Skocz do zawartości

T-Jet - zgłębiłem temat, swap raczej nierealny


Zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

> A da radę z elekroniczną przepustką??

> Bo jeszcze nie miałem okazji tego tematu ogarnąć.

> W ostateczności zawsze można wrzucić większą, co jest uzasadnione.

Nie ma komunikacji CAN, ale tak jak piszesz to nie problem zlosnik.gif Mozna wedle uznania kalibrowac wszystkie czujniki...jak dla mnie urzadzenie bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żuraw - jak ci dziś mówiłem, postawić to na osprzęcie z 1.2 16v. Ew. jeśli ktoś się uprze, dołożyć SA zamiast seryjnego kompa.

Przepustnica jak i zapewne kolektor z 16v, reszta tak samo, kolektor wydechowy wyspawać od nowa, wiadomo dlaczego.

Finansowo wyjdzie to zapewne korzystniej niż kupno całego dawcy. Ale wsio jeszcze skonsultuję z Kolegą, który strojeniem mojego paszcza się zajmie.

pozdrawiam

pinin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakladam, ze body mam w minimalnej wersji, czyli jedynie z maglem i

> absem bez kontroli trakcji.

> Tak sobie jeszcze rozmawialem z kumplem i zastanawialismy sie czy

> wszystko zadzialaloby, jesli by dac 4 czujniki absu na jedno

> kolo, czujnik przekladni dac na wprost i tak to wszystko

> wystroic. Wtedy body ma caly czas info o tym, ze pojazd jedzie

> prosto, "wszystkie" kola kreca sie z taka sama predkoscia

> centralki dzialaja, body nie swiruje. No i nigdy nie ma

> poslizgu, wiec abs nie musialby interweniowac

> Jak to widzicie?

A czy ten komp potrzebuje info że samochód jedzie ? Przecież silnik może pracować równie dobrze na biegu jałowym, nie musi jechać ? Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale jeśli tak to trochę by to uprościło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej wrzucić na oscyloskop sygnał z czujnika abs zobaczyć

> jaki ma przebieg i zbudować taki generator?? ewentualnie jeszcze

> zrobić tak żeby rezystancja czujnika i wyjściowa generatora była

> taka sama

tylko że taki generator musiał by powoli zwiększać częstotliwość, bo gwałtowny wzrost=poślizg, tylko czy komp musi mieć info że samochód jedzie czy wystarczy mu wiedzieć że czujniki są podłączone, a samochód stoi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ten komp potrzebuje info że samochód jedzie ? Przecież silnik

> może pracować równie dobrze na biegu jałowym, nie musi jechać ?

> Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale jeśli tak to trochę by to

> uprościło

Posrednio potrzebuje. Info o predksoci samochodu podawane jest przez body komap na zegary, ale body komp wysyla tainformacje rowniez do sterownika silnikai w zaleznosci od obciazeniai prdksoci pojazdu sterownik inaczej ustawia chyba fazy, ale tego nie jestem pewien - cos zmiena napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Czujnik ABSu jeśli jest urządzeniem typowo analogowym to zapewne zmienia swoją rezystancję a komputer podając na niego napięcie otrzymuje impulsy.

Można by zrobić mały diwajs, który będzie przekładał impulsy z czujnika elektronicznego prędkości w skrzyni biegów na 4 wejścia w kompie od ABSu.

Jeśli prawdziwe jest założenie, że czujnik od ABSu jest zwykłym analogowym czujnikiem zmieniającym rezystancję to wprawny elektronik w chwilę moment zaprojektuje taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak by było chyba najbardziej profi

Kwestię diagnostyki pompy hamulcowej pewnie też dałoby radę oszukać jakimś prostym układem odpowiadającym na zapytanie z kompa skoro da się oszukać sprawdzanie airbagów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestię diagnostyki pompy hamulcowej pewnie też dałoby radę oszukać

> jakimś prostym układem odpowiadającym na zapytanie z kompa skoro

> da się oszukać sprawdzanie airbagów.

Tylko ze diagnoza ukladu poduszek polega na sprawdzeniu jego rezystywnosci, wiec wystarczy zapdoac zwykly opornik o wartosci rownej..... ABSu tak nie oszukasz - pompa mus wyrworzyc cisnienie wstepne. Nie wiadomo tylko w ktorym miejscu ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze diagnoza ukladu poduszek polega na sprawdzeniu jego

> rezystywnosci, wiec wystarczy zapdoac zwykly opornik o wartosci

> rownej..... ABSu tak nie oszukasz - pompa mus wyrworzyc

> cisnienie wstepne. Nie wiadomo tylko w ktorym miejscu ukladu.

Ok, zgadza się. Ale przecież komputer nie maca łapką czy tam jest ciśnienie tylko jak już to dostaje odpowiedź z odpowiedniego czujnika. Czyli znowu wracamy do tematu rozmówek elektronicznych ;-) I ja stawiam, że da się oszukać komputer od ABSu wmawiając mu, że jesteśmy pompą hamulcową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.