Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> A o co chodzi z tymi Adapterami A1 A2 i A3 one mają na celu zastapienie przepinania przewodu

> pomiedzy poszczególnymi pinami ??

Zasadniczo one właśnie to robią.

OBDAdapter1.pngOBDAdapter2.pngOBDAdapter3.png

> A i przy okazji jeszcze jedno głupie pytanie

> Co to jest ten OBDKey ?? Są jakieś wersje tego ??

Typ interfejsu za 112EURO, można zamiast niego używać zestawu jaki opisałem w tym poście - wychodzi taniej.

W sumie to on zastępuje zestaw VAG+ELM, adaptery i tak trzeba mieć, więc OBDKEY jest bez sensu z ekonomicznego punktu widzenia.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli łączy się z ECU silnika a nie łączy się z ECU poduszek powietrznych to albo problem jest z

> przeróbką VAG'a albo coś złego stało się z ECU poduszek albo coś gdzieś nie styka.

> Sprawdź jeszcze pod siedzeniami, bardzo możliwe, że w siedzeniu pasażera jest mata-waga, popraw

> złączkę.

> Jeśli to nie pomoże to zajrzałbym do samego ECU poduszek, znajduje się pod nagrzewnicą w tunelu

> środkowym przy samej ścianie grodziowej.

> Jeśli ECU nie jest zalane i odłączenie oraz ponowne podłączenie kabli nie pomoże to sprawdź

> bezpieczniki, może któryś padł, ale wątpię.

> Dla czystego sumienia możesz wykręcić ECU poduszek, rozkręcić je i zajrzeć do środka czy coś nie

> jest popalone ani zalane.

> Spokojnie, bez stresu, w ECU poduszek siedzi płytka drukowana, z kilkoma scalakami, kondensatorami,

> rezystorami smd, pewnie jakaś cewka i kilka innych elementów.

> Przed grzebaniem przy tym układzie wyjmij kluczyk ze stacyjki a jak jesteś mega ostrożny i Ci się

> nudzi to możesz odpiąć akumulator, tam nie ma się czego bać, jak na czas grzebania wyciągniesz

> kluczyk ze stacyjki to nic nie wybuchnie.

> Jak już będziesz miął w łapkach sensor poduszek to spisz sobie numerki z niego na wszelki wypadek.

> Pozdrawiam BAS

Dzięki za informacje, jutro/pojutrze postaram się coś powalczyć mam nadzieje że zatrybi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bas mógłbyś polecić jakiegoś konkretnego ELM'a który potrafi pracować na mniejszych opóźnieniach? nie mogę zaosiować klimy auto w Stilo, wg Yaniego to problem spowodowany własnie poprzez zbyt wolną komunikację i radzi skrócic opóźnienia. Tyle że jakiekolwiek zmiany na naszych tanich ELM'ach powodują brak komunikacji z komputerem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bas mógłbyś polecić jakiegoś konkretnego ELM'a który potrafi pracować na mniejszych opóźnieniach?

> nie mogę zaosiować klimy auto w Stilo, wg Yaniego to problem spowodowany własnie poprzez zbyt

> wolną komunikację i radzi skrócic opóźnienia. Tyle że jakiekolwiek zmiany na naszych tanich

> ELM'ach powodują brak komunikacji z komputerem.

Niestety ani ja ani Yani ani nikt inny(tzn. pmfaktory twierdzi, że modyfikuje elmy tak, że... ale spotkałem się z opinią, że oni to są bajkopisarze) nie jest wstanie bez testów trafić jaka akurat przyszła z Chin partia.

Mam "takiego pudełkowego" 1.3a i radzi sobie bez problemów, ale kupiłem go dawno i teraz w takim samym opakowaniu możesz dostać coś zupełnie innego.

Mogę jedynie poradzić Ci wyłączenie w laptopie wszystkich zbędnych aplikacji, ubicie zbędnych procesów z poziomu menadżera zadań itd.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę jedynie poradzić Ci wyłączenie w laptopie wszystkich zbędnych aplikacji, ubicie zbędnych

> procesów z poziomu menadżera zadań itd.

osiowanie stilona kolegi hipo bylo robione na moim lapku, a ze moj car lap tj 6910p KS716AW ma tylko przeznaczenie fesowe to praktycznie nic tam na nim poza fesem nie ma..

zapewne OBDKeyem bedzie osiowanie stilona smigalo, trzeba bedzie kiedys pomyslec nad zakupem tego szwanca, jednak narazie tani to on nie jest no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za informacje, jutro/pojutrze postaram się coś powalczyć mam nadzieje że zatrybi

No i powalczyłem, a co zrobiłem ?? Nic.... Nie wiem co mu sie stało moze samochód miał wtedy jakieś ciche dni... dziś podłączyłem się i bez problemu skasowałem błąd AirBag dokłdnie ten:

04-Connection to ECU grounding

Czy li jak sie nie mylę to jakiś problem z masa przy ECU ?? Gdzie jej szukać tzn. gdzie jest jakiś punkt zaczepu do budy ?? czy po prostu może gdzieś nie kontaktować w kostce ECU ??

I jeszcze takie pytania do Bas`a bo widze że jest dość oblatany w FES-ie:

W lewym dolnym rogu wyświetla mi sie komunikat ZBYT duze opóxnienie ?? O co z tym chodzi ?? Przeszkadza to w czymś ??

Przy skanowaniu ECU silnika w zakładce Regulacje mamy dwie opcje: Autoadaptacja i ustawienie koła fonicznego, mozesz mi jakoś wytłumaczyć w jakich przypadkach dobrze było by to przeprowadzić ?? Jedno i drugie przeprowadza sie bez problemu czy potrafią podczas zabiegu wyskoczyć jakieś kwiatki ??

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedź wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 04-Connection to ECU grounding

Obejrzałbym kostkę przy ECU.

Nie ubywa Ci przypadkiem płynu chłodzącego?

> I jeszcze takie pytania do Bas`a bo widze że jest dość oblatany w FES-ie:

> W lewym dolnym rogu wyświetla mi sie komunikat ZBYT duze opóxnienie ?? O co z tym chodzi ??

> Przeszkadza to w czymś ??

W ustawieniach(F9) interfejsu masz opcje szybkości pracy interfejsu.

Ile parametrów każesz mu czytać jednocześnie?

> Przy skanowaniu ECU silnika w zakładce Regulacje mamy dwie opcje: Autoadaptacja i ustawienie koła

> fonicznego,

Adaptacja koła fonicznego jest elementem zbioru Adaptacja, czyli po polsku:

jeśli zrobisz Adaptację to w skład adaptacji wchodzi też adaptacja koła fonicznego.

Nie wnikając w szczegóły działa to tak, że ECU wyjeżdża z fabryki z określonymi wartościami domyślnymi pewnych parametrów*, ponieważ samochód ma pewną ilość czujników to te parametry są dynamicznie dopasowywane do konkretnego egzemplarza i warunków eksploatacji. Bywa tak, że na skutek np. złej emulacji sondy lambda te parametry rozjeżdżają się i autko zaczyna źle pracować, wtedy należy poprawić usterkę a następnie skasować błędnie zarejestrowane wartości do domyślnych i od nowa nauczyć autko parametrów.

Przykładowo: swego czasu w swoim Stilo 1.6 16V 103KM + BRC SQ24 zresetowałem nastawy autoadaptacyjne a następnie zrobiłem przez przypadek autoadaptację na LPG, była taka komedia, że hej(falowanie obrotów, gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania itd.). Wyłączyłem LPG, zresetowałem nastawy autoadaptacyjne, przejechałem 50-60km, żeby zebrał sobie poprawne odczyty i dalej autko jeździ poprawnie na LPG.

* Zwróć uwagę, że jak ma się problem z przepływomierzem masowym powietrza to autko po odłączeniu przepływki jedzie zdecydowanie lepiej niż z uszkodzoną przepływką, wynika to z faktu, że jak autko ma odłączoną przepływkę to jedzie na parametrach domyślnych(fabrycznych), może nie jedzie tak optymalnie(spalanie, skład spalin, osiągi) jak ze sprawną przepływką, ale jedzie zdecydowanie lepiej. Podobnie jest jak odłączysz uszkodzoną sondę lambda, autko nie jedzie idealnie, ale jedzie zdecydowanie lepiej niż np. ze stałym sygnałem "za ubogo" lub "za bogato". W przypadku awarii sondy lambda czy przepływki, następuje zaburzenie stechiometrycznego składu(stosunku) mieszanki paliwowo powietrznej i autko dostaje za dużo lub za mało paliwa w stosunku do powietrza...

> Jedno i drugie przeprowadza sie bez problemu czy potrafią podczas zabiegu wyskoczyć jakieś

> kwiatki ??

W FES masz opisane jak ma wyglądać procedura adaptacji**, jeśli nie jeździsz na LPG to możesz sobie zrobić reset nastaw autoadaptacyjnych, jeśli jeździsz na LPG to przez 50-60km wypadałoby pojeździć tylko i wyłącznie na noPB.

Jeśli wszystko działa poprawnie to nie ma sensu tego ruszać.

** Zimny silnik, przed rozruchem robisz reset, odpalasz silnik(będzie pikał check), zostawiasz autko na jałowych obrotach i idziesz na kawę do domu, wracasz jak autko osiągnie temperaturę roboczą i kręcisz silnik trzy razy do 4500-4600rpm na 3-5sekund. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie to check przestanie marudzić a Ty możesz sobie normalnie nim jeździć(z wcześniejszych zastrzeżeniem dotyczącym LPG).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzałbym kostkę przy ECU.

> Nie ubywa Ci przypadkiem płynu chłodzącego?

Nie na sto procent nie cieknie z nagrzewnicy bo sprawdzałem, kostki nie odpinałem docisnelem ją tylko do ECU

> W ustawieniach(F9) interfejsu masz opcje szybkości pracy interfejsu.

> Ile parametrów każesz mu czytać jednocześnie?

Chodzi ci o tą opcję: Takt KWP 2000 i to co jest do wyboru default/slow/fast/optimal Plus ten tryb wysokich opóźnieni ??

Jesli tak to mam zaznaczone default a ten tryb wysokich opóźnień nie zaznaczony

> ** Zimny silnik, przed rozruchem robisz reset, odpalasz silnik(będzie pikał check), zostawiasz

> autko na jałowych obrotach i idziesz na kawę do domu, wracasz jak autko osiągnie temperaturę

> roboczą i kręcisz silnik trzy razy do 4500-4600rpm na 3-5sekund. Jeśli wszystko przebiegło

> poprawnie to check przestanie marudzić a Ty możesz sobie normalnie nim jeździć(z

> wcześniejszych zastrzeżeniem dotyczącym LPG).

> Pozdrawiam BAS

O to mi właśnie chodziło, kiedy robi sie ten reset tzn. że na zimnym silniku i przed odpaleniem, później czekamy aż się nagrzeje i dopiero kręcenie silnika wink.gif

Dziękuje bardzo za odpowiedzi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie na sto procent nie cieknie z nagrzewnicy bo sprawdzałem, kostki nie odpinałem docisnelem ją

> tylko do ECU

Jeśli błąd po tym dał się skasować to pewnie o to chodziło.

> Chodzi ci o tą opcję: Takt KWP 2000 i to co jest do wyboru default/slow/fast/optimal Plus ten

> tryb wysokich opóźnieni ??

> Jesli tak to mam zaznaczone default a ten tryb wysokich opóźnień nie zaznaczony

Tak, musisz pokombinować z tymi opcjami.

Przy okazji o jakim aucie mówimy?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli błąd po tym dał się skasować to pewnie o to chodziło.

Jeśli znowu coś takiego się pojawi to najwyżej przemyje wtyczkę i gniazdo jakimś preparatem

> Tak, musisz pokombinować z tymi opcjami.

> Przy okazji o jakim aucie mówimy?

Mówimy o Fiacie Punto II

A zadam ci jeszcze jedno pytanie:

W wersji darmowej FES`a nie ma możliwości połączenia się z CAN-em i Sterownikiem od wspomagania.... Po rejestracji co możemy zyskać tzn. co tam da się sprawdzić tylko odczytać jakieś błędy ?? Czy jest opcja też jakiś ustawień itp. ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po rejestracji co możemy zyskać tzn. co tam da się sprawdzić tylko odczytać jakieś błędy ??

> Czy jest opcja też jakiś ustawień itp. ??

Bez podłączania do samochodu wciśnij sobie CTRL+F10 i połączysz się w trybie demo z dowolną centralką.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez podłączania do samochodu wciśnij sobie CTRL+F10 i połączysz się w trybie demo z dowolną

> centralką.

Cześć.

A czy znany jest jednoznaczny sposób na problemy z połączeniem? Mam aktualnie dwa interfejsy ELM (w tym jeden od Viakena, kupiony wczoraj, zgłaszający się jako 1.4) i za diabła nie moge ich zmusic do komunikacji z body. Czytają CAN info ale juz wejście w PROXY jest niemożliwe. Rozebrałem jeden z interfejsów, zlokalizowałem linie CAN i niby wszystko jest w porządku a połączenie jest niemożliwe -'sprawdź ustawienia RS i kabel' I tak w kółko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> A czy znany jest jednoznaczny sposób na problemy z połączeniem? Mam aktualnie dwa interfejsy ELM (w

> tym jeden od Viakena, kupiony wczoraj, zgłaszający się jako 1.4) i za diabła nie moge ich

> zmusic do komunikacji z body. Czytają CAN info ale juz wejście w PROXY jest niemożliwe.

> Rozebrałem jeden z interfejsów, zlokalizowałem linie CAN i niby wszystko jest w porządku a

> połączenie jest niemożliwe -'sprawdź ustawienia RS i kabel' I tak w kółko...

Jeżeli nie masz wersji programu zarejestrowanej to tak będziesz miał . Wersja za darmo obsługuje tylko Can info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli nie masz wersji programu zarejestrowanej to tak będziesz miał . Wersja za darmo obsługuje

> tylko Can info

? A jeżeli mam zerejestrowaną 3.3 i mimo tego takie komunikaty to?

Poza tym producent twierdzi, że nie można uruchomić pewnych funkcji w wersji niezarejestrowanej ale można wejść do menu. Tymcasem u mnie ni hu hu i nie mogę włączyć PTC ani lampki CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ? A jeżeli mam zerejestrowaną 3.3 i mimo tego takie komunikaty to?

> Poza tym producent twierdzi, że nie można uruchomić pewnych funkcji w wersji niezarejestrowanej ale

> można wejść do menu. Tymcasem u mnie ni hu hu i nie mogę włączyć PTC ani lampki CC.

A jakie funkcje po CAN Ci działają?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie funkcje po CAN Ci działają?

> Pozdrawiam BAS

Np. CANinfo za każdym razem, bez problemu. Testy z body computera - mruganie światłami, lampkami, podłączanie się do komputerów poszczególnych drzwi itd. Problem pojawia sie tam gdzie mi najbardziej zależy czyli w Proxy. Żadną wersją nie mogę się podłączyć. Co jakiś czas pojawia się też błąd U1602 czyli problemy z CANem ale wyczytałem, że powodem może byc podłączanie interfejsu diagnostycznego. Próbowałem podłączać z odsprzężonym ELM327 jak i bez układów RC na liniach CAN i bez rezultatu. Rezystora między liniami nie mam (przynjamniej w jednym bo drugiego nie rozbierałem) No i co jeszcze? - interfejs kupiłem osobiście w Viakenie. Zgłasza się jako 1.4b ale nie wiem co ma w środku. Czy OBDkey zmieni tę sytuację? Jeżeli tak to kupię co trzba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem pojawia sie tam gdzie mi

> najbardziej zależy czyli w Proxy.

> Co jakiś czas pojawia

> się też błąd U1602 czyli problemy z CANem

IMO coś Ci się krzaczy w kablach, dlatego nie idzie Ci osiowanie proxy.

> Żadną wersją nie mogę się podłączyć.

Próbowałeś 3.3?

> Czy OBDkey zmieni tę sytuację? Jeżeli tak to kupię

> co trzba.

IMO nic to nie da. Osiowałem proxy w kilku samochodach przy pomocy ELM'a 1.3a i szło, więc nie sądzę, żeby OBDKEY za ~500zł coś pomógł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO coś Ci się krzaczy w kablach, dlatego nie idzie Ci osiowanie proxy.

> Próbowałeś 3.3?

Próbowałem. Yanislav pisał, że od wersji 2.7.2 dodał zabezpieczenia, które nie pozwalają na ustanowienie komunikacji gdy połączenie z CANem jest 'unreliable'

> IMO nic to nie da. Osiowałem proxy w kilku samochodach przy pomocy ELM'a 1.3a i szło, więc nie

> sądzę, żeby OBDKEY za ~500zł coś pomógł.

No tak ale jedynym problemem w samochodzie jest brak możliwości połączenia się z FES. Nie ma żadnych innych błędów (a U1602 moim zdaniem wywołuje podłączanie interfejsu) więc nie mam pomysłu gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem. Yanislav pisał, że od wersji 2.7.2 dodał zabezpieczenia, które nie pozwalają na

> ustanowienie komunikacji gdy połączenie z CANem jest 'unreliable'

> No tak ale jedynym problemem w samochodzie jest brak możliwości połączenia się z FES. Nie ma

> żadnych innych błędów (a U1602 moim zdaniem wywołuje podłączanie interfejsu) więc nie mam

> pomysłu gdzie szukać.

W kostkach przy BC.

Nie spotkałem się jeszcze z wywoływaniem błędu przez interfejs.

Interfejs nie jest częścią zosiowanej sieci CAN, więc...

Poruszaj kostkami przy BC.

Dla pewności możesz jeszcze odłączyć na 15 minut akumulator, ale wątpię, żeby to coś dało.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kostkach przy BC.

> Nie spotkałem się jeszcze z wywoływaniem błędu przez interfejs.

> Interfejs nie jest częścią zosiowanej sieci CAN, więc...

> Poruszaj kostkami przy BC.

> Dla pewności możesz jeszcze odłączyć na 15 minut akumulator, ale wątpię, żeby to coś dało.

Akumulator akurat odpinałem na całą noc bo sie rozładował. Mało jeżdżę Stilo i czasem muszę podładować.

A BC jest pod tablicą bezpieczników, koło kierownicy, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bas może mnie oświecisz. Chciałem dziś skasować service due przy pomocy kkl, połączyłem się,

> kliknąłem F7, następnie F10 i pokazał mi komunikat że " wymaga wersji zarejestrowanej". FES

> 2.6.1

kasowanie faili tylko na rejestrowanym FESie. Ogladamy za darmo, dzialamy za pieniadze sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bas może mnie oświecisz. Chciałem dziś skasować service due przy pomocy kkl, połączyłem się,

Jesteś pewien, że użyłeś KKL'a a nie ELM'a?

> kliknąłem F7, następnie F10 i pokazał mi komunikat że " wymaga wersji zarejestrowanej". FES

> 2.6.1

Oficjalnie jest to błąd, że ta funkcja w Stilo wymaga wersji płatnej, nieoficjalnie mam wrażenie, że ten błąd jest zamierzony.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, jestem pewien i z ustawieniem przełącznika na 3.

Ale wiesz, że funkcja Service interval siedzi w zegarach a z zegarami gada się po CAN?

Ustawienie, o którym mówisz służy do łączenia się z ECU AIRBAG.

Jesteś pewien, że połączyłeś się z Service Interval? Możesz pokazać zrzut ekranu z zakładki F2 oraz F7? Na pewno nie wcisnąłeś CTRL+F10?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz, że funkcja Service interval siedzi w zegarach a z zegarami gada się po CAN?

> Ustawienie, o którym mówisz służy do łączenia się z ECU AIRBAG.

> Jesteś pewien, że połączyłeś się z Service Interval? Możesz pokazać zrzut ekranu z zakładki F2 oraz

> F7? Na pewno nie wcisnąłeś CTRL+F10?

> Pozdrawiam BAS

No teraz widzę że pokręciłem. Do service duo użyłem ELMa. Odpaliłem program, wybrałem serwis/Service Interval Reset, F10 połącz (z sukcesem), potem F7, następnie F10 (chciał wtedy zarejestrowanwj wersji), ale próbowałem także CTRL + F10 i wtedy nic się nie zadzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No teraz widzę że pokręciłem. Do service duo użyłem ELMa.

Tak też mi się wydawało, podejrzewałem jeszcze jedną możliwość, ale skoro wybrałeś bramkę nr1...

> Odpaliłem program, wybrałem

> serwis/Service Interval Reset, F10 połącz (z sukcesem), potem F7, następnie F10 (chciał wtedy

> zarejestrowanwj wersji),

Tak jak pisałem jest to błąd, którego usunięcia nie spodziewałbym się w najbliższym czasie.

> ale próbowałem także CTRL + F10 i wtedy nic się nie zadzialo.

O CTRL+F10 pisałem w kontekście próby połączenia się KKL'em z Service Interval.

CTRL+F10 to jest tryb demo, który umożliwia w darmowej/płatnej wersji połączenie się z dowolnym ECU, nie potrzeba do tego mieć podłączonego samochodu ani nawet interfejsu(wystarczy, że ELM i VAG są skonfigurowane, choćby domyślnie).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat był wałkowany z milion razy, ale pytanie i tak mam. smile.gif Mam stilo 1,9JTD i dołożony tempomat. Byłem szczęśliwcem i miałem złącze pod kierownicą wiec wystarczyło tylko dorzucić manetkę i pięknie działa. Oczywiście bez FES lampka przy zegarach się nie świeci. Kupiłem sobie ELM327 od Viakena i bez problemowo łączę się ze stilo przy pomocy darmowej wersi FiatECUScan v3.3. Odczytuję ODOMETER i nawet się zgadza, testuję sobie różne lampki (F6 - Testy) i wszystko działa oprócz lampki od tempomatu. Czy jest możliwe ze ja jej po prostu nie mam wlutowanej w zegary? Dodam, iż w mojej wersji dioda ta powinna znajdować się pod wskaźnikiem temperatury nad wyświetlaczem.

Mam tez pytanie z innej beczki. Mam stilo z ABS, ale bez ASR czy da się to jakoś włączyć?

No i ostatnie pytanie, czy da się włączyć "sygnalizację" o uszkodzeniu żarówki? Kumpel ma punto i jak mu się przepaliła żarówka to na zegarach zaświeciła mu się żółta żarówka, ja tez taką mam, ale się nie świeci. Da rade coś z tym zrobić? PS. Tak samo jest z czujnikiem klocków hamulcowych... po prostu nie działa.

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij profil o miasto.

> Wiem, że temat był wałkowany z milion razy, ale pytanie i tak mam. Mam stilo 1,9JTD i dołożony

> tempomat. Byłem szczęśliwcem i miałem złącze pod kierownicą wiec wystarczyło tylko dorzucić

> manetkę i pięknie działa. Oczywiście bez FES lampka przy zegarach się nie świeci. Kupiłem

> sobie ELM327 od Viakena i bez problemowo łączę się ze stilo przy pomocy darmowej wersi

> FiatECUScan v3.3. Odczytuję ODOMETER i nawet się zgadza, testuję sobie różne lampki (F6 -

> Testy) i wszystko działa oprócz lampki od tempomatu. Czy jest możliwe ze ja jej po prostu nie

> mam wlutowanej w zegary? Dodam, iż w mojej wersji dioda ta powinna znajdować się pod

> wskaźnikiem temperatury nad wyświetlaczem.

Powinna się włączać, trzeba by popatrzeć.

> Mam tez pytanie z innej beczki. Mam stilo z ABS, ale bez ASR czy da się to jakoś włączyć?

Tak, trzeba wymienić pompę ABS na pompę ASR, wymienić przewody hamulcowe na grubsze, dołożyć przycisk i ewentualnie kawałek wiązki.

> No i ostatnie pytanie, czy da się włączyć "sygnalizację" o uszkodzeniu żarówki?

Da się, wystarczy, że przepali Ci się żarówka, która jest kontrolowana, NIE są kontrolowane następujące żarówki:

- pozycyjne tylne dolne,

- mijania i drogowe przednie.

> Tak samo jest z czujnikiem klocków

> hamulcowych... po prostu nie działa.

Skąd wiesz, że nie działa? Robiłeś zwarcie do tarczy?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak... Zabawa z ASR odpada bo to zbyt wiele roboty. Co do lampki od uszkodzonych żarówek, ostatnio przepaliły mi się H7 i H1 (przeciwmgielne) od strony akumulatora i żadnej informacji na zegarach nie było. Wiec zacząłem się zastanawiać. Co do klocków hamulcowych to podczas wymiany żarówek zerknąłem na klocki i przewód był urwany. Wyjąłem wtyczkę wetknąłem w nią przewód i dotknąłem tarcz (kumpel dusił na pedał hamulca) i zero efektu. Może ja mam wybrakowany licznik jakiś?

Co do lampki od tempomatu... na co trzeba by popatrzeć?, to ja z przyjemnością popatrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do lampki od uszkodzonych żarówek,

> ostatnio przepaliły mi się H7 i H1 od strony akumulatora i żadnej informacji na zegarach nie

> było.

Najprościej sprawdzić będzie jak odłączysz wtyczkę, od którejś lampy, powinien walić komunikatem.

> Wiec zacząłem się zastanawiać. Co do klocków hamulcowych to podczas wymiany żarówek

> zerknąłem na klocki i przewód był urwany. Wyjąłem wtyczkę wetknąłem w nią przewód i dotknąłem

> tarcz (kumpel dusił na pedał hamulca) i zero efektu.

Po dotknięciu do masy powinna świecić się kontrolka.

> Może ja mam wybrakowany licznik jakiś?

> Co do lampki od tempomatu... na co trzeba by popatrzeć?, to ja z przyjemnością popatrzę.

Powinna się włączać podczas testu wszystkich kontrolek.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po dotknięciu do masy powinna świecić się kontrolka.

> Powinna się włączać podczas testu wszystkich kontrolek.

Ale chodzi o test podczas uruchamiania samochodu, a dokładniej jak przekręcę kluczyć w stacyjce? Czy jakiś test z FES?

Jeśli o test podczas przekręcania kluczyka to, nie palą się:

- dioda od kontroli żarówek

- dioda od tempomatu

- dioda od klocków hamulcowych

Ps. Jakby ich w ogóle nie było, czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale chodzi o test podczas uruchamiania samochodu, a dokładniej jak przekręcę kluczyć w stacyjce?

> Jeśli o test podczas przekręcania kluczyka to, nie palą się:

> - dioda od kontroli żarówek

Normalne.

> - dioda od tempomatu

Normalne jeśli tempomat nie jest aktywowany FES w samochodzie.

> - dioda od klocków hamulcowych

Normalne.

> Ps. Jakby ich w ogóle nie było, czy to możliwe?

> Czy jakiś test z FES?

Chodzi o test FES, musisz mieć pełną wersję FES, łączysz się z zegarami i wywołujesz test wszystkich kontrolek i wskazówek.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie pełnej wersji FES okazało się iż wszystkie lampki mam i nawet działają. Lampkę tempomatu sobie włączyłem. Teraz pozostaje kwestia niedziałania lampki od kontroli żarówek i od klocków, ale to posprawdzam jak będę mieć troszkę czasu.

Ps. Jeśli ktoś z Bydgoszczy i okolic szuka kogoś z pełną wersją FES to pisać - mam V3.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po zakupie pełnej wersji FES okazało się iż wszystkie lampki mam i nawet działają. Lampkę tempomatu

> sobie włączyłem. Teraz pozostaje kwestia niedziałania lampki od kontroli żarówek i od klocków,

> ale to posprawdzam jak będę mieć troszkę czasu.

> Ps. Jeśli ktoś z Bydgoszczy i okolic szuka kogoś z pełną wersją FES to pisać - mam V3.3

BAS już kiedys o tym pisał- tu chyba nie zwrocił uwagi; żarowki mijania, drogowe i przeciwmgielne nie będzie sygnalizacji awarii na desce bo one pobierają duży prąd. A przecież to widac że się ktoras sfajczyła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BAS już kiedys o tym pisał- tu chyba nie zwrocił uwagi; żarowki mijania, drogowe i przeciwmgielne

> nie będzie sygnalizacji awarii na desce bo one pobierają duży prąd. A przecież to widac że się

> ktoras sfajczyła...

No tak, ale dla postojówek już powinno się świecić. Nie wiem, nie sprawdzałem... bo jeszcze żadna mi się nie przepaliła. A jestem ciekaw czy będzie działać. Bo czujnika klocków hamulcowych nie udało mi się ożywić (poprzez zwarcie kabelka do tarczy) więc czeka mnie małe śledztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale dla postojówek już powinno się świecić. Nie wiem, nie sprawdzałem... bo jeszcze żadna

> mi się nie przepaliła. A jestem ciekaw czy będzie działać.

Jak otworzysz maskę to na samym wierzchu przy lampie masz złączkę, wypnij ją, włącz zapłon i będziesz wiedział czy działa czy nie.

Mówię o takiej złączce, którą tu Somuś ma odpiętą:

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kostkach przy BC.

> Nie spotkałem się jeszcze z wywoływaniem błędu przez interfejs.

> Interfejs nie jest częścią zosiowanej sieci CAN, więc...

> Poruszaj kostkami przy BC.

> Dla pewności możesz jeszcze odłączyć na 15 minut akumulator, ale wątpię, żeby to coś dało.

> Pozdrawiam BAS

Wczoraj wreszcie poruszałem kostkami - aż chrupnęło smile.gif i nagle moduł proxy zaskoczył. Udało się trwale włączyć Cruise Control i teoretycznie PTC (był za ciepły silnik chyba i nie zadziałało) ale chwilę później w czasie osiowania pojawiły się błędy i to było na tyle. W związku z tym zakiełkowała mi myśl - ile pinów potrzeba do komunikacji z CANem? Trzy (obie linie i masa) czy coś jeszcze? I czy włączenie funkcji PTC wymaga osiowania/programowania Marelli Climate Control ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj wreszcie poruszałem kostkami - aż chrupnęło i nagle moduł proxy zaskoczył. Udało się

> trwale włączyć Cruise Control i teoretycznie PTC (był za ciepły silnik chyba i nie zadziałało)

> ale chwilę później w czasie osiowania pojawiły się błędy i to było na tyle. W związku z tym

> zakiełkowała mi myśl - ile pinów potrzeba do komunikacji z CANem? Trzy (obie linie i masa) czy

> coś jeszcze? I czy włączenie funkcji PTC wymaga osiowania/programowania Marelli Climate

> Control ECU?

A co to jest PTC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj wreszcie poruszałem kostkami - aż chrupnęło i nagle moduł proxy zaskoczył. Udało się

> trwale włączyć Cruise Control i teoretycznie PTC (był za ciepły silnik chyba i nie zadziałało)

> ale chwilę później w czasie osiowania pojawiły się błędy i to było na tyle. W związku z tym

> zakiełkowała mi myśl - ile pinów potrzeba do komunikacji z CANem? Trzy (obie linie i masa) czy

> coś jeszcze? I czy włączenie funkcji PTC wymaga osiowania/programowania Marelli Climate

> Control ECU?

Odpowiem sam sobie choć i na Was liczę. Osiągnąłem stan, w którym FES 3.3 wpuszcza mnie raz na 50 prób do PROXY. Pozwala przełączyć Cruise i PTC ale niestety nie przechodzi 'osiowania' - wywala błędy przy centralce klimatyzacji i centralce parkowania. Czy macie pomysł jak to ugryźć? I oczywiście PTC nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiem sam sobie choć i na Was liczę. Osiągnąłem stan, w którym FES 3.3 wpuszcza mnie raz na 50

> prób do PROXY. Pozwala przełączyć Cruise i PTC ale niestety nie przechodzi 'osiowania' -

> wywala błędy przy centralce klimatyzacji i centralce parkowania. Czy macie pomysł jak to

> ugryźć? I oczywiście PTC nie działa...

Ja też klimy nie zaosiowałem, z tego co pisał Yani to wynika że ELM327 jest po prostu za wolny żeby zapisać centralke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.