Skocz do zawartości

poliuretan - tuleje wahaczy


melon373

Rekomendowane odpowiedzi

> Zacznijmy od tego, ze w Olkuszu nie robia do cc/sc. Gdyby mieli to

> juz bylyby u mnie

> Tommi chodzilo mi o to, ze jesli bedzie chcial za nie tyle co

> Powerflexy to ciekawe kto to kupi.

> Zeton, masz jakies dojscie do powerflexow? Po ile moglbys zalatwic

> tuleje tylnych wahaczy?

do wszystkiego mam dojścia czasem lepsze czasem gorsze ale napewno taniej sprzedam niż w sklepie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznijmy od tego, ze w Olkuszu nie robia do cc/sc. Gdyby mieli to

> juz bylyby u mnie

nie robią jako standard w ofercie ale mogą zrobić na zamówienie jak zawsze ok.gif

> Tommi chodzilo mi o to, ze jesli bedzie chcial za nie tyle co

> Powerflexy to ciekawe kto to kupi.

nikt zlosnik.gif

> Zeton, masz jakies dojscie do powerflexow? Po ile moglbys zalatwic

> tuleje tylnych wahaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli nikt nie chce podjac tematu tulejek to ja podejme dzis

> rozmawialem z moim znajomym co ma zaklad i bawi sie w takie

> rzeczy powiedzial ze by sie podjol takiego tematu.

> Tylko teraz pytanie ile osob bylo by w 100% chetnych na takie cos

wiesz ze to jest zalezne od ceny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że około do 200zł mógłby u mnie kosztować zestaw na wahacze

> przód/tył, co do złotówki oczywiście nie da się określić, ale

> tak mniej więcej by to wyglądało.

komplet tulei na tyl i na przod 4 gumki czy rowniez gumki mocowania staba w zestawie by bylo?? Napisz konkretni ile elementow....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komplet tulei na tyl i na przod 4 gumki czy rowniez gumki mocowania

> staba w zestawie by bylo?? Napisz konkretni ile elementow....

Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ? prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z

> tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem

> 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

> Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ?

> prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Tak, stabilizator jest tylko w 1.1.

Silnik 1.3 nie byl wogole montowany do tego auta seryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z

> tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem

> 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

> Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ?

> prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Stabilizator jest w CC Sporting 1.1 , Abarth 1.1. SC 1.1, SC Sporting, SC Schumacher i nie dam sobie czlonka uciac, ale w SC 900 tez chyba jest. Silnik 1.3 nie byl nigdy fabrycznie montowany 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, no to git, myślałem że 1.3 też było w jakimś Sportingu czy Abarth'cie, ale nie jestem znawcą Fiata więc dzięki za info zlosnik.gif

A co z jakimś schematem zawieszenia?, macie coś?

Chodzi mi głównie o stabilizator, resztę już podejrzałem, są tam jakieś końcówki stab. ? bo na pewno sama tuleja stab. jest mocowana na obejmę jak w większości przypadków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha, no to git, myślałem że 1.3 też było w jakimś Sportingu czy

> Abarth'cie, ale nie jestem znawcą Fiata więc dzięki za info

> A co z jakimś schematem zawieszenia?, macie coś?

> Chodzi mi głównie o stabilizator, resztę już podejrzałem, są tam

> jakieś końcówki stab. ? bo na pewno sama tuleja stab. jest

> mocowana na obejmę jak w większości przypadków...

Z grubsza wygląda to tak: klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu masz dokładne numery katalogowe tych części, bo jak sadze i tak

> bedziesz je musiał nabyć

Suuuper, dzięki!, na pewno się przyda.

Przydał by się jakiś chętny najlepiej z Wrocławia który by miał tylny wahacz do pożyczenia na 15 minut, chodzi mi o zwymiarowanie go, ewentualnie można to zrobić na aucie, bo akurat tak się składa że żaden z moich znajomych nie posiada Sc/Cc irked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawie za darmola! a często je zmieniacie, na ile starczają? tylko

> oczywiście zależy kto jak jeździ

Tylne zmieniamy często zlosnik.gif

Przednie - jeśli idzie o mnie, mam od nowości. A w marcu Dzikusowi wybije 10 lat 893goodvibes.gif

zlosnik.gif

Tylną tuleje też możesz kupić - kosztuje tyle co frytki, a wszystkie cztery są takie same ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Suuuper, dzięki!, na pewno się przyda.

> Przydał by się jakiś chętny najlepiej z Wrocławia który by miał tylny

> wahacz do pożyczenia na 15 minut, chodzi mi o zwymiarowanie go,

> ewentualnie można to zrobić na aucie, bo akurat tak się składa

> że żaden z moich znajomych nie posiada Sc/Cc

Toć czemu się kolega nie chwali/odzywa, że Wrocław ?!

Jest nas tu trochu i chętni sie znajdą by pomóc ok.gif

Zapraszam poza tym na www.centowroclaw.fora.pl i jak coś walić śmiało na priv, wszak Centobraci trza pomagać i na pewno włączymy się chętnie w taką inicjatywę waytogo.gif

Sądzę, że w pełni uzbrojone wahacze tak tylne jak i przednie da się na dniach skołować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupienie tulei to już oczywiście moje zmartwienie, ale wahacz to może jacyś koledzy z Wrocławia załatwią i będę coś działać, tak jak już pisałem wcześniej same tuleje nie są wystarczające do odpowiedniego wykonania tulei z poliuretanu.

Damy radę, tylko cierpliwości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na ebay jest komplet do cc/sc na cale auto za 159 euro sam sie nad

> tym zastanawiam

> http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-kom...1QQcmdZViewItem

w UK komplet Powerflex'ów kosztował ~ 115 funtów, co przy dzisiejszym kursie (5.03 zł) daje około 581 zł za komplet, całkiem niedawno funt stał niewiele ponad 4 zł, więc wtedy zakup był bardziej korzystny.

Te z ebay'a przy obecnym kursie euro kosztują około 710 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewidywany termin zrobienia tuleji tylnych wahaczy?

Obecnie czekam na wahacze które muszę pomierzyć, te tylne tuleje są mało skomplikowane więc powinny zejść szybko, na pewno dam znać na forum jak tylko coś będzie, mam jeszcze masę innych samochodów na głowie, gdybym zajmował się tylko Sc/Cc to już byście pewnie na nich latali cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A czemu to niby???

A tak kiedyś słyszałem ale to chyba bzdura jest i chciałem podpytać smile.gif

> do wszystkiego mam dojścia czasem lepsze czasem gorsze ale napewno

> taniej sprzedam niż w sklepie

I jak temat się rozwija?? Bo ja tez kupie, najlepiej powerflexa przód i tył!

Sam troche go rozwinąłem i w sklepie z akcesoriami rajdowymi Inter Rally sa dostępne polskie odpowiedniki power flexa, w cenie mniej wiecej połowy ceny czyli ok 350 za kpl. Czas oczekiwania gdy nie ma na stanie 14 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, ze drogo jak diabli, ale chyba dlatego ze PowerFlexy. Ja kupowalem z Olkusza do E30, i wychodzilo mniej wiecej tak:

- tuleje przednich wahaczy po 35pln,

- poduszka dyfra po 50pln,

- tuleje tylnej belki (wysokie i dosc szerokie, z kolniezem i dluga tuleja metalowa w srodku) po 70pln.

Moge sie mylic o +/-10pln, bo nie pamietam w tej chwili, ale ten rzad wielkosci. Mniej wiecej x2 co oryginal dobrej firmy np. Lemfordera. Cale bmw-challenge jezdzi na poliuretanach z tej firmy. Z tego co mi mowil kumpel, ktory jezdzi sierra w drifcie i jest w klubie sierry to chlopaki sami podrobili formy i sobie odlewaja. Podobno nie jest to specjalnie skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekam az ktos to wsadzi i powie czy bedzie roznica, najlepiej do

> auta ktore jezdzi w sporcie. Szkoda mi wywalac tulejki z

> nowitkich oryginalnych wachaczy na probe

Różnica in plus bedzie na pro100cent.

Raz, ze bedzie to wytrzymalsze, a dwa - auto bedzie stabilniejsze i bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Zwróć uwage (szczególnie na VW i Fordy) jak zachowuje się koło w końcowej fazie hamowania (dobrze widać to wlekąc się w korkach). Koło ma tendencje do ruchu przód - tył. Przeważnie ma to miejsce gdy tuleje są naderwane, jednak guma zawsze jest eleatyczna, a przy poli tego nie będzie.

Trwałość tylnych tulei pomijam, bo wszyscy doskonale wiemy o co cho zlosnik.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica in plus bedzie na pro100cent.

> Raz, ze bedzie to wytrzymalsze, a dwa - auto bedzie stabilniejsze i

> bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Zwróć uwage (szczególnie na

> VW i Fordy) jak zachowuje się koło w końcowej fazie hamowania

> (dobrze widać to wlekąc się w korkach). Koło ma tendencje do

> ruchu przód - tył. Przeważnie ma to miejsce gdy tuleje są

> naderwane, jednak guma zawsze jest eleatyczna, a przy poli tego

> nie będzie.

> Trwałość tylnych tulei pomijam, bo wszyscy doskonale wiemy o co cho

> Pzdr

Dzieki, nie wiedzialem ze te ruchy kola hamowaniu to wlasnie przez gumowe tuleje itp sa spowodowane grinser006.gif

Jesli jednak sa one tak twarde to zeby nie bylo problemy z wsadzeniem tego do/na wachacze bo z nowymi czasem sa problemy zeby wcisnac te metalowe obejmy na przodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie elastokinematyka zawieszenia. Problem może polegać na tym że stosując gumę konstruktor przewidział jej odpowiednie ugięcie ktore np niweluje zmiany kątów ustawienia kół wynikajace z pracy zawieszenia. Następna sprawa to komfort i tłumienie drgań ale ktoś kto wkłada poliuretan chyba go nie oczekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz, ze jest to az tak dokladnie wyliczone i dobrane w seryjnym i raczej malo sportowym samochodzie jakim jest cc/sc?

W bmw e36 w M-ce (3.2l) tuleje przednich wahaczy sa pelne i maja otwor umieszczony niecentrycznie, co powoduje zmiane katow przedniego zawieszenia, ktore sa dobrane do elementow zawieszenia M-ki, razem zapewniaja optymalne ustawienie. Najsmieszniejsze jest to, ze ludzie zakladaja te gumy do zwyklych e36 zeby.GIF Bo od M-ki! Ciekawe jak sie to prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslisz, ze jest to az tak dokladnie wyliczone i dobrane w seryjnym i

> raczej malo sportowym samochodzie jakim jest cc/sc?

> W bmw e36 w M-ce (3.2l) tuleje przednich wahaczy sa pelne i maja

> otwor umieszczony niecentrycznie, co powoduje zmiane katow

> przedniego zawieszenia, ktore sa dobrane do elementow

> zawieszenia M-ki, razem zapewniaja optymalne ustawienie.

> Najsmieszniejsze jest to, ze ludzie zakladaja te gumy do

> zwyklych e36 Bo od M-ki! Ciekawe jak sie to prowadzi.

Ale oprócz tego M3 ma też inne wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.