Zuraw Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Wczoraj i dzisiaj porozmawialem sobie naprawde neizle obrytym elektronikiem fiata w robocie odnosnie t-jetow i mozliwosci okrojenia urzadzen jakie sa wymagane do przeszczepu i sprawa wyglada mocno nieciekawie z duzymi szansami na niepowodzenie. Ale po kolei. W silnikach T-Jet zastosowano kilka modulow elektronicznych wspolpracujacych ze soba analogowo oraz cyfrowo. Najwazaniejsze z nich to sterownik silnika oraz body komputer. Komunikacja miedzy nimi odbywa sie dwukierunkowo przewodem dwuzylowym typu can, gdzie jeden przewod polaczony jest na poziomie wysokim H, drugi na poziomie niskim L, a sygnaly na magistrali sa typu roznicowego, to znaczy wartosc wyznaczona dla bitu jest roznica miedzy poziomami napiecia can-h i can-l. Zadaniem body compa jest pobudzenie sieci, zas w przypadku awarii body kompa pobudzenie sieci nastepuje przez zestaw wskaznikow. Do tego dochodzi jeszcze wspolpraca z innymi jednostkami elektronicznymi, ktore lacza sie w wezly nalezace do dwoch stref: - sieci C-Can do kontroli dynamicznej samochodu (o duzej predkosci): bus Can-H i Can-L - sieci B-Can do sterowania funkcjami nadwozia (o malej predkosci): bus Can-A i Can-B a obie sieci komunikacji can polaczone sa za pomoca bramki (gatewaya) do przesylania informacji wspolnych, ktora znajduje sie w body kompie. I teraz tak. WAZNE! Poprzez siec C-Can body komp komunikuje sie SZEREGOWO z: - centralka przekladni kierowniczej - czujnikiem odchylenia (dla prostoty krotko: ESP czyli trakcji) jesli w taka wyposazony jest samochod - centralka ABS/ESP - sterownikiem silnika - ROWNOLEGLE ew. centralka automatycznej skrzyni biegow i dalej, poprzez steronik silnika sygnal podawany jest na wtryskiwacze zas poprzez siec B-Can z: - zestawem wskaznikow - centralka Airbag - centralka ukladu klimatyzacji - centralka zespolu radia/nawigatora - centralka bluetooth - centralka czujnikow parkowania - centralka sterowania siedzeniami I teraz sedno sprawy dotyczace kontroli dynamicznej, czyli C-Can i body kompa. Mianowicie body komp w kazdym samochodzie ZAWSZE wyszukuje i komunikuje sie z: - przekladnia kierownicza, zeby zweryfikowac kat skretu kol przednich celem wyliczenia roznicy obrotow pomiedzy poszczegolnymi kolami, - centralka ABS, celem wyliczenia sredniej predkosci kol w polaczeniu z czujnikiem z przekladni keirowniczej - z tego wylicza predkosc samochodu (nie ma czujnika w skrzyni biegow) do tego OPCJONALNIE z czujnikiem ESP oraz centralka automatycznej skrzyni biegow. Na schematach polaczenie to zaznaczone jest jako opcja i po protu omija czujnik ESP i czujnik skrzyni w pojazdach, ktore ich nie maja. Idac tym tropem pomyslalem sobie, ze moze "opcjonalnie" da sie ominac czujnik z przekladni kierowniczej i czujnik ABS podajac sygnal z body kompa bezposrednio poprzez sterownik silnika na wtryskiwacze. Okazuje sie, ze takie rozwiazanie nie jest mozliwe, poniewaz jesli body komp nie wykryje centralki z ktoregos z tych urzadzen przechodzi w tryb awaryjny, co objawia sie zalozeniem kaganca na sterownik silnika i brakiem mozliwosci jazdy powyzej zadanej predkosci (niestety nie pamietam jakiej, ale cos kolacze mi po glowie 80km/h). Jesli wiec w jednych samochodach jest ESP a w innych nie, to skad body komp wie czy ma szukac jego centralki czy nie? Czy z tego wynika, ze mozna go programowac pod kontrketny samochod? Niestety nie. W przypadku koniecznosci wymiany body kompa zamawia sie juz zaprogramowany, dostosowany do wyposazenia danego samochodu, czyli czy ma ESP, automatyczna skrzynie i inne opcjonalne elementy. Mowiac wprost - body komp musi wspolpracowac z przekladnia kierownicza i ABSem, a co za tym idzie, jesli ktos chce przeszczepiac t-jeta do innego samochodu musi go wyposazyc minimum w przekladnie kierownicza oraz system ABS, najlepiej z tego samego dawcy oraz zegary, o czym ponizej. Tyle jesli chodzi o komunikacj wysokiej predksoci c-can. W komunikacji niskiej predkosci b-can wystepuja wskazniki zegarow, ktorych rowniez nie da sie zamienic pomiedzy modelami, czy dac nawet z innego egzemplarza tego samego modelu, poniewaz sterownik silnika poprzez siec can laczy sie z body kompem i poprzez niego wysyla informacje o: - temperaturze plynu chlodzacego silnik, ktora wysylana jest do zestawu wskaznikow, ktory steruje odpowiednim wskaznikiem i kontrolkami, - obrotach silnikach, ktore sa wysylane do obrotomierza, - minimalnym cisnieniu oleju i z zegarow poprzez siec can i body compa otrzymuje sygnal predkosciomierza generowany przez centralke ABS. Po tym wszystkim projekt wlozenia T-Jeta do malucha odpadl na 100% ze wzgledu na brak mozliwosci zastosowania ABS oraz zaadoptowania przekladni keirowniczej z dawcy. Jesli jednak ktos czuje sie na silach wlozyc to wszystko do cc/sc, sluze dodatkowymi informacjami i - w miare mozliwosci - schematami. No i trzeba pamietac, ze wszystko musi pochodzic z tego samego dawcy - sterownik silnika, body komp, wiazki i zegary. Bo o takich drobiazgach jak wiazki czy pedal gazu i czujnik pedalu sprzegla nawet nie wspominam. Ktos wciaz ma ochote na zabwe w szczepienie T-Jeta? EDIT: Mozna byloby podwiesic dla potomnych i ewentualnego rozwoju tematu i przelamywania kolejnych problemow. Moze komus sie w koncu uda wszystko ogarnac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 tak jak myślałem, że musi być jeden dawca. próbuj odpalić go na SA nie poddawaj się zawsze możesz już od razu założyć większe turbo, do tego program i 200KM masz w zasięgu ręki byłby to chyba najszybszy maluch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Co to jest SA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Co to jest SA? Stand Alone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Co to jest SA? komputer stand alone, albo w prostszym wypadku osprzęt z poczciwego 1.2 16v i remap lub ogarnianie go świnią ostatniego wariantu ze świnią bym raczej nie polecał bo może tyrkolić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 od strony elektroniki da sie to zrobić są elektronicy co zgra ci każdy moduł bądz wyczysci z tym nie ma problemu kwesta zostaj dużych kosztów i wsadzenia mechanicznego do małego samochodu tyle gratów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 W przypadku hybrydy z 1.4 16v jest dokladnie tak samo i z tymi samymi urzadzeniami laczy sie Body , a jak sam widzisz lincolna sej smiga wiec nie jest to tak jak piszesz ze jest niewykonalne owszem poziom trudnosci podpiecia takiego silnika w cento a np 1.2 8v to tak jakby porownac poziom nauki dziecka w szkole podstawowej a osoby chodzacej na studia. Prawda jest taka ze silniki sa coraz bardziej skaplikowane i ze swapami bedzie coraz trudniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > W przypadku hybrydy z 1.4 16v jest dokladnie tak samo i z tymi samymi > urzadzeniami laczy sie Body , a jak sam widzisz lincolna sej > smiga wiec nie jest to tak jak piszesz ze jest niewykonalne > owszem poziom trudnosci podpiecia takiego silnika w cento a np > 1.2 8v to tak jakby porownac poziom nauki dziecka w szkole > podstawowej a osoby chodzacej na studia. > Prawda jest taka ze silniki sa coraz bardziej skaplikowane i ze > swapami bedzie coraz trudniej Tyle, ze hybryda 1.4 16v to "tylko" zmienne fazy rozrzadu sterowane w sposob mozna powiedziec wrecz prywmitywny w porownaniu do sterowania w t-jecie, o czym nie pisalem juz, bo to sprawa mniej wazna. Dlatego sklaniam sie bardziej do zakupu 1.4 16v, nawet z GP wlasnie ze zmeinnymi fazami i uturbienia go. W opcji nizszej - zakup silnika bez zmiennych faz rozrzadu, np z pandy 100HP. Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami rozrzadu z GP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > od strony elektroniki da sie to zrobić są elektronicy co zgra ci > każdy moduł bądz wyczysci z tym nie ma problemu kwesta zostaj > dużych kosztów i wsadzenia mechanicznego do małego samochodu > tyle gratów Z Body kompem nie jest tak hop-siup podobno, bo urzadzenia powiazane sa ze soba. Co innego z immo, ktory siedzi rowniez w body - tutaj cos mozna byloby porzezbic, bo immo jest urzadzeniem samodzielnym, neizaleznym od innych, wiec mozna byloby go wywalic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Tyle, ze hybryda 1.4 16v to "tylko" zmienne fazy rozrzadu sterowane w > sposob mozna powiedziec wrecz prywmitywny w porownaniu do > sterowania w t-jecie, o czym nie pisalem juz, bo to sprawa mniej > wazna. > Dlatego sklaniam sie bardziej do zakupu 1.4 16v, nawet z GP wlasnie > ze zmeinnymi fazami i uturbienia go. W opcji nizszej - zakup > silnika bez zmiennych faz rozrzadu, np z pandy 100HP. > Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami > rozrzadu z GP? chyba troche nie bardzo taki silnik by sie nadawał do turbo, ma inne słabsze bebechy w środku i raczej nie wytrzyma tyle co wytrzymałby typowy słupek t-jetowski, że o stopniu sprężania już nawet nie wspominam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > chyba troche nie bardzo taki silnik by sie nadawał do turbo, ma inne > słabsze bebechy w środku > i raczej nie wytrzyma tyle co wytrzymałby typowy słupek t-jetowski, > że o stopniu sprężania już nawet nie wspominam Da rade bez problemu. Wiem, ze bez zmiennych faz juz lata jakies turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 >widze ze nie wiesz o czym piszesz po pierwsze ten silnik nie ma zmiennych faz rozrzadu jedynie z grande punto star jet , druga sprawa dokladnie tak jak w t jecie wszystko idzie po canie i tak samo do body computera sa wszystkie elementy w aucie podpiete , przepustnica jest elektroniczna akurat tak sie sklada ze znam ten projekt od podszewki i juz rok temu nad tymi schematami siedzialem , takze zanim rozpoczniesz projekt zorientuj sie dobrze w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Da rade bez problemu. Wiem, ze bez zmiennych faz juz lata jakies > turbo. próbować można jeździć też może będzie czemu nie. ale tak czy inaczej ja bym się skłaniał ku słupkowi z t-jeta, moim zdaniem jest wytrzymalszy i więcej można by wyciągnąć, wkońcu ten silnik był stworzony pod turbo właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > >widze ze nie wiesz o czym piszesz po pierwsze ten silnik nie ma > zmiennych faz rozrzadu Lubie takie konkrety Jesli zglebiles tak dokladnie temat to moze powiesz co charakteryzuje silnik o oznaczeniu 199A6000 oraz za co odpowiada element zamocowany na glowicy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Lubie takie konkrety Jesli zglebiles tak dokladnie temat to moze > powiesz co charakteryzuje silnik o oznaczeniu 199A6000 oraz za > co odpowiada element zamocowany na glowicy: to jest czujnik fazy (tylko nie pamiętam jakiej) podejrzewam że fazy rozrządu, u mnie w 1.1 też coś podobnego jest ale nie doczytałem wksiążce za co on odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > to jest czujnik fazy (tylko nie pamiętam jakiej) podejrzewam że fazy > rozrządu, u mnie w 1.1 też coś podobnego jest ale nie doczytałem > wksiążce za co on odpowiada. To jest silownik sterowny elektronicznie wykonujacy prace mechaniczna w postaci zmian cisnienia oleju pomiedzy komorami olejowymi pomiedzy kolem walka a walkiem. Inaczej mowiac odpowiada za zmiane faz rozrzadu. Opis mozna uproscic do ksztalu pzegubu polosi malucha, w ktorym silownik ten pompuje olej do wszystkich komor przed lopatkami walka, albo do komor za lopakammi walka zmieniajac kat walka w stosunku do kola. Mocne uproszczenie, ale chyba wyrazne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > To jest silownik sterowny elektronicznie wykonujacy prace mechaniczna > w postaci zmian cisnienia oleju pomiedzy komorami olejowymi > pomiedzy kolem walka a walkiem. Inaczej mowiac odpowiada za > zmiane faz rozrzadu. Opis mozna uproscic do ksztalu zabieraka > polosi malucha, w ktorym silownik ten pompuje olej do wszystkich > komor przed lopatkami walka, albo do komor za lopakammi walka > zmieniajac kat walka w stosunku do kola. Mocne uproszczenie, ale > chyba wyrazne. a ta puszka przed kompem steruje zmianą długości dolotu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > a ta puszka przed kompem steruje zmianą długości dolotu ? Tego ci teraz nie powiem, bo nie pamietam, a nie mam dokumentacji przy sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Tego ci teraz nie powiem, bo nie pamietam, a nie mam dokumentacji > przy sobie. mi sie wydaje że chyba tak u lincolna tego nie ma z tego co pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 akurat tak sie sklada ze pokazujes silnik ktory ma nazwe STAR JET i jest tylko i wylacznie montowany w grande punto i on ma zmienne fazy i zmienna pojemnosc kolektora ssacego inne 1.4 16v nie posiadaja tych ukladow czyli motory z fiata idei punto 2 FL stilo bravo panda 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 dokladnie tak lincoln nie ma star jeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > akurat tak sie sklada ze pokazujes silnik ktory ma nazwe STAR JET i > jest tylko i wylacznie montowany w grande punto i on ma zmienne > fazy i zmienna pojemnosc kolektora ssacego inne 1.4 16v nie > posiadaja tych ukladow czyli motory z fiata idei punto 2 FL > stilo bravo panda 500 To, ze ten silnik wystepuje tylko w GP to akurat wiem. To ze akurat tylko ten silnik (199A6000) ma zmienne fazy rozrzady tez wiem. To, ze w innych modelach fiata, ktore wymieniles wystepuje silnik 169A3000 tez wiem. I to ze ten silnik nie ma zmiennych faz rowniez wiem. Ale nie wiem dlaczego tak wazne dla ciebie jest, ze to silnik star jet i dlaczego tak upierasz sie przy jego nazwie, jesli mowa jest o 1.4 16v a ten silnik do tej grupy nalezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > To, ze ten silnik wystepuje tylko w GP to akurat wiem. To ze akurat > tylko ten silnik (199A6000) ma zmienne fazy rozrzady tez wiem. > To, ze w innych modelach fiata, ktore wymieniles wystepuje > silnik 169A3000 tez wiem. I to ze ten silnik nie ma zmiennych > faz rowniez wiem. Ale nie wiem dlaczego tak wazne dla ciebie > jest, ze to silnik star jet i dlaczego tak upierasz sie przy > jego nazwie, jesli mowa jest o 1.4 16v a ten silnik do tej grupy > nalezy? Bo tak sie sklada ze ten silnik sie tak nazywa tak samo czemu nie piszesz 1.4 16v Turbo tylko piszesz caly czas T jet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami > rozrzadu z GP? 95KM i bez problemu można się pozbyć zmiennych faz z tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 zakladajac ze nie bedzie fabryczna elektronika , mozna spokojnie usunac zmienne fazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > zakladajac ze nie bedzie fabryczna elektronika , mozna spokojnie > usunac zmienne fazy w cento innej opcji nie ma bo przez ten elektryczny siłownik nie zamknie się maska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Bo tak sie sklada ze ten silnik sie tak nazywa tak samo czemu nie > piszesz 1.4 16v Turbo tylko piszesz caly czas T jet. Bo 1.4 16v Turbo to T-Jet, a 1.4 16v nie? A jego opcja to 1.4 16v ze zmiennymi fazami rozrzadu? Nic do ciebie nie mam, tylko po prostu nie rozumiem jakie znaczenie ma rozdzielenie tych silnikow na 1,4 16v i Star Jet, jesli oba to grupa 1.4 16v bez T w przeciwienstwie do 1.4 16v T, czyli T-Jetow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Bo 1.4 16v Turbo to T-Jet, a 1.4 16v nie? A jego opcja to 1.4 16v ze > zmiennymi fazami rozrzadu? Nic do ciebie nie mam, tylko po > prostu nie rozumiem jakie znaczenie ma rozdzielenie tych > silnikow na 1,4 16v i Star Jet, jesli oba to grupa 1.4 16v bez T > w przeciwienstwie do 1.4 16v T, czyli T-Jetow. Tez nic do ciebie nie mam ale chodzi o to ze w w tyjko jednej wersji owy silnik wystepowal ze zmiennymi fazami a w innych przypadkach byl on bez i stad ta nazwa wprowadzona przez fiata. A jezeli chodzi o elektronike w jednym i drugim przypadku jest ona praktycznie taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > w cento innej opcji nie ma bo przez ten elektryczny siłownik nie > zamknie się maska zawsze mozna garba tuningowego zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > Z Body kompem nie jest tak hop-siup podobno, bo urzadzenia powiazane > sa ze soba. Co innego z immo, ktory siedzi rowniez w body - > tutaj cos mozna byloby porzezbic, bo immo jest urzadzeniem > samodzielnym, neizaleznym od innych, wiec mozna byloby go > wywalic. a co za problem powiążać graty ze sobą dla specjalisty goście mercedesy robią na codzień bez problemu, a ty mówisz że fiatowi nie dadzą rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i > wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie Cały czas to powtarzam Koszt uruchomienia porównywalny lub nawet niższy, a przy tym pełna swoboda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 w uproszczeniu ten zaworek zamyka i otwiera dopływ oleju do kołka rozrządu, a kółko pod wpływem oleju przestawia się o kilka stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > w uproszczeniu ten zaworek zamyka i otwiera dopływ oleju do kołka > rozrządu, a kółko pod wpływem oleju przestawia się o kilka > stopni. Zaworek jest dwukierunkowy - zarowno pompuje olej do komory np za lopatka i wypompowywuje go sprzed lopatki. Dlatego sa 3 kanaly olejowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i > wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie Chyba musimy sie spotkac na jakies szkolenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > Chyba musimy sie spotkac na jakies szkolenie nie widze problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Zaręczam, że jest to wykonalne i takie auto w niedługim czasie już zagada.... Wszystko na ori sterowniku, z body kompem etc. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > potwierdzam i ja potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 myślimy o tym samym?? może być priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 o tym samym myslimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 > o tym samym myslimy To moze powiedzielibyscie jaki samochod, jaki silnik, jak ogarniete to jest w szczegolach, czyli co jest wyczyszczone, co musialo zostac, a nie tak pisac, zeby pisac. Zakladajac ten watek ideą byla pomoc, a nie robienie tajemnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 chętnie bym Ci pomógł ale z elektryki to ja tylko zarówki wymieniam. Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500 abarth-135KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 I tak mając manuala oczywiście jak by taki powstał nie odpalił byś tego bez podłączenie tego wszystkiego do kompa i ustawić wszystko tak jak ma być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Do wszystkiego mozna zrobic manuala - zrobi go nei potrafi jedynie osoba, ktora zlea robote, a nei robi to sama, co jest oczywiste. Kazda inna, ktora wlozyla rece w budowe i wykonala prace samodzielnie wie co ma i jest w stanie w najdrobniejszych szczegolach o tym rozmawiac. A ze wszystko treba podlaczyc i poustawiac to normalne - w koncu nie wszystko bedzie sei adaptowac - chocby przekladnie kierownicza czy abs, a z nimi wlasnie cos w body kompie trzeba zrobic i zapewne to zajecie dla jakiegos zakrconego elektronika. Tak jak i strojenie pozniej - ktos to musi zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Mam takie pytanie, co w przypadku kiedy ktos w Bravo bedzie chcial wymienic silnik na inny? Tzn taki sam co do mocy etc... czy wystarczy po prostu wyjąć stary i włożyć analogiczny od innego dawcy i będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500 > abarth-135KM zapomniałeś dodać że jest w niebieskim metaliku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > chętnie bym Ci pomógł ale z elektryki to ja tylko zarówki wymieniam. > Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500 > abarth-135KM A sprężarka z 500tki Abarth to ta sama co w 1.4Tjet Bravo 150 czy GP Abarth - generalnie 180ps można spokojnie atakować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 15 Października 2009 Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > Do wszystkiego mozna zrobic manuala - zrobi go nei potrafi jedynie > osoba, ktora zlea robote, a nei robi to sama, co jest oczywiste. > Kazda inna, ktora wlozyla rece w budowe i wykonala prace > samodzielnie wie co ma i jest w stanie w najdrobniejszych > szczegolach o tym rozmawiac. A ze wszystko treba podlaczyc i > poustawiac to normalne - w koncu nie wszystko bedzie sei > adaptowac - chocby przekladnie kierownicza czy abs, a z nimi > wlasnie cos w body kompie trzeba zrobic i zapewne to zajecie dla > jakiegos zakrconego elektronika. Tak jak i strojenie pozniej - > ktos to musi zrobic. No tak najlepiej przyjść na gotowe i korzystać z czyjejś wiedzy która kosztowała dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2009 > No tak najlepiej przyjść na gotowe i korzystać z czyjejś wiedzy która > kosztowała dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy........ Widzisz - trzeba miec jeszcze troche twardego charakteru w sobie. Ja jak zbudowalem malucha z silniiem 1.1 to zrobilem pelny opis co i jak i wrzucilem z kilkudziesiecioma pogladowymi zdjeciami na storne. Jak udalo mi sie zaadoptowac skrzynie z 700 do malucha i rozgryzc kierunki jej obrotow, rowniez wrzucilem do siebie na strone, zeby wszyscy mogli skorzystac z mojej wiedzy. Bylo to 7 lat temu i na stronie mozesz znalezc te informacje nawet dzisiaj. Dlatego mowienie o przyjsciu na gotowe jest troche na wyrost. Po to jest forum, zeby wymieniac sie informacjami i problemami jakie sie napotyka. Satysfakcja wtedy jest wieksza niz ci sie wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.