIK: MANN WK 853/21, PURFLUX FCS722, SOFIMA S 1ONE NR, UFI 24.ONE.01, CLEAN FILTERS DNW1999, KNECHT KL 567

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moja propozycja modyfikacji lusterka fotochromatycznego:

1. zastąpienie śruby na śrubokręt krzyżakowy śrubą imbusową - M4x30. Znalazłem takie tylko w jednym markecie Leroy Merlin. Dokręcenie takiej śruby jest nieporównywalnie łatwiejsze niż zwykłej, a tym samym stabilność uchwytu...

284677084-IMG_5211.JPG

2. zmniejszyłem ilość podkładek między lusterkiem a starym uchwytem o jedną, ale to już sprawa indywidualna, bo każdy może mieć inne grubości/wielkości podkładek- powinno to wg mnie poprawić stabilność lusterka, gdyż jego obudowa zapiera się o szybę

3. wyprowadziłem mimo wszystko ten trzeci przewód, który podłącze pod lampę cofania, ale to przy okazji , jak będzie ciepło... a może można gdzieś to podłączyć wcześniej tj w kabinie może jest jakiś czujnik wstecznego, czy coś, który dawałby 12V? opcja sprawdzona, po podaniu 12v lusterko się rozjaśnia...

284677084-IMG_5218.JPG

4. pozbyłem się tylnej obudowy...bo i po co ona? nie dość, że nie chciała się trzymać, bo lusterko jednak wisi pod pewnym kątem, to i tak nic nie daje- owszem widać obudowę lusterka, ale co z tego, przecież na starym lusterku też nie było jakiegoś super pięknego uchwytu?, a tak widać stary uchwyt i jego otoczkę. a czy tam w ogóle ktoś zagląda? za to teraz lusterko kończy się na czarnej "kalkomanii" i z wnętrza samochodu wygląda to jak fabrycznie...

284677084-IMG_5216.JPG

284677084-IMG_5217.JPG

284677084-IMG_5219.JPG

dla mnie najważniejszy punkt to 1 i 4... kwestia gustu...

pozdrawiam i takie lusterka powinny być w wyposażeniu standardowym...a ja testuje zmiany w mocowaniu (czy nie będzie wpadać w drgania itp)

post-21134-14352511468835_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

przy wymianie samodzielnej trzeba przy wkładaniu tak zdeformowac nowy filtr, aby wszedł, ponieważ schowek ogranicza jego włożenie (jak i wyjęcie, ale przy wyjmowaniu to możemy i tak zniszczyć stary filtr, więc wszystko jedno...) jak wkładam ściskając go tak:

284999529-IMAG0727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

lizak.gif Aby zimą ciepło było grinser006.gif

1)ściągnąć zaślepkę pod radia

285462537-20111104072.jpg

2)Następnie druga zaślepka

285462537-20111104074.jpg

3)ściągnąć osłonę biegów i odkręcić "karbonową"

285462537-20111104071.jpg

4)odkręcić schowek z usb

285462537-20111104075.jpg

5)rozwiercić wspornik centralki klimy

285462537-20111104083.jpg

6)odkręcić mocowanie centralki klimy

285462537-20111104082.jpg

7)ściągnąć centralkę i rozłączyć

285462537-20111104084.jpg

8)kostka od ptc

285462537-20111104085.jpg

285462537-20111104087.jpg

285462537-20111104088.jpg

9)następnie odkręcamy schowek

285462537-20111104076.jpg

285462537-20111104077.jpg

następnie wspornik

285462537-20111104078.jpg

wycinamy zaślepkę

285462537-20111104079.jpg

u mnie była jeszcze jedna przegroda po wycięciu,usunołem ją za pomocą dużej lutownicy

285462537-20111104080.jpg

zamontowana grzałka

285462537-20111104081.jpg

przekażniki należy podłączyć w/g schematu następnie osiowanie i już grinser006.gif

285462537-20111104092.jpg

post-140827-14352514508687_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nigdzie chyba nie było opisu a że wczoraj miałem wątpliwą przyjemność tego dokonać to opiszę. Może komuś się przyda:

- odkręcić 4 wkręty mocujące zderzak do nadkola prawego i lewego

- odkręcić 4 śruby mocujące spód zderzaka do środka nadwozia

- to są wszystkie śruby jakie są do odkręcenia samego zderzaka

- polecam zdemontować tylne lampy. Są raptem na dwie śruby i do odłączenia kostka. Bez lamp bardzo dobrze widać jak zderzak jest zamocowany do nadwozia. Trzyma na zatrzaskach w narożniku pod lampą i wzdłuż nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Aby zimą ciepło było

 

Hej, 

 

czy pamiętacie pod które piny i który kolor kostki należy podpiąć przekaźniki przy centralce automatycznej klimy? Chcę najpierw sprawdzić czy piny zaświecą diodami czy jednak będzie konieczne osiowanie...

W moich kostkach (niebieska i brązowa) są wolne tylko piny nr 7 i 8...a to miały chyba być piny 7 i 11 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.