Skocz do zawartości

Soczewki w Uno


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

> Chyba nie trzeba bo i "sciemniacz" do zegarow jest Jesli

> elektrycznie podejdzie to ja bym sie nie zastanawial.

> Proponuje porownac silniczki paliopunto, ale cos mi sie zdaje ze

> jednak to co innego.

Trzeba by schematy porównać,może coś z nich wyniknie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto schemat ze sieny:

281997533-skan.jpg

162,163 - silniczki w lampach

81 - złącze wiązki elektr.

46 - masa

141 - korektor ustawienia świateł

61 - zasilanie ze skrzynki bezpieczników

58 - wyłącznik zapłonu

59 - przełącznik zespolony pod kierownicą

18 - akuś

30 - bezpieczniki w komorze silnika

kolory kabelków:

G - żółty

H - szary

N - czarny

NZ - czarno-fioletowy

post-26031-14352500153061_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niech ktoś mi teraz powie czy to to samo? Bo ja jak patrzę na to

> to mi zupełnie to nie pasuje jedno do drugiego...

na moje oko to jest to samo do silniczków jest podpięta masa zasilanie po postojówkach lub po przekręceniu kluczyka i napięcie do sterowania które zmienia swoja wartość jedyna różnica ze w sienie masz pokrętło z dzielnikiem napięciowym a w punto 2 masz przyciski które są podłączone do komputera i on tym steruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiniena ale nie dziala. A dobierane ich bylo hohohohohohoooo albo i jeszcze wiecej spineyes.gif Wydaje to sie takie proste, a jednak nie jest. Mi sie nie udalo zaadaptowac silniczkow jednego rodzaju do "innego pokretelka". Poszedlem na latwizne i zaczerpnalem caly zestaw z corsy. Przelacznik wraz z silniczkami. SIlniczki sa wiiiiiielkie zlosnik.gif Dlatego ja bym tu bardzo nie kombinowal. No chyba ze ktos sie uprze i mu sie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiniena ale nie dziala. A dobierane ich bylo hohohohohohoooo albo i

> jeszcze wiecej Wydaje to sie takie proste, a jednak nie jest.

> Mi sie nie udalo zaadaptowac silniczkow jednego rodzaju do

> "innego pokretelka". Poszedlem na latwizne i zaczerpnalem caly

> zestaw z corsy. Przelacznik wraz z silniczkami. SIlniczki sa

> wiiiiiielkie Dlatego ja bym tu bardzo nie kombinowal. No chyba

> ze ktos sie uprze i mu sie uda.

jak to mówią dla chcacego nic trudnego grinser006.gif

na stronie skody http://felicia.autokacik.pl/klub.php znalazłem manuala jak zmienic regulacje hydro na elektryczna zostawiając orginalne pokrętło z hydrokorektora

w skodzie tez maja 3pinowe silniczki a do regulacji został wykorzystany potencjometr liniowy 1kA (1kOhm, klasy A) i działa devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co mówisz, że pokrętło od sieny będzie działać?

Ło panie jakie mody czynisz, nie wiedziałem ze takie zdolne ludzie się u mnie uczą hehe.gif

Co do tematu, nie wiem po co ci schemat od regulacji do Punto II bo nic z niego nie skorzystasz chyba że z się dowiesz które styki do czego służą w silniczku , jak dobrze pamiętam to regulacje najlepiej przerzucić z seicento tam jest najprościej, bo nie jest powiązane z "komputerem pokładowym" i regulacje masz przez zwykły potencjometr.

PS Mam na zbyciu dwa ładne silniczki od seicento pozostałość po moim EX grinser006.gif i mam jakąś regulację tylko nie wiem czy jest elektryczna czy hydrauliczna u mnie SC była elektryczna a w desce którą kupywałem nie pamiętam coś leży a GARAGE ale co już nie pamiętam......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> A to już poważniejszy argument.

Nie, poważniejszy jest taki, że jeżeli będziesz sprawcą zdarzenia, to może do Ciebie wystąpić z regresem o zwrot kwot wypłaconych poszkodowanym z Twojego OC, a to mogą być bardzo duże kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> My za ciebie tego nie zrobimy

> Up up bo watek przepadnie

W weekend w końcu może uda się zobaczyć czy ten przełącznik od Ciebie będzie współpracował z silniczkami.

Może na przerwie świątecznej coś ruszy w związku z pracami. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Żeby nie było, że temat umarł, to odświeżam. Koncepcja nieco się zmieniła. Projekt trochę się "zestał", bo ciągle nie było wolnego czasu, żeby się wziąć w garść i zacząć coś z tymi lampami robić. Po przeszukiwaniu allegro doszedłem do wniosku, że znalezienie drugiej soczewki od Punto II od przeciwmgielnych przednich, za normalne pieniądze, graniczy z cudem. Stanęło więc na tym, że lampki będą oparte na 4 soczewkach od świateł mijania, z tym, że 2 soczewki będą miały wyjęte przysłony i będą działałby jako światła drogowe.

Dziś dostałem od kolegi z AK gifta w postaci ostatniej brakującej soczewki. Teraz mam już komplet (może to mnie zmobilizuje). grinser006.gif

283109638-DSC_2778.JPG

283109638-DSC_2779.JPG

283109638-DSC_2782.JPG

Muszę tylko zakupić dwa oryginalne klosze Carello, bo te co mam są z Valeo i zauważyłem, że są od środka te wzorki głębsze i te Carello będzie łatwiej wypolerować i powierzchnię łatwiej będzie doprowadzić do płaskiej idealnie.

Dziękuję za uwagę. grinser006.gif

post-37790-14352505378877_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mogę Ci doradzić kilka rzeczy.

Po pierwsze - 4 soczewki wyglądają bajecznie ale o drogowych światłach to zapomnij... po prostu będziesz miał gorsze drogowe niż masz teraz i to dużo gorsze.

Po drugie raczej taniej (i DUŻO SZYBCIEJ) wyjdzie, jeśli wyślesz szkła do polerowania niż będziesz to robił sam, no i na pewno efekt będzie o niebo lepszy.

Po trzecie, jeśli robisz regulację to bardzo bardzo zadbaj o to, żeby to się nie rozkręcało później, bo jest kłopot wyjmować całą lampę i poprawiać.

Po czwarte, zadbaj o szczelność lampy z przodu (zaklej stare otwory po regulacji) a z tyłu na dole zrób jakąś wentylację żeby nie parowały.

Takie spostrzeżenia nasunęły mi się po kilku msc. użytkowania takich lamp waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego mogę Ci doradzić kilka rzeczy.

> Po pierwsze - 4 soczewki wyglądają bajecznie ale o drogowych

> światłach to zapomnij... po prostu będziesz miał gorsze drogowe

> niż masz teraz i to dużo gorsze.

Nawet na soczewkach z Punto, które są większe niż te co Ty masz z Audi?

> Po drugie raczej taniej (i DUŻO SZYBCIEJ) wyjdzie, jeśli wyślesz

> szkła do polerowania niż będziesz to robił sam, no i na pewno

> efekt będzie o niebo lepszy.

Tutaj akurat to jest kwestia kasy. Wypolerowanie jednego klosza to chyba koszt około 100zł. Czyli 2 stówki za komplet, a to juz nie mało. oslabiony.gif

> Po trzecie, jeśli robisz regulację to bardzo bardzo zadbaj o to, żeby

> to się nie rozkręcało później, bo jest kłopot wyjmować całą

> lampę i poprawiać.

Zapamiętam. waytogo.gif

> Po czwarte, zadbaj o szczelność lampy z przodu (zaklej stare otwory

> po regulacji) a z tyłu na dole zrób jakąś wentylację żeby nie

> parowały.

> Takie spostrzeżenia nasunęły mi się po kilku msc. użytkowania takich

> lamp

Podziękował. ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet na soczewkach z Punto, które są większe niż te co Ty masz z

> Audi?

Widziałem punto wiele razy i raczej są mniejsze, ale może o czymś nie wiem spineyes.gif

No ale to nie ważne, bo mogłyby mieć pół metra średnicy i nie w tym rzecz.

Światła mijania są za bardzo rozproszone, nie dają wąskiego, dalekiego snopa światła tylko świecą na boki a jak zdejmiesz przesłonę to też do góry, w niebo, po krzakach, wszędzie tam gdzie nie trzeba ale nie na drogę kilkaset metrów przed Tobą.

Uwierz mi, z długich nie będziesz zadowolony chociaż w sumie da się jechać i 150 w nocy bo mijania są ZARĄBISTE a długie mam zmostkowane z mijania i świecą wszystkie 4 soczewy, da się jechać.

> Tutaj akurat to jest kwestia kasy. Wypolerowanie jednego klosza to

> chyba koszt około 100zł. Czyli 2 stówki za komplet, a to juz nie

> mało.

Zbijesz parę szkieł, zmarnujesz parę msc. czasu i wyjdzie Ci że 200 to były grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a policja nie złapała za nielegalne oślepiające ksenony z chin w

> Fiata Uno?

Normalnie bym Cię wziął za bety i sprał (taki już jestem) ale, że to kulturalne forum to Ci kulturalnie odpowiem (a właściwie zapytam):

Gdzie do kutwy nędzy widziałeś u mnie xenony jeśli mogę spytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem punto wiele razy i raczej są mniejsze, ale może o czymś nie

> wiem

> No ale to nie ważne, bo mogłyby mieć pół metra średnicy i nie w tym

> rzecz.

> Światła mijania są za bardzo rozproszone, nie dają wąskiego,

> dalekiego snopa światła tylko świecą na boki a jak zdejmiesz

> przesłonę to też do góry, w niebo, po krzakach, wszędzie tam

> gdzie nie trzeba ale nie na drogę kilkaset metrów przed Tobą.

> Uwierz mi, z długich nie będziesz zadowolony chociaż w sumie da się

> jechać i 150 w nocy bo mijania są ZARĄBISTE a długie mam

> zmostkowane z mijania i świecą wszystkie 4 soczewy, da się

> jechać.

> Zbijesz parę szkieł, zmarnujesz parę msc. czasu i wyjdzie Ci że 200

> to były grosze.

Jak masz soczewki od A6/100 to raczej na bank są mniejsze.

Ale w tym co mówisz rzeczywiście coś jest. ok.gif Tylko zastanawia mnie, jak to jest w autach z dwoma soczewkami fabrycznie, np Fiat Ulysse w jakimś tam roczniku tak miał albo VW Tuareg. Czy odbłyśnik soczewki jest tam jakoś inaczej wykonany? Czy może sama soczewka jest inna?

Zawsze mam jako koło ratunkowe odbłyśniki od Punciaka. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz soczewki od A6/100 to raczej na bank są mniejsze.

Nie wiem czym się sugerujesz i czemu mi nie wierzysz, skoro ja te soczewki miałem w rękach i wiem jaka jest lampa w punto... a najlepiej niech się Drupi wypowie, miał i te i te w ręku na stole.

Poza tym - wielkość soczewki nie ma tu nic do rzeczy.

> Ale w tym co mówisz rzeczywiście coś jest. Tylko zastanawia mnie,

> jak to jest w autach z dwoma soczewkami fabrycznie, np Fiat

> Ulysse w jakimś tam roczniku tak miał albo VW Tuareg. Czy

> odbłyśnik soczewki jest tam jakoś inaczej wykonany? Czy może

> sama soczewka jest inna?

Oczywiście. Przecież to odbłyśnik jest odpowiedzialny za to, gdzie kierowane jest światło i jego budowa decyduje czy światło jest mijania czy drogowe.

Jeszcze raz napiszę, światła mijania po zdjęciu przesłony nie nadają się jako drogowe bo nie skupiają wiązki na drodze, tylko przy większej odległości ją bardzo bardzo rozpraszają.

> Zawsze mam jako koło ratunkowe odbłyśniki od Punciaka.

I to będzie lepiej świeciło niż soczewka na długich.

Zauważ, że Drupi ma już drugi komplet i na długich ma odbłyśniki cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czym się sugerujesz i czemu mi nie wierzysz, skoro ja te

> soczewki miałem w rękach i wiem jaka jest lampa w punto... a

> najlepiej niech się Drupi wypowie, miał i te i te w ręku na

> stole.

> Poza tym - wielkość soczewki nie ma tu nic do rzeczy.

No to jak tak to zwracam honor. waytogo.gif Ja sugerowałem się tylko wielkością soczewki, można powiedzieć na oko.

> Oczywiście. Przecież to odbłyśnik jest odpowiedzialny za to, gdzie

> kierowane jest światło i jego budowa decyduje czy światło jest

> mijania czy drogowe.

> Jeszcze raz napiszę, światła mijania po zdjęciu przesłony nie nadają

> się jako drogowe bo nie skupiają wiązki na drodze, tylko przy

> większej odległości ją bardzo bardzo rozpraszają.

> I to będzie lepiej świeciło niż soczewka na długich.

> Zauważ, że Drupi ma już drugi komplet i na długich ma odbłyśniki

No to chyba będzie kolejna zmiana planów, i będą odbłyśniki. grinser006.gif Tylko teraz przydałoby się znaleźć jakieś okrągłe, bo te z Punto to średnio pasują do całokształtu. oslabiony.gif

A gdyby tak zaaplikować jakieś halogeny dalekosiężne do lamp? Dobrze kombinuje? Jakieś takie nie za wielkie żeby weszły, okrągłe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak tak to zwracam honor. Ja sugerowałem się tylko wielkością

> soczewki, można powiedzieć na oko.

> No to chyba będzie kolejna zmiana planów, i będą odbłyśniki. Tylko

> teraz przydałoby się znaleźć jakieś okrągłe, bo te z Punto to

> średnio pasują do całokształtu.

No albo lampy od tuarega sobie kup i po problemie rotfl.gif

Jeszcze ford puma ma chyba same soczewki waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No albo lampy od tuarega sobie kup i po problemie

> Jeszcze ford puma ma chyba same soczewki

Gdyby nie to, że są rzadkie i tak drogie, to już bym je miał. Chyba zostanę przy halogenach jednak jako drogowe. grinser006.gif

No to teraz z innej beczki, jak jest z Biksenonami? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby nie to, że są rzadkie i tak drogie, to już bym je miał. Chyba

> zostanę przy halogenach jednak jako drogowe.

A Ty dalej w zaparte... halogeny to dopiero rozpraszają!!! spineyes.gif

> No to teraz z innej beczki, jak jest z Biksenonami?

Te co widziałem działały tak, że w jednej soczewce (albo odbłyśniku) jest jeden palnik a na nim mechaniczna przesłona. Jak zmieniasz światła to przesłona się chowa i już... ale np. w takim golfie V i tak dodatkowo zapalała się żarówka w odbłyśniku obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ty dalej w zaparte... halogeny to dopiero rozpraszają!!!

No ale chodzi mi o takie halogeny, które świecą jak światła drogowe, bo chyba takie są?

> Te co widziałem działały tak, że w jednej soczewce (albo odbłyśniku)

> jest jeden palnik a na nim mechaniczna przesłona. Jak zmieniasz

> światła to przesłona się chowa i już... ale np. w takim golfie V

> i tak dodatkowo zapalała się żarówka w odbłyśniku obok.

No tak, takie i ja widziałem. Tylko teraz pytanie jak w takich biksenonach na soczewkach wygląda odbłyśnik, że i mijania i drogowe są zaczepiste. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och jak się tu chuopaki rozgadali. Soczewki od Audi są większe od Punciakowych. Ale nie to jest najważniejsze a sam kształt odbłyśnika. Glacy lampy są na 4 soczewkach do świateł mijania. To był błąd sick.gif. No ale ktoś musiał być pierwszy rotfl.gif Gajoss ty miałeś podobno szponcić długie na soczewkach od przeciwmgielnych jeśli dobrze pamiętam. Czy może także na 4xmijania hmm.gif Ja z racji tego że nie chciało już mi się babrać z regulacją drugiej soczewki wkomponowałem odbłyśnik od P2. A może już mi tam brakło miejsca hmm.gif Sam już nie pamiętam. Świeci to jako tako. Rewelacji może jakiejś fenomenalnej nie ma. Ale i tak o niebo lepiej od serii. Spięte wszystko razem czyli cała elektrownia na raz. Jeszcze tylko zbiorniczek, czujniczki, kabelki i zamykam temat (to tak od pół roku) swiety.gif Mam nadzieję że ty też zamkniesz wreszcie zlosnik.gif Co do kloszy to posłuchaj się Glacy. Ja także to potwierdzę. Koszt szkieł na pewno 4sztuk to pewnie z 48zł o ile nie podrożały (12zl/szt) Sama pasta do polerki allegro 46zl+wysyłka. Kamienie szlifierskie niewiem.gif. Papier ścierny duuużo bo w wodzie szybko znika. No i czassss. Duuuużo czasu. Efekt. Powiedzmy że do przełknięcia. Teraz tak 200zl za 2 szkła w 1,5 tygodnia razem z przesyłkami. I spolerowane na gotowo. Może nie perfekcyjnie ale są. Przekalkuluj to sobie waytogo.gif Bixenon. No cóż tu już większa rzeźba jeśli chodzi o instalację. Soczewka z przetwornicą i centralka to wajchowania rotfl.gif przesłonką. I tylko jedna soczewka na środeczku. jakoś tak nie bardzo to z wygladu icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Och jak się tu chuopaki rozgadali. Soczewki od Audi są większe od

> Punciakowych. Ale nie to jest najważniejsze a sam kształt

> odbłyśnika. Glacy lampy są na 4 soczewkach do świateł mijania.

> To był błąd . No ale ktoś musiał być pierwszy Gajoss ty miałeś

> podobno szponcić długie na soczewkach od przeciwmgielnych jeśli

> dobrze pamiętam.

Miały być jako drogowe soczewki od przeciwmgielnych, ale nie moge drugiej znaleźć, a kupno nówki lampy za ponad 2 stówki, tylko po to żeby wyciągnąć soczewkę, to też mija się z celem.

>Czy może także na 4xmijania Ja z racji tego że

> nie chciało już mi się babrać z regulacją drugiej soczewki

> wkomponowałem odbłyśnik od P2. A może już mi tam brakło miejsca

> Sam już nie pamiętam. Świeci to jako tako. Rewelacji może

> jakiejś fenomenalnej nie ma. Ale i tak o niebo lepiej od serii.

> Spięte wszystko razem czyli cała elektrownia na raz. Jeszcze

Czyli z tego co rozumiem to masz teraz taką konfigurację że 2x soczewki z Punto II od mijania i 2x odbłyśniki od PuntoII od drogowych?

> tylko zbiorniczek, czujniczki, kabelki i zamykam temat (to tak

> od pół roku) Mam nadzieję że ty też zamkniesz wreszcie Co do

> kloszy to posłuchaj się Glacy. Ja także to potwierdzę. Koszt

> szkieł na pewno 4sztuk to pewnie z 48zł o ile nie podrożały

> (12zl/szt) Sama pasta do polerki allegro 46zl+wysyłka. Kamienie

> szlifierskie . Papier ścierny duuużo bo w wodzie szybko znika.

> No i czassss. Duuuużo czasu. Efekt. Powiedzmy że do

> przełknięcia. Teraz tak 200zl za 2 szkła w 1,5 tygodnia razem z

> przesyłkami. I spolerowane na gotowo. Może nie perfekcyjnie ale

> są. Przekalkuluj to sobie

teraz jak o tym mowicie, to coraz bardziej się skłaniam, żeby komuś jednak zlecić to polerowanie. A macie jakieś sprawdzone źródlo? hmm.gif

> Bixenon. No cóż tu już większa rzeźba

> jeśli chodzi o instalację. Soczewka z przetwornicą i centralka

> to wajchowania przesłonką. I tylko jedna soczewka na

> środeczku. jakoś tak nie bardzo to z wygladu

Wiem, ze Bixenon to większa rzeźba, ale bardziej chodziło mi o to, jak wygląda tam odbłyśnik, skoro jest jedna soczewka od mijania i drogowych i tylko przesłoną na palniku się suwa na elektromagnesie chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz jak o tym mowicie, to coraz bardziej się skłaniam, żeby komuś

> jednak zlecić to polerowanie. A macie jakieś sprawdzone źródlo?

Teraz nie pamiętam, ale gdzieś na drugim koncie w archeo mam maile od gościa który nam polerował. Znalazłem go na allegro, może spróbuj.

> Wiem, ze Bixenon to większa rzeźba, ale bardziej chodziło mi o to,

> jak wygląda tam odbłyśnik, skoro jest jedna soczewka od mijania

> i drogowych i tylko przesłoną na palniku się suwa na

> elektromagnesie chyba.

Odbłyśnik do bixenonu jest po prostu inny na górze a inny na dole - tak jak normalna lampa od H4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale chodzi mi o takie halogeny, które świecą jak światła drogowe,

> bo chyba takie są?

Są, tzw. halogeny dalekosiężne, ale raczej tylko montowane osobno - poza reflektorem głównym w aucie i na soczewkach to nie widziałem.

> No tak, takie i ja widziałem. Tylko teraz pytanie jak w takich

> biksenonach na soczewkach wygląda odbłyśnik, że i mijania i

> drogowe są zaczepiste.

Tak jak w reflektorze H4, przecież to na tej samej zasadzie działa - tu i tu jest przesłonka tylko w bixenonie się odsuwa a w H4 jest 2 włókna (w tym jedno za przesłonką), ale o to samo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz nie pamiętam, ale gdzieś na drugim koncie w archeo mam maile od

> gościa który nam polerował. Znalazłem go na allegro, może

> spróbuj.

> Odbłyśnik do bixenonu jest po prostu inny na górze a inny na dole -

> tak jak normalna lampa od H4.

Wiem, że na allegro sa ludzie co to robią, ale najlepiej by było, jakby to był ktoś sprawdzony. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są, tzw. halogeny dalekosiężne, ale raczej tylko montowane osobno -

> poza reflektorem głównym w aucie i na soczewkach to nie

> widziałem.

No właśnie takie miałem na myśli.

> Tak jak w reflektorze H4, przecież to na tej samej zasadzie działa -

> tu i tu jest przesłonka tylko w bixenonie się odsuwa a w H4 jest

> 2 włókna (w tym jedno za przesłonką), ale o to samo chodzi.

No i takie własnie dalekosiężne wpasowałbym obok soczewek. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.