Skocz do zawartości

Ile trzeba mieć obr/min żeby...


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

> ...na skrzyni z 1.0 '97 na dużych kołach 175/70 R13 osiągnąć na 3-cim

> biegu 140km/h?

hmmm...

jako ze przy u mnie na 155/70 bylo by 100km/h to tam byłoby 105km/h, wiec przy 6800obr mam 125km/h to 130km/h mogloby byc

wiec stawiam na ok 7200obr = 140km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm...

> jako ze przy u mnie na 155/70 bylo by 100km/h to tam byłoby 105km/h,

> wiec przy 6800obr mam 125km/h to 130km/h mogloby byc

> wiec stawiam na ok 7200obr = 140km/h

Wydaje mi się, że dodawanie 5km/h przy każdej prędkości jest założeniem błędnym bo należy dodawać to stosunkowo, czyli jak przy 100 dodajesz 5 to przy 140 jakieś 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe że takie obroty, a prędkość licznikowa czy gps

bo jeżeli licznikowa, to akurat niezależnie jaki koła założysz, to przy tej samej ilości obrotów pokaże tą samą prędkość... jak testowałem swojego do odcinki (6300 rpm) to wychodziła prędkość w granicy 130 km/h na 3-cim biegu, więc 6720 jest bardzo prawdopodobne, bardziej niż ponad 7tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że dodawanie 5km/h przy każdej prędkości jest

> założeniem błędnym bo należy dodawać to stosunkowo, czyli jak

> przy 100 dodajesz 5 to przy 140 jakieś 8

Zgadza się, porównując do standardowej dla mnie 165/65/R13 oponę 175/70/R13

otrzymałem równicę liczoną w procentach - 5.3%

czyli gdy licznik pokazuje 100 - to rzeczywiście masz 105,3, a gdy pokazuje 140 to rzeczywiście masz 147,4, więc aby jechać 140 Twój licznik musi wskazywać 132,9km/h.

Co do ilości obrotów to nie chce mi sie liczyć 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że tak zapytam... skrzynia długa czy krótka?

> Bo na krótkiej to na III biegu to przy niecałych 70km/h mam już

> 4,5krpm

Na długiej skrzyni wychodzi coś około 2500 / 3000 obr. Zapomniałem, że miałem zwrócić na to uwagę :/

No dobrze... a jak wygląda to przekłamywanie na oponach 135 R13? Gdzieś czytałem, że powodno seryjnie licznik zawyżał o 10 km/h. U mnie różnica była podobna :/ Pytam się z ciekawości, bo na podstawie wskazań GPS udało mi się mniejszyć stopień przekłamania prędkości do mniej więcej 3 km/h...

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na długiej skrzyni wychodzi coś około 2500 / 3000 obr. Zapomniałem,

> że miałem zwrócić na to uwagę :/

> No dobrze... a jak wygląda to przekłamywanie na oponach 135 R13?

> Gdzieś czytałem, że powodno seryjnie licznik zawyżał o 10 km/h.

> U mnie różnica była podobna :/ Pytam się z ciekawości, bo na

> podstawie wskazań GPS udało mi się mniejszyć stopień

> przekłamania prędkości do mniej więcej 3 km/h...

> Pozdrawiam,

> Piotrek

Wszyscy tak o tych przekłamaniach, a u mnie prędkość jest pokazywana prawie idealnie w zakresie 0-100km/h zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif opony mam seryjne i przy sprawdzaniu licznika z GPS wyszła mi różnica ok 1-2 km/h, dzisiaj jeszcze sprawdzę to dokładnie, bo nie będę jechał sam, więc będzie łatwiej ok.gif

Aha oponki mam serie 135/80/13, a zegarki jeśli to ma znaczenie są od turbo zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na takich oponach przynajmniej u mnie licznik nie zawyżał. A

> sprawdzili mnie suszarką i prędkość na suszarce była taka jaka

> na liczniku +/- 2 km

Taniej wychodzi sprawdzanie licznika z GPS`em niż suszarką wink.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałem, że mam program cartest2000 a tam wprowadzone wszystkie

> dane mojej niemocy.

> Wychodzi 6720 obr/min... czyli mogłem jeszcze cisnąć

Ten program ma nieprawdziwe dane, albo kopnąłeś sie w wyliczeniach...

przełożenie 3. biegu --> 1,444

przełożenie przekładni głównej --> 16/63 = 3,9375

Obliczenia przeprowadzę dla nominalnego rozmiaru opon --> 135/80R13. Jest to warunek konieczny dla określenia prędkości obrotowej silnika.

Otóż:

140[km/h] = 2333 [m/min]

obwód koła --> 1,71 [m]

Przy prędkości 140 [km/h], koła obracają się 2333 / 1,71 = 1364,5 [obr/min]

Czyli na wejściu do skrzyni biegów mamy 1364,5 [obr/min], mnożymy to przez przełożenie przekładni głównej i mnożymy przez przełożenie 3. biegu:

1364,5 * 3,9375 * 1,444 = 7758,33 [obr/min]

Więc przy licznikowych 140 [km/h] silnik w Twoim wozie kręcił się z prędkością ponad 7700 [obr/min]

Innym jest fakt, że tak naprawdę jechałeś z prędkością 148,5 [km/h]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, porównując do standardowej dla mnie 165/65/R13 oponę

> 175/70/R13

> otrzymałem równicę liczoną w procentach - 5.3%

> czyli gdy licznik pokazuje 100 - to rzeczywiście masz 105,3, a gdy

> pokazuje 140 to rzeczywiście masz 147,4, więc aby jechać 140

> Twój licznik musi wskazywać 132,9km/h.

Nie zgodzę się. Mój licznik na fabrycznych kołach zawyżał o 10 a na 175-tkach pokazuje równo albo max 1% za mało. Sprawdzałem z GPS i innymi nowymi autami (chociaż i nowy golf V zawyżał o 10 ale już nowy mercedes nie zawyża ani nie zaniża).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten program ma nieprawdziwe dane, albo kopnąłeś sie w wyliczeniach...

> przełożenie 3. biegu --przełożenie przekładni głównej --

> Obliczenia przeprowadzę dla nominalnego rozmiaru opon --

> Otóż:

> 140[km/h] = 2333 [m/min]

> obwód koła --

> Przy prędkości 140 [km/h], koła obracają się 2333 / 1,71 = 1364,5

> [obr/min]

> Czyli na wejściu do skrzyni biegów mamy 1364,5 [obr/min], mnożymy to

> przez przełożenie przekładni głównej i mnożymy przez przełożenie

> 3. biegu:

> 1364,5 * 3,9375 * 1,444 = 7758,33 [obr/min]

> Więc przy licznikowych 140 [km/h] silnik w Twoim wozie kręcił się z

> prędkością ponad 7700 [obr/min]

> Innym jest fakt, że tak naprawdę jechałeś z prędkością 148,5 [km/h]

Moim zdaniem masz sporo błędnych założeń/danych i stąd tak kosmiczne obroty których nie da się osiągnąć na tym silniku a ja faktycznie jechałem 140 na trójce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaki masz silnik, ale jeśli taką skrzynię jak u mnie to by

> się zgadzało - 140km/h to jest 7000obr/min i ja mam duże koła to

> mniej czyli 6720 jak nic.

Słusznie przypuszczasz, można było jeszcze trochę potrzymać wink.gif

Ja przy dobrym shifcie i dotknięciu odcinki miałem ponad 130km/h, ile dokładnie tego już teraz nie stwierdzę. Opony 175/50/13. Oczywiście na benzynie.

Przy ostrzejszym wałku ten silnik znacznie chętniej się kręci do powiedzmy 7200. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem masz sporo błędnych założeń/danych

w którym miejscu popełniłem błąd?

> i stąd tak kosmiczne

> obroty których nie da się osiągnąć na tym silniku

da się wykręcić

> a ja

> faktycznie jechałem 140 na trójce.

GPS jest taki dokładny? Bo nie wierzę w bezbłędność licznika w mercu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz się zapytam czy ta prędkość była licznikowa czy gps ?? bo jeżeli licznikowa, to wielkość kółek nie ma nic do tego... i będę to zawsze powtarzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ, że nie... jeżeli ktoś ma skrzynię taką samą, silnik taki sam, licznik taki sam to zmiana wielkości kółek nie wpłynie za zmianę prędkości obrotowej silnika przy danej prędkości licznikowej, podkreślam licznikowej gdyż linka prędkościomierza wychodzi ze skrzyni a nie jest do obwodu kółek przyczepiona, dlatego się pytam czy ta prędkość była licznik czy gps...

ps. i z tego też faktu soję przy swoim...

ps.2 przy oponach 155/65 r14 licznik seryjny z 1.0 pokazuje idealnie co do 1km prędkość zgodną z gps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważ, że nie... jeżeli ktoś ma skrzynię taką samą, silnik taki sam,

> licznik taki sam to zmiana wielkości kółek nie wpłynie za zmianę

> prędkości obrotowej silnika przy danej prędkości licznikowej,

> podkreślam licznikowej gdyż linka prędkościomierza wychodzi ze

> skrzyni a nie jest do obwodu kółek przyczepiona, dlatego się

> pytam czy ta prędkość była licznik czy gps...

Wszystko się zgadza, tylko że u mnie przy oponach 175/70 licznik wskazuje idealnie tak jak GPS. Na fabrycznych oponach zawyża i to dużo (choć widziałem takie uniaki co zawyżały jeszcze więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w którym miejscu popełniłem błąd?

Przełożenie 3-go biegu i główne jest inne niż podałeś.

> da się wykręcić

7700? hmmm brzmi niewiarygodnie bez modyfikacji.

> GPS jest taki dokładny? Bo nie wierzę w bezbłędność licznika w

> mercu...

GPS jest dokładny jeśli utrzymujesz stałą prędkość przez kilka sekund. Licznik w mercu c180 kompresor sprawdzaliśmy z gps i wskazywał idealnie. Licznik w moim uno też sprawdzałem z gps i też wskazywał idealnie (błąd rzędu 1%). Ponadto są miejscowości gdzie nad ulicą wisi tablica świetlna pokazująca Twoją aktualną prędkość - też pokazywała tak samo zawsze (sprawdziłem na 2-ch różnych takich radarach). Jak dla mnie to wystarczy.

Napisałeś że jechałem prawie 150 nie wiem zupełnie czemu. Założyłeś że licznik pokazuje prawidłowo przy fabrycznych oponach a u mnie właśnie wtedy zawyża o 10% a na 175-tkach pokazuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przełożenie 3-go biegu i główne jest inne niż podałeś.

Odczytałem z instrukcji:

beztytuucf.jpg

> 7700? hmmm brzmi niewiarygodnie bez modyfikacji.

Mój 899 kręcił się do 7500 i bałem się dalej...

> GPS jest dokładny jeśli utrzymujesz stałą prędkość przez kilka

> sekund. Licznik w mercu c180 kompresor sprawdzaliśmy z gps i

> wskazywał idealnie. Licznik w moim uno też sprawdzałem z gps i

> też wskazywał idealnie (błąd rzędu 1%). Ponadto są miejscowości

> gdzie nad ulicą wisi tablica świetlna pokazująca Twoją aktualną

> prędkość - też pokazywała tak samo zawsze (sprawdziłem na 2-ch

> różnych takich radarach). Jak dla mnie to wystarczy.

W takim razie zwracam honor

> Napisałeś że jechałem prawie 150 nie wiem zupełnie czemu. Założyłeś

> że licznik pokazuje prawidłowo przy fabrycznych oponach

Tak właśnie założyłem.

> a u mnie

> właśnie wtedy zawyża o 10% a na 175-tkach pokazuje idealnie.

Ok, można to wziąć pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i błąd, gdyż na nominalnej wielkości opon licznik zawyża... więc powinieneś wziąć do obliczeń rozmiar opon u Glacy

prędkość 140km/h - 2333 m/min

obwód koła 1.81 metra

przy prędkości 140km/h koła obracają się 1289 obrotów na minutę

1289 * 3,9375 * 1,444 = 6956,69

wyniki lekko zaokrąglane więc może być +- 200 obrotów

i faktem jest, że jechał jednak 140 ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten opis odnosi się do skrzyni krótkiej czy długiej?

> To ile rpm by było przy 140km/h na krótkiej ?

> Skoro przy 5000 na III biegu mam ~80km/h, dziś sprawdzane

Sam tez dziś sprawdziłem na swoim, i na III begu licznikowe 70km/h mam przy 3200obr/min hmm.gif

licząc że przełożenie jest stałe to pewnie 140 będę miał przy ok 6400 więc tuż przed odcinką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.