asxx Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Mam taki problem z Temprą 1.6ie 91r. Po nocy na mrozie nawet delikatnym rozrusznik ledwo kręci w efekcie czego - nie moge odpalić. Akumulator mam dobry, bo włożyłem go do uno i kręcił jak szalony(kupiony pół roku temu jeździł w uno). Byłem ostatnio u mechanika żeby zerknął na rozrusznik, wymienił tuleje, wyczyścił szczotki... I troche pomogło, przy delikatnym mrozie w nocy (-3,-5) rano zazwyczaj odpala aczkolwiek i tak rozrusznik kręci jakby aku był na wyczerpaniu. Ma ktoś jakiś pomysł, albo może miał ktoś podobny problem i udało mu się jakoś rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 > Mam taki problem z Temprą 1.6ie 91r. Po nocy na mrozie nawet > delikatnym rozrusznik ledwo kręci w efekcie czego - nie moge > odpalić. Akumulator mam dobry, bo włożyłem go do uno i kręcił > jak szalony(kupiony pół roku temu jeździł w uno). Byłem ostatnio > u mechanika żeby zerknął na rozrusznik, wymienił tuleje, > wyczyścił szczotki... I troche pomogło, przy delikatnym mrozie w > nocy (-3,-5) rano zazwyczaj odpala aczkolwiek i tak rozrusznik > kręci jakby aku był na wyczerpaniu. > Ma ktoś jakiś pomysł, albo może miał ktoś podobny problem i udało mu > się jakoś rozwiązać? kiedy olej w niej wymieniałeś? stary mineralny się zamienia w galaretę i ma problem kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malyarni Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 a może za mała pojemność i prąd rozruchowy aku bo tempra jednak 1,6 a uno pewni 1,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 obstawiam rozrusznik do wymiany, mozliwe ze ma zwarcia miedzy zwojami i utracil czesc mocy, jezeli masz mozliwosc podmien z innego auta, mnie tak umarl rozrusznik w escorcie, na luzno krecil a silnika nie dawal rady ruszyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 > a może za mała pojemność i prąd rozruchowy aku > bo tempra jednak 1,6 a uno pewni 1,0 jedno do drugiego niewiele ma bo oba auta maja rozrusznik podobnej mocy, w uno aku 40Ah a do tempry ma byc 45Ah wiec roznica niewielka (prad rozruchowy dla uno 280 dla tempry 320 przy czym wiekszosc nowych aku ma ok 400) poza tym co powiesz o samochodach z silnikiem ok 2,8l i aku 32Ah fabrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 > jedno do drugiego niewiele ma bo oba auta maja rozrusznik podobnej > mocy, w uno aku 40Ah a do tempry ma byc 45Ah wiec roznica > niewielka (prad rozruchowy dla uno 280 dla tempry 320 Niezupełnie jest tak jak piszesz . 40Ah jest w UNO ale w 1.4 . Do 1.0 fabrycznie montowano 32Ah , wiec w tym przypadku różnica pojemności w stosunku do 45Ah sięga niemal 50% , prąd rozruchu też jest sporo mniejszy - a to już jest b. znaczące przy obecnych temperaturach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asxx Napisano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Wymiana oleju troche pomogła, aczkolwiek i tak przy -8 i dalej są duże problemy... Ale i tak dzięki za porade ;-) Co do aku - nie wiem jaki jest, bo nie jest opisany :-X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasko90 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 U mnie była podobna sytuacja... Tipo nie chciało odpalać, rozrusznik ledwie krecił. Myslałem, ze aku do wymiany, ale pomogło dokładne wyczyszczenie klem i kabli. Teraz jest wszystko ok. Moze Ty też tak zrób i może to coś da. Na pewno nie zaszkodzi Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asxx Napisano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Klemy mam czyste, kable wyglądają na ok, nie są pozałamywane czy coś takiego. Możliwe że ten aku jest po prostu za słaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > Klemy mam czyste, kable wyglądają na ok, nie są pozałamywane czy coś > takiego. Możliwe że ten aku jest po prostu za słaby. Punkty masowe przy silniku w jakim stanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.