Skocz do zawartości

Tempra na mrozie umiera...


asxx

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem z Temprą 1.6ie 91r. Po nocy na mrozie nawet delikatnym rozrusznik ledwo kręci w efekcie czego - nie moge odpalić. Akumulator mam dobry, bo włożyłem go do uno i kręcił jak szalony(kupiony pół roku temu jeździł w uno). Byłem ostatnio u mechanika żeby zerknął na rozrusznik, wymienił tuleje, wyczyścił szczotki... I troche pomogło, przy delikatnym mrozie w nocy (-3,-5) rano zazwyczaj odpala aczkolwiek i tak rozrusznik kręci jakby aku był na wyczerpaniu.

Ma ktoś jakiś pomysł, albo może miał ktoś podobny problem i udało mu się jakoś rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki problem z Temprą 1.6ie 91r. Po nocy na mrozie nawet

> delikatnym rozrusznik ledwo kręci w efekcie czego - nie moge

> odpalić. Akumulator mam dobry, bo włożyłem go do uno i kręcił

> jak szalony(kupiony pół roku temu jeździł w uno). Byłem ostatnio

> u mechanika żeby zerknął na rozrusznik, wymienił tuleje,

> wyczyścił szczotki... I troche pomogło, przy delikatnym mrozie w

> nocy (-3,-5) rano zazwyczaj odpala aczkolwiek i tak rozrusznik

> kręci jakby aku był na wyczerpaniu.

> Ma ktoś jakiś pomysł, albo może miał ktoś podobny problem i udało mu

> się jakoś rozwiązać?

kiedy olej w niej wymieniałeś? stary mineralny się zamienia w galaretę i ma problem kręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

obstawiam rozrusznik do wymiany, mozliwe ze ma zwarcia miedzy zwojami i utracil czesc mocy, jezeli masz mozliwosc podmien z innego auta, mnie tak umarl rozrusznik w escorcie, na luzno krecil a silnika nie dawal rady ruszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może za mała pojemność i prąd rozruchowy aku

> bo tempra jednak 1,6 a uno pewni 1,0

jedno do drugiego niewiele ma bo oba auta maja rozrusznik podobnej mocy, w uno aku 40Ah a do tempry ma byc 45Ah wiec roznica niewielka (prad rozruchowy dla uno 280 dla tempry 320 przy czym wiekszosc nowych aku ma ok 400) poza tym co powiesz o samochodach z silnikiem ok 2,8l i aku 32Ah fabrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedno do drugiego niewiele ma bo oba auta maja rozrusznik podobnej

> mocy, w uno aku 40Ah a do tempry ma byc 45Ah wiec roznica

> niewielka (prad rozruchowy dla uno 280 dla tempry 320

Niezupełnie jest tak jak piszesz .

40Ah jest w UNO ale w 1.4 . Do 1.0 fabrycznie montowano 32Ah , wiec w tym przypadku różnica pojemności w stosunku do 45Ah sięga niemal 50% , prąd rozruchu też jest sporo mniejszy - a to już jest b. znaczące przy obecnych temperaturach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymiana oleju troche pomogła, aczkolwiek i tak przy -8 i dalej są duże problemy... Ale i tak dzięki za porade ;-)

Co do aku - nie wiem jaki jest, bo nie jest opisany :-X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była podobna sytuacja... Tipo nie chciało odpalać, rozrusznik ledwie krecił. Myslałem, ze aku do wymiany, ale pomogło dokładne wyczyszczenie klem i kabli. Teraz jest wszystko ok. Moze Ty też tak zrób i może to coś da. Na pewno nie zaszkodzi wink.gif Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.