twinsen Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 > Takie coś to ja miałem w swoim 125 z 1980 roku ! No i wpadłem na pomysł, że podczepię to pod gaz, tylko trochę się boję, jak się zablokuje. A możę wyprowadzić szeregowo z pedałem gazu drugi potencjometr, gdzieś obok tunelu? Opory się sumują i możnaby wstawić jeszcze przekaźnik, który odcina ten opór przy hamowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 22 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 > No i wpadłem na pomysł, że podczepię to pod gaz, Po co Tobie takie "druciarstwo"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 22 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 > Po co Tobie takie "druciarstwo"? Żeby zablokować gaz w określonej pozycji np. na autostradzie, żeby noga odpoczęła.Oraz dlatego, że w moim Stilo nie da się zamontować tempomatu, bo nie ma go w oprogramowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 z dyskusji z elektrykiem w ASO polecił mi podpiąć się pod ten gruby kabel(zaznaczony na biało- on chyba idzie bezpośrednio z akku) - odciąć troszkę izolacji, przylutować i dać jeszcze bezpiecznik 10... a oto moj sposob na połaczenie kabelków z pinami ze sterownika- kostka , dalej kabelek idący do kabiny... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Odświeżam temat jako że przymierzam się do podłączenia tempomatu. Po wstępnym rozpoznaniu co mam w stilo to należę do grupy 3 z manula. Teraz moje pytania: 1. Jakie są piny do wtyczki D4A czarnej (męskie czy żeńskie) 2. Jakie są piny do wtyczki D4B brązowej (męskie czy żeńskie) 3. Jak nazywa się złącze/gniazdo manetki (chciałbym zrobić to jak oryginał) 4. Gdzie dokładnie przejść przewodem nad złączem drzwiowym bo patrzyłem ale nigdzie żadnego korka nie widziałem. 5. Czy zasilanie po stacyjce +12V należy dodatkowo zabezpieczyć osobnym bezpiecznikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo79 Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 powiem szczerze że jak czytam ostatnie wpisy to mi się reszta włosów na głowie jeży nie przesadzacie trochę z tym druciarstwem? Czasami trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i zrozumieć - pewnych rzeczy po prostu nie można zamontować bo ingerencja w samochód jest zbyt duża a tym samym potencjalne konsekwencje mogą być katastrofalne. Jak czytam kilka ostatnich wpisów to mi się przypomniała historia moje wujka sprzed kilku lat - jeździł wtedy FH12 na trasach międzynarodowych. Miał kolegę który wymyślił sobie tempomat - kawałek kija z regulowaną długością którym blokował gaz. Działało dopóki nie doszło do sytuacji wymagającej szybkiej interwencji - wystrzał koła. Skończyło się tak że jego zestaw stoczył się z wiaduktu a naczepa wbiła go z kabiną w ziemię. Kolego twoje druciarstwo może się skoczyć bardzo podobnie. tragedią będzie jednak to jeśli zrobisz nie sobie a komuś krzywdę > Żeby zablokować gaz w określonej pozycji np. na autostradzie, > żeby noga odpoczęła. Kolego ile km robisz dziennie że ci się tak ta noga męczy? Lepiej zrób sobie przerwę i spacer po MOPie a nie kombinuj. > Oraz dlatego, że w moim Stilo nie da się zamontować > tempomatu, bo nie ma go w oprogramowaniu. Z całym szacunkiem ale to lepiej zmień samochód na taki który ma tempomat albo ma możliwość zamontowania tempomatu Jeśli czegoś niedoczytałem i kogoś uraziłem to sorry ale daleko idącemu druciarstwu mówie stanowcze NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 U mnie tempomat działa od pół roku bezproblemowo... Z tym kijem to żartowałem, tak było np. w Fiacie 126p... Jeśli myślisz że ktokolwiek ryzykuje życie swoje i współpasażerów zakładając tempomat, to chyba po prostu nie znasz zasady jego działania w nowoczesnym samochodzie Nie bardzo wiem co ma do sprawy sytuacja z opisanego TIRa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo79 Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 > Jeśli myślisz że ktokolwiek > ryzykuje życie swoje i współpasażerów [...] nie będę polemizować - wystarczy włączyć wiadomości > [...] to chyba > po prostu nie znasz zasady jego działania w nowoczesnym samochodzie znam zasadę działania tempomatu w nowoczesnym samochodzie i właśnie dlatego opisałem moje przemyślenia. Nie mam nic przeciwko zakładaniu tempomatu jeśli masz stilo z kostką pod kierą lub przynajmniej z instalacją dostosowaną na tyle żeby takową kostkę dorobić. > Nie bardzo wiem co ma do sprawy sytuacja z opisanego TIRa... czytaj między wierszami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 > nie będę polemizować - wystarczy włączyć wiadomości > znam zasadę działania tempomatu w nowoczesnym samochodzie i właśnie dlatego opisałem moje > przemyślenia. Nie mam nic przeciwko zakładaniu tempomatu jeśli masz stilo z kostką pod kierą Mam kostkę. Założoną, bo nie było. Oryginalną, fiatowską... Z oryginalnymi pinami. To samo jeśli chodzi o piny do wtyczki do komputera silnika... Słowem, mam wykonaną praktycznie identyczną instalację co fabryczna. Co Ci się jeszcze nie podoba? Nawet manetkę mam oryginalną, od Stilo. Nie zakładałem "druciarstwa" z Alfy 147... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Hej skończcie ta polemikę. Każdy wie o co biega. Ja też nie lubię druciarstwa i chciałbym "dogonić" oryginał. Napisz skąd wziąłeś oryginalne gniazdo do wtyczki tempomatu (jakaś nazwa tego złącza jest w sklepach elektronicznych) i jakie piny pasują do kostek D4A D4B? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo79 Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 > Słowem, mam wykonaną praktycznie identyczną > instalację co fabryczna. Co Ci się jeszcze nie podoba? przecież pisałem że jeśli czegoś nie doczytałem to sorry Przeraziło mnie na dzień dobry twoje sformułowanie: "tylko trochę się boję, jak się zablokuje" > Z tym kijem > to żartowałem, tak było np. w Fiacie 126p... Jeśli myślisz że ktokolwiek Późna pora, nie wyczułem ironii A z tym kijem u kolegi mojego wujaszka to historyjka prawdziwa tak więc jak to mówią "polak potrafi........ tylko rożnie się to czasami kończy tak więc nie miej mi za złe że napisałem co myślę. Tak na marginesie, widzę że kolega ziomal spod Katowic więc może będzie okazja wypić soczek na jakimś zlocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 > Hej skończcie ta polemikę. Każdy wie o co biega. Ja też nie lubię druciarstwa i chciałbym "dogonić" > oryginał. Napisz skąd wziąłeś oryginalne gniazdo do wtyczki tempomatu (jakaś nazwa tego złącza > jest w sklepach elektronicznych) i jakie piny pasują do kostek D4A D4B? Elektryk mi skombinował, z rozbitka jakiegoś Ale jest takie samo jak na zdjęciach z manuali Tak samo ze starej wtyczki kasety silnika wyciągane były piny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Hmm... właśnie też chciałbym tak zrobić, ale coś mi się nie widzi używanej wiązki kupować dla paru pinów i tego gniazda. Wystarczy, że z manetką od stilo są już problemy, ale na szczęscie już mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Właśnie zakończyłem dzisiaj montaż tempomatu. Miałem najgorszą wersję: bez kostki pod kierownicą, bez 4 przewodów z kostki brązowej i jednego z czarnej. Dzięki manualowi kol. Liska&Yahoo73 poszło znakomicie. Manetka od Alfy, wtyki radiowe. Smiga aż milo. Jednak do pełni szczęścia brakuje sygnalizacji włączenia. Czy jest jakaś szansa? Może ktoś nad tym pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 to dzisiaj nas dwóch założyło manetki od alfy ja na szczęście jestem szczęściażem kostkę pod kierownicą mam ale tak jak kolega nie mam sygnalizacji kiedyś sprawdzałem to kontrolka się zapala (test) w sobotę jadę na komputer może coś .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 temat kontrolki rozwiązany, specjaliści od FESa włączają ją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > temat kontrolki rozwiązany, specjaliści od FESa włączają ją. Dobra wiadomość. Tylko czy wszyscy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > Dobra wiadomość. Tylko czy wszyscy? jak do tej pory wyjątków nie było. Musi być zarejestrowany, min wersja 2.6 bodajże i oczywiście ELM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > Manetka od Alfy, wtyki radiowe. 1. Czy możesz coś bliżej napisać. Ja chciałbym wpiąć się do brązowej i czarnej kostki i szukam pinów. Jakie można zastosować i czy tam potrzeba męskich czy żeńskich? 2. Czy z czujnika hamulca też można pinem się wpiąć do kostki czy trzeba ciąć i lutować przeowdy - chciałbym tego uniknąć? 3. Czy kostkę od manetki zamieniałeś czy udało Ci się zdobyć oryginał? Ja też już kompletuję wszystko co potrzeba do tempomatu, ale brak mi jeszcze pinów i kostki do manetki a chciałbym oryginał - choć wiem że ciężko z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > 1. Czy możesz coś bliżej napisać. Ja chciałbym wpiąć się do brązowej i czarnej kostki i szukam > pinów. Jakie można zastosować i czy tam potrzeba męskich czy żeńskich? > 2. Czy z czujnika hamulca też można pinem się wpiąć do kostki czy trzeba ciąć i lutować przeowdy - Kostkę od manetki zmieniałem. Przewody przy kostce odciąłem. Kupiłem w sklepie radiowym gniazdo z wtyczką , takie jakim podłącza się radio do instalacji z pięcioma pinami i kawałkami przewodów. Kosztowała 10zł. We wtykach odgiąłem blaszki zabezpieczające i powyciągałem groty i styki metalowe, odciąłem od nich przewody i podlutowałem groty do przewodów manetki i gniazda do przewodu przeprowadzonego z komory silnika. Wsunąłem i zatrzasnąłem każdy grot i gniazdo we wtykach. Można było dolutować przewody z kupionych wtyczek, nie wyciągając styków, ale w moim sposobie uniknąłem izolowania przewodów w miejscu lutowania. Kostki te są większe od oryginalnych, ale to nie przeszkadza. Pod osłoną jest miejsce. Wciąłem się do kostek brązowej i czarnej tak jak pokazał Lisek w manualu. Blisko kostki we wskazanych kablach obciąłem trochę izolacji i w tych miejscach przylutowałem przewody z kabiny i solidnie zaizolowałem. Największy problem miałem z podlutowaniem kabelka przy czujniku hamulca. (Dostęp tylko jednej ręki). Zdjąłem kostkę z czujnika, w zielonym kabelku odgiąłem zabezpieczenie i wyjąłem styk. Do niego podlutowałem piąty przewód i wsunąłem w gniazdo. Trudna operacja, ale możliwa do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Dzięki za opis. Tak myślałem, że będzie sporo gimnastyki jeśli chodzi o wtyczkę przy hamulcu. Póki co kompletuję zabawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > Dzięki za opis. Tak myślałem, że będzie sporo gimnastyki jeśli chodzi o wtyczkę przy hamulcu. Póki > co kompletuję zabawki. Jeszcze dwie sprawy. 1. Aby ułatwić lutowanie jedną ręką przy kabelku od czujnika odegnij tą blaszkę, która jest zaciśnięta na izolacji przy grocie, wsuń pod nią pobieloną końcówkę lutowanego przewodu i wstępnie zaciśnij, trzyma się kupy i pozwala przylutować jedną ręką. 2. W kostce czujnika hamulca groty kabli są stalowe i w żaden sposób nie mogłem ich przylutować używając pasty. Pomogła stara metoda- kropla kwasu solnego. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Miałem najgorszą wersję: bez kostki pod kierownicą, > bez 4 przewodów z kostki brązowej i jednego z czarnej. Jak najgorsza? Taką wersję mieli Ci co nie mieli przewodów w kostce brązowej z ECU silnika. Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ? Sorry, że się wtrącę ale z kostki hamulca to się bierze sygnał do czarnej kostki D4, a plus po stacyjce to albo z któregoś bezpiecznika albo z zapalniczki bym pociągnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ? To znaczy tak: Jak pisze manic z kostki przy hamulcu w zielono-biały przewód wlutowałem kabelek ,który wziąłem od czarnej kostki, od pinu 2A, też biało -zielonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Jak najgorsza? > Taką wersję mieli Ci co nie mieli przewodów w kostce brązowej z ECU silnika. Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków. A o czym tutaj piszesz: > Wciąłem się do kostek brązowej i czarnej tak jak pokazał Lisek w manualu. Blisko kostki we > wskazanych kablach obciąłem trochę izolacji i w tych miejscach przylutowałem przewody z kabiny > i solidnie zaizolowałem. Jak dolutowałeś, to przewody były z ECU do kostek, a w najgorszej wersji nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > A o czym tutaj piszesz: > Jak dolutowałeś, to przewody były z ECU do kostek, a w najgorszej wersji nie było. U mnie wcale nie było brązowej kostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > A o czym tutaj piszesz: > Jak dolutowałeś, to przewody były z ECU do kostek, a w najgorszej wersji nie było. Oj Kolego Barber . Pisałem przecież "jak w manualu Liska &Yahoo73". W brązowej kostce po jednej stronie miałem 6 kabli. a po drugiej dwa (czujnik oleum). Dolutowałem do tych czterech w brązowej. Sory, ale myślałem że ten przypadek jest najgorszy. Skąd miałem wiedzieć, że są więksi pechowcy. Pozdrówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 >Skąd miałem wiedzieć, że są więksi pechowcy. Pozdrówka. Sam zasługujesz na Z tego samego manula mogłeś się dowiedzieć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Sam zasługujesz na > Z tego samego manula mogłeś się dowiedzieć.. Przyjmuję z pokorą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 > Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków. Moje stilo tez było w tej grupie. Jako, że miałem w szafce całą czarną kostkę to po małej przeróbce weszła w brązową (inne wycięcia ma) także obeszło się bez lutowania. Manetke nabyłem na allegroszu za 80zł. Ale na temat. W instrukcji pisze, że przycisk RESUME zadziała tylko po powrocie do tego samego biegu na którym była zapamiętana prędkość(komputer porówna prędkość obrotową silnika i prędkość pojazdu). Zadana prędkość na 6 biegu 100km/h i wciskając RESUME na 2,3,4,5,6 biegu auto przyspiesza do 100km/h (oprócz drugiego biegu). A tempomat zaczyna działać już od 25km/h U was też tak jest? Podziękowania dla autorów manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 > Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków. To i ja dołożyłem tempomat Kostki pod kierownicą brak, na szczęście kostka d4a miała wszystkie kable od strony ecu. Dociągnałem kabelki zgodnie z manualem podłączyłem i nie bangla. Miernik wskazał brak sygnałów z hamulca, sprzęgło ok. Na kostce d4 od strony ecu kable ok, od strony tempomatu brak jednego kabla (zaślepiony pin). Podłączyłem jak należy i dalej nie bangla .... jeden sygnał (przed chwilą dodany)ok, ten drugi dalej cisza. Poszukałem i znalazłem, uszkodzony kabel przy wtyczce A przy bezpiecznikach we wnętrzu auta. Połączyłem i śmiga W sumie dwie godzinki roboty. Podziękowania dla autorów manuala Nie zalapa mi sie kontrolka, wyczytałem że tak ma byc. Ale nie pojawia mi się też komunikat na wyświetlaczu - to chyba nie jest już normalny objaw ? FES da radę zapalić i lampkę i komunikat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 > To i ja dołożyłem tempomat > W sumie dwie godzinki roboty. Podziękowania dla autorów manuala > Nie zalapa mi sie kontrolka, wyczytałem że tak ma byc. Ale nie pojawia mi się też komunikat na > wyświetlaczu - to chyba nie jest już normalny objaw ? FES da radę zapalić i lampkę i komunikat > ? WRRRRR na myszce masz kółeczko, weź no pokręć nim trochę - się dowiesz ps. na grillu pewnie Ci zapalą bez problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 > W instrukcji pisze, że przycisk RESUME zadziała tylko po powrocie do tego samego biegu na którym > była zapamiętana prędkość(komputer porówna prędkość obrotową silnika i prędkość pojazdu). > Zadana prędkość na 6 biegu 100km/h i wciskając RESUME na 2,3,4,5,6 biegu auto przyspiesza do > 100km/h (oprócz drugiego biegu). > U was też tak jest? tak, moj tez wraca do zadanej predkosci na dowolnym biegu (na 2 nie probowalem, a 6-ki nie mam ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Z ciekawości zapytam którędy przebiłeś się do komory silnika czy wersja z manuala czy zaśplepka przy drzwiach i dalej nadkolem? A i skoro jesteś na bieżąco to może wiesz jakie piny potrzebne są do kostki brązowej i jaki pin jest potrzebny do czarnej (męskie czy żeńskie) tak aby nic nie lutować tylko dołoży brakujące piny po stronie gdzie są puste miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 > Z ciekawości zapytam którędy przebiłeś się do komory silnika czy wersja z manuala czy zaśplepka > przy drzwiach i dalej nadkolem? Manual, poszło raz dwa. > A i skoro jesteś na bieżąco to może wiesz jakie piny potrzebne są do kostki brązowej i jaki pin > jest potrzebny do czarnej (męskie czy żeńskie) tak aby nic nie lutować tylko dołoży brakujące > piny po stronie gdzie są puste miejsca. Nie pamiętam. Ale sprawdzę i napiszę. Ja polutowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemasss Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Ja się "podłączę" do pytania, jakie piny zastosować najlepiej, tak żeby nie trzeba było lutować przewodów. Mam już wszystko co potrzebne, tylko wolałbym to zrobić bez lutowania na kablach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Jak nie chcesz lutować to musisz kupić wiązkę z rozbitka za ponad 100 z odpowiednimi wtykami i będzie git. Ja obciąłem wtyk z manetki i złącze D4B, a następnie wlutowałem małe złącza(nawet pozłacane ) i również jest extra. Przecież to moje auto i mogę włożyć w tym obwodzie złączki jakie mi się podoba, zgodnie z zasadami przyzwoitości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemasss Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 > Jak nie chcesz lutować to musisz kupić wiązkę z rozbitka za ponad 100 z odpowiednimi wtykami i > będzie git. > Ja obciąłem wtyk z manetki i złącze D4B, a następnie wlutowałem małe złącza(nawet pozłacane ) i > również jest extra. Przecież to moje auto i mogę włożyć w tym obwodzie złączki jakie mi się > podoba, zgodnie z zasadami przyzwoitości. Hmmm na to nie wpadłem :D a komputer auta nie będzie wywalał jakichś błędów jak pozmieniam te złącza? Może to głupie pytanie ale jestem raczej amatorem w tego typu przeróbkach (w elektronice też). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 > Hmmm na to nie wpadłem :D a komputer auta nie będzie wywalał jakichś błędów jak pozmieniam te > złącza? Może to głupie pytanie ale jestem raczej amatorem w tego typu przeróbkach (w > elektronice też). Jeśli zmienisz złącza (wtyki) to na pewno nie "wywali", chyba że zmienisz połączenia - wtedy tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > Donoszę z placu boju dla tych co nie zrobili tempomatu bo kostek nie mają. Sprawa rozpoznaję dla > silników 1,2 z roku 2002. Wygląda na to, że w tym roku wkładano różne wiązki łączące sterownik > silnika z resztą pojazdu. Ze sterownika wychodzą wiązki, które powinny kończyć się dwiema > konektorami, które niektórzy mają w skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. Te dwa > konektory nazywają się D4A i D4B. Ci którzy założyli tempomat podłączyli się pod konektor D4B. > U mnie jednak nie ma tych konektorów. Występuje pojedynczy o oznaczeniu D4, na których nie > występują piny odpowiedzialne za funkcje tempomatu. Zajrzałem więc bezpośrednio do złączy na > sterowniku i odkryłem, że wszystkie piny, na których realizowana jest funkcja tempomatu są > zaślepione żółtym czymś, co pokazuję na zdjęciach. > http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_1.JPG > http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_2.JPG > Z tego powodu jest problem jak podłączyć nowe przewody do tych pustych miejsc pod piny 58, 41, 8 i > 9 w złączu M10A sterownika silnika. Prawdopodobnie trzeba będzie znaleźć jakieś inne złącze, > wydłubać z niego te metalowe szpileczki z przewodami i wprowadzić je w zaślepione miejsca. > Kurcze... skąd to teraz wziąć? To są zaślepki aby nic nie wlazło i zwarcia nie zrobiło. Zdobyć oryginalną kostkę na szrocie, wyjąć piny, polutować i ... wszystko w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Ja się "podłączę" do pytania, jakie piny zastosować najlepiej, tak żeby nie trzeba było lutować > przewodów. Mam już wszystko co potrzebne, tylko wolałbym to zrobić bez lutowania na kablach To ja wstępuję do grona szczęśliwych posiadaczy tempomatu Manual oczywiście pomógł bardzo. Należałem do grupy 3 czyli tak jak w manualu - brak kostki tempomatu, były na szczęście przewody w brązowej kostce, ale sygnału z hamulca w czarnej nie było. Moje uwagi 1. w manualu warto by było wyjasnić jak wpiąć się zasilaniem manetki w bezpiecznik F35 - za cho...rę nie mogłem znaleźć właściwego przewodu w wiązkach dochodzących do body i w efekcie ciągnąłem zasilanie od zapalniczki oczywiście z osobnym bezpiecznikiem. 2. Co do pinów: potrzebne są piny cienkie męskie 4szt - kostka brązowa, cieńki żeński 1szt - kostka czarna. Pasują piny od złącza drzwi fiatów - ja miałem od punto2 ale myślę, że w palio/sienach jest to samo. Pin żeński miałem od złącza AMP - ten mi się nie zatrzasnął co prawda ale siedzi raczej ok. Możlwe że pasować będą piny od takiego złącza (tzn. pasować będą na pewno ale nie wiem czy się zatrzasną w kostce) - załącznik Jazda testowa OK, manetka oryginana od stilo, zainwestowałem w oryginalną obudowę kierownicy z wycięciem pod tempomat (ASO coś około 100zł) i tak miałem do wymiany poprzednią. Nie wykorzystałem skrętki tylko zwykłe przewody linki a wszystko puściłem w koszulce termokurczliwej. Całość wyszła na prawdę świetnie i raz jeszcze dzięki autorom za manual. Zostaje jeszcze aktywacja kontrolki, jako, że ELMa mam chyba problemu być nie powinno - rozumiem, że minimum aby to zrobić to wersja 2.6 Registered? I jeszcze małe podsumowanie dla tych co są dopiero przed montażem tempomatu. Małe podsumowanie kitu potrzebnego do instalacji tak aby nie było druciarni 1. Manetka 2. Gniazdo kostki manetki (lub inne złącze min. 5 pin ale wtedy trzeba przerabiać złącze manetki) 3. Przewód LgY (0,5 - 1mm2) 5szt po 2m najlepiej w różnych kolorach i zgodnych z przewodami manetki aby było intuicyjnie przy montażu 4. Piny męskie 4szt (od złącz hermetycznych amp lub złącz drzwiowych fiatów punto/palio/siena) 5. Pin żeński 1szt (od złącz hermetycznych amp lub złącz drzwiowych fiatów punto/palio/siena) 6. Koszulka termokurczliwa 0,8mm 2m 7. Taśma izolacyjna parciana aby kableki nie hałasowały 8. Obudowa dolna stacyjki dla wersji z tempomatem 735306997 (lub wycinamy otwór w posiadanej) 9. Dwie śrubki do manetki 10. W zależności od metody połączeń przewodów lutownica, cyna, izolacja lub zaciskarka To tak w skrócie aby ułatwić temat przyszłym tempomaciarzom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Moje uwagi > 1. w manualu wartoi by było wyjasnić jak wpiąć się zasilaniem manetki w bezpiecznik F35 - za > cho...rę nie mogłem znaleźć właściwego przewodu w wiązkach dochodzących do body Masz rozpiskę: Ja jak montowałem to dolutowałem się we wtyczce do pinu 19, co idzie do przełącznika pedału hamulca, 17 i 18 u mnie były wolne. Jak zdobyłem wtyczkę i piny, to mam już prawidłowo wpięte pod 17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemasss Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Wczoraj podłączyłem tempomat, niestety nie śmiga :/ ale obejrzałem wszytko jeszcze raz dokłądnie i okazało się że brakuje jednego przewodu we wtyczce D4 (tej czarnej), miejsce jest zaślepione (od strony ECU przewód zielono-biały), ten przewód powinienem połączyć z tym zielono-białym przewodem nad czujniekiem hamulca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > Wczoraj podłączyłem tempomat, niestety nie śmiga :/ ale obejrzałem wszytko jeszcze raz dokłądnie i > okazało się że brakuje jednego przewodu we wtyczce D4 (tej czarnej), miejsce jest zaślepione > (od strony ECU przewód zielono-biały), ten przewód powinienem połączyć z tym zielono-białym > przewodem nad czujniekiem hamulca? Dokładnie tak jak piszesz. Do przewodu z hamulca dolutuj się, ja próbowałem wyjąć pin aby było ładnie ale poległem - mało miejsca. BTW gdzie w FES aktywuje się kontrolkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemasss Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Czyli jeśli by mi się udało to można wsadzić pin z moim przewodem zamist tego zielono- białego? Czy oba przewody muszą być podłączone pod czujnik? Miejsca tam jest chilernie mało, nie wiedziałem na początku jak się dostać do tego czujnika :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 > Czyli jeśli by mi się udało to można wsadzić pin z moim przewodem zamist tego zielono- białego? Czy > oba przewody muszą być podłączone pod czujnik? > Miejsca tam jest chilernie mało, nie wiedziałem na początku jak się dostać do tego czujnika :D Przewody muszą być dwa. Ja próbowałem wyjąć pin aby się dołączyć ładnie we wtyczce ale jak zauważyłem miejsca mało, to delikatnie zdjąłem izolację i dolutowałem się przewodem całość zaizolowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemasss Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Wszystko podłączone i autko pięknie śmiga na tempomacie najtrudniej było wlutować się w przewód od czujnika hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojhaslo Napisano 16 Września 2012 Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Witam wczoraj zamontowałem manetke tempomatu od alfy 147 wg instrukcji jaka jest w sieci ,miałem wersje z brakiem kostki przy kierownicy , natomiast były dwie kostki kolo akumulatora z ktorej przeciagnolem 4 przewody , sprawdziłem wszystko 3 razy oraz 3 sposoby sprawdzenia czujników hamulca i sprzegłą i zadnych problemów nie stwierdziłem ,w czarnej kostce kolo akumulatora posiadam przewód zielono-biały i z 2 strony taki wychodzi . Aktywowałem kontrolke na desce poprzez FES ktora sie zapala po przekreceniu manetki na ON ale niestety tempomat nie działa ma ktos jakis pomysł ? manetka jest w 100% sprawna sprawdzałem w lanci libra i w FES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.