Skocz do zawartości

hamulce 240mm


zefir

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam pytanie co musze kupić oprócz zacisków i tarcz aby je założyć ??

> i czy nie ma problemu z felgą 13"

Do zacisków potrzebne są jarzma, bo czasami sprzedają same zaciski, najlepiej kupić komplet.

Wiadomo klocki do tych hamulców.

Po zestawie regeneracyjnym do obu zacisków, tak na wszelki wypadek.

I jeśli przewody elastyczne nie były wymieniane to też warto przy okazji to zrobić...

Wszystko wchodzi w felgę 13"

Za to heble na tarcze 257mm już nie

Aaa, no i najlepiej wiadomo heble z tarczami wentylowanymi!

Dla niewiedzących, zaciski do tarcz litych i wentylowanych różnią się szerokością!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do zacisków potrzebne są jarzma, bo czasami sprzedają same zaciski,

> najlepiej kupić komplet.

> Wiadomo klocki do tych hamulców.

> Po zestawie regeneracyjnym do obu zacisków, tak na wszelki wypadek.

> I jeśli przewody elastyczne nie były wymieniane to też warto przy

> okazji to zrobić...

> Wszystko wchodzi w felgę 13"

> Za to heble na tarcze 257mm już nie

> Aaa, no i najlepiej wiadomo heble z tarczami wentylowanymi!

> Dla niewiedzących, zaciski do tarcz litych i wentylowanych różnią się

> szerokością!

ja kupuje cale zwrotnice wiec wszytsko w tym będzie a moje pytanie jeszcze czy to wszystko ebz przerabiania pasuje sciągam graty od starych zakładam nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja kupuje cale zwrotnice wiec wszytsko w tym będzie a moje pytanie

> jeszcze czy to wszystko ebz przerabiania pasuje sciągam graty od

> starych zakładam nowe?

Tak, wszystko pasuje bez przerabiania, jedyne co, to trzeba rozciąć osłonę tarczy żeby ją zdemontować bez ściągania piasty.

Wszystko na temat zmiany hebli jest w artykule w dziale Tuning i modyfikacje na stronie fiatuno.pl smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, wszystko pasuje bez przerabiania, jedyne co, to trzeba rozciąć

> osłonę tarczy żeby ją zdemontować bez ściągania piasty.

Wystarczy ją trochę wygiąć bo jest miękka i można zdjąć. Inna sprawa, ze prawdopodobnie i tak nie będzie pasować pod 240 bo będzie po prostu za mała o jakiś 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy ją trochę wygiąć bo jest miękka i można zdjąć. Inna sprawa,

> ze prawdopodobnie i tak nie będzie pasować pod 240 bo będzie po

> prostu za mała o jakiś 1mm.

jak kupile calą zwrotnice to i osłony będą i moje pytanie 200zł za 2 strony to dobra cena klocki w miare ejszcze tarcz etez calych zwrotnic ta cena dotyczy oplaca sie bo nie wiem czy kupować za tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupile calą zwrotnice to i osłony będą i moje pytanie 200zł za 2

> strony to dobra cena klocki w miare ejszcze tarcz etez calych

> zwrotnic ta cena dotyczy oplaca sie bo nie wiem czy kupować za

> tyle

weź kup orginały ale dobre np. ATE ja tak zrobiłem- oczywiście kpl. klocki i tarcze.

Uniak staje dęba ze 100km/h- fakt że tył też mam nowe (kpl. ATE) i oponki dębica navigator 2 155/70 r13- no poprostu dupa z siedZenia spada.

Nie obrażajcie się ale nie sądzicie że te "małe" orginały są obliczone przez inzynierów fiata? Moim zdaniem zamiast zakładać jakieś stare badziewia ale "większe" to lepiej zainwestować w fabryczne ale zajebistej firmy. Jak chcesz sprawdzić to możemy spotkać sie w Focus Park Bydgoszcz i dam wam na próbę jak hamują.

ludzie przecież hebel to wasze bezpiecZeństwo- ja naprawdę tego nie rozumiem! oslabiony.gifoslabiony.gifzolta.gifczerwona.gifzolta.gifczerwona.gifzolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź kup orginały ale dobre np. ATE ja tak zrobiłem- oczywiście kpl.

> klocki i tarcze.

Bredzisz kolego, bredzisz.

Używane hamulce ze sieny będą lepsze od nowych standardowych niezależnie czy ATE czy Ferodo czy Brembo.

Z bardzo prostej przyczyny... WIĘKSZEJ ŚREDNICY oraz tego, że są wentylowane i lepiej znoszą wysokie temperatury.

> Uniak staje dęba ze 100km/h- fakt że tył też mam nowe (kpl. ATE) i

> oponki dębica navigator 2 155/70 r13- no poprostu dupa z

> siedZenia spada.

A co to niby znaczy staje dęba? To, ze możesz zablokować koła? Tu nie o to idzie. Chodzi o to, na jakiej odległości auto zatrzyma się bez blokowania kół, jadąc na granicy przyczepności.

> Nie obrażajcie się ale nie sądzicie że te "małe" orginały są

> obliczone przez inzynierów fiata?

Słuchaj... Ci sami inżynierowie obliczyli to wspaniałe zawieszenie, które nie daje rady powyżej 120. Ci sami inżynierowie zrobili rdzewiejące drzwi ze złym odprowadzaniem wody. Ci sami inżynierowie opracowali wspaniały hamulec ręczny... Wymieniać dalej?

Do spokojnej jazdy, w szczególności jak się ma silnik o ogromniej pojemności 1.0 każde hamulce wystarczą.

> Moim zdaniem zamiast zakładać

> jakieś stare badziewia ale "większe" to lepiej zainwestować w

> fabryczne ale zajebistej firmy.

Uważaj na słowa. admin.gifnono.gif

Sądzisz, ze jak masz nowe tarcze i klocki firmy X to są one skuteczniejsze, od takich, które mają np 10kkm przejechane?

> Jak chcesz sprawdzić to możemy

> spotkać sie w Focus Park Bydgoszcz i dam wam na próbę jak

> hamują.

Myślę, ze nie trzeba tego sprawdzać.

> ludzie przecież hebel to wasze bezpiecZeństwo- ja naprawdę tego nie

> rozumiem!

To ja Ciebie nie rozumiem. Przecież właśnie o to chodzi. Gdyby hample ze sieny były gorsze to przecież nikt by ich nie zakładał. A jednak zakładają, właśnie po to, żeby zwiększyć bezpieczeństwo. Sądzisz, ze twoje hample wytrzymały by z silnikiem 1.6 albo 1.4T ?

Pozdrawiam!

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kupile calą zwrotnice to i osłony będą

A no racja. ok.gif

>i moje pytanie 200zł za 2

> strony to dobra cena klocki w miare ejszcze tarcz etez calych

> zwrotnic ta cena dotyczy oplaca sie bo nie wiem czy kupować za

> tyle

Moim zdaniem się nie opłaca zlosnik.gif

aha i daj namiary na tego gościa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jedno hamowanie Ci starczą ale nie wiecej. Potem masz efekt puchniecia.

240 mm wentylowane mozna 3 - 4 razy zabijać z 100km/h do 0 i za każdym razem bedą tak samo hamować. Tak jak kolega napisał zablokować koła to można i bebnami jak w maluchu ale tu ni o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kupile calą zwrotnice to i osłony będą i moje pytanie 200zł za 2

> strony to dobra cena klocki w miare ejszcze tarcz etez calych

> zwrotnic ta cena dotyczy oplaca sie bo nie wiem czy kupować za

> tyle

Za cały komplet, czyli zaciski z jarzmami, klocki i tarcze i osłona myślę, że warto, pod warunkiem, że tarcze jeszcze dobre i klocki też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kupile calą zwrotnice to i osłony będą i moje pytanie 200zł za 2

> weź kup orginały ale dobre np. ATE ja tak zrobiłem- oczywiście kpl.

> klocki i tarcze.

> Uniak staje dęba ze 100km/h- fakt że tył też mam nowe (kpl. ATE) i

> oponki dębica navigator 2 155/70 r13- no poprostu dupa z

> siedZenia spada.

> Nie obrażajcie się ale nie sądzicie że te "małe" orginały są

> obliczone przez inzynierów fiata? Moim zdaniem zamiast zakładać

> jakieś stare badziewia ale "większe" to lepiej zainwestować w

> fabryczne ale zajebistej firmy. Jak chcesz sprawdzić to możemy

> spotkać sie w Focus Park Bydgoszcz i dam wam na próbę jak

> hamują.

> ludzie przecież hebel to wasze bezpiecZeństwo- ja naprawdę tego nie

> rozumiem!

Kolego samo to, że różne wersje silnikowe dostawały te same hamulce to już wg mnie pomyłka. No bo jak się ma silnik 0.9 z jego masą i mocą do chociażby 1.4 czy 1.5, które mało, że zwiększają masę własną pojazdu, to jeszcze pozwalają im się rozpędzać do większych prędkości. Coś tu więc chyba jest nie tak prawda? 270751858-jezyk.gif Ja to widzę jako zwykłą oszczędność, żeby auto było po prostu tańsze w produkcji. Tak samo mogę przytoczyć przykład z rozmiarem opon, czy też elementami zawieszenia. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście że wentylowane

To weź ze sobą na szrot suwmiarkę i sprawdź grubość tarcz, wg. producentów najmniejsza dopuszczalna to 18,2mm, nowa tarcza ma 20mm, jak będą cienkie to spróbuj się potargować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To weź ze sobą na szrot suwmiarkę i sprawdź grubość tarcz, wg.

> producentów najmniejsza dopuszczalna to 18,2mm, nowa tarcza ma

> 20mm, jak będą cienkie to spróbuj się potargować

ok a klocki ile powinny być?? ja to już oglądałem i nie wyglądały źle ale na wszelki wypadek wezme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok a klocki ile powinny być?? ja to już oglądałem i nie wyglądały źle

> ale na wszelki wypadek wezme

Nie wiem ale strzelam, ze nowe mają (nie zależnie od tego czy do 240 czy do 227) koło 1 cm grubości albo i ciut wiecej. Jak widziałeś kiedyś nowe klockii to będzeisz w stanie ocenić czy są w miarę grube czy nie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ale strzelam, ze nowe mają (nie zależnie od tego czy do 240

> czy do 227) koło 1 cm grubości albo i ciut wiecej. Jak widziałeś

> kiedyś nowe klockii to będzeisz w stanie ocenić czy są w miarę

> grube czy nie

widziałem bo ostatnio kupowałem klocki ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jedno hamowanie Ci starczą ale nie wiecej. Potem masz efekt

> puchniecia.

> 240 mm wentylowane mozna 3 - 4 razy zabijać z 100km/h do 0 i za

> każdym razem bedą tak samo hamować.

Mnie sie udalo jednym hamowaniem zabic 257x20 275123014-zielony.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Używane hamulce ze sieny będą lepsze od nowych standardowych

> niezależnie czy ATE czy Ferodo czy Brembo.

> Z bardzo prostej przyczyny... WIĘKSZEJ ŚREDNICY oraz tego, że są

> wentylowane i lepiej znoszą wysokie temperatury.

Nie wyobrazam sobie zagrzania hamulcow w 45 FIRE - ten silnik po prostu nie jest do tego zdolny rotfl.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednym hamowaniem z 4 osobami na pokladzie z... ja wiem, gora 160-170

> .

I co po takim hamowaniu? Wielki smród? Tarcze i klocki i płyn do wymiany czy jeszcze trochę na nich jeździłeś.

Ja właśnie swoje hamulce skatowałem parę razy... Ostatnio klocki zaczęły mi popiskiwać... I nie wiem czy się zrobiły takie twarde od przegrzania, ze popiskują? Bo wcześniej tak nie było. Wrzucałem tu fotki moich tarcz, żeby ktoś ocenił czy są fioletowe czy nie... ale nikt nie pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co po takim hamowaniu? Wielki smród? Tarcze i klocki i płyn do

> wymiany czy jeszcze trochę na nich jeździłeś.

> Ja właśnie swoje hamulce skatowałem parę razy... Ostatnio klocki

> zaczęły mi popiskiwać... I nie wiem czy się zrobiły takie twarde

> od przegrzania, ze popiskują? Bo wcześniej tak nie było.

> Wrzucałem tu fotki moich tarcz, żeby ktoś ocenił czy są

> fioletowe czy nie... ale nikt nie pomógł.

Nic.. hamulce sie wystudzą i IMO powinno byc ok.. chyba ze na takich rozgrzanych heblach wpakujesz sie w kałuże to tarcze po paru takich akcjach sie pokrzywią.. klocki mozna wewntualnie przegrzać ale hamowac będa dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ale strzelam, ze nowe mają (nie zależnie od tego czy do 240

> czy do 227) koło 1 cm grubości albo i ciut wiecej. Jak widziałeś

> kiedyś nowe klockii to będzeisz w stanie ocenić czy są w miarę

> grube czy nie

klocki powinny mieć 17 mm grubości całe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co po takim hamowaniu? Wielki smród? Tarcze i klocki i płyn do

> wymiany czy jeszcze trochę na nich jeździłeś.

Smrodu nie bylo, dymu nie bylo, tylko od polowy hamowania zaczely gwaltownie slabnac, do tego stopnia ze cale zycie mignelo mi przed oczami icon_eek.gif. Zatrzymalem sie jakis metr za tylem ciezarowki ktora zatrzymala sie na srodku prawego zakretu by przepuscic kogos kto nie byl pewny czy skrecic w prawo w podporzadkowana czy pojechac dalej icon_rolleyes.gif.

Tarcz nie wymienilem, po chwili byly znow zimne i odzyskaly dawna skutecznosc. Jezdze nimi do dzisiaj choc sa juz zjechane 0,2 mm ponizej dopuszczalnej granicy i przy hamowaniu z duzych predkosci dostaja mocnego bicia - staram sie wiec jezdzic spokojnie. W piwnicy czeka juz komplet Zimmermannow, nawiercanych na przod i litych na tyl. Brakuje tylko klockow i czasu by je zamontowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Smrodu nie bylo, dymu nie bylo, tylko od polowy hamowania zaczely

> gwaltownie slabnac, do tego stopnia ze cale zycie mignelo mi

> przed oczami . Zatrzymalem sie jakis metr za tylem ciezarowki

> ktora zatrzymala sie na srodku prawego zakretu by przepuscic

> kogos kto nie byl pewny czy skrecic w prawo w podporzadkowana

> czy pojechac dalej .

> Tarcz nie wymienilem, po chwili byly znow zimne i odzyskaly dawna

> skutecznosc. Jezdze nimi do dzisiaj choc sa juz zjechane 0,2 mm

> ponizej dopuszczalnej granicy i przy hamowaniu z duzych

> predkosci dostaja mocnego bicia - staram sie wiec jezdzic

> spokojnie. W piwnicy czeka juz komplet Zimmermannow,

> nawiercanych na przod i litych na tyl. Brakuje tylko klockow i

> czasu by je zamontowac.

I niech ktoś teraz mi powie ze Uno ma dobre hamulce.

Te w PGT jak sie za pierwszym razem wsiada i hamuje to poprostu zabijają. A skor w 4 osoby nie dały rady to jednak cos znaczy. Dlatego u mnie niedługo bedą 284 mm jak przypasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech ktoś teraz mi powie ze Uno ma dobre hamulce.

> Te w PGT jak sie za pierwszym razem wsiada i hamuje to poprostu

> zabijają. A skor w 4 osoby nie dały rady to jednak cos znaczy.

> Dlatego u mnie niedługo bedą 284 mm jak przypasują.

Mysle ze nowe dadza rade, te po prostu juz sie konczyly. Jak zrobie z nimi porzadek i je dotre to zdam relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech ktoś teraz mi powie ze Uno ma dobre hamulce.

> Te w PGT jak sie za pierwszym razem wsiada i hamuje to poprostu

> zabijają.

Dziwne, wszyscy mi tak mowia, nawet ci ktorzy dotad jezdzili Punto II hmm.gif.

Moze sie przyzwyczailem i za duzo wymagam? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok czekamy. Przy okazji porób zdjęcia jak będziesz montował.

> Jeden wątek bumerang mniej

Ja na pewno zrobię relację z montażu moich 257 grinser006.gif

i umieszczę na stronie biglaugh.gif bo jak na razie jest tylko manual z montażu 240 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego u mnie niedługo bedą 284 mm jak przypasują.

U mnie to niedopuszczalne bo musialbym sie pozegnac z czarnymi 14" ktore bardzo lubie. Wszystko daloby sie przelknac gdyby robili obrecze 15" o wzorze jak w oryginale, ale o takich nie slyszalem crazy.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie co musze kupić oprócz zacisków i tarcz aby je założyć ??

> i czy nie ma problemu z felgą 13"

kupiłem tarcze + zaciski i jarzma dałem 180 i wsyztsko prawie jak nowe klocek jest jak nowy i oryginalny zaciki tylko przybrudzone w anstepnym tygodniu beda zakładane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupiłem tarcze + zaciski i jarzma dałem 180 i wsyztsko prawie jak

> nowe klocek jest jak nowy i oryginalny zaciki tylko przybrudzone

> w anstepnym tygodniu beda zakładane

zaciski i jarzma sobie przeczyść szczotką drucianą i będzie biglaugh.gif

Ja też klocki miałem jak nowe, dziś założyłem heble grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jak w porównaniu z serią hamują? Bo ja niedługo będę zakładał

> 240mm na przód. Już mam cały komplet, czekają tylko na

> cieplejsze dni.

a czytasz to forum czy tak po łebkach hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na technicznym nie napisał jak hamują, a na towarzyskim napisał, że jak znajdzie kawałek bez śniegu to opisze. Więc pytam, bo może znalazł taki kawałek i wypróbował. No chyba, że gdzieś w innym jeszcze temacie jest mowa o tym, więc przepraszam jak nie doczytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.