Skocz do zawartości

Golf IV TDI 4motion za i przeciw


SZCZURS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zamierzam kupić właśnie takie autko. grinser006.gif

Dokładnie to silniczek 130KM lub 150 z napędem 4x4 food.gif

Jeżeli błądzę to i nie wiem co czynie hehe.gif - wyprowadźcie mnie z błędu... hehe.gif jeżeli to nie jest dobre rozwiązanie.

Potrzebuję waszej opinii.

Nie mogę znaleźć nic ciekawego na TYM forum a chcę wiedzieć jak najwięcej.

Nie śpieszy mi się z kupnem ( mam jakieś 6 miesięcy ) także spokojnie wyselekcjonuję tego najlepszego. tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie miałeś kryteria takiego wyboru?

> będziesz go używał jako auta rodzinnego? woził towar? a może się

> ścigał?

Nie mam żony, nie mam dzieci, warzywniaka też nie mam grinser006.gif, jeżdżę do pracy ( 30 km w jedną) po mieście a co roku mam min 4 wypady w świat od 300 do 2000km także rozrzut ostry hehe.gif ale mam jedno ... kaprys auto + 4x4 + tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to szukaj cos ze stalym 4x4 a nie dolacznym jak w tym golfie. np:

> audi A4 lub passata

Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji.

Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za mało) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam żony, nie mam dzieci, warzywniaka też nie mam , jeżdżę do

> pracy ( 30 km w jedną) po mieście a co roku mam min 4 wypady w

> świat od 300 do 2000km także rozrzut ostry ale mam jedno ...

> kaprys auto + 4x4 + tdi

Czyli szukasz auta, którym będzie się dobrze podróżować, i będzie dawało przyjemność z jazdy?

Z tego punktu widzenia ten golf ma jedną wadę: tak naprawdę jest przednionapędowy, tył dołączany jest po wykryciu uślizgu przedniej osi. Nie jest to niestety najlepsze rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w

> pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji.

> Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba

> 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za

> mało) .

4motion to ogólna nazwa VW dla napędu na 4koła. Oznacza zarówno 'haldexa' w golfie jak i 'torsena' w passacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w

> pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji.

w golfie, A3 itp to zwykly hadex ktory inicjalnie ma 100/0 (przod/tyl) z mozliwoscia przejscia do 50/50. czyli zwykle przednionapedowe auto z dopedzanym tylem no.gif

> Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba

> 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za

> mało) .

pamietaj ze 4motion w pasacie to zupelnie inna bajka - tam jest centralny dyfer !!! ktory na wstepie ma 50/50 albo bardzo blisko tej wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli szukasz auta, którym będzie się dobrze podróżować, i będzie

> dawało przyjemność z jazdy?

Wyjąłeś mi to z ust.... skromny.gif

> Z tego punktu widzenia ten golf ma jedną wadę: tak naprawdę jest

> przednionapędowy, tył dołączany jest po wykryciu uślizgu

> przedniej osi. Nie jest to niestety najlepsze rozwiązanie...

Nie sprzeczam się nie jestem ekspertem ale wiem jedno, że takie rozwiązanie bardzo mi pasuję. zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w golfie, A3 itp to zwykly hadex ktory inicjalnie ma 100/0

> (przod/tyl) z mozliwoscia przejscia do 50/50. czyli zwykle

> przednionapedowe auto z dopedzanym tylem

> pamietaj ze 4motion w pasacie to zupelnie inna bajka - tam jest

> centralny dyfer !!! ktory na wstepie ma 50/50 albo bardzo blisko

> tej wartosci.

A czy ja pisałem coś o passacie? cfaniaczek.gif

Ja miałem okazję przejechać się golfem a nie passatem.

Nie neguję tego że jest inne rozwiązanie napędu między golfem a paskiem ale paska nie biorę pod uwagę przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejedz sie prawdziwym 4x4 (AWD w subaru, quattro w AUDI, cos co ma

> centralny dyfer a najlepiej jeszcze ze szpera) to zobaczysz

> roznice

jasne tylko chciałbym wspomnieć iż moje kryteria wyboru, mają jakieś ''ramy''. Ma to być w miarę świeże auto (2002r max ) a do tego spalanie powinno być ludzkie ( do 8l po mieście ) aaa i jeszcze jedno w 35tyś muszę się zamknąć we wszystkim.

Sugerowane przez Ciebie auta( subaru, quattro w AUDI) niestety nie mieszczą się w moich kryteriach. crazy.giftongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jasne tylko chciałbym wspomnieć iż moje kryteria wyboru, mają jakieś

> ''ramy''. Ma to być w miarę świeże auto (2002r max ) a do tego

> spalanie powinno być ludzkie ( do 8l po mieście ) aaa i jeszcze

> jedno w 35tyś muszę się zamknąć we wszystkim.

> Sugerowane przez Ciebie auta( subaru, quattro w AUDI) niestety nie

> mieszczą się w moich kryteriach.

impreza 2.0 125KM spelnia te kryteria (w miescie max 12L LPG wiec jazda tansza niz dieslem) http://otomoto.pl/index.php?sect=search⊂=car&page=1&qid=388775451&order_by=i

passata tez znajdziesz w tych pieniadzach http://otomoto.pl/index.php?sect=search⊂=car&page=1&qid=388773881&order_by=i

pytanie czy zalezy ci na prawdziwym 4x4 czy tylko na tym zeby mowic "mam 4x4" a ze udawane to juz mozna przemilczec zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się nie zastanawiej tylko kupuj .

> + tył załancza sie w mgnieniu oka

> + wahacze z tyłu a nie belka ,co za tym idzie inny komfort

> podróżowania

> + szybki start z pod świateł

> - spalanie około 1l wieksze od zwykłego, przednio napędowca

OOooo... widzę, że kolega coś o tym wie, bo użytkuję takie cacko.

Mógłbyś mi i coś przybliżył jak w eksploatacji wychodzi takie autko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się nie zastanawiej tylko kupuj .

> + tył załancza sie w mgnieniu oka

szczegolnie w polowie luku przy pelnym but.gif

nie zapomniane przezycia gdy auto z podsterownego robi sie nadsterowne a kaganiec w postaci ESP bezradnie stara sie utrzymac samochod w toze jazdy....

> + wahacze z tyłu a nie belka ,co za tym idzie inny komfort

> podróżowania

ok.gif a to ma kazade 4x4 te prawdziwe tez smirk.gif

> + szybki start z pod świateł

niestety bezrade piszczenie (choc fakt duze krotsze niz w klasycznym FWD) pozostaje i o starcie jak z katapulty mozna zapomniec

> - spalanie około 1l wieksze od zwykłego, przednio napędowca

IMO duzo jak na TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OOooo... widzę, że kolega coś o tym wie, bo użytkuję takie cacko.

> Mógłbyś mi i coś przybliżył jak w eksploatacji wychodzi takie autko?

Spalanie około 10-11 l/100km ,tyle mi wypija codziennie w drodze do pracy spineyes.gif ale to odcinek 6km i daję prawie max w palnik

Na trasie prędkość do 100km/h 5.4 l/100km skromny.gif natomiast trasa w porywach do 190km/h około 7.6 do 8.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie około 10-11 l/100km ,tyle mi wypija codziennie w drodze do

> pracy

icon_eek.gif To chyba nie jest mało

ale to odcinek 6km i daję prawie max w palnik

grinser006.gif Tia to nie jest najekonomiczniejszy tryb jazdy

> Na trasie prędkość do 100km/h 5.4 l/100km

No.. już lepiej grinser006.gif

natomiast trasa w

> porywach do 190km/h około 7.6 do 8.9.

To też jeszcze ujdzie wink.gif

A jak kolega odniesie się do wcześniejszego posta ( ppmarian -a)

bo pojechał po bandzie po całym założeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczegolnie w polowie luku przy pelnym

> nie zapomniane przezycia gdy auto z podsterownego robi sie

> nadsterowne a kaganiec w postaci ESP bezradnie stara sie

> utrzymac samochod w toze jazdy....

> a to ma kazade 4x4 te prawdziwe tez

> niestety bezrade piszczenie (choc fakt duze krotsze niz w klasycznym

> FWD) pozostaje i o starcie jak z katapulty mozna zapomniec

> IMO duzo jak na TDI

Widzę, że kolega mocno sceptyczny do tego rozwiązania.

Jeździłeś czy jest to wszystko oparte na teoriach i językach cfaniaczek.gif

Może coś zaproponujesz ( marka model .....) ja jestem otwarty na propozycję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że kolega mocno sceptyczny do tego rozwiązania.

> Jeździłeś czy jest to wszystko oparte na teoriach i językach

jezdziles i to nie malo. jestem (bylem) fanem VW...

> Może coś zaproponujesz ( marka model .....) ja jestem otwarty na

> propozycję

pare postow wyzej dalem linki z przykladami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

SOOOOOOko!!! bokser.gif

Ostro polecieliście w zaparte...

Wiadomo jak w życiu.. każda sroczka swój ogonek chwali hehe.gif ale impreza to będzie następne autko a półśrodki jak ipreza ze 115 w lpg to rotfl.gif

Jest jeden poważny argument ( sztywne auto kute na 4 łapy ) ale to tyle icon_rolleyes.gif

Dalej już widzę same minusy...

wiek, części , osiągi.....

Także subaryna odpada na razie bo marzenie czyli ( Subaru Impreza GT MK1 ) to dalsza przyszłość.

Póki co zostaję przy VW i 4motion

mam na oku jednego sprzęta KACZINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmh, a reduktor działa w każdym zakresie predkości?

Coś mi świta że chyba do 120 albo do 160

Ja tez myslalem o czyms 4motion ale narazie szukam foresterka. Jak nic ciekawego nie znajdę to chyba sobie odpuszczę i poszukam czewgos z grupy vw co nie zmienia faktu ze kiedys napewno zanabędę forka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie!

> SOOOOOOko!!!

> Ostro polecieliście w zaparte...

> Wiadomo jak w życiu.. każda sroczka swój ogonek chwali ale impreza

> to będzie następne autko a półśrodki jak ipreza ze 115 w lpg to

1. nie 115KM a 125KM (zawsze mozna brac wersje US z H4 2.5 177KM - podobna kasa co EU 125KM)

2. jest lzejsza niz golf IV

3. w kombi na reduktor co wyraznie skraca biegi i odczuwalnie polepsza przyspiesznie. oczywiscie 130KM w TDI bedzie szybsze ale tylko na prostej

4. nie jest tak bezpluciowa jak golf

5. boxser

6. szyby bez ramek

7 symetryczny, staly naped 4x4

> Jest jeden poważny argument ( sztywne auto kute na 4 łapy ) ale to

> tyle

j.w.

> Dalej już widzę same minusy...

> wiek, części , osiągi.....

1. roczniki podobne w tej cenie

2. czesci zadziej wymieniasz a ich ceny w brew pozorom sa bardzo atrakcyjne

3. osiagi j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu niestety doskonale widać, że to jest tak naprawdę fwd...

można założyć diwajs który spina napęd zlosnik.gif

wtedy na życzenie mamy 50:50 i takie rzeczy jak na filmiku nie powinny się dziać...

oczywiście nie będzie to Torsen ale będzie lepiej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.