exor Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Jest tak, ze w cmax po lifcie nie mam guzika na desce do wlaczania pogrzewania przedniej szyby, ale szyba posiada zatopione druty oraz symbol podgrzewania taki jaki powinien byyc na guziku. Jak to z tym jest - moze ona siw grzeje razem z tylna szyba? Oznaczenie przedniej jest inne niz pozostalych szyb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 > Jak to z tym jest - moze ona siw grzeje razem z tylna szyba? http://www.ford.pl i sciagasz sobie instrukcje obslugi tam wszystko znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > Jest tak, ze w cmax po lifcie nie mam guzika na desce do wlaczania > pogrzewania przedniej szyby, ale szyba posiada zatopione druty > oraz symbol podgrzewania taki jaki powinien byyc na guziku. > Jak to z tym jest - moze ona siw grzeje razem z tylna szyba? > Oznaczenie przedniej jest inne niz pozostalych szyb... linka tu masz maxa po lifcie, widać że ma pstryczek tak jak poprzednik, ten nad grzaniem tylnej z tylną działają lusterka ... a najlepiej sprawdź ... u siebie tak sprawdzałem lusterka, bo wg specyfikacji mam nie grzane (są czarne), a jednak grzeją ... z tylną szybą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > linka > tu masz maxa po lifcie, widać że ma pstryczek tak jak poprzednik, ten > nad grzaniem tylnej ale z drugiej strony, na mobile.de jest wiele c-maxow, ktore nie maja pstryczka, a w opisie stoi, ze grzana przednia szyba jest. Czyzby az tyle osob oszukiwalo w tak prymitywny sposob? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 OT: Sprawdzal ktos (np. przelaczajac licznik w tryb diagnostyczny) jak spada napiecie po wlaczeniu tej przedniej ogrzewanej szyby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > ale z drugiej strony, na mobile.de jest wiele c-maxow, ktore nie maja > pstryczka, a w opisie stoi, ze grzana przednia szyba jest. > Czyzby az tyle osob oszukiwalo w tak prymitywny sposob? może chodzi o "webasto" ? tzn szybkie ogrzewanie szyby nadmuchem nie wiem, widzę tylko że na fotkach występuje taki sam układ przycisków jak w starym max'ie, być może są dwa systemy, zwłaszcza w bogatszych wersjach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > ale z drugiej strony, na mobile.de jest wiele c-maxow, ktore nie maja > pstryczka, a w opisie stoi, ze grzana przednia szyba jest. > Czyzby az tyle osob oszukiwalo w tak prymitywny sposob? bo ja wiem - ta grzana szyba jest bardzo droga, już prędzej wsadzaliby same pstryczki ze zwykłą szybą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > może chodzi o "webasto" ? > tzn szybkie ogrzewanie szyby nadmuchem > nie wiem, widzę tylko że na fotkach występuje taki sam układ > przycisków jak w starym max'ie, > być może są dwa systemy, zwłaszcza w bogatszych wersjach ... edit: doczytałem w instrukcji Quote: Odmrażanie i odparowywanie szyby przedniej Naciśnij przycisk odmrażania i odparowywania szyby przedniej. Powietrze z zewnątrz będzie wprowadzane do wnętrza pojazdu. [ciach] Gdy wybrane jest odmrażanie i odparowywanie szyby przedniej, ogrzewanie szyb automatycznie się włączy i po krótkim czasie wyłączy. choć nie tłumaczy to braku pstryczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > edit: > doczytałem w instrukcji poszukalem i na 97s intrukcji do C-MAXa jest napisane, ze pstryczek ma byc. I nigdzie nie znalazlem informacji, ze ogrzewanie moze dzialac bez pstryczka a to o czym Ty piszesz, to jest cos innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > poszukalem i na 97s intrukcji do C-MAXa jest napisane, ze pstryczek > ma byc. I nigdzie nie znalazlem informacji, ze ogrzewanie moze > dzialac bez pstryczka > a to o czym Ty piszesz, to jest cos innego tylko funkcja klimatyzacji nie załącza elektryki ogrzewania szyb nie mam klimy auto, to nie sprawdzę choć i manualna mnie zaskoczyła - załączeniem AC, po ustawieniu nadmuchu na szyby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > OT: Sprawdzal ktos (np. przelaczajac licznik w tryb diagnostyczny) > jak spada napiecie po wlaczeniu tej przedniej ogrzewanej szyby ? Dosyć konkretnie, bo jak zapnę na nagrzanym silniku ( wolne obroty ) grzanie przodu, tyłu, radio, wentylator i światła to kontrolki na desce ledwie się palą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 > Dosyć konkretnie, bo jak zapnę na nagrzanym silniku ( wolne obroty ) > grzanie przodu, tyłu, radio, wentylator i światła to kontrolki > na desce ledwie się palą . Przelacz w diagnostyke jak bedziesz mial chec i mogl, u mnie zjezdza ponizej 12V, co ciekawe kontrolka ladowania sie nie zapala, ale alternator najwyrazniej juz nie wyrabia bo nawet dodanie gazu do 2-3 tys. obr./min nie zmienia faktu niskiego napiecia, jak sie te szybe wylaczy napiecia wracaja do normy. Przyznam, ze ta szyba przydaje sie tutaj bardziej niz w Polsce, gdzie zwykle na szybie ma sie cieniutka warstwe szronu (zeskrobanie chwilka moment), a nie zamarzniety deszcz po nocnym opadzie, do tego wilgotnosc robi swoje i szyba paruje rowniez od srodka po samym otwarciu drzwi Ach, szyby nie mam oryginalnej, zmienilem w marcu na Pilkingtona bo na poprzedniej (rowniez nie byla to szyba oryginalna) zrobil sie odprysk i mi wycieraczke kaleczyl Moze oryginal mniej pradu konsumuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Moja szyba też nie jest oryginałem, mój serdeczny przyjaciel jeżdzący takim samym potworem też ma nieoryginalną niestety. Wiem jednak że u mnie, jak i u niego nie zapala się kontrolka wskazująca na niskie ładowanie. Z ciekawostek jednak, wiem że ostatnio jak włączył sobie ów przyjaciel wszystkie w zimie przydatne odbiorniki prądu, to zaczęła palić mu się kontrolka poduszki powietrznej . Jako że był gdzieś w centrum miasta to nie gasił fury tak na wszelki wypadek, aż do momentu gdy dotarł do domu. Tam też wyłączył zapłon i znów zapalil silnior, ale już bez dodatkowych urządzeń - poduszka zgasła. Doszliśmy do wniosku że chyba nagły, duży spadek napięcia spowodował takiego kwiatka . Od tej pory minął już z tydzień, a wszystko działa jak należy. Moje Mondeo cierpi natomiast na inną przypadłość - mrugają mi światła. Na wolnych obrotach przy ciepłym silniku lubią sobie po prostu przygasać i wracać do normy. Nasila się to, a i do tego całkiem rytmicznie, gdy słucham głośniej muzyki . P.S. Pomierzę jutro napięcia na akumie przy różnych odbiornikach prądu wł/wył i napiszę jak to wygląda u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Nie musisz mierzyc na aku - przelacz kompa w tryb diagnostyczny i bedziesz mial wszystko na liczniku. IMHO wygodniejszy sposob bo mozesz wlaczac/wylaczac rozne odbiorniki i nie biegac do miernika przy aku, zeby sprawdzic jak sie napiecie zachowuje U mnie sie kontrolka ladowania nie zapalala, nawet jak wlaczylem wszystko (poza audio na full, zwykle bylo normalnie grajace), a sprawna jest na 100% bo czasem jak zle rusze (spadek obrotow zbyt drastyczny) to widze, ze na chwile sie zapala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Muszę otworzyć maskę, bo trza nalać oleju ( aż mi się wczoraj jego ciśnienie zapaliło po szybkich prawym, a potem lewym ), więc miernik wcisnę sobie na szybę i będę obserwował. Już to kiedyś robiłem, bo byłem zaniepokojony tym miganiem przednich lamp, ale niestety nie zapisywałem rezultatów. Co do kontrolki ładowania - u mnie zachowuje się dokładnie tak samo w takich samych warunkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Porownaj odczyty z miernika, z tymi z trybu diagnostycznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 Kurde, skasowałem sobie licznik przebiegu przy wchodzeniu w t. diagnostyczny . Wszystkie pomiary z miernika są zaokrąglone do ~0,1v, pomiary z licznika natomiast są zaokrąglone jeszcze bardziej, gdyż amplituda zmian napięcia na nich była znacznie trudniejsza do odczytania. Temp. na dworze 4C, samochód odpalany pierwszy raz po nocy, na desce ciągłym światłem świeciła się tylko śnieżynka + kontrolka od zaciągniętego ręcznego. Przed odpaleniem napięcie na klemach akumulatora to wg. miernika 12,2V. Wolne obroty to ~700obr/min, wysokie to ~2000 obr/min. Napięcia podane to: miernik/zegary 1. Wolne obroty: 14,0V/14,0V 2. Światła mijania ( żarówki Philips X-treme power ): Wolne: 14,0/13,2v Wysokie: 14,0/13,2v 3. Ogrzewanie szyby tylnej: Wolne: 14,0/14,0v Wysokie: 14,0/14,0v 4.Ogrzewanie szyby przedniej: Wolne: 13,9/14,0v Wysokie: 14,0/14,0v 5. Radio wraz ze wzmakiem i subem, połowa głośności: Wolne: 13,9/14,0v Wysokie: 14,0/14,0v ( te wartości spadały o około 0,5v przy mocniejszym kopnięciu basem ) 6. Wentylator wnętrza pracujący na 4tym biegu: Wolne: 13,9/14,0v Wysokie: 14,0/14,0v 7. Wszystkie powyższe odbiorniki prądu włączone w tym samym czasie: Wolne: 11,3/10,5v Wysokie: 14,0/13,0v ( tutaj uwaga taka sama jak w przypadku włączonego radia ) To tyle . Jak widać rozbieżność bywa duża, ale niespecjalnie wiem czemu to przypisać. Może to być kwestią odczytu danych z innych miejsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 > Kurde, skasowałem sobie licznik przebiegu przy wchodzeniu w t. > diagnostyczny >.... > Jak widać rozbieżność bywa duża, ale niespecjalnie wiem czemu to > przypisać. Może to być kwestią odczytu danych z innych miejsc. Czyli w zasadzie tryb diagnostyczny jest bezuzyteczny jesli chcemy osiagnac dokladniejszy pomiar. Przyda sie jedynie, zeby sprawdzic, czy altermantor dziala A, sorka za licznik dzienny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 > 4.Ogrzewanie szyby przedniej: > Wolne: 13,9/14,0v Wysokie: 14,0/14,0v > 7. Wszystkie powyższe odbiorniki prądu włączone w tym samym czasie: > Wolne: 11,3/10,5v Wysokie: 14,0/13,0v ( tutaj uwaga taka sama jak w > przypadku włączonego radia ) To u mnie wiekszy dramat, pkt. 7 mam w zasadzie tak samo, ale samo ogrzewanie przedniej szyby masakruje mi napiecie do tych 11.5V na jalowych. Pewnie w mondkach mocniejszy alternator niz w fokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2009 > To u mnie wiekszy dramat, pkt. 7 mam w zasadzie tak samo, ale samo > ogrzewanie przedniej szyby masakruje mi napiecie do tych 11.5V > na jalowych. Pewnie w mondkach mocniejszy alternator niz w > fokach. Wydaje mi się że to raczej kwestia sterowania silnika, bo natychmiast po włączeniu każdego z tych odbiorników napięcie spadało wraz z obrotami silnika, by po chwili wrócić do tego samego poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.