Jump to content
Sign in to follow this  
melon373

poliuretan - tuleje wahaczy

Recommended Posts

Dzwonilem do faceta i powiedzial ze moze zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ja napisalem, ze on nie moze zrobic? Napisalem, ze nie robi i to jest narazie jedyna pewna informacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zacznijmy od tego, ze w Olkuszu nie robia do cc/sc. Gdyby mieli to

> juz bylyby u mnie

> Tommi chodzilo mi o to, ze jesli bedzie chcial za nie tyle co

> Powerflexy to ciekawe kto to kupi.

> Zeton, masz jakies dojscie do powerflexow? Po ile moglbys zalatwic

> tuleje tylnych wahaczy?

do wszystkiego mam dojścia czasem lepsze czasem gorsze ale napewno taniej sprzedam niż w sklepie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zacznijmy od tego, ze w Olkuszu nie robia do cc/sc. Gdyby mieli to

> juz bylyby u mnie

nie robią jako standard w ofercie ale mogą zrobić na zamówienie jak zawsze ok.gif

> Tommi chodzilo mi o to, ze jesli bedzie chcial za nie tyle co

> Powerflexy to ciekawe kto to kupi.

nikt zlosnik.gif

> Zeton, masz jakies dojscie do powerflexow? Po ile moglbys zalatwic

> tuleje tylnych wahaczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, tylko wiesz ciekawe ile sztuk trzeba by wziac i po jakiej cenie, zeby to zrobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli nikt nie chce podjac tematu tulejek to ja podejme dzis rozmawialem z moim znajomym co ma zaklad i bawi sie w takie rzeczy powiedzial ze by sie podjol takiego tematu.

Tylko teraz pytanie ile osob bylo by w 100% chetnych na takie cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jesli nikt nie chce podjac tematu tulejek to ja podejme dzis

> rozmawialem z moim znajomym co ma zaklad i bawi sie w takie

> rzeczy powiedzial ze by sie podjol takiego tematu.

> Tylko teraz pytanie ile osob bylo by w 100% chetnych na takie cos

wiesz ze to jest zalezne od ceny ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem cool.gif ale jesli sie chetni nie zdeklarują to nie bede wiedzial ceny cena zalezy od ilosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że około do 200zł mógłby u mnie kosztować zestaw na wahacze przód/tył, co do złotówki oczywiście nie da się określić, ale tak mniej więcej by to wyglądało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Myślę że około do 200zł mógłby u mnie kosztować zestaw na wahacze

> przód/tył, co do złotówki oczywiście nie da się określić, ale

> tak mniej więcej by to wyglądało.

komplet tulei na tyl i na przod 4 gumki czy rowniez gumki mocowania staba w zestawie by bylo?? Napisz konkretni ile elementow....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> komplet tulei na tyl i na przod 4 gumki czy rowniez gumki mocowania

> staba w zestawie by bylo?? Napisz konkretni ile elementow....

Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ? prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z

> tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem

> 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

> Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ?

> prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Tak, stabilizator jest tylko w 1.1.

Silnik 1.3 nie byl wogole montowany do tego auta seryjnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na stabilizator też, tylko cena się oczywiście trochę zmieni, ale z

> tego co wiem to stabilizator jest tylko w modelach z silnikiem

> 1.1 i 1.3 (to prawda?), których jest chyba mniej.

> Macie jakieś zdjęcie z EPC lub MANUALa całego zawieszenia Sc/Cc ?

> prześlijcie mi jak możecie na maila, albo jakiś link wystarczy.

Stabilizator jest w CC Sporting 1.1 , Abarth 1.1. SC 1.1, SC Sporting, SC Schumacher i nie dam sobie czlonka uciac, ale w SC 900 tez chyba jest. Silnik 1.3 nie byl nigdy fabrycznie montowany 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha, no to git, myślałem że 1.3 też było w jakimś Sportingu czy Abarth'cie, ale nie jestem znawcą Fiata więc dzięki za info zlosnik.gif

A co z jakimś schematem zawieszenia?, macie coś?

Chodzi mi głównie o stabilizator, resztę już podejrzałem, są tam jakieś końcówki stab. ? bo na pewno sama tuleja stab. jest mocowana na obejmę jak w większości przypadków...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Acha, no to git, myślałem że 1.3 też było w jakimś Sportingu czy

> Abarth'cie, ale nie jestem znawcą Fiata więc dzięki za info

> A co z jakimś schematem zawieszenia?, macie coś?

> Chodzi mi głównie o stabilizator, resztę już podejrzałem, są tam

> jakieś końcówki stab. ? bo na pewno sama tuleja stab. jest

> mocowana na obejmę jak w większości przypadków...

Z grubsza wygląda to tak: klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z grubsza wygląda to tak: klik

Dzięki! czyli 4 elementy trzeba zrobić, bo z tego co widzę to 2 do wahaczy i dwa do budy, tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzięki! czyli 4 elementy trzeba zrobić, bo z tego co widzę to 2 do

> wahaczy i dwa do budy, tak jest?

dokladnie tak ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzięki! czyli 4 elementy trzeba zrobić, bo z tego co widzę to 2 do

> wahaczy i dwa do budy, tak jest?

Tu masz dokładne numery katalogowe tych części, bo jak sadze i tak bedziesz je musiał nabyć zlosnik.gif

281895005-untitled.jpg

post-26729-14352499702398_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tu masz dokładne numery katalogowe tych części, bo jak sadze i tak

> bedziesz je musiał nabyć

Dodam, ze w ASO placilem przedwczoraj za gumki srodkowe po 3 zl, a mocowania przykrecane do wahaczy po 20 zl grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tu masz dokładne numery katalogowe tych części, bo jak sadze i tak

> bedziesz je musiał nabyć

Suuuper, dzięki!, na pewno się przyda.

Przydał by się jakiś chętny najlepiej z Wrocławia który by miał tylny wahacz do pożyczenia na 15 minut, chodzi mi o zwymiarowanie go, ewentualnie można to zrobić na aucie, bo akurat tak się składa że żaden z moich znajomych nie posiada Sc/Cc irked.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dodam, ze w ASO placilem przedwczoraj za gumki srodkowe po 3 zl, a

> mocowania przykrecane do wahaczy po 20 zl

To prawie za darmola! a często je zmieniacie, na ile starczają? tylko oczywiście zależy kto jak jeździ spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To prawie za darmola! a często je zmieniacie, na ile starczają? tylko

> oczywiście zależy kto jak jeździ

Tylne zmieniamy często zlosnik.gif

Przednie - jeśli idzie o mnie, mam od nowości. A w marcu Dzikusowi wybije 10 lat 893goodvibes.gif

zlosnik.gif

Tylną tuleje też możesz kupić - kosztuje tyle co frytki, a wszystkie cztery są takie same ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To prawie za darmola! a często je zmieniacie, na ile starczają? tylko

> oczywiście zależy kto jak jeździ

skusilbym sie pewnie na gumy od staba bo ( fabrycznie nowe )szybko mi sie zuzywaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Suuuper, dzięki!, na pewno się przyda.

> Przydał by się jakiś chętny najlepiej z Wrocławia który by miał tylny

> wahacz do pożyczenia na 15 minut, chodzi mi o zwymiarowanie go,

> ewentualnie można to zrobić na aucie, bo akurat tak się składa

> że żaden z moich znajomych nie posiada Sc/Cc

Toć czemu się kolega nie chwali/odzywa, że Wrocław ?!

Jest nas tu trochu i chętni sie znajdą by pomóc ok.gif

Zapraszam poza tym na www.centowroclaw.fora.pl i jak coś walić śmiało na priv, wszak Centobraci trza pomagać i na pewno włączymy się chętnie w taką inicjatywę waytogo.gif

Sądzę, że w pełni uzbrojone wahacze tak tylne jak i przednie da się na dniach skołować ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupienie tulei to już oczywiście moje zmartwienie, ale wahacz to może jacyś koledzy z Wrocławia załatwią i będę coś działać, tak jak już pisałem wcześniej same tuleje nie są wystarczające do odpowiedniego wykonania tulei z poliuretanu.

Damy radę, tylko cierpliwości zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee panie - 160 euronów to ponad siedem paczek teraz crazy.gif

Te z poli mają być (ponoć) dużo tańsze ok.gif

Zalecam cierpliwość zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale dobrze ze wogole robią jest to jakaś opcja wpierw i tak musze nowe wahacze kupic i inne elementy zawieszenia pod nowe mody smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na ebay jest komplet do cc/sc na cale auto za 159 euro sam sie nad

> tym zastanawiam

> http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-kom...1QQcmdZViewItem

w UK komplet Powerflex'ów kosztował ~ 115 funtów, co przy dzisiejszym kursie (5.03 zł) daje około 581 zł za komplet, całkiem niedawno funt stał niewiele ponad 4 zł, więc wtedy zakup był bardziej korzystny.

Te z ebay'a przy obecnym kursie euro kosztują około 710 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ile euro stoi ale akurat ja teraz w niemczech mieszkam i nie musze kupować euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem ile euro stoi ale akurat ja teraz w niemczech mieszkam i nie

> musze kupować euro

Ty, a mi sie "polskie" IP wyswietla... zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ty, a mi sie "polskie" IP wyswietla...

pewnie jakis iplus albo inne tego typu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pewnie jakis iplus albo inne tego typu

a nie, Mefisto z PL pisze, co nie Szymek? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

no bo teraz w polsce jestem wpadlem do rodzicow ale w srode wracam smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przewidywany termin zrobienia tuleji tylnych wahaczy?

Obecnie czekam na wahacze które muszę pomierzyć, te tylne tuleje są mało skomplikowane więc powinny zejść szybko, na pewno dam znać na forum jak tylko coś będzie, mam jeszcze masę innych samochodów na głowie, gdybym zajmował się tylko Sc/Cc to już byście pewnie na nich latali cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosze brać pod uwage, że jazda na takim poli karoserii na zdrowie nie idzie, szczególnie jak nie jest obspawana i usztywniona klata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy tuning mechaniczny seryjnego samochodu ma jakieś negatywne skutki, jeżeli ktoś używa pojazdu jako cywilny i się nie ściga to nic się nie stanie, a frajda z dobrze trzymającego się auta na drodze jest nieporównywalna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Prosze brać pod uwage, że jazda na takim poli karoserii na zdrowie

> nie idzie, szczególnie jak nie jest obspawana i usztywniona

> klata.

A czemu to niby???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A czemu to niby???

A tak kiedyś słyszałem ale to chyba bzdura jest i chciałem podpytać smile.gif

> do wszystkiego mam dojścia czasem lepsze czasem gorsze ale napewno

> taniej sprzedam niż w sklepie

I jak temat się rozwija?? Bo ja tez kupie, najlepiej powerflexa przód i tył!

Sam troche go rozwinąłem i w sklepie z akcesoriami rajdowymi Inter Rally sa dostępne polskie odpowiedniki power flexa, w cenie mniej wiecej połowy ceny czyli ok 350 za kpl. Czas oczekiwania gdy nie ma na stanie 14 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci, ze drogo jak diabli, ale chyba dlatego ze PowerFlexy. Ja kupowalem z Olkusza do E30, i wychodzilo mniej wiecej tak:

- tuleje przednich wahaczy po 35pln,

- poduszka dyfra po 50pln,

- tuleje tylnej belki (wysokie i dosc szerokie, z kolniezem i dluga tuleja metalowa w srodku) po 70pln.

Moge sie mylic o +/-10pln, bo nie pamietam w tej chwili, ale ten rzad wielkosci. Mniej wiecej x2 co oryginal dobrej firmy np. Lemfordera. Cale bmw-challenge jezdzi na poliuretanach z tej firmy. Z tego co mi mowil kumpel, ktory jezdzi sierra w drifcie i jest w klubie sierry to chlopaki sami podrobili formy i sobie odlewaja. Podobno nie jest to specjalnie skomplikowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam az ktos to wsadzi i powie czy bedzie roznica, najlepiej do auta ktore jezdzi w sporcie. Szkoda mi wywalac tulejki z nowitkich oryginalnych wachaczy na probe grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czekam az ktos to wsadzi i powie czy bedzie roznica, najlepiej do

> auta ktore jezdzi w sporcie. Szkoda mi wywalac tulejki z

> nowitkich oryginalnych wachaczy na probe

Różnica in plus bedzie na pro100cent.

Raz, ze bedzie to wytrzymalsze, a dwa - auto bedzie stabilniejsze i bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Zwróć uwage (szczególnie na VW i Fordy) jak zachowuje się koło w końcowej fazie hamowania (dobrze widać to wlekąc się w korkach). Koło ma tendencje do ruchu przód - tył. Przeważnie ma to miejsce gdy tuleje są naderwane, jednak guma zawsze jest eleatyczna, a przy poli tego nie będzie.

Trwałość tylnych tulei pomijam, bo wszyscy doskonale wiemy o co cho zlosnik.gif

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Różnica in plus bedzie na pro100cent.

> Raz, ze bedzie to wytrzymalsze, a dwa - auto bedzie stabilniejsze i

> bardziej precyzyjne w prowadzeniu. Zwróć uwage (szczególnie na

> VW i Fordy) jak zachowuje się koło w końcowej fazie hamowania

> (dobrze widać to wlekąc się w korkach). Koło ma tendencje do

> ruchu przód - tył. Przeważnie ma to miejsce gdy tuleje są

> naderwane, jednak guma zawsze jest eleatyczna, a przy poli tego

> nie będzie.

> Trwałość tylnych tulei pomijam, bo wszyscy doskonale wiemy o co cho

> Pzdr

Dzieki, nie wiedzialem ze te ruchy kola hamowaniu to wlasnie przez gumowe tuleje itp sa spowodowane grinser006.gif

Jesli jednak sa one tak twarde to zeby nie bylo problemy z wsadzeniem tego do/na wachacze bo z nowymi czasem sa problemy zeby wcisnac te metalowe obejmy na przodzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest właśnie elastokinematyka zawieszenia. Problem może polegać na tym że stosując gumę konstruktor przewidział jej odpowiednie ugięcie ktore np niweluje zmiany kątów ustawienia kół wynikajace z pracy zawieszenia. Następna sprawa to komfort i tłumienie drgań ale ktoś kto wkłada poliuretan chyba go nie oczekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslisz, ze jest to az tak dokladnie wyliczone i dobrane w seryjnym i raczej malo sportowym samochodzie jakim jest cc/sc?

W bmw e36 w M-ce (3.2l) tuleje przednich wahaczy sa pelne i maja otwor umieszczony niecentrycznie, co powoduje zmiane katow przedniego zawieszenia, ktore sa dobrane do elementow zawieszenia M-ki, razem zapewniaja optymalne ustawienie. Najsmieszniejsze jest to, ze ludzie zakladaja te gumy do zwyklych e36 zeby.GIF Bo od M-ki! Ciekawe jak sie to prowadzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Myslisz, ze jest to az tak dokladnie wyliczone i dobrane w seryjnym i

> raczej malo sportowym samochodzie jakim jest cc/sc?

> W bmw e36 w M-ce (3.2l) tuleje przednich wahaczy sa pelne i maja

> otwor umieszczony niecentrycznie, co powoduje zmiane katow

> przedniego zawieszenia, ktore sa dobrane do elementow

> zawieszenia M-ki, razem zapewniaja optymalne ustawienie.

> Najsmieszniejsze jest to, ze ludzie zakladaja te gumy do

> zwyklych e36 Bo od M-ki! Ciekawe jak sie to prowadzi.

Ale oprócz tego M3 ma też inne wahacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.