CCinek Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 A Ty sam swojego swapowałeś ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > A Ty sam swojego swapowałeś ?? Sam, bo tylko wtedy to jest satysfakcja z takiej operacji. Chociaż jak życie pokazuje nie zawsze ale jeszcze się nie poddałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Sam, bo tylko wtedy to jest satysfakcja z takiej operacji. Chociaż jak życie pokazuje nie zawsze > ale jeszcze się nie poddałem. Ale rozumiem, że Twoje auto już normalnie jeździ. Jesli tak to czy mógł byś podać z czym miałeś problem i co zrobiłeś z oryginalnymi zegarami (znaczy się czy jest konieczność podpinania ich w celu uruchomienia silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Jeździć jeździ "normalnie" spalanie ok 7l/100km ale niestety komp przechodzi w tryb awaryjny i odłącza pedał gazu. Pedał gazu posiada dwa równoległe potencjometry i komp jeśli wszystko jest ok podaje po 5V na każdy z nich. Jeśli coś jest nie tak i jest to błąd krytyczny to odcina jedno zasilanie potencjometru i gaz nie działa. Zrobiłem więc bypass z pierwszego potencjometru i gaz reaguje normalnie. Nie zmienia to jednak faktu, że silnik nie osiąga swojej mocy - mniej więcej ma 60kucy w takim trybie. Główny błąd jaki zgłasza komputer to brak sygnału z czujnika prędkości ale niestety nie jestem w stanie go zapodać bo nie mam zestawu ABS i tych czujników żeby je podpiąć i sprawdzić. Samo podpięcie elektryki silnika nie wymaga nawet podpięcia licznika, tylko musisz mieć napięcie ze stacyjki. Z resztą i tak mi nie działa . > Ale rozumiem, że Twoje auto już normalnie jeździ. Jesli tak to czy mógł byś podać z czym miałeś > problem i co zrobiłeś z oryginalnymi zegarami (znaczy się czy jest konieczność podpinania ich > w celu uruchomienia silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 No to Panowie jedna wielka podpowiedź - ecu nie potrzebuje sygnału z abs do poprawnego działania - nikt przecież nie zobowiązywał producentów do wyposażania samochodów w ten system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > No to Panowie jedna wielka podpowiedź - ecu nie potrzebuje sygnału z abs do poprawnego działania - > nikt przecież nie zobowiązywał producentów do wyposażania samochodów w ten system. Być może i masz rację co nie zmienia faktu, że bez sygnału zgłasza mi błąd jak na załączonym logu. Jeśli możesz coś podpowiedzieć w tym temacie to byłoby miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 No to napiszę bezpośrednio - daj ten sygnał na odpowiedni pin ecu i masz problem rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > No to napiszę bezpośrednio - daj ten sygnał na odpowiedni pin ecu i masz problem rozwiązany. Normalnie z impulsatora można dać sygnał prędkości ? Tak jak na licznik do MPI ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > No to napiszę bezpośrednio - daj ten sygnał na odpowiedni pin ecu i masz problem rozwiązany. z tego co przetrzepałem pinologię i trochę teorii to sygnał idzie po szynie CAN z body kompa i niestety nie ma jednego dedykowanego pinu na ECU dla impulsatora. Dlatego temat odpuściłem. Jedyny chyba motyw jaki widzę to zapiąć taki sygnał do body kompa ale niestety nigdzie nie znalazłem rozpiski pinów dla niego. Jednakże skoro ktoś z większym doświadczeniem rzuca podpowiedź to jeszcze poszperam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Normalnie z impulsatora można dać sygnał prędkości ? Tak jak na licznik do MPI ? Dlaczego nie? Zależnie od ustawień softu będzie konieczność przekalibrowania ilości impulsów/km dla uzyskania poprawnych wskazań - oczywiście wyłącznie dla ecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 to jeszcze pytanie dodatkowo skoro już widzę, masz sporą wiedzę w tym temacie. Czy da się wyeliminować całkiem IMMO z tego kompa i jeśli tak to ile liczysz za taką operację (może być na pri)? Bo tylko do tego jest body komp potrzebny a to dodatkowy złom pod maską i kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Dlaczego nie? > Zależnie od ustawień softu będzie konieczność przekalibrowania ilości impulsów/km dla uzyskania > poprawnych wskazań - oczywiście wyłącznie dla ecu. Trochę jeszcze bazując na wiedzy z Punto 2 16V - tam jest ten sam komp - to widzę, że sygnał idzie na Pin 10 złącza A. Ciekawe czy w Stilo to wykastrowali. Aż spróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.