Skocz do zawartości

Fiat CC 2.0 T 16v


Yaninnya

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie na tyle dokladnych ze wiem co psze:)

Mialem silnik 2.0 z alfy 156 i rozebranego CC do ktorego wlasnie wkladalismy z kolega silnik 1.4 12V(z bravo)

I za zadna jasna nagla cholere ta 2.0 nie wejdzie.

Ale na pocieszenie dodam ze jesli obetniesz obie podluznice i wstawisz nowe(byle symetrie zachowac), poszerzysz przod, itp.... Wsatwisz kompletne zawieszenie z alfy(na przyklad) i inne takie pierdoly, to jeszcze pamietaj ze to autko bedzie juz MAX niestabilne:(

Ci ktorzy mieli okazje jechac chocby CC1.4 wiedza o co chodzi smile.gif

No tu skonczylbym temat smile.gif

A na oslode powiem ze zamiast latac klonkra CC/SC i wstawiac mu jakies cudaczne silniki, taniej wyjdzie zakup Peugeota 206 1.6 lub Citroenka C3 1.6 i sa to lepsze, ladniejsze i cokolwiek szybsze auta niz CC1.2 lub 1.4 smile.gif wiem bo mialem i nie wroce do klonkra smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo mówili że nieda się wsadzić 1.6T a Yaninnya

> jest tego najlepszym przykładem że JEST TO MOŻLIWE

> Podejrzewam że 2.0T też się da wsadzić

Ja nie twierdze ze 1.6 sie nie da wink.gif

Dla mnie przezbrajanie CC/SC powyzej 1.2 16V to juz paranoja :0

Ale co kraj to obyczaj smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w ten sposób wykładasz się na całej linii, bo 1.4 12v Fiata i 2.0 16v Alfy to ta sama rodzina silników. Owszem, głowica jest inna, lecz największym problemem w CC/SC jest szerokość komory silnika. Tak więc jeśli 1.4 12v wchodzi (piszesz, że założyłeś taki silnik do CC), to nie ma powodu dla którego 2.0 16v miałby nie wejść. Owszem, trzeba dorobić nowe kolektory, napęd osprzęty, itp. ale to już są dalsze sprawy. A poza tym miałem na myśli stary silnik Fiat/Lancia (np. 831), który jest jeszcze bardziej krótki. A jeśli jesteś miłośnikiem francuskich samochodów, to chyba nieco pomyliły Ci się kąciki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wez mase silnika i rozklad mas autka to ci wyjdze czemu

Nie, nic z tego nie wyjdzie. Są samochody o rozkładzie mas ponad 30/70 i jakoś jeżdżą, mało tego dociążenie osi napędzanej tylko poprawi trakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CO WY NA TO?

Przewiduję spore problemy ze zmieszczeniem tego w CC.

I nie chodzi o sam blok silnika (ten się zmieści) ale o osprzęt: większa chłodnica, turbina itp.

Ale trzymam kciuki - jak się uda to pierwszy będę gratulował waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem ze niedlugo bedzie jezdzic

Super ! Aż żal było patrzeć jak stoi (a raczej leży) i niszczeje !

Ktoś go kupił i restauruje czy właściciel wziął się za niego ?

> co ty na to

Bardzo się cieszę !

Lubie fajne i szybkie autka - więc każde kolejne na drodze jest mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Czy ktoś ma (gdziekolwiek w Polsce) namiar na frmę

> handlującą używanymi częściami i zespołami

> Fiata/Lancii (mam na myśli taką, w których nie ma

> standardowej odpowiedzi "ooo, to będzie

> problem...")?

Ja mam 270751858-jezyk.gif jak niemają od ręki to można u nich zamówić to jak będą zagramanicą to przywiozą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś ma (gdziekolwiek w Polsce) namiar na frmę

> handlującą używanymi częściami i zespołami

> Fiata/Lancii (mam na myśli taką, w których nie ma

> standardowej odpowiedzi "ooo, to będzie

> problem...")?

zobacz moze tutaj - z gosciem mozna sie dogadac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tak bez sensu gadac o tym co mozna wpakowac a co nie , ja proponowal bym sie zajac tym w praktyce .

Ale jesli juz jest taki super watek to chetnie cos powiem od siebie . Dla mnie wsadzenie 2.0 turbo jest mocnym wyzwaniem dla ludzi ktorzy chca zbudowac CC/Sc jedne pewnie takie na swiecie (z takim motorem), ale czy ktos wogole zastanowil sie jak to bedzie od strony praktycznej, widzielm cc 1.3 t od uno (zdjecia w z netu ) tam jest tak napchane i po przerabiane ,ze nie daje temu autu zbyt dlugiej przyszlosci. Np. jednym z powodow dla ktorego ja wlozylem 1.2 16V bylo mozliwosc uzytkowania samochodu na codzien , tak jak normalnym autem sie nim poruszam , dodam ze calosc lacznie z tuningiem silnika kosztowalo tyle ,ze spokojnie moglbym myslec o wkladaniu 1.6 czy nawet 2.0, jednak wtedy na 100% nie mial bym auta na codzien lub jezdzilbym bardzo krotko , nie oszukujmy sie ale nawet kasta tego nie wytrzyma , bardzo szybko zacznie pekac itp. Podsumowujac wpakowac da sie wszystko , ale co dalej ????, aha i aby czy to jest gra warta swieczki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, Dawid, przez to, że mieszkasz w, skądinąd niezwykle lubianym przeze mnie, Poznaniu (pozdrówki dla Sandry, hi, hi..., może przeczyta przypadkowo ten post), omijają Cię rozmowy na warszawskich spotach. Ten CC z silnikiem Uno turbo to zapewne moje auto (ewentualnie drugie, bliżej mi nie znane, wiśniowe, z seryjnym silnikiem). Wiedziałbyś, że moje 1.6 stoi coś koło roku (!) bez wałka, w najbliższym czasie już go będę miał i składał auto. Ponieważ dojdę do momentu, kiedy niewiele więcej będę mógł z tego silnika wyciągnąć, pusciłem parę miesięcy temu prowokacyjny post. Nie wiem, jakie będą efekty moich obecnych dłubań (oprócz wałka będie inna turbina, intercooler, alu przewody dolotowe, powiększona przepustnica, mocne sprzęgło i jeszcze kilka innych rzeczy, pomijając oczywiście te, które już są zrobione - np. głowica, zmodyfikowany kolektor ssący, czy wydech 3'), ale może się okazać, że po jakimś czasie będzie znowu za mało (mocy oczywiście). Tak wiec post był pewnego rodzaju zasygnalizowaniem wariantu B.

Nad tym pomysłem się sporo zastanawiałem i moim zdaniem fiatowsie 2.0 T 16v powinno wejść do CC/SC lecz przy bardzo dużych modyfikacjach silnika.

Nie wiem, dlaczego uważasz, że takie auto nie nadawałoby się do codziennej eksploatacji? Czy z tego powodu, że byłoby bardzo szybkie? To nie dyskwalifikuje auta pod kątem codziennej jazdy.

Dlaczego uważasz, że nadwozie zaczęło by pękać? Chyba nie z powodu lepszych przyspieszeń? Pamiętaj, że waga zespołu napędowego nie wpływa w zasadniczy sposób na sztywność nadwozia, siły dynamiczne, działające na szkielet nadwozia w czasie jazdy są wielokrotnie większe od tych statycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, Dawid, przez to, że mieszkasz w, skądinąd

> niezwykle lubianym przeze mnie, Poznaniu (pozdrówki

> dla Sandry, hi, hi..., może przeczyta przypadkowo

> ten post), omijają Cię rozmowy na warszawskich

> spotach. Ten CC z silnikiem Uno turbo to zapewne

> moje auto (ewentualnie drugie, bliżej mi nie znane,

> wiśniowe, z seryjnym silnikiem). Wiedziałbyś, że

> moje 1.6 stoi coś koło roku (!) bez wałka, w

> najbliższym czasie już go będę miał i składał auto.

> Ponieważ dojdę do momentu, kiedy niewiele więcej

> będę mógł z tego silnika wyciągnąć, pusciłem parę

> miesięcy temu prowokacyjny post. Nie wiem, jakie

> będą efekty moich obecnych dłubań (oprócz wałka

> będie inna turbina, intercooler, alu przewody

> dolotowe, powiększona przepustnica, mocne sprzęgło

> i jeszcze kilka innych rzeczy, pomijając oczywiście

> te, które już są zrobione - np. głowica,

> zmodyfikowany kolektor ssący, czy wydech 3'), ale

> może się okazać, że po jakimś czasie będzie znowu

> za mało (mocy oczywiście). Tak wiec post był

> pewnego rodzaju zasygnalizowaniem wariantu B.

> Nad tym pomysłem się sporo zastanawiałem i moim zdaniem

> fiatowsie 2.0 T 16v powinno wejść do CC/SC lecz

> przy bardzo dużych modyfikacjach silnika.

> Nie wiem, dlaczego uważasz, że takie auto nie nadawałoby

> się do codziennej eksploatacji? Czy z tego powodu,

> że byłoby bardzo szybkie? To nie dyskwalifikuje

> auta pod kątem codziennej jazdy.

> Dlaczego uważasz, że nadwozie zaczęło by pękać? Chyba

> nie z powodu lepszych przyspieszeń? Pamiętaj, że

> waga zespołu napędowego nie wpływa w zasadniczy

> sposób na sztywność nadwozia, siły dynamiczne,

> działające na szkielet nadwozia w czasie jazdy są

> wielokrotnie większe od tych statycznych.

musielibysmy pogadac normalne przy piwersonie a nie na tym forum , moj post nie byla atakiem na to co robisz, jestem wrecz zdumiony twoim postepowaniem, chcialbym miec tyle odwagi co ty !!! . Moim zdaniem inzynierowie ktorzy pracowali nad danymi podzespolami np w sc/cc obliczyli np wytrzymalosc skrzyni, polosi itp. Montujac silnik o mocy ok 200Km i np 300Nm do sc/cc jestes skazany na usterki zwiazane z przeniesieniem tak poterznego momentu obrotowego na kola. Zycze ci jak najlepiej , naprawde, jestem milosnikiem Sc i chyba moje auto najlepiej swiadczy o moim zamilowaniu doi niego . mam nadzieje ze jak spotkamy sie kiedys na jakis wyscigach(bo chyba po to robisz miedzy innymi to auto ,to pogadamy w cztery oczy lub w grupie takich fanatykow jak ty i ja . Jednym slowem powodzenia !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przeniesienie napędu się nie martwię, bo skrzynia, półosie i przeguby pochodzą również z Uno Turbo. Ponieważ sprzęgło w tych autach zaczyna się ślizgac od ca. 150 KM (skrót myślowy, tak naprawdę zależy to od momentu obrotowego) - lekko ślizgało się już wcześniej, już jestem w trakcie przystosowywania sprzęgła z Coupe Turbo. Wiem z wielu żródeł (m.in. Novitec, Merkur, Fritch), że sportingowa skrzynia C.514 wylatuje w powietrze powyżej ca. 160 Nm. Seryjne Uno Turbo miało taki moment, więc nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby próbować zastosować tą skrzynię.

Rozumiem twojego posta, bo sam się często spotykam z oszołomami, którzy chcą zrobić total potwora,nie mając elemetarnej wiedzy, koniecznej do zabawy w tuning (jakoś strasznie nie lubię tego słowa, źle mi się kojarzy). Mi raczej brak wiedzy nie grozi (raczej brak środków), chociaż nie jestem alfą i omegą i nie uważam się za wszechwiedzącego i nieomylnego.

Auto robię raczej tylko i wyłącznie na ulicę (inaczej bym tak nie rozpowiadał, że jest 1.6 - klasy w 1/4 mili!), co nie znaczy, że raz czy dwa nie przyjadę do Modlina sprawdzić realne możliwości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Tak dla pokazania, że to o czym pisałem nie jest "out of space", podaję linka do zdjęć na których można porównać silnik z Punto GT (póżniejsza "ewolucja" silnika Uno Turbo i.e., który mam założony w moim CC) i silnika 2.0 T 16v z Coupe Turbo:

http://www.puntoabarth.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=10050

Zdjęcia są na samym dole.

Co wy na to? Zdziffffko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak dla pokazania, że to o czym pisałem nie jest "out of space", podaję linka do zdjęć na

> których można porównać silnik z Punto GT (póżniejsza "ewolucja" silnika Uno Turbo i.e.,

> który mam założony w moim CC) i silnika 2.0 T 16v z Coupe Turbo:

Co zrobisz z wyjetym silnikiem? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.