Skocz do zawartości

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Rekomendowane odpowiedzi

> ale w dalszym ciągu nie dostałem odpowiedzi - czy w przypadku gdy jest fabryczna kostka to może

> brakować części instalacji

z opisów i doświadczeń są 3 opcje- wszystkie opisane w manualu o tempomacie

braki mogą być po "naprawach" poprzednich właścicieli, przetarcie/uszkodzenie jakiegoś przewodu/styku.

Jak masz manetkę, to weź ze 2-3m skrętki i podepnij się do przewodów koło aku.

Przerzuć przez okno przewód z manetką do środka i sprawdź czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w dalszym ciągu nie dostałem odpowiedzi - czy w przypadku gdy jest fabryczna kostka to może

> brakować części instalacji

tak jak tt napisał. Ale myślę, że prościej sprawdzić manetkę, ponieważ to są tylko łączniki monostabilne. miernik w dłoń i po naciśnięciu któregokolwiek przełącznika powinieneś na poszczególnych pinach dostać zwarcie.

Oczywiście, można też sprawdzić wiązkę po druciarsku na przykład, czyli podpiąć druty pod kostkę pod kierownicą i prosić pasażera o zwieranie poszczególnych przewodów.

Schemat, który drut za co odpowiada znajdziesz chyba nawet w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak tt napisał. Ale myślę, że prościej sprawdzić manetkę, ponieważ to są tylko łączniki

> monostabilne. miernik w dłoń i po naciśnięciu któregokolwiek przełącznika powinieneś na

> poszczególnych pinach dostać zwarcie.

> Oczywiście, można też sprawdzić wiązkę po druciarsku na przykład, czyli podpiąć druty pod kostkę

> pod kierownicą i prosić pasażera o zwieranie poszczególnych przewodów.

> Schemat, który drut za co odpowiada znajdziesz chyba nawet w tym wątku.

dzięki - jutro sobota więc wiem co będę robił IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz manetkę, to weź ze 2-3m skrętki i podepnij się do przewodów koło aku.

> Przerzuć przez okno przewód z manetką do środka i sprawdź czy działa.

Wedłu mnie najprościej to rozpiąć złącze koło aku(brązowa kostka) i miernikiem sprawdzać czy pojawia się +12V na pinach po włączaniu opcji manetką. Oczywiście kluczyk przekręcony +12V na manetce po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk wszystko sprawdził i wszędzie jest przejście. Jedyne co go zastanawia to napięcie w kostce przed tempomatem na pinach od zwiększania i zmniejszania prędkości jest napięcie 10.6. Niestety ze względu na żniwa nie miał czasu. Jakieś sugestie koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Panowie chciałbym w doblo 2002 zainstalować tempomat, niestety nie wiem w które piny mam się z jakimi kablami wpiąć w ECU i pod którą wtyczkę.

Mój ecu wygląda tak jak ten: https://www.ebay.pl/itm/FIAT-DOBLO-119-ECU-ECM-DME-PCM-PCU-MSG-ENGINE-CONTROL-UNIT-IAW5NFT4-/323052891066

Miał ktoś doświadczenie z tym sterownikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.