awruK Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > I bez odcinania pin7 łączy Ci się z abs i wspomaganiem? > Pozdrawiam BAS ABSu nie mam a wspomaganie w punto narazie nie jest obsługiwane . Będe się martwił jak program zacznie obsługiwać wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > ABSu nie mam a wspomaganie w punto narazie nie jest obsługiwane . > Będe się martwił jak program zacznie obsługiwać wspomaganie Trzeba by popróbować z innych aut wspomagania, może załapie. Rozumiem, że mówimy o wspomaganiu elektrycznym. Jak coś to możemy się spocić i sprawdzimy na moim interfejsie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Trzeba by popróbować z innych aut wspomagania, może załapie. > Rozumiem, że mówimy o wspomaganiu elektrycznym. > Jak coś to możemy się spocić i sprawdzimy na moim interfejsie. > Pozdrawiam BAS Możemy pokombinować. Ale trzeba poczekać na Fiatecuscan który będzie obsługiwał wspomaganie w moim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Możemy pokombinować. Ale trzeba poczekać na Fiatecuscan który będzie > obsługiwał wspomaganie w moim aucie. Masz elektryczne? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Masz elektryczne? > Pozdrawiam BAS Tak. Od MK II w góre elektryczne montują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Tak. Od MK II w góre elektryczne montują. Wydawało mi się, że masz kilka punto i nie byłem pewien, o którym rozmawiamy. Jeśli elektryczne to można spróbować wybrać inne auto i spróbować(pod warunkiem, że masz pewność, że interfejs działa poprawnie). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Ale do rzeczy - przewijała się opinia potwierdzona u PMa przed > zakupem, że bez przeróbek połączy się z silnikiem. > Czy ktoś to sprawdził w praktyce przed lutowaniem? tak , bez przeróbek tylko z silnikiem , zanim się zacznie przerabiać kabel trzeba go przetestować czy działa , właśnie łącząc się z ecu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Nic się nie stanie, przez nieświadomość sprawdziłem to wczoraj na > własnej skórze, tyle, że nie połączysz się z ABS/ASR/ESP i > wspomaganiem. To sie nie stało, mnie sie też nie stało ale powtarzam po raz kolejny ze nie znaczy to ze komus innemu sie nie stanie albo moze sie stac jesli wyjda nowe wersje softu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > I bez odcinania pin7 łączy Ci się z abs i wspomaganiem? > Pozdrawiam BAS Jest to na forum i nie raz w tym watku ze odciecie potrzebe jest tylko w przypadku polaczenia z Airbag'iem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Kupiłem VAG KKL, dzisiaj sprawdzam czy łączy z silnikiem, później > przerabiam aby można było zapukać do ABS i AIRBAG'a, no i do > TRW. > Jeżeli nie chce się połączyć z silnikiem to najprawdopodobniej stery > (było na forum fiatecuscan'a) > Najnowsze sterowniki Porty ustawione, wszystko wyprute i zainstalowany tylko nowy sterownik. Dalej brak połączenia - reklamować kabelek czy jeszcze coś mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyrolam Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Porty ustawione, wszystko wyprute i zainstalowany tylko nowy > sterownik. > Dalej brak połączenia - reklamować kabelek czy jeszcze coś mogę > sprawdzić? Postepowales zgodnie z fiatecuscan? chodzi przede wszystkim o ustawienie latencji i inne ustawienia we wlasciwosciach portu w panelu windows? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Wydawało mi się, że masz kilka punto i nie byłem pewien, o którym > rozmawiamy. > Jeśli elektryczne to można spróbować wybrać inne auto i spróbować(pod > warunkiem, że masz pewność, że interfejs działa poprawnie). > Pozdrawiam BAS Miałem kiedyś dwa punta ale jedno zakonczyło żywot na toyocie rav4 No więc poprawiłem interfejs, sprawdzałem czy połączy się u mnie ze wspomaganiem i nie połaczył się ze wspomaganiem. Silniek i aribagi śmigają aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Postepowales zgodnie z fiatecuscan? chodzi przede wszystkim o > ustawienie latencji i inne ustawienia we wlasciwosciach portu w > panelu windows? Tak mi się wydaje. Próbowałem i na com4 i na com5. Gdzieś tam pisało, że takie "fejsy"chodzą na portach 1-4, w instrukcji z ecuscana raz widać com5 potem juz com4 to okienko mam: a tego już nie Coś tam pisze o ew zmianach w rejestrach. Zdaje mi się, a jak nie to: Co? Gdzie? Jak? Po co? Sam już zgłupiałem okienka te zależą od wersji sterownika? czy zawsze muszą być oba? Może ktoś ma jeszcze tyle cierpliwości i mi jak dziecku powie co mam zrobić? Sterownik mam z tej stronki. Dodam jeszcze ze sama wtyczka ma ciut obtopione 2 piny. ( taka jej uroda od nowości, nie mam z tym nic wspólnego) Może jednak z kabelkiem coś nie tak. Z ELMem / PCMSCAN łączy się bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyrolam Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 kolego sluchaj: W panelu sterowania w menedzerze urządzeń rozwiń listę porty com i lpt sprawdz na którym COM masz usb serial... I ten port skonfiguruj. jesli bedziesz wkladal za kazdym razem w inny port USB to system bedze instalowal ci ponownie kabel i wtedy zwroc uwage jaki port kabelek dostal. Nie sugeruj sie jaki port jest na rysunkach ale jaki poirt faktycznie kabelek dostal obrazki z faitcuescan wazne są co do latencji i "serial enumerator" pierwszy obrazek jest zamiennie z drugim. Zalezy co masz po instalacji driverów. jak zainstalujesz najnowsze to będziesz mial pierwszy obrazek. jak beda starsze to bedzie drugi obrazek ale to oznacza to samo. Wiadomo i widac to z obrazków, nowe stery dają więcej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > kolego sluchaj: > W panelu sterowania w menedzerze urządzeń rozwiń listę porty com i > lpt > sprawdz na którym COM masz usb serial... > I ten port skonfiguruj. Ćwiczyłem już wszystkie com do 5 włącznie i nic > jesli bedziesz wkladal za kazdym razem w inny port USB to system > bedze instalowal ci ponownie kabel i wtedy zwroc uwage jaki port > kabelek dostal. zawsze na te same USB > Nie sugeruj sie jaki port jest na rysunkach ale jaki poirt faktycznie > kabelek dostal > obrazki z faitcuescan wazne są co do latencji i "serial enumerator" > pierwszy obrazek jest zamiennie z drugim. ok > Zalezy co masz po instalacji driverów. > jak zainstalujesz najnowsze to będziesz mial pierwszy obrazek. > jak beda starsze to bedzie drugi obrazek ale to oznacza to samo. > Wiadomo i widac to z obrazków, nowe stery dają więcej możliwości. Pierwszy obrazek mam i niby wsio w porządku, a jednak nie ma połączenia Ktoś mi podpowie jak wypruć cały ten bajzel ( w szczegółach sterownika portu już mam 3 sterowniki ) I zainstalować tylko jeden. ( może się gryzą ze sobą?) Tylko proszę nie wywalać tego pytania na SV bo umrą tam ze śmiechu ze mnie. Jak podepnę ELMa to mi pcmscan łączy bez problemu. Ktoś już narzekał, że nie było lekko zmusić KKL do współpracy z FIATem. Co robię nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Ogłaszam wszem i wobec - w końcu zmusiłem KKL do współpracy ze stilonem. Po kilkunastu próbach, wpadłem na pomysł zaktualizowania nie tylko portu, a również sterownik kontrolera magistrali szeregowej. Dołączam tym samym do zadowolonych użytkowników Fiatecuscana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 > Ogłaszam wszem i wobec - w końcu zmusiłem KKL do współpracy ze > stilonem. <...........................................> a na jakim systemie ta konfiguracja sprawiła ci tyle problemu ?? bo mi na win7 to polegało na wpieciu kabla a reszta zrobiła sie sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 > a na jakim systemie ta konfiguracja sprawiła ci tyle problemu ?? bo > mi na win7 to polegało na wpieciu kabla a reszta zrobiła sie > sama Zwykły XP na zwykłym lapku W moim przypadku problemem chyba była mnogość programów/sterów do ELMa. Usunięcie wszystkiego, odinstalowanie/ wyprucie sterów z wszystkich miejsc i zainstalowanie na nowo tylko jednego- rozwiązało problem. Teraz ćwiczę właściwie logowanie Wykres z kilku tras pokazał wahania temperatury świadczące o kończącym się termostacie. Czarodziej softu niestety to potwierdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Wykres z kilku tras pokazał wahania temperatury świadczące o > kończącym się termostacie. > Czarodziej softu niestety to potwierdził. tzn między jakimi wartościami Ci się wahało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > tzn między jakimi wartościami Ci się wahało? Odczyt z 17km drogi od 77 do 86 w krótkim porywie. Przeważnie 78-82 . Na zegarach faluje mi o szerokość wskazówki przed pionem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyrolam Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Odczyt z 17km drogi od 77 do 86 w krótkim porywie. > Przeważnie 78-82 . Na zegarach faluje mi o szerokość wskazówki przed > pionem. To masz dokładnie co ja Mi się załacza na pełny obieg (otwiera) przy koło 70st. Termostat najprawdopodobniej do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Odczyt z 17km drogi od 77 do 86 w krótkim porywie. > Przeważnie 78-82 . Na zegarach faluje mi o szerokość wskazówki przed > pionem. to norma jest, nic nadzwycajnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > to norma jest, nic nadzwycajnego Opadanie na postoju o kolejne 2-3 szerokości, niekiedy nawet więcej też? Zawsze miałem tak jak na czerwono. Ostatnio mam na żółto z falowaniem o szerokość wskazówki. Na postoju w minione mrozy niekiedy spadał do niebieskiego. Jest co prawda taki jeden co wini za to zaślepienie i wyprucie EGR. Ale ja już mam zamówiony termostat. Auto ma na blacie ponad 110kkm, więc nawet profilaktycznie można już do termostatu podejść. Do tego mam już 13kkm zrobione na oliwie, w tym jakieś 7kkm na witaminach MarCINKA. Za 2 tygodnie przy okazji wymiany soków, dostanie nowe chłodzidło i termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pit_ Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 > Opadanie na postoju o kolejne 2-3 szerokości, niekiedy nawet więcej > też? > Zawsze miałem tak jak na czerwono. u mnie też stało pionowo (na czerwonym) i nie ruszało sie. Gdy zaczęło falować (żółte) opadać jak u Ciebie (niebieskie), pojechałem do ASO i wymieniłem termostat i znowu stoi pionowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyrolam Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Termostat do wymiany. W sobotę zacząłem wymieniać ale nie skończyłem. Jutro bede kończył. W JTD trochę zabawy jest bo trzeba zdemontować połaczenie EGR. Rozłączyć 6 albo 7 węży wodnych. Zaznaczę iż wyciągnąlem akumulator i obudowę bo akurat wymieniałem zawieszenie silnika to dojście do termostatu dobre jest (więcej miejsca na manewry). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > wywala błędy na wyświetlaczu z urządzeń do których aktulanie się > podłanczacie ?? Podłączę się do pytania kolegi. Mi również wyświetla błędy jak lączę się np. z ABS lub TRW, ma ktoś podobne doświadczenia i jak to ewentualnie wyeliminować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > Podłączę się do pytania kolegi. Mi również wyświetla błędy jak lączę > się np. z ABS lub TRW, ma ktoś podobne doświadczenia i jak to > ewentualnie wyeliminować Była dyskusja na forum fiatecuscan => TTTM Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 > Była dyskusja na forum fiatecuscan = > Pozdrawiam BAS Tylko niestety nie każdy jest biegły z angielskiego a tłumaczenie translatorami daje często niezbyt ciekawe efekty i dlatego pytanie moje i Hansa padło na tym forum. Jeśli możesz wstaw bezpośredni link do tej dyskusji. Będziemy tłumaczyć OK znalazłem ten temat Dyskusja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 W poprzednim poście przetłumaczyłem: TenTypTakMa. Albo jak to napisał autor oprogramowania: Quote: Don't worry. This is normal. czyli TTTM. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 3 Marca 2010 Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Próbował ktoś wykonać kalibrację czujnika skrętu - Vehicle type learn za pomocą tego programu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Własnie zakupiłem sobie i czekam na swój kabelek. Ale czy ostatecznie może mi ktoś powiedzieć, czy: a. rozpinam 7 pin wtyczki z płytką, do płytki dolutowuję kabelek w mijecu 7 pina, ten kabelek zwieram z 7, 1, 9 z wtyczki - mam silnik wspomaganie, abs b. zwieram kabelek z płytki z pinu nr 7 z pinem 3 i 7 we wtyczce - mam ABS wg uproszczonego rysunku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > a. > b. Odcinasz "kabelek"(linę K) od pin7, podpinasz pod przełącznik, z przełącznika prowadzisz kabelki do 1,3,7,9 tak, żeby móc je oddzielnie włączać. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Odcinasz "kabelek"(linę K) od pin7, podpinasz pod przełącznik, z > przełącznika prowadzisz kabelki do 1,3,7,9 tak, żeby móc je > oddzielnie włączać. > Pozdrawiam BAS jeszcze inna kombinacja . Nie wiem czy kupię kupie takiego małego obrotowego przełącznika a jak nie to DIP-Switcha zapodam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > jeszcze inna kombinacja . Nie wiem czy kupię kupie takiego małego > obrotowego przełącznika a jak nie to DIP-Switcha zapodam. Na moich zdjęciach masz zastosowany RS1611-18, który lekko się opiera(trzeba go maksymalnie na końcu obudowy zainstalować) jak podłączam interfejs, ale działa Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Witam Pozwolę się podpiąć pod temat, planuję kupić kabel do mojego Stilo, 1.9 JTD, 115KM, MW 2003. Dawno dawno temu mądrzy ludzie powiedzieli ze kable za 40zł są do d*** i trzeba kupić coś takiego: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=242 Chciał bym mieć możliwość dostępu do jak największej ilości zasobów mojego samochodu, nawet tych praktycznie nie przydatnych, równocześnie nie chcę płacić 160zł za naklejkę... dodam jeszcze że wszelkiego rodzaju przeróbki elektroniczne nie są dla mnie problemem gdyż lutownicą grzeję codziennie A wiec co kupić ? Zwykły kabel OBD2 KKL... za 40zł czy ten niby specialny do fiata z viekan'u ? Pozdrawiam. ps. będzie niezmiernie miło jeśli tym samym kablem podłaczę się pod mojego drugiego fiata Albea 1.2 16V, no i jeszcze do trzeciego tez bym mógł Seicento 1.1 MPI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Jak potrafisz trzymać lutownicę to na elektrodzie znajdziesz schemat vaga-kkl, pytanie czy chce Ci się bawić w rysowanie płytki, trawienie itd. Kup najtańszego niebieskiego vag-kkl na allegro i ciesz się fiatecuscan. Podejrzewam, że za jakiś czas(w miarę rozwoju aplikacji) będzie trzeba zakupić kabelek z can'em. Na tą chwilę vag-kkl + przełącznik, o którym pisałem wcześniej będzie ok. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Jak potrafisz trzymać lutownicę to na elektrodzie znajdziesz schemat > vaga-kkl, pytanie czy chce Ci się bawić w rysowanie płytki, > trawienie itd. > Kup najtańszego niebieskiego vag-kkl na allegro i ciesz się > fiatecuscan. <.............................................> Za 40zł nie chce mi się bawić w robienie samemu, pozatym nie wiem na ile czuła jest elektronika samachodu na ewentualne zwarcia. Ok, dzięki za info A tak z czystej ciekawosci czym się róznią te kable zwykłe od tych z viekana, tylko ceną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > Za 40zł nie chce mi się bawić w robienie samemu, Skąd jesteś(nie ma tej info w profilu)? Bo jak z Łodzi to Ci mogę powiedzieć gdzie możesz w Łodzi kupić za 42,50 od ręki. > A tak z czystej ciekawosci czym się róznią te kable zwykłe od tych z > viekana, tylko ceną ? Nie wiem, mój vag-kkl za 42,50zł ma/miał naklejkę viaken(sticker). Ten droższy może mieć kan podobnie jak VAG-K-CAN za 90zł EDIT: CAN będzie realizowany w oparciu o ELM327 Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Skąd jesteś(nie ma tej info w profilu)? Częstochowa, sorry już uzupełniłem profil > Ten droższy może mieć kan podobnie jak VAG-K-CAN za 90zł A jakie możliwości daje mi can ? (sory za lenistwo ale nie chce mi się szukac ;P) //edie Doczytałem że umozliwia kręcenie licznikiem i zabawe z immo, a to akurat mnie nie kręci ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 To może Cię "zakręci" usunięcie inspekcji serwisowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > //edie > Doczytałem że umozliwia kręcenie licznikiem i zabawe z immo, a to > akurat mnie nie kręci ;P ... komunikację z body komputerem, servis reset i wiele innych związanych z żarówkami, itd. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radson Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > DIP-Switcha zapodam. Ja mam wlasnie na DIP Switchu 4 zrobiony, jutro zapodam fotki bo jesczcze musze go ladnie wkomponowac w obudowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > ... komunikację z body komputerem, servis reset i wiele innych > związanych z żarówkami, itd. > Pozdrawiam BAS Hmmm, no to już myślę że by się przydało, samochodu sprzedawać nie zamierzam wiec krecenie licznikiem mi nie potrzebne, ale dostęp do body comp może się kiedyś przydać. Rozumiem że zwykly KKL obsługuje podstawowe elementy silnika poduszek abs etc. a interfejs CAN wszystko to co wyżej + body comp. Z tego co wyczytałem na viekan'ie tamten kabel który pokazał nie obsługuje can, ale np. ten chyba tak: http://www.allegro.pl/item940537008_interfejs_elm_327_euroscan_2010_obd2_can_1996_2010.html Czyli będzie on bezproblemu współpracował z moimi samochodami (stilo 1.9jtd i albea 1,2 16v) i będzie miał wiecej funkcji niż zwykły kabel kkl za 40zł ? Dobrze rozumiem ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Rozumiem że zwykly KKL obsługuje podstawowe elementy silnika poduszek > abs etc. > a interfejs CAN wszystko to co wyżej + body comp. Generalnie tak, mam oba interfejsy, ale elm327 jeszcze nawet nie podłączałem do laptopa. > Z tego co wyczytałem na viekan'ie tamten kabel który pokazał nie > obsługuje can, ale np. ten chyba tak: Daj sobie spokój z viakenem, trzymaj się tego co jest wspierane przez aplikację. Kabel z CAN(elm327 ma być wspierany) będzie lepszy, jak Ci się nie śpieszy to poczekaj na rozwój aplikacji, wtedy przetestują ją osoby, które mają oba interfejsy(np. ja) i się wypowiedzą. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Kabel z CAN(elm327 ma być wspierany) będzie lepszy, Mam przez to rozumieć że puki co nie ma aplikacji obsługujących ten kabel, czy nie ma aplikacji obsługujących w pełni ten kabel ? I czy pisałeś konkretnie o elm327 czy ogólnie o kablach CAN ? Pozdrawiam Wafer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Mam przez to rozumieć że puki co nie ma aplikacji obsługujących ten > kabel, czy nie ma aplikacji obsługujących w pełni ten kabel ? Dokładnie ten co pdałeś oraz ten za połowę ceny taki sam, pokazuje to samo co ten za 40zł. Mają CAN tylko te programiki tego nie obsługują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radson Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dziala z 1,8 16 V odcieta linia 7 polaczona do DIP Switch4 a z niego moge podlaczac pint 1 3 7 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Dziala z 1,8 16 V > odcieta linia 7 polaczona do DIP Switch4 a z niego moge podlaczac > pint 1 3 7 9 jak zaczepiłeś DIPa do obudowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radson Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > jak zaczepiłeś DIPa do obudowy? klej dip wlutowalem w malutka plytke drukowana zeby sie przewody lepiej trzymaly a potem klejem jest idealnie takiej samej wysokosci jak polowka obodowy, wiec tniesz dwa razy do samego dolu i otem ladnie sie wylamuje, pilniczkiem do paznokci wygladzilem boki i kropelka trzyma dipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Dziala z 1,8 16 V > odcieta linia 7 polaczona do DIP Switch4 a z niego moge podlaczac > pint 1 3 7 9 Daj jeszcz ejakis tutorial i zdjecia ze srodka bo cos mi sie wydaje ze w czarnym jest o wiele latwiej przerwac linie K niz w tych niebieskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.