Skocz do zawartości

Potrzebny schemat elektryczny klimatyzacji PII 1,9JTD


YURY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuję schematu elektrycznego manualnej klimatyzacji w Punto II 1,9 JTD.

Nie działa mi ustrojstwo, mam potrzebę oblukać wszystkie czujniki i przekaźniki w układzie klimatyzacji żeby dojść co nie teges (czynnik nabity a klima tylko czasami załapuje i chłodzi)

i pytanie

czy przy wymianie CZUJNIKA KLIMATYZACJI - PRESOSTAT -

muszę jechać do zakładu żeby odciagnęli czynnik ? czy jest jakiś zaworek

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Potrzebuję schematu elektrycznego manualnej klimatyzacji w Punto II

> 1,9 JTD.

> Nie działa mi ustrojstwo, mam potrzebę oblukać wszystkie czujniki i

> przekaźniki w układzie klimatyzacji żeby dojść co nie teges

> (czynnik nabity a klima tylko czasami załapuje i chłodzi)

> i pytanie

> czy przy wymianie CZUJNIKA KLIMATYZACJI - PRESOSTAT -

> muszę jechać do zakładu żeby odciagnęli czynnik ? czy jest jakiś

> zaworek

> [email protected]

Przekaźnik jest jeden w skrzynce bezpieczników (steruje wiatrakami).

Włącznik zdalny (opornik) do klimatyzacji jest nad wiatrakami podpina się do niego wiatraki (odpowiada za załączenie drugiego biegu wiatraków)

O ile pamiętam to pod presostatem nie było zaworka więc bez wizyty się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik jest jeden w skrzynce bezpieczników (steruje wiatrakami).

> Włącznik zdalny (opornik) do klimatyzacji jest nad wiatrakami podpina

> się do niego wiatraki (odpowiada za załączenie drugiego biegu

> wiatraków)

> O ile pamiętam to pod presostatem nie było zaworka więc bez wizyty

> się nie obędzie.

ok a sam presostat ?

chciałbym pomostkować i sprawdzić czy układ ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok a sam presostat ?

> chciałbym pomostkować i sprawdzić czy układ ruszy

O ile pytasz o umiejscowienie to znajduje się po prawej stronie pod zderzakiem i trzeba zdjąć zderzak co by się do niego dostać. Mój po prostu przeciekał sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile pytasz o umiejscowienie to znajduje się po prawej stronie pod

> zderzakiem i trzeba zdjąć zderzak co by się do niego dostać. Mój

> po prostu przeciekał

a jak przeciekał ? bo ja u siebie znalazłem ten preparat UV na pinach tej czujki po wypieciu kostki - moze ten sam defekt

a jak sie objawiało to na pracy klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak przeciekał ? bo ja u siebie znalazłem ten preparat UV na pinach

> tej czujki po wypieciu kostki - moze ten sam defekt

> a jak sie objawiało to na pracy klimy

U mnie objawiało się tak, że klima nie załączała się, a czynnik po prostu wyciekał z czasem. Też miałem preparat UV na pinach sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie objawiało się tak, że klima nie załączała się, a czynnik po

> prostu wyciekał z czasem. Też miałem preparat UV na pinach

kupował kolega nowy czujnik ? czy uzywka ? jakie koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temat nadal aktualny, poratuje ktoś schematami

Jak masz presostat 5 pinowy. To za załączenie klimy odpowiada te:

280809058-280708283-IMG_0623%28Small%29.jpg

Zwiera się, przy ciśnieniu ok 3,5atm.

Generalnie wszystko jest sterowane masą (zwiera do masy)

Możesz wszystkie zwierać na "pałę" Po chwili zorientujesz się, że załączy Ci się 1 bieg wentylatora (nie wiem jak w Punto, może są 2 wiatraki), potem 2 bieg.

Generalnie zasada (w tym co na zdjęciu) jest taka:

Stopnie

1- załączenie sprężarki

2- załączenie 1 biegu

3- załączenie 2 biegu (lub 2 wentylatora)

4- wyłączenie sprężarki (bardzo wysokie ciśnienie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz presostat 5 pinowy. To za załączenie klimy odpowiada te:

> Zwiera się, przy ciśnieniu ok 3,5atm.

> Generalnie wszystko jest sterowane masą (zwiera do masy)

> Możesz wszystkie zwierać na "pałę" Po chwili zorientujesz się, że

> załączy Ci się 1 bieg wentylatora (nie wiem jak w Punto, może są

> 2 wiatraki), potem 2 bieg.

> Generalnie zasada (w tym co na zdjęciu) jest taka:

> Stopnie

> 1- załączenie sprężarki

> 2- załączenie 1 biegu

> 3- załączenie 2 biegu (lub 2 wentylatora)

> 4- wyłączenie sprężarki (bardzo wysokie ciśnienie)

5 pinowy i pokazane przez Ciebie piny są zwarte (jest czynnik w układzie)

czyli sam presostat sie "masą" zajmuje, zwiera ?

bo w skrócie: czynnik mam, skraplacz i osuszacz nowy, prestostat zwiera a sprężarka nie dyga - chociaż jestem w stanie podłączając na krótko ja uruchomić

zaraz po nabiciu ruszyło wszystko i chłodziło a potem zaczeło sie cosik przycinac, wiatraki za późno załaczało, raz sie właczyła potem już wcale....... wymieniłem jedynie presostat bo przeciekał, powrót na stary niczego nie zmienia, jeszcze jakiś czujnik odpowiada za start sprężarki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest tak:

282377774-Beznazwy.jpg

Może to być spieprzony czujnik przeciwszronowy (jest w nagrzewnicy)

W ostateczności można go pominąć zwierając styki .

EDIT: Przekaźniki sprawdzałeś ???

EDIT2: presostat można spokojnie wykręcić, nic się nie stanie ok.gif

post-74680-14352502124619_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W manualu jest tak:

> Może to być spieprzony czujnik przeciwszronowy (jest w nagrzewnicy)

> W ostateczności można go pominąć zwierając styki .

> EDIT: Przekaźniki sprawdzałeś ???

> EDIT2: presostat można spokojnie wykręcić, nic się nie stanie

może i przeciwszronowy nawalił, przekazniki sprawdzane

edit: ten przekaznik z pkt. 5 nie wiem dlaczego jest rozrysowany poza skrzynką bezpieczników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> edit: ten przekaznik z pkt. 5 nie wiem dlaczego jest rozrysowany

> poza skrzynką bezpieczników

Najprawdopodobniej jest w komorze silnika razem z przekaźnikami od poszczególnych biegów wentylatora chłodnicy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i przeciwszronowy nawalił,

to olej go i zanurkuj pod deskę, poszukaj tego czujnika (przydałby się ktoś kto wie gdzie to jest w Punto- może EPER coś pokaże).

Zmostkować czujnik i jak będzie działała klima to się nie przejmować.

Musisz tylko pamiętać, że wyparka wtedy może zamarznąć, więc trzeba okresowo samemu klimę wyłączyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to stwierdzenie

> a do tego sprawdzony - działa

Czyli tak:

sprężarka odpalona na krótko działa.

presostat działa

przekaźnik działa

wł/wył klimy działa

pozostaje nieszczęsny czujnik przeciwszronowy (mam nadzieje, że się milion razu upewniłeś co do pozostałych części)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak:

> sprężarka odpalona na krótko działa.

> presostat działa

> przekaźnik działa

> wł/wył klimy działa

> pozostaje nieszczęsny czujnik przeciwszronowy (mam nadzieje, że się

> milion razu upewniłeś co do pozostałych części)

zgadza się, powyzsze czynności wykonane a do tego czujnika pojęcia nie mam jak sie przez deskę dokopać - pytanie tylko czy ona tam na pewno jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam jak sie przez deskę dokopać - pytanie tylko czy ona tam

> na pewno jest

IMHO powinien.

Niech ktoś wrzuci schemat klimy do twojego auta ok.gif

To chyba ktoś ma prawda ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to olej go i zanurkuj pod deskę, poszukaj tego czujnika (przydałby

> się ktoś kto wie gdzie to jest w Punto- może EPER coś pokaże).

> Zmostkować czujnik i jak będzie działała klima to się nie przejmować.

> Musisz tylko pamiętać, że wyparka wtedy może zamarznąć, więc trzeba

> okresowo samemu klimę wyłączyć

doszukałem się dziada, zmostkowałem i zadziałało urządzenie grinser006.gif podziękował koledze za wsparcie i pomoc 20.GIF

282403557-Snap1_resize.jpg

post-12834-14352502293544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> doszukałem się dziada, zmostkowałem i zadziałało urządzenie

> podziękował koledze za wsparcie i pomoc

HURAAAAAAAA, moja diagnoza była słuszna zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Najważniejsze, że działa. Wymiana tego g... to mordęga, więc jeździj bez tego pamiętając, że raz na jakiś czas trzeba wyłączyć klimę.

Teraz sprężarka będzie pompowała non-stop. Pamiętaj o tym ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> HURAAAAAAAA, moja diagnoza była słuszna

> Najważniejsze, że działa. Wymiana tego g... to mordęga, więc jeździj

> bez tego pamiętając, że raz na jakiś czas trzeba wyłączyć klimę.

> Teraz sprężarka będzie pompowała non-stop. Pamiętaj o tym

pamiętam a plan mam wymienić samą płytkę, może ta czujka na kablu jest dobra i wystarczy się do niej tylko dolutować (bez rozgrzebywania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pamiętam a plan mam wymienić samą płytkę, może ta czujka na kablu

> jest dobra i wystarczy się do niej tylko dolutować (bez

> rozgrzebywania)

...o to to, też tak spróbuję

Jak masz pojecie o elektronice, to myślę, zę można to naprawić ok.gif

Nowe "powala" ceną no.gif

PS Jak będziesz to miał wyciągnięte i rozebrane, to zrób kilka fotek, ew jakaś relacja z naprawy, będę wiedział jak się za to zabrać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...o to to, też tak spróbuję

> Jak masz pojecie o elektronice, to myślę, zę można to naprawić

> Nowe "powala" ceną

> PS Jak będziesz to miał wyciągnięte i rozebrane, to zrób kilka fotek,

> ew jakaś relacja z naprawy, będę wiedział jak się za to zabrać.

> Pozdrawiam.

a jakie to koszty nowości są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzałem kiedyś do Sieny, coś ok 240zł

no u mnie jak widziałeś są ślady prób napraw, ciekawe tylko czy się nie dało czy znowu padło, na skomplikowany to ten układ niby nie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj chciałem wyciągnąć w swoim aucie termostat.

Niestety, dałem sobie spokój, bo to krecia robota.

Nie byłem w stanie wyciągnąć całości z czujnikiem, a jak utnę kabel od samego czujnika, to potem nie dam rady go przylutować sciana.gif

Przy okazji, przestał mi działać silnik odpowiedzialny za załączanie obiegu wew/zew angryfire.gif

Muszę zajrzeć, czy wtyczek nie rozłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj chciałem wyciągnąć w swoim aucie termostat.

> Niestety, dałem sobie spokój, bo to krecia robota.

> Nie byłem w stanie wyciągnąć całości z czujnikiem, a jak utnę kabel

> od samego czujnika, to potem nie dam rady go przylutować

> Przy okazji, przestał mi działać silnik odpowiedzialny za załączanie

> obiegu wew/zew

> Muszę zajrzeć, czy wtyczek nie rozłączyłem.

na początek bezpiecznik i przekaźnik grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

niedawno nabyłem punto 2 1.2 16v sporting 2003r mam pytanie jak sprawdzić czy klima jest sprawna temperatury sa teraz niskie (poniżej 6 st.) włączam klimę zapala się dioda ale nie zauważyłem by było słychać załączanie sprężarki, w poprzednim aucie miałem klimatronik i pon. 3 st. nie załączał on klimy czy w punto 2 jest także jakiś czujnik to blokujący? i gdzie znajduje się przekażnik klimy w tym aucie (który to dokładnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zauważyłem by było słychać załączanie sprężarki

sprawdz wzrokowo. w zaleznosci od tego jakie bedziesz mial kolko na sprezarce, moze byc widac czy chwycilo w nim sprzegielko czy nie.

> załączał on klimy czy w punto 2 jest także jakiś czujnik to blokujący?

jest. czujnik szronowy nad stopami pasazera z przodu. dochodza do niego 2 przewody. czujnik dziala 0/1 - zwiera lub nie.

> i gdzie znajduje się przekażnik klimy w tym aucie

w skrzynce bezpiecznikow pod maska.

> (który to dokładnie)

ale nie pamietam ktory to.

zalaczenie klimy mozesz sprawdzic w FESie. informacja o wcisnieciu przycisku idzie do czujnika szronowego, potem do presostatu, a pozniej do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w FES był włączany przekażnik klimy i było słychać wyrażnie pstryknięcie, ale jak włączam klime z przełacznika oprócz zapalenia diody nic się wiecej nie dzieje (nie ma tego pstryk) skoro jest czujnik tylko ten wewnatrz przeciwszronowy to przy +6 powinna chyba wystarowac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.