Doom Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Witam. Chciałbym się dowiedzieć ile może kosztować wymiana uszczelki miski olejowej ? Ewentualnie czy samodzielna wymiana jest trudna ? Mechanik chciał ode mnie 120 wymiana i 20 za uszczelkę xD Wydaje mi się ze to trochę dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy66612 Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Witam. > Chciałbym się dowiedzieć ile może kosztować wymiana uszczelki miski > olejowej ? Ewentualnie czy samodzielna wymiana jest trudna ? > Mechanik chciał ode mnie 120 wymiana i 20 za uszczelkę xD Wydaje > mi się ze to trochę dużo ja u siebie wymieniałem tylko ze w X16XEL to sama uszczelka 60 zł kosztowała a wymieniać sam wymieniałem tylko ze musisz mieć kanał i fajne klucze żeby odkręci mi ojciec dorabiał klucze żebym mógł miskę odkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Mechanik chciał ode mnie 120 wymiana Trochę przesadził Potrzebujesz klucza nasadowego 10 z długą i cieńką przedłużką (coś w tym rodzaju: KLIK ), uszczelniacz (nie silikon) typu Loctite, Elring, Reinz (zajrzyj do tematu przyklejonego " Smary, kleje, szuwaksy i inne preparaty" ). No i oczywiście uszczelka. Tylko nie przyoszczędź i nie kup najtańszej Kup najlepiej taką z metalowymi tulejkami w otworach na sruby Podstawowa sprawa: CZYSTOŚĆ. Dokładnie oczyść powierzchnie z resztek i odtłuść. Posmaruj miskę uszczelniaczem, ułóż uszczelkę, zapodaj uszczelniacz. Dwoma rękoma naceluj miskę, trzecią przyłap kilkoma śrubami Później z czuciem dokręć. Jeżli nie masz klucza dynamometrycznego to nie pozwól aby uszczelka wyłaziła spod miski podczas skręcania. Jeżeli będą tulejki w otworach to to Ci nie grozi. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > uszczelniacz (nie silikon) typu Loctite, > Elring, Reinz Ja planuję dekiel od skrzyni na samym uszczelniaczu Reinz zamontować, bez uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Cena-przesada, normalnie bierze sie polowe tej kwoty. Warto wymiane uszczelki polaczyc z wymiana oleju. Troche uzupelnie Lelka: wg mnie lepszym narzedziem jest grzechotka 3/8 ", przedluzka srednia lub dluga 3/8" z okragla glowka, pozwalajaca na katowe ulozenie nasadki (bardziej praktyczna niz przegub Kardana)i nasadka krotka 10 mm 3/8 ". Jak miske zdejmiesz, przed montazem i odtluszczeniem przylgni wytrzyj w miare dokladnie szmata wnetrze skrzyni korbowej, nie bedzie splywal olej (nie podplynie pod uszczelke, zanim ja dakrecisz) i spokojnie odtluscisz powierzchnie. Uszczelke najlepiej dokrecaj kluczem dynamometrycznym na kilka etapow (stopniujac sile najpierw 5 Nm, pozniej 8-9 Nm a na koncu 11 Nm, robiac przerwy pomiedzy etapami, uszczelka lepiej sie wyklada, koncowy etap powtorz jescze raz po paru minutach). Jesli nie masz klucza, musisz z wyczuciem i stopniowo dokrecac, tak jak Lelek pisal, aby uszczelki nie podciac. Jest jeszcze jedna metoda, o ktorej juz kiedys pisalem. Mozna sruby mocujace miske posmarowac plynem blokujacym (w Oplach lubia sie luzowac, tak samo jak te mocujace pokrywe zaworow w 8V), wymaga to jednak odtluszczenia srub i gwintow. Sprawdzone, dziala. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Dzięki za odpowiedź Kanału nie mam więc poszukam pewnie innego mechanika A są jakieś problemy z wymianą filtru paliwa ? Powiem szczerze że przy ostatniej wymianie zapomniałem o nim więc wymieniam teraz kiedy znow leci komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > A są jakieś problemy z wymianą filtru paliwa ? Powiem szczerze że > przy ostatniej wymianie zapomniałem o nim więc wymieniam teraz > kiedy znow leci komplet a co ma filtr paliwa do uszczelki pod miską, że tak zapytam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 A co z fragmentem rury między kolektorem wydechowym a katalizatorem (ta z druciakiem jako uszczelką)? Na moje oko miska nie zejdzie bez odkręcania tejże śruby. Moja micha też powoli popuszcza pod siebie Ale mam już kupioną uszczelkę. Czy "druciak" też kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > a co ma filtr paliwa do uszczelki pod miską, że tak zapytam? A to tak przy okazji zamiast zakładania nowego tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > A co z fragmentem rury między kolektorem wydechowym a katalizatorem > (ta z druciakiem jako uszczelką)? Na moje oko miska nie zejdzie > bez odkręcania tejże śruby. > Moja micha też powoli popuszcza pod siebie Ale mam już kupioną > uszczelkę. Czy "druciak" też kupić? O tym z rozpedu zapomnialem. Tak, nalezy odkrecic wydech od kolektora (druciak zostaw stary). Wydech opuszczamy na tyle, aby zdjac miske i podpieramy. Z wymiana filtra paliwa nie ma zadnego problemu (odkrecasz filtr z obejmy-wkret, moze ciezko isc, i odkrecasz opaski zaciskowe na wezykach. Uwaga, leje sie sporo paliwa. ). Nastepnie filtr mocyjesz w kolejnosci odwrotnej, wlaczasz zaplon ze 3 razy, az pompa filtr napelni i tyle. Na upartego wymienisz bez wchodzenia pod woz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > O tym z rozpedu zapomnialem. Tak, nalezy odkrecic wydech od kolektora > (druciak zostaw stary). Wydech opuszczamy na tyle, aby zdjac > miske i podpieramy. > Z wymiana filtra paliwa nie ma zadnego problemu (odkrecasz filtr z > obejmy-wkret, moze ciezko isc, i odkrecasz opaski zaciskowe na > wezykach. Uwaga, leje sie sporo paliwa. ). Nastepnie filtr > mocyjesz w kolejnosci odwrotnej, wlaczasz zaplon ze 3 razy, az > pompa filtr napelni i tyle. Na upartego wymienisz bez wchodzenia > pod woz. > Pozdrawiam Dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > Witam. > Chciałbym się dowiedzieć ile może kosztować wymiana uszczelki miski > olejowej ? Ewentualnie czy samodzielna wymiana jest trudna ? > Mechanik chciał ode mnie 120 wymiana i 20 za uszczelkę xD Wydaje > mi się ze to trochę dużo Zdecydowanie zmień mechanika. Ja zleciłem mojemu wymianę oleju + uszczelki (z zastosowaniem uszczelniacza) + nowa misa i wszystko było wykonane w przeciągu 25 minut za kwotę 20zł Oczywiście nie bez tego żebym nie robił zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Czy bez odkręcania wydechu miska na 100% nie zejdzie? Jak trzeba odkręcić wydech od kolektora to trzeba tam jakąś uszczelkę i jak do tego się zabrać bo to na moje oko nigdy nie było odkręcane A i jak dobrać uszczelkę? Wystarczy data produkcji nr silnika?? Miska chyba stalowa. Dzięki all. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > Jak trzeba odkręcić wydech od kolektora to trzeba tam jakąś uszczelkę > i jak do tego się zabrać Wpisz w szukarkę zmywak , daj sobie 3 lata i szukaj w moich postach. Podawane były numery katalogowe, foty oraz foty "jak się do tego zabrać" Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Na 100% niemozliwe jest wyjecie miski bez odkrecenia wydechu. Po prostu zabraknie centymetrow, aby miske wyjac. Co do uszczelki pod miske, o ile sie nie myle, do misek stalowych wystepuja dwa rodzaje: do miski z wspawana oslona i do miski z oslona bedaca osobnym elementem, ale w Twoim przypadku (miska polaczona z oslona) uszczelka bedzie jedna. Co do uszczelki wydechu: w zasadzie nie trzeba jej wymieniac, jesli wczesniej (przed demontazem) nie puszczala spalin. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.