Skocz do zawartości

poliuretan - tuleje wahaczy


melon373

Rekomendowane odpowiedzi

Czuczu.. nasmarować bo trzeszczy.... ale...

chyba nie mam wyciągać tuleji z wahacza przesmarować i znów wsadzić ?! niewiem.gif

tylko najwyżej śróbę wyciagnąć przesmarować i wsadzić spowrotem bo czegoś nie rozumiem chyba :/ niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuczu.. nasmarować bo trzeszczy.... ale...

> chyba nie mam wyciągać tuleji z wahacza przesmarować i znów wsadzić ?!

> tylko najwyżej śróbę wyciagnąć przesmarować i wsadzić spowrotem bo czegoś nie rozumiem chyba :/

No niestety, śruba nic nie da, bo tam się nic nie rusza.

Musisz wyjąć wahacz z ucha, wybić tulejkę metalową i tam posmarować w tych nacięciach.

Dlatego ja zrobiłem sobie kalamitki i nic nie muszę wyjmować.

Jak ktoś chce szczegóły techniczne to niech pisze, chętnie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuczu.. nasmarować bo trzeszczy.... ale...

> chyba nie mam wyciągać tuleji z wahacza przesmarować i znów wsadzić ?!

> tylko najwyżej śróbę wyciagnąć przesmarować i wsadzić spowrotem bo czegoś nie rozumiem chyba :/

a jak cie zab boli to wiercisz w nim czysmarujesz po wierzchu. ano niestety wyciaganac i nasmarowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuu..... no to fajnie smile.gif myślałem, że się zamontuję raz i spokój smile.gif ale widze że co sezon wachacze w dół smile.gif z przednimi wachaczami i stabilizatorem chyba też tak trzeba co ?! bo slysze też trzeszczenie na dziórach jak wolno śmigam.

A co to za patent z "kalamitkami"

pozdrowiska smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uuuu..... no to fajnie myślałem, że się zamontuję raz i spokój ale widze że co sezon wachacze w

> dół z przednimi wachaczami i stabilizatorem chyba też tak trzeba co ?! bo slysze też

> trzeszczenie na dziórach jak wolno śmigam.

> A co to za patent z "kalamitkami"

> pozdrowiska

kalamitka to taki zaworek ktorym pakujesz smar. gdyby w tuleji wytoczyc rowek i dotego kalamitka to byloby pancerne, Zyskujemy pancerną tuleje to co innego sie poddaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kalamitka to taki zaworek ktorym pakujesz smar. gdyby w tuleji wytoczyc rowek i dotego kalamitka to

> byloby pancerne, Zyskujemy pancerną tuleje to co innego sie poddaje

Ale co masz na myśli pisząc: pancerne?

Przecież smar nie wzmacnia poli tylko smaruje. Tak samo smaruje jak palcem tylko nie trzeba wyjmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co masz na myśli pisząc: pancerne?

> Przecież smar nie wzmacnia poli tylko smaruje. Tak samo smaruje jak palcem tylko nie trzeba

> wyjmować.

jak wybijasz garazowo tuleje mozesz uszkodzic prasa itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli potwierdzasz, że patent z kalamitkami jest dobry, bo nie trzeba wcale rozbierać

to może jakieś zdjęcia opisik patentu ;> ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli potwierdzasz, że patent z kalamitkami jest dobry, bo nie trzeba wcale rozbierać

Ale to już lekka nadgorliwość (profi ale po co wink.gif ), mówię Ci, smarujesz to jak jest i zapominasz smile.gif

Ja mam pierwowzór gładki, wiec co jakiś czas muszę smarować, ale w wersji rowkowanej nie powinno być problemów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może jakieś zdjęcia opisik patentu ;> ?

W tym wątku dałem foto... parę postów wyżej.

Opis? Banalny.

Przednia tuleja wahacza: Najpierw na samochodzie trzeba nawiercić otwór w wahaczu, na wylot przez poliuretan aż do stalowej rurki w środku, tak żeby na niej był ślad wiertła.

Potem tą rurkę trzeba wyjąć, w tym czasie w poliuretanie poprawić otworek bo na końcu wiertło jest stożkowe i nie dowierciło do końca.

Na stalowej rurce należy zatoczyć rowek (taki na 1-2mm głębokości i max 4mm szerokości) żeby smar dostawał się na cały obwód.

Składamy tulejkę jak była i gwintujemy otworek w wahaczu, wkręcamy kalamitkę... tyle...

W tylnej tulei wahacza jest jeszcze łatwiej bo wystarczy tylko nawiercić, nagwintować i wkręcić kalamitkę... też pamiętając o tym, że wiertło jak dojdzie do trzonka wahacza to nie wywierci w poliuretanie otworu do końca, trzeba zdjąć i dowiercić bez wahacza. Najlepiej byłoby też zrobić rowek na trzonku wahacza ale to już jakoś ręcznie, brzeszczotem czy czymś takim... ja nie robiłem tam.

img5898u.th.jpg

img5897c.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie kpl tulei kosztuje 244 zł, oryginały 60 zł za kpl, oryginał wytrzymuje jakieś 50 tys km. Jakie są korzyści z zastosowania tych tulei które są 4 razy droższe? Bo jakoś tego nie widze skoro i tak trzeba to rozebierać i smarować. Ktoś mnie przekona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie kpl tulei kosztuje 244 zł, oryginały 60 zł za kpl, oryginał wytrzymuje jakieś 50 tys

> km. Jakie są korzyści z zastosowania tych tulei które są 4 razy droższe? Bo jakoś tego nie

> widze skoro i tak trzeba to rozebierać i smarować. Ktoś mnie przekona?

jak masz seryjna serie to nie ma potrzeby inwestować ale jak już masz 1.2 8v/16v i wiekszy silniki to poduszki po ostrych startach potrafią sie pozrywać i dlatego sa te 4 razy droższe (czytaj mocniejsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że on pytał o tuleje a nie poduszki tongue.gif pewnie chodzi Ci o tylne tuleje, no więc jak masz serie zawieche i serie silnik pod maską to wstaw serie tuleje, poliuretanowe poprostu usztywniają zawias, wachacz się tak nie giba jak na gumowych na boki, czyli można precyzyjniej prowadzić autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzielona jest na pol?

Tak składana na pól, na wcisk razem, skręcone śrubą do budy nie ma ryzyka żadnego ok.gif

Tylko jest chyba jednak nieco za twarda, wobec czego będzie mod z perforacją i wtedy już trafi do oficjalnej sprzedaży.

Niedługo podrzucę więcej zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Powiedzcie mi jak wmontowac te wkladke tylnej poduszki silnika?

Ależ oczywiście. Zatem:

Należy zbić ten górny kołnierz metalowy - wystarczy do tego młotek - bo połączenie między tuleją prowadząca śrubę a owym talerzykiem jest "zmłotkowane" maszynowo - należy to odseparować od siebie.

Z dołu ząś wyciągamy tą kolorową, lub biała zależnie co masz na aucie wkładkę z teflonu lub jego zamiennika.

Następnie od dołu wciskasz jeden element, od góry drugi, nakrywasz metalowym kołnierzem, skręcasz poduszkę śrubą, montujesz... i wszystko stoi w miejscu ok.gif

Jeżeli masz żółtą wersję możesz ewentualnie wszędzie gdzie stosujesz nasze wkładki dodawać przy śrubach podkładki sprężynujące - dla pewności, że nie ma tam zbyt dużo drgań - na pewno teraz będą bardziej odczuwalne - ale coś kosztem czegoś smile.gif

Napisz później jak Ci się jeździ, ja upalam na całości i chwale sobie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz seryjna serie to nie ma potrzeby inwestować ale jak już masz 1.2 8v/16v i wiekszy silniki

> to poduszki po ostrych startach potrafią sie pozrywać i dlatego sa te 4 razy droższe (czytaj

> mocniejsze)

zależy też do czego auto wykorzystujesz. Jeśli non stop upalasz i starujesz w kjs badz 1/4 mili to moze i seryjne poduszki szybko poleca ale jeśli nawet masz 1.2 8v/16v i używasz go na co dzień to imho seria jak najbardziej wystarczy. Osobiście mam 1.2 8v na standardowych poduchach (włożone były nówki oryginały) i przelatane juz ponad 50 tyś na tym i póki co nie widać najmniejszych objawów zużywania się. Auto używane głównie do codziennej jazdy rzadko ostro upalane aczkolwiek mam ciężką nogę.

Natomiast do typowego sportu uważam że jak najbardziej można PU zakładać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> ok, dzieki

Co Pan sobie życzy skromny.gif

Generalnie prosta sprawa, poducha od strony rozrządu zatem im bardziej wypruta i zmęczona tym lepsza, wiec teraz te które gdzieś leża albo są w śmieciach śmiało wrócą do łaska, bo liczy się tylko odlew ok.gif

A pozostałe są proste do poskładania, wkładka do alu-banana to już w ogóle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co Pan sobie życzy

> Generalnie prosta sprawa, poducha od strony rozrządu zatem im bardziej wypruta i zmęczona tym

> lepsza, wiec teraz te które gdzieś leża albo są w śmieciach śmiało wrócą do łaska, bo liczy

> się tylko odlew

> A pozostałe są proste do poskładania, wkładka do alu-banana to już w ogóle

mam prosbe, szkrobnij mi na priva, ceny zlosnik.gif za poduchy, i za tuleje i inne szmery bajery do sc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przepraszam, że tu ze swoim brzydactwem wpadam na kącik cento, ale kiedy (i czy w ogóle) się można

> spodziewać jakichś poliuretanów do pandy?

To nie prędko raczej, bo nie było sygnałów ku temu autu....

Ale wiesz, jak się nazbiera elementów itd to zawsze można coś przyspieszyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Ktoś ma może fotke tylnej poduszki z wkładkami?

> Czy seryjna poduszka musi być sprawna?

Teoretycznie, guma może być pęknięta, bo wkładki działają tak, ze nie ma problemu po skręceniu tego razem:

Tutaj zdjęcie od kolegi Sebec, ja nie mam akurat tutaj zdjęcia poskładanego od zera (ale będzie manual niedługo) http://forum.autokacik.pl/files/284319095-poducha.JPG

Jak znajdę jeszcze jakieś to podeśle, a sam montaż jest naprawdę prosty, i jak zobaczysz wkładki i popatrzysz na poduchę to od razu wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie, guma może być pęknięta, bo wkładki działają tak, ze nie ma problemu po skręceniu

> tego razem:

> Tutaj zdjęcie od kolegi Sebec, ja nie mam akurat tutaj zdjęcia poskładanego od zera (ale będzie

> manual niedługo) http://forum.autokacik.pl/files/284319095-poducha.JPG

> Jak znajdę jeszcze jakieś to podeśle, a sam montaż jest naprawdę prosty, i jak zobaczysz wkładki i

> popatrzysz na poduchę to od razu wiadomo.

kurcze mam dwa komplety do poduszek z poli i nie wiem jakie to są, tzn do której poduchy. bede na dniach składał do kupy wszystko i chyba brakuje mi jednak dwoch poduszek jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze mam dwa komplety do poduszek z poli i nie wiem jakie to są, tzn do której poduchy. bede na

> dniach składał do kupy wszystko i chyba brakuje mi jednak dwoch poduszek jeszcze

Pokaż który, może po kształcie i rozmiarze się dojdzie smile.gif A jeśli od nas to masz numery na nich i na stronce zidentyfikujesz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż który, może po kształcie i rozmiarze się dojdzie A jeśli od nas to masz numery na nich i na

> stronce zidentyfikujesz

bede na garage to obczaje ale oglądałem www i się rąbliście bo mam dwie takie same poduchy a zamawialoem skrzynie i silnik, więc jak będe brał tą nową to zamówie brakujacą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bede na garage to obczaje ale oglądałem www i się rąbliście bo mam dwie takie same poduchy a

> zamawialoem skrzynie i silnik, więc jak będe brał tą nową to zamówie brakujacą

A może, choć w ccs ta do przodu skrzyni i tyłu jest dość podobna, inne wymiary ofc, ale pomyłka zawsze mogła zajść ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj zdjęcie od kolegi Sebec, ja nie mam akurat tutaj zdjęcia poskładanego od zera (ale będzie

> manual niedługo) http://forum.autokacik.pl/files/284319095-poducha.JPG

> Jak znajdę jeszcze jakieś to podeśle, a sam montaż jest naprawdę prosty, i jak zobaczysz wkładki i

> popatrzysz na poduchę to od razu wiadomo.

Montaż tylnej poduszki zajmuje ze dwie godziny i bez prasy nie wyjdzie. Do tego podzuszkę trzeba rozerwac i powycinac. Chyba ze mialem inna poduszkę bo różni się od tej z fotki powyżej

http://www.motoneo.pl/img/23/mid/325881.jpg

reszta to prosta robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż tylnej poduszki zajmuje ze dwie godziny i bez prasy nie wyjdzie. Do tego podzuszkę trzeba

> rozerwac i powycinac. Chyba ze mialem inna poduszkę bo różni się od tej z fotki powyżej

> http://www.motoneo.pl/img/23/mid/325881.jpg

> reszta to prosta robota

niestety to jest najnowsza wersja poduszki i poliuretany nie pasują do niej za bardzo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż tylnej poduszki zajmuje ze dwie godziny i bez prasy nie wyjdzie. Do tego podzuszkę trzeba

> rozerwac i powycinac. Chyba ze mialem inna poduszkę bo różni się od tej z fotki powyżej

> http://www.motoneo.pl/img/23/mid/325881.jpg

> reszta to prosta robota

Poduszka musi być od CC 1.1 i wtedy pasi, niestety na stronie producenta nie ma o tym mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Pany, kwestia korekty pod zmienione poduchy smile.gif Molo wysyłał mi to żeliwo z mpi plis, albo ktoś kto ma, bo nie mam na miejscu, chyba, że ktoś się nawinie. Obecny wkład jest pod łapę typu spi umownie, bo takowe były w cc i cześci sc.

Do problematycznej formy jak było u Sebeca i innych jak najszybciej chcemy to przerobić, i będzie stałe rozróżnienie, zmuszające przyszłościowo chętnych do zerknięcia na nią przed zamówieniem.

Poduszka widoczna na zdjęciu jest już na warsztacie, bo fakt, wieszość nowych poduszke i zamienników posiada wewnętrzny trzxpeiń nie okrągły jak w starszych i oryginałach, a prostokątny o zaookrąglonych rogach - zaznaczam - przerabia się już.

Opóźnienia są spowodowane nawałem prac sick.gif ale mogę Wam obiecać, zę do cc/sc teamt na pewno będzie ogarnięty w 100% waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.