Skocz do zawartości

jak wymienić popychacze hydrauliczne w 903


ekspert

Rekomendowane odpowiedzi

> po wymianie popychaczy silnik dalej okropnie stuka , wydałem na nie

> fortunę

Po wymianie nowe poppychacze stukają przez jakiś czas aż się napełnią olejem. Ja wymieniałejm jeden popychacz i też się przestraszyłem. Pytałem mechanika co jest i powiedział, że trzeba zapalić samochód i czekać czasem 40 min aż sie uspokoją. Ja czekałem 15 min. Potem kupiełem książkę i tam pisali aby przed wymianą nowe popychacze zanurzyć na jakiś czas w oleju a po zamontowaniu i skręceniu wszystkiego nie odpalać silnika przez jakiś czas (chyba 40 min) i potem zapalić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie nowe poppychacze stukają przez jakiś czas aż się napełnią

> olejem. Ja wymieniałejm jeden popychacz i też się

> przestraszyłem. Pytałem mechanika co jest i powiedział, że

> trzeba zapalić samochód i czekać czasem 40 min aż sie uspokoją.

> Ja czekałem 15 min. Potem kupiełem książkę i tam pisali aby

> przed wymianą nowe popychacze zanurzyć na jakiś czas w oleju a

> po zamontowaniu i skręceniu wszystkiego nie odpalać silnika

> przez jakiś czas (chyba 40 min) i potem zapalić samochód.

Mam chyba troche głupie pytanie ale jednak zapytam. 893goodvibes.gif

U mnie też co rano, w zimie przy odpalaniu stukają sobie chyba zawory. oslabiony.gif Po jakimś czasie sie uspokoją. Czasem mam problemy z odpaleniam. Kręci kręci i nic, aż zaskoczy ale zrywa bo się zalewa. pub2.gif

Czy też powinienem wymienić popychacze??

Co sie może podziać jak ich nie wymienie i bede tak jeździł, rozleci mi się coś jeszcze w silniku??

Dzięki za wyjaśnienia, pozdrawiam. drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam chyba troche głupie pytanie ale jednak zapytam.

> U mnie też co rano, w zimie przy odpalaniu stukają sobie chyba

> zawory. Po jakimś czasie sie uspokoją. Czasem mam problemy z

> odpaleniam. Kręci kręci i nic, aż zaskoczy ale zrywa bo się

> zalewa.

> Czy też powinienem wymienić popychacze??

> Co sie może podziać jak ich nie wymienie i bede tak jeździł, rozleci

> mi się coś jeszcze w silniku??

> Dzięki za wyjaśnienia, pozdrawiam.

napisz na poczatku jaki silnik masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie nowe poppychacze stukają przez jakiś czas aż się napełnią

> olejem. Ja wymieniałejm jeden popychacz i też się

> przestraszyłem. Pytałem mechanika co jest i powiedział, że

> trzeba zapalić samochód i czekać czasem 40 min aż sie uspokoją.

> Ja czekałem 15 min. Potem kupiełem książkę i tam pisali aby

> przed wymianą nowe popychacze zanurzyć na jakiś czas w oleju a

> po zamontowaniu i skręceniu wszystkiego nie odpalać silnika

> przez jakiś czas (chyba 40 min) i potem zapalić samochód.

a jak ustawiałeś zawory po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam chyba troche głupie pytanie ale jednak zapytam.

> U mnie też co rano, w zimie przy odpalaniu stukają sobie chyba

> zawory. Po jakimś czasie sie uspokoją. Czasem mam problemy z

> odpaleniam. Kręci kręci i nic, aż zaskoczy ale zrywa bo się

> zalewa.

> Czy też powinienem wymienić popychacze??

> Co sie może podziać jak ich nie wymienie i bede tak jeździł, rozleci

> mi się coś jeszcze w silniku??

> Dzięki za wyjaśnienia, pozdrawiam.

Ja jeżdżę na oleju VS i nie mam takich objawów. Gdy jeżdziłem na Lotosie to czasami się to zdażało. Raz zachciało mi się nalać ELFA i wymieniłem go po zrobieniu chyba 300 km bo silnik bardzo głośno pracował - nie były to ewidentne stuki ale szło wyczuć, że coś tam klekocze. Po czym wlałem VS i było bez problemów. Z moich doświadczeń z tymi 3 rodzajami olejów najlepszy jest VS - mimo różnych złych opinii jakie można na jego temat przeczytać. Raz zdażyły mi się stuki zaworu gdy miałem zamały poziom oleju (gdzieś tam wyciekało) jeżdiłem wtedy na lotosie.

Zimą mogą się takie stuki zdażać bo gdy jest zimno olej jest gęsty i trudniej dociera do różnych tam kanalików. Z kolei w książce "Sam naprawiam ...." piszą, że zła praca popychaczy żadko jest spowodowana awarią popochacza (choć takie się zdażają, ja wymieniłem jeden) tylko złą pracą układu smarowania silnika, mogą być w oleju różne zanieczyśzczenia, które zytykają kanaliki, bądź pompa oleju może nie dawać odpowiedniego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ustawiałeś zawory po wymianie

Ja mam 700 i tam nie ma potrzeby ustawianiazaworów w 900 chyba też. Poprostu włożyłem popychacz hydrauliczny, następnie drążek i przykręciłem klawiaturę. Następnie przy odręconych świecach obracałem ręcznie wałem aby zobaczyć czy zawory się otwierają i zamykają. jak stwierdziłem że wszystko dobrze chodzi to skręciłem resztę, odpaliłem i po 15 min wszystko się uspokoiło. Ja wymieniałem tylko 1 popychacz. Ty wymieniałeś wszystkie to może trwać dłużej.

Mechnik mówił mi, że gdy wymieniaja klientowi popychacze to wolą żeby klienta nie było przy odpalaniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki był lany odkąd go kupiłem i taki lałem ale zmienię go dziś

Po wymianie popychaczy zalecana jest również wymiana oleju i filtra. Jeśli u Ciebie do tej pory ELF się dobrze sprawował to nie ma co go zmieniać. Może przyczyna jest gdzie indziej. Mam w domu ksiązkę i mogę pocytać co tam piszą odnośnie wymiany popychaczy przy 900. Ale będę mógł Ci to przedstawić dopiero jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie popychaczy zalecana jest również wymiana oleju i filtra.

> Jeśli u Ciebie do tej pory ELF się dobrze sprawował to nie ma co

> go zmieniać. Może przyczyna jest gdzie indziej. Mam w domu

> ksiązkę i mogę pocytać co tam piszą odnośnie wymiany popychaczy

> przy 900. Ale będę mógł Ci to przedstawić dopiero jutro.

ok będę czekał na wieści jutro cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra Panowie, już sobie poopowiadaliśmy o olejach. może teraz cos

> na temat wpływu zaworków klekoczących na silnik??

To jak nikt mi nie odpowie na to pytanie grinser006.gif

Smarować to umiecie ale po co nikt nie wie??? clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale poczytaj bo moze ja mam jakieś błędy w knidze

Cześć poczytałem, i piszą że trzeba dokręcić o 1 i 1/4 obrotu ale każdy cylinder reguluje sie z osobna i cylinder musi być w GMP zaraz po zapłonie tzn, że oba zawory są wtedy zamknięte, Czynność tą należy wykonać dla każdego cylindra z osobna po uprzednim ustawieniu cylindra w GMP jak wcześniej. Myślę, że musi być wszystko OK. Wydaje mi się, że mogłeś podokręcać te śruby w przy nieodpowiednich ustawieniach cylindra i dla tego zawory sie niedomykają i nie ma kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wymianie nowe poppychacze stukają przez jakiś czas aż się napełnią

> olejem. Ja wymieniałejm jeden popychacz i też się

> przestraszyłem. Pytałem mechanika co jest i powiedział, że

> trzeba zapalić samochód i czekać czasem 40 min aż sie uspokoją.

> Ja czekałem 15 min. Potem kupiełem książkę i tam pisali aby

> przed wymianą nowe popychacze zanurzyć na jakiś czas w oleju a

> po zamontowaniu i skręceniu wszystkiego nie odpalać silnika

> przez jakiś czas (chyba 40 min) i potem zapalić samochód.

A mógłbys zapodać w jaki sposób wymieniałeś ten popychacz(jakiś manualik dla początkujących wink.gif), i czy faktycznie mozna pojedyńczo wymieniać? Bo mi w aso powiedzieli, że tylko w komplecie, i za taką operacje chcieli 500zł. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mógłbys zapodać w jaki sposób wymieniałeś ten popychacz(jakiś

> manualik dla początkujących ), i czy faktycznie mozna

> pojedyńczo wymieniać? Bo mi w aso powiedzieli, że tylko w

> komplecie, i za taką operacje chcieli 500zł.

Rozejżyj się po forum hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po wymianie popychaczy silnik dalej okropnie stuka , wydałem na nie

> fortunę

Bo po wymianie, trzeba ustawić jeszcze wstępny luz (w starszych 900 - w nowych powyżej 95 roku ustawia się już sam). Potem przejechać jeszcze jakiś 1kkm i znowu doregulować ( i nie słuchać, że się nie da, bo można a nawet trzeba). Ja tak zrobiłem swego czasu i nic nie klepało.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mógłbys zapodać w jaki sposób wymieniałeś ten popychacz(jakiś

> manualik dla początkujących ), i czy faktycznie mozna

> pojedyńczo wymieniać? Bo mi w aso powiedzieli, że tylko w

> komplecie, i za taką operacje chcieli 500zł.

ja wymieniłem tylko 1 i zrobiłem juz 80 tys km - bez problemów.

Pod tym linkiem są e-booki

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=seicento&Number=273333901&Forum=f3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.