Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc później...

ponieważ postanowiłem sobie zrobić dobrze to zakupilem sobie elm'a 1.4

Po długiej i nierównej walce ze sterownikami, a może bardziej z niewiedzą, udało mi sie osiągnąc komunikacje.... ale

z silnikiem lączę sie ale tylko na prędkości 38400, na 9600 nie chce... i łączę sie tylko z silnikiem. Nie da się połączyć z niczym innym, ani serwis, ani licznik. Próbowałem jeszcze prędkości 19200 też nie działa. Przy innych urządzeniach wywala mi błąd komunikacji elm<->ECU, a przy 9600: Upłynal limit czasu żądania.

Nie wiem gdzie lezy przyczyna problemu, miałem kiedyś pożyczonego elm'a 1.3a (na 100% sprawnego) i tez sie nie połączyłem (fakt, że nie sprawdzałem prędkości 38400).

Sterowniki najnowsze 2.8.2.0 z lipca.

Może ktos coś podpowie....

Edit: System to Vista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałeś klikać "test"?

> Pozdrawiam BAS

tak

przy 38400 jest tak:

Quote:

COMMAND: ATZ

RESPONSE: ATZ

?

>

COMMAND: ATE0

RESPONSE: ATE0

OK

>

COMMAND: ATL0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATH0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATSPC

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATS0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCAF0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCFC0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCRA 7B0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATSH 7B0

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATAT1

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATST41

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATBI

RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATZ

RESPONSE:

ELM327 v1.4

>


Przy innych jest Upłynął limit czasu żądania, albo port COM2 nie dostępny (w tym wypadku wyciągam wtyczkę z USB wkładam i jest komunikat o upłynięciu limitu)

Jako, że coś juz się działo wcześniej z elm1.3a to wnioskuję, że raczej interfejs jest dobry a to cos u mnie na kompie. Ale tez by wypadło to gdzieś sprawdzić.

Jeszcze czekam na info od kumpla który tez walczył z elm pod windowsa 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej miałem podobnie ale z vagiem i zmiana portu usb pomogła

Jestem zielony w temacie, ale czy dobrze rozumuję, że ELM 327 v1.4 będzie poprawnie działać z FIAT, ale bez przeróbek z pinami nie da się odczytać danych z innych systemów auta oprócz silnika ? ( FIAT STILO multijet 2006 )

Znalazłem też coś takiego

http://allegro.pl/nowosc-interfejs-fiat-usb-air-bag-abs-silnik-i1207465220.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem zielony w temacie, ale czy dobrze rozumuję, że ELM 327 v1.4 będzie poprawnie działać z FIAT,

> ale bez przeróbek z pinami nie da się odczytać danych z innych systemów auta oprócz silnika ?

Bez przeróbek przez linię K masz silnik, jak chcesz więcej to musisz przerabiać, ale nawet po przeróbce nie będzie obsługiwać wszystkich ECU.

Po linii CAN będziesz miał dostęp do BC.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy innych jest Upłynął limit czasu żądania, albo port COM2 nie dostępny (w tym wypadku wyciągam

Podobny problem do Twojego, odpowiedź autora FES*:

Quote:

No, you don't have to solder anything for the Body Computer and other CAN modules.

It seems that your ELM interface is not the right version. Try to run the ELM test from the settings window. All commands should have response OK.

Yani


* Wklejam treść bo dyskusja w dziale tylko dla osób, które zakupiły licencję( dokładnie tu ).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przeróbek przez linię K masz silnik, jak chcesz więcej to musisz przerabiać, ale nawet po

> przeróbce nie będzie obsługiwać wszystkich ECU.

> Po linii CAN będziesz miał dostęp do BC.

> Pozdrawiam BAS

Zadałem pytanie sprzedającemu w sprawie tego "wszystkoczytającego interfejsu".

Zobaczymy co mi odpowie sprzedawca. O ile zdecyduje się odpowiedzi udzielić. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadałem pytanie sprzedającemu w sprawie tego "wszystkoczytającego interfejsu".

> Zobaczymy co mi odpowie sprzedawca. O ile zdecyduje się odpowiedzi udzielić.

Na głównej stronie FES masz opisane jaki interfejs do czego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze stronki wyczytałem, że najbardziej uniwersalny jest OBDKey.

> Tyle, że nie widzę tego nigdzie do kupienia w kraju, a cena poza naszym grajdołem sięga ok 120

> eurasów.

Do tego OBDKey nie jest jeszcze w pełni wspierany przez FES.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem zielony w temacie, ale czy dobrze rozumuję, że ELM 327 v1.4 będzie poprawnie działać z FIAT,

> ale bez przeróbek z pinami nie da się odczytać danych z innych systemów auta oprócz silnika ?

> ( FIAT STILO multijet 2006 )

> Znalazłem też coś takiego

> http://allegro.pl/nowosc-interfejs-fiat-usb-air-bag-abs-silnik-i1207465220.html

oto jaką odpowiedź uzyskałem:

pytanie:

Quote:

Witam,

chciałbym uzyskać odpowiedź w jaki sposób ten interfejs daje możliwość dostępu do innych systemów niż silnik.( FIAT STILO 1.9 JTD) ?

Wiem, że dostęp do innych systemów zarządzania poza komputerem silnika możliwy jest jedynie poprzez "przepinanie linii", co wiąże się z przeróbką interfejsu i zakładaniem np. mikroprzełączników.


odpowiedź:

Quote:

tego interfejsu nie trzeba przerabiać, łączy sie on z autami i systemami wymienionymi w opisie aukcji


Czy rzeczywiście ? smile.gif

Pytam tak z ciekawości, bo po przeanalizowaniu wątku, nastawiam się na zakup ELM327 v1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego interfejsu nie trzeba przerabiać, łączy sie on z autami i systemami wymienionymi w opisie

> aukcji

Słowo klucz: wymienione w opisie w aukcji, nie ma tam stilo.

Kolejna sprawa to facet nie pisze o FES tylko o FInAlisT.

Ten sam użytkownik ma wystawione coś takiego, czym to się różni od tego co Ty linkowałeś?

Wydaje mi się, że cena poniżej 100zł nie wróży nic dobrego, ponieważ firma ELM electronics, która jest producentem czipu elm327 1.4 z tego co pamiętam sprzedaje chip po 32.50-37.50USD, więc...

> Pytam tak z ciekawości, bo po przeanalizowaniu wątku, nastawiam się na zakup ELM327 v1.4.

Hmm, ryzyk-fizyk, najlepiej kupić i przetestować, ale jestem prawie pewien, że z poduszkami w stilo się nie połączysz.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słowo klucz: wymienione w opisie w aukcji, nie ma tam stilo.

> Kolejna sprawa to facet nie pisze o FES tylko o FInAlisT.

> Ten sam użytkownik ma wystawione coś takiego, czym to się różni od tego co Ty linkowałeś?

> Wydaje mi się, że cena poniżej 100zł nie wróży nic dobrego, ponieważ firma ELM electronics, która

> jest producentem czipu elm327 1.4 z tego co pamiętam sprzedaje chip po 32.50-37.50USD, więc...

> Hmm, ryzyk-fizyk, najlepiej kupić i przetestować, ale jestem prawie pewien, że z poduszkami w stilo

> się nie połączysz.

> Pozdrawiam BAS

Też jestem zdania, że koleś naciąga w temacie.

ELM chcę kupić, ale na innej aukcji:

http://allegro.pl/elm-327-1-4-sam-zdiagnozuj-auto-96-2010-prog-pl-i1204770365.html

Są też ELM za 120 zł na innych aukcjach, ale zastanawiam się, czy różnica tkwi jedynie w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też jestem zdania, że koleś naciąga w temacie.

> ELM chcę kupić, ale na innej aukcji:

> http://allegro.pl/elm-327-1-4-sam-zdiagnozuj-auto-96-2010-prog-pl-i1204770365.html

> Są też ELM za 120 zł na innych aukcjach, ale zastanawiam się, czy różnica tkwi jedynie w cenie.

Kup, zapodaj test i zobaczymy czy siedzi tam 1.4 czy 1.3a smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też jestem zdania, że koleś naciąga w temacie.

> ELM chcę kupić, ale na innej aukcji:

> http://allegro.pl/elm-327-1-4-sam-zdiagnozuj-auto-96-2010-prog-pl-i1204770365.html

> Są też ELM za 120 zł na innych aukcjach, ale zastanawiam się, czy różnica tkwi jedynie w cenie.

Jak czytam coś takiego w opisie:

"Wszystkie nasze skanery diagnostyczne są oryginalne oraz przeszły cała kontrole jakościową względem znaku CE oraz

RoHs Compliant przez Urząd Celny w Polsce"

albo tłumaczenie RoHs Compilant jako "Certyfikat Jakości oraz licencja RoHs"

to podchodzę z dużą rezerwą do całej reszty opisu aukcji ...

Najgorsze, że podobne bzdety można znaleść w większości opisów interfejsów i teraz bądź tu mądry kto wciska kit świadomie a kto tylko upiększa opis "mądrymi" tekstami co by poważniej wyglądało dla przeciętnego lamera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mowiac nie probowalem

> probowalem tylko z canem bo chcialem aktywowac kierunki

> reszte juz dawno obcykalem na kklu

To sprawdź, jeśli z silnikiem będzie ok to już wiesz jak rozwiązać problem.

Jeśli z niczym się nie łączy to spróbuj aktualizacji sterowników, jak to nie pomoże to reklamuj u sprzedawcy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przełożyłby ktoś tego na ojczysty język?

Quote:

Hi,

A lot of people are having problems with some chinese ELM interfaces that cannot connect to CAN network even if they support all ELM 1.3 commands properly. There was one user here who bought 5 of these cheap interfaces with no luck and finally bought an expensive one....

I also have one of these "faulty" units and decided to play with it and see what is wrong.

Well, it seems that the problem is electrical and is not very hard to fix.

The problem is actually in the CAN termination method used in these interfaces - they use one 120 Ohm resistor connected between CAN-L and CAN-H.

According to the ELM327 datasheet the proper termination is to use 100 Ohm resistor on each of the 2 lines connected to ground through a 560 pF capacitor (see the picture below).

So i just got two 100 Ohm resistors and two capacitors of 560 pF and fixed my interface as shows below. And it WORKS flawlessly now.

The procedure is very simple:

1. Get two resistors of 100 Ohm and 2 capacitors of 560 pF.

2. Remove the single terminating 120 Ohm (or whatever) resistor from the interface

3. Solder the new termination circuit. I did it directly on the OBD connector as it was easier for me. I did it in a hurry just for the so don't blame for the soldering quality on the pictures.

4. Go to your car and enjoy....

Please, someone with knowledge in the circuits to explain these better as I don't have time for more details.

PLEASE NOTE: This post is for interfaces that respond properly to all ELM commands in my "Test" which is in the Settings dialog (all commands should have response OK). If you have OK to all commands and can connect to engine, but cannot connect to anything on the CAN bus (like Body Computer, Dashboard, Service Reset) then this post may help you.


<Tłumaczenie by bas>

Cześć,

Wielu ludzi ma problemy z niektórymi chińskimi ELM'ami, nie mogą się połączyć po CAN mimo, iż komendy CAN są poprawnie obsługiwane przez interfejs.

Był użytkownik FES, który kupił 5 takich tanich interfejsów, ostatecznie kupił droższy...

Ja także miałem jeden z tych wadliwych ELM'ów, zdecydowałem się pobawić z tym ELM'em i zobaczyć co jest w nim skopane.

Wygląda na to, że problem jest elektryczny i nie jest bardzo trudny do naprawienia.

Problem dotyczy sposobu terminacji połączenia CAN przez te wadliwe interfejsy - one używają 120Ohm'owego rezystora podłączonego pomiędzy CAN-L i CAN-H.

Zgodnie ze specyfikacją ELM327 powinny używać 100Ohm'owego rezystora na każdej z dwóch linii podłączonych do uziemienia za pośrednictwem 560pF kondensatora(patrz zdjęcie poniżej).

Skombinowałem 2 100Ohm'owe rezystory oraz 2 kondensatory 560pF, naprawiłem go i działa poprawnie.

Sposób naprawy jest bardzo prosty:

1. Skombinuj 2 100 Ohm'owe rezystory oraz 2 kondensatory 560pF.

2. Usuń z połączenia pojedyńczy 120 Ohm'owy rezystor z interfejsu(np. odcinając go od ścieżki).

3. Zepnij nowe połączenie. Zrobiłem to bezpośrednio na wtyku OBD bo tak było mi wygodniej. Robiłem to w pośpiechu na próbę, więc proszę się nie czepiać jakości lutowania na zdjęciach.

4. Idź do samochodu i miłej zabawy...

Proszę kogoś z wiedzą z elektroniki aby wyjaśnił to lepiej bo nie mam czasu opisywać tego bardziej szczegółowo.

Uwaga: Ten post dotyczy interfejsów, które poprawnie odpowiadają na komendy w teście, który można przeprowadzić w ustawieniach FES(wszystkie komendy powinny mieć odpowiedź OK).

Jeśli w teście masz wszędzie OK oraz interfejs łączy się z silnikiem, ale nie możesz się połączyć z niczym przez CAN(np. Body komputer, liczniki, serwis reset) to ten post może Ci pomóć.

</Tłumaczenie by bas>

<Tłumaczenie opisów pod zdjęciami by bas>

284176512-elmfix1.jpg

1 zdjęcie: Oryginalna płyta wadliwego interfejsu.

284176512-elmfix2.jpg

2 zdjęcie: Dolna część płyty, na czerwono zaznaczony zły rezystor.

284176512-elmfix4.jpg

3 zdjęcie: Usunięty zły rezystor.

284176512-elmfix5.jpg

4 zdjęcie: Połączenie nowych rezystorów i kondensatorów na wtyku OBD(no powiedzmy na pająku).

284176512-elmfix6.jpg

5 zdjęcie(schemat): Poprawne połączenie jak wskazuje dokumentacja ELM327.

</Tłumaczenie opisów pod zdjęciami by bas>

Tłumaczenie nie jest 100% dosłowne, zawiera moje komentarze(bez tego byłoby po tłumaczeniu mało zrozumiałe).

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352509682465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak naprawdę wystarczy usunąć rezystor 120R. Te dodatkowe dwójniki szeregowe są do tłumienia szpilek na liniach danych. Będzie działać bez nich. Natomiast 120R wprowadza zbyt duze tłumienie sygnału różnicowego.

Piszę po to aby wam zaoszczedzić wycieczki do sklepu po te 4 groszowe elementy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak naprawdę wystarczy usunąć rezystor 120R. Te dodatkowe dwójniki szeregowe są do tłumienia

> szpilek na liniach danych. Będzie działać bez nich. Natomiast 120R wprowadza zbyt duze

> tłumienie sygnału różnicowego.

> Piszę po to aby wam zaoszczedzić wycieczki do sklepu po te 4 groszowe elementy

Zasadniczo dla stabilności połączenia to usunięcie szpilek kondensatorami nie jest złym pomysłem, zwłaszcza, że potrzebne do tego części kosztują ~80groszy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobny problem do Twojego, odpowiedź autora FES*:

Wróciłem po urlopie i próbowałem bawić się dalej.

U mnie problem wygląda tak, że łączność jest ale tylko na prędkości 38400 i tylko z silnikiem. Test wtedy wychodzi na wszystko OK. Na 9600 jest echo.

Chciałbym jeszcze sprawdzić zanim go będę reklamował na innym kompie, może uda mi się to w przyszłym tyg, bo póki jest na gwarancji nie chcę go rozbebeszać żeby sprawdzić czy to nie jest to problem z rezystorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> How To Use, ma być 38400 przy innych nie będzie działać.

patrz czytałem to i m.in dlatego sprawdziłem, że chodzi na 38400 ale coś mnie zaćmiło, że z body łączy sie po 9600 facepalm.gif

> IMO masz właśnie "problem rezystora".

tez tak uważam, napisałem, rano maila do vikena bo od nich brałem ten interfejs, podałem im linka do forum FES z opisem problemu rezystorowego... ale pewnie bez otwierania elm'a nie da sie sprawdzić czy to ten problem - a to oznacza zerwanie plomby i po gwarancji.

Zobaczę co odpiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tłumaczenie nie jest 100% dosłowne, zawiera moje komentarze(bez tego byłoby po tłumaczeniu mało

> zrozumiałe).

> Pozdrawiam BAS

Rozumiem że chodzi o wersję ELM 1.3, a jak to się ma do 1.3a , albo 1.4 ,są też już na allegro 1.4a.Dodatkowo martwi mnie dopisek sprzedających iż dotyczy to aut wyprodukowanych od końca 2003r. albo 2004r. mój stilacz zjechał w grudniu 2002r.Po przeczytaniu tego wszystkiego wiem że potrzebny mi ELM,ale który hmm.gif Wychodzi że najprostszy opisamy 1.3 o ile gdzieś taki dostanę confused.gif

Proszę kogoś posiadającego wersję FES 1.6 aby wrzucił tu jako załącznik bo niechcący wy........ program. bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem, rano maila do vikena bo od nich brałem ten interfejs, podałem im linka

> do forum FES z opisem problemu rezystorowego...

> Zobaczę co odpiszą.

Też mam ELM-a od Viakena z powyższym problemem - odpisali ci coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam ELM-a od Viakena z powyższym problemem - odpisali ci coś ?

najpierw napisałem, że się nie da w ogóle połączyć - odpisali, żeby sprawdzić porty i uruchamiać pod Vista jako Administrator.

Więc napisałem im, że udalo mi sie połączyć z silnikiem, z body sie nie da - od 2 dni cisza. W pon zadzwonię. tam i będę dyskutował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc napisałem im, że udalo mi sie połączyć z silnikiem, z body sie nie da - od 2 dni cisza. W pon

> zadzwonię. tam i będę dyskutował.

OK.

Dzisiaj połączyłem się ELM-em tylko ze sterownikiem silnika , z Body nie dało rady , a czas nagli grinser006.gif

Robił może już ktoś z kolegów przeróbkę fejsa podaną przez Yaniego , bo jeśli działa w 100% to chyba zaryzykuję utratę gwarancji ? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK.

> Dzisiaj połączyłem się ELM-em tylko ze sterownikiem silnika , z Body nie dało rady , a czas nagli

> Robił może już ktoś z kolegów przeróbkę fejsa podaną przez Yaniego , bo jeśli działa w 100% to

> chyba zaryzykuję utratę gwarancji ?

pisz przy okazji do viakena maila, jak więcej będzie takich reklamacji, to może oni to przerobią. Ja w pon zaatakuje ich tel. W końcu kupiłem cos co obiecywali, że będzie działać (pytałem zanim zakupiłem) a nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do viakena, rozmawiałem z p. Krzysztofem Pulchnym.

Powiedział mi, że rzeczywiście ptrzeba przerobić elm'a i mozna:

1. odesłać go im, oni przerobią i odeślą na swój koszt (trzeba opisać co i jak w przesyłce, żeby wiedzieli co robić)

2. przerobić samemu, a gdyby w przyszłości był jakiś problem, to przy reklamacji powołać się na niego, że na taką przeróbkę bez utraty gwarancji zezwolił (wiadomo, że przy przeróbce trzeba zerwać plombę).

Osobiście wybieram bramkę nr 1, nie wierzę w zapewnienia powoływania się na kogoś w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście wybieram bramkę nr 1, nie wierzę w zapewnienia powoływania się na kogoś w przyszłości.

To jeszcze poproś, żeby połączyli Ci piny 1+7+9 i będziesz miał dostęp po linii K do wspomagania, silnika, abs/asr/esp.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.