heniek_ Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Pytam w imieniu kolegi. Posiada on siene 1.4 z 1998 roku, przebieg auta 90 tys. Od kilku dni ma taki problem ze strasznie faluja obroty na biegu jałowym. Obrotomierza co prawda nie ma, ale obroty skacza co sekunde z ~800 na 2000-2500. Po sekundzie znowu spadaja i tak na okraglo. Wszystko zaczelo sie jakis czas temu jak zaczel mu nierowno pracowac po odpaleniu auta - gasl itd. Silnik krokowy, swiece, przewody wymienione na nowe. Przebieg w 100% oryginalny. Co jeszcze sprawdzic? Wazna rzecza jest jeszcze to ze problem wystepuje jak silnik sie juz rozgrzeje. Na zimnym jest w miare ok! Moze jakis czujnik temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > Co jeszcze sprawdzic? Na początek proponuję: kupić puszkę piwa.... odłączyć klemę akumulatora... wypić piwo (bez pośpiechu)... podłączyć klemę i zapalić silnik.... a następnie poczekac do pierwszego załączenia wentylatora. Taki reset sterownika często pomaga... a jesli nie pomoże to niewiele kosztuje - wtedy można szukac dalej bo przyczyn może być multum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aRtiDG Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 ja proponuje pojechanie na komputer on ci wszystko powie bo przyczyn może być wiele np sonda lambda .... no na prawdę dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubus30lbn Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Ja jestem świeżo po podobnym problemie tj falujących obrotów silnik 12 8V. Wahały się w przedziale 800-1200 Nie pomogły żadne resety kompa Przyczyna : uszkodzona uszczelka pod przepustnicą rozwalona wtyczka do przepływomierza ( nie kontaktowała) Polecam dobrego mechanika ja zanim to usunąłem byłem u trzech (az wstyd przyznać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > Ja jestem świeżo po podobnym problemie tj falujących obrotów silnik > 12 8V. Wahały się w przedziale 800-1200 > Nie pomogły żadne resety kompa > Przyczyna : > uszkodzona uszczelka pod przepustnicą > rozwalona wtyczka do przepływomierza ( nie kontaktowała) > Polecam dobrego mechanika ja zanim to usunąłem byłem u trzech (az > wstyd przyznać) Polecam dobrze oglądnąć czujniki itp. , połączenia obudowę krokowca. posłuchać czy nie syczy i nie ucieka powietrze spod uszczelek krokowca, wtrysku itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.