Jump to content

Silnik 1.9 CDTI 150 KM - opinie


natek

Recommended Posts

witam

kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem?

Link to post
Share on other sites

Witam.Troszkę jeździłem signum z automatem- Porażka. Frajda z jazdy dieslem z dużum momentem jest niwelowana przez automat, biegi zmieniają się zbyt wolno . Dopiero wspieranie się półautomatem troszkę poprawia tą sytuacje ( o niebo lepiej jest w smarcie) , ale i tak wole manual. Proszę o opinię na temat tego silnika 1,9 -150 km z manualem bo przymierzam się do astry z tym motorkiem.Pzdr

Link to post
Share on other sites

> witam

> kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma

> pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe

> usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem?

nie wiem jak automat, ale manual jak najbardziej pozytywny. Najlepszy motor do 2 litrów jakim do tej pory jeździłem.

Link to post
Share on other sites

> witam

> kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma

> pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe

> usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem?

Nie wiele mogę jeszcze powiedzieć ponieważ jeżdżę takim dopiero od 2 tygodni. Tez wybrałem ten silnik ponieważ ma opinie najmniej problematycznego z dostępnych diesli u Opla.

150 kucy to już frajda z jazdy nawet w automacie biglaugh.gif Najlepsze jest wyprzedzanie przy prędkościach 90-120. wciskasz pedał do dechy i wgniata Cie w fotel. Tego brakowało mi w mojej Viki B.

Ogólnie automatem to trzeba się nauczyć jeździć, moja pierwsza jazda była kompletną porażką i pierwsza myśl była taka:" co ja k...wa kupiłem, przecież tym się nie da jeździć".Po drugiej było lepiej, teraz mam problemy jak jadę starą hehe.gifCo do spalania to niestety wychodzi trochę więcej jak stara X20DTL.

Link to post
Share on other sites

jeśli to najmniej problematyczny silnik diesela w oplu to gitara. a co do samego automatu, to wiecie, każdy lubi co innego ale jak ktos sie przyzwyczaił to myśle, ze nie powinno być problemu. Chodzi mi tylko o ten konkretny automat opla, czy nie jest typową padaczką. To chyba dośc nowoczesny automat z tiptronickiem wiec myśle, ze nie powinno być chyba dużego kłopotu.

Link to post
Share on other sites

Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw. klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału.

Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak mówi przysłowie smile.gif Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH.

Link to post
Share on other sites

> Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on

> kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw.

> klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten

> mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i

> spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna

> tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z

> tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału.

Problem usunięty po lifcie. zresztą naprawa kosztuje grosze w/g kolegów z VKP.

> Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który

> pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak

> mówi przysłowie

Za to trzeba regulować zawory 270751858-jezyk.gif

> Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na

> 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH.

Dajesz 100% gwarancji

Link to post
Share on other sites

> Chodzi mi tylko o ten konkretny automat opla, czy nie jest

> typową padaczką.

To nie oplowska ale Japońska konstrukcja ok.gif

> To chyba dość nowoczesny automat z

> tiptronickiem wiec myśle, ze nie powinno być chyba dużego

> kłopotu.

Sam mam taką nadzieję zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on

> kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw.

> klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten

> mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i

> spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna

osiagi spadają tak, ze większosc nawet nie wie, ze coś sie stało, mowię serio

> tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z

> tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału.

jest poprawiona wersja kolektora od 2006/2007 roku a stary można łatwo i tanio naprawić

> Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który

> pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak

> mówi przysłowie Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na

> 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH.

To nie są argumenty. Tak to mogę też napisać że wersję 150KM tym samym kosztem mogę zrobić na 175-180 i wtedy dziękuję bardzo.

Ogólnie oba fajnie jeżdża, DTH lepiej, trza brać to co w lepszym stanie przy ogolnej mizerii na rynku wtornym.

Link to post
Share on other sites

> Prawdo podobnie zmieniono gatunek plastiku z którego wykonane są te

> gniazda trzymające przepustnice zawirowania.

> Tu jest wszystko opisane

nie chodzi tylko o rodzaj plastiku.

zmieniono sposób połączenia/obrotu listwy i kołków klap wirowych oraz same ułożyskowanei klap jest poprawione, ze przy obrocie sprawiają mniejszy opór.

Jakby co to zmodyfikowany kolektor z rozbitka z roku np. 2007 można wyrwać już za 300-400pln

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To co napiszę na "plus" i "minus" silników Z19DT i Z19DTH - to wyczytane opinie na forach. Swoją Viki mam za krótko aby coś na ten temat powiedzieć:

Z19DT:

- droższe koło dwumasowe,

- więcej problemów z DPF,

Z19DTH:

- spalanie (katalogowe) identyczne jak Z19DT smile.gif

Link to post
Share on other sites

Powiem tak. jeżdżę vectrą c z 19 CDTI 150KM 2005 od września po przesiadce z astry II 14 16 V i jak dla mnie rewelka samochód. Średnie spalanie z ostatnich 6000kkm to 7 litrów. Opelek ma pierdniecie z każdego momentu obrotowego, a 6-ścio biegowa skrzynia biegu połączona z tempomatem to rewelka na długi i dobre trasy. Ogólnie po przejechaniu 20 tysięcu km (m w sumie ma juz ponad 76kkm) mogę powiedzieć ,że auto spisuje sie rewelcyjnie i warte jest ceny w swojej klasie.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.