Skocz do zawartości

FiatEcuScan / MES - nowy SOFT do diagnostyki na USB


Rekomendowane odpowiedzi

Może troche nie w temacie Bravo ale...

Pożyczyłem VAGa od kolegi ale jako że mam CF2 i nie miałem przejściówki na 3 PIN to podłączyłem się do Punto II 1,2 8V mojego brata. I teraz tak:

1. Z silnikiem łączy się bez problemu ale tylko na benzynie - jak przełącza się na gaz to zrywa połączenie (pewnie przez emulator).

2. Odometer pokazuje wartość w km i nic nie trzeba przeliczać a ktoś tu pisał że w Bravo trzeba przeliczać.

3. Jest też opcja ODOMETER 2 - co to??

4. Nie chce się połączyć z AIR BAG - żadna centralka...

Na dniach zamawiam swojego VAGa i przejściówke na 3 PIN wtedy zobacze co u mnie w trawie piszczy smile.gif

Jeszcze jedno pytanko... Mam w planach kupno Alfy 159 (ale Bravo nie sprzedam wink.gif) - jak myślicie czy przed kupnem warto zabrać laptopa i sprawdzić odometer? Działa to w AR159??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może troche nie w temacie Bravo ale...

> Pożyczyłem VAGa od kolegi ale jako że mam CF2 i nie miałem

> przejściówki na 3 PIN to podłączyłem się do Punto II 1,2 8V

> mojego brata. I teraz tak:

> 1. Z silnikiem łączy się bez problemu ale tylko na benzynie - jak

> przełącza się na gaz to zrywa połączenie (pewnie przez

> emulator).

> 2. Odometer pokazuje wartość w km i nic nie trzeba przeliczać a ktoś

> tu pisał że w Bravo trzeba przeliczać.

> 3. Jest też opcja ODOMETER 2 - co to??

> 4. Nie chce się połączyć z AIR BAG - żadna centralka...

> Na dniach zamawiam swojego VAGa i przejściówke na 3 PIN wtedy zobacze

> co u mnie w trawie piszczy

> Jeszcze jedno pytanko... Mam w planach kupno Alfy 159 (ale Bravo nie

> sprzedam ) - jak myślicie czy przed kupnem warto zabrać laptopa

> i sprawdzić odometer? Działa to w AR159??

ECU z 159 1.9 i 2.4 MJET jest wypisane wiec powinno ruszyć, oczywiscie ze warto wziac ale czy sprzedajacy zgodzi sie na podpiecie ?!

Odometer 2 -> "Odometer (2)" is the value of the odometer at the last time when your ECU was reprogrammed.

czyli wartosc odometer w chwili ostatniego przeprogramowania ECU.

w wersji 1.6 autor zmienil ze juz nie trzeba przeliczac smile.gif jednak warto przejechac pare km i sprawdzic czy wzrost wartosci w odometer pokrywa sie z tym na desce.

do połaczenia z airbag trzeba łaczyc/crosowac piny? dokładnie tematu nie badalem bo przy uzyciu przejsciowki na 3 pin nie trzeba tej operacji robic. ale chodzi o to zeby sygnal z pin na ktorym jest airbag trafil na pin pod ktorym jest K Line, dobrze mowie? niech ktos poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o airbaga i abs to faktycznie trzeba przełączyć pin 7 z

> 1 i 3 . Na forum alfy był nawet opis jak zrobić to (przeróbka

> interfejsu).

jeśli masz przejście na fiat 3 pin to nie musisz nic przepinać. Jeśli masz obd to musisz. jest to opisane na stronie programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na liczniku 227 000 a odometer pokazuje ok. 54 000

> Czym to może być spowodowane?

Błędnym przelicznikiem w programie i jeszcze być może dodatkowo tzw. "korekcją " licznika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale licznik raczej każdy cofa a nie nabija więcej niż jest faktycznie... Błąd w programie też raczej wykluczam bo FIAT Punto II pokazywał dobrze... Jedno co się zgadza to tyle kilometrów co wskazuje odometer zrobił obezny właściciel... Czyli mogłobyć coś pokombinowane z ECU tylko znowu data programowania 2000 rok czyli tak jak rok produkcji samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje. Mam jeszcze 2 pytanka:

1. Czemu wszędzie piszą że ten program działa z samochodami do 2004 roku skoro działa z AR 159 a przecież ten samochód jest produkowany do dzisiaj. Przecież nawet w nowych samochodach jest ciągle OBD2 chyba że wymyślili jakieś nowe gniazdo o którym nie wiem.

2. Na stronie programu jest napisane żeby zmostkować PINu 1,7,9 z PINem 3 żeby działały AIRBAGi. Dobrze to rozumiem? I czy takiego zmostkowanego VAGa można potem używać np to VW? czy bedzie to miało wpływ na działanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Czemu wszędzie piszą że ten program działa z samochodami do 2004

Kwestia niekompatybilnej ( mam nadzieję ze póki co wink.gif ) komunikacji z nowszymi ECU - co nie oznacza że z niektórymi młodszymi nie będzie działać .

> 2. Na stronie programu jest napisane żeby zmostkować PINu 1,7,9 z PINem 3 żeby działały AIRBAGi.

Dla testu poduszek trzeba zewrzeć tylko pin 7 z 3 .

Ja w tym celu robię zworkę w gnieździe EOBD na czas testów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta Alfa to CF-2 i w dodatku 5-cylindrowa - wiec nie to samo co Punto

> II

> Nadal stawiam przede wszystkim na błąd współczynnika

Podobno jest problem w wersji 1.6 - błędnie pokazuje - w 1,5 co prawda trzeba przeliczać ale odczyt jest prawidłowy. Tylko nie wiem skąd teraz mam pobrać wersje 1,5 - jeśli ktoś posiada to będę wdzięczny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno jest problem w wersji 1.6 - błędnie pokazuje - w 1,5 co

> prawda trzeba przeliczać ale odczyt jest prawidłowy. Tylko nie

> wiem skąd teraz mam pobrać wersje 1,5 - jeśli ktoś posiada to

> będę wdzięczny

spisujesz wartosc z licznika i odometer smile.gif

robisz X km

bierzesz wartosc odometer po jezdzie autem, odejmujesz od niej wczesniej zapisana wartosc. dzielisz przez X zrobionych KM z deski. i masz swoj maginczny przelicznik wink.gif

pozniej odometer / przelicznik i masz przebieg auta smile.gif

wersja 1.5 -> http://www.sendspace.pl/file/d96f2b74d29f9256874dd4c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten program działa z windows 7 64-bit ?

Autor softu podał info że działa też pod W7 , ale takiego szczegółu nie sprecyzował .

PS.

W razie braku kompatybilności fejs i tak wyjdzie taniej niż zakup XP wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor softu podał info że działa też pod W7 , ale takiego szczegółu

> nie sprecyzował .

> PS.

> W razie braku kompatybilności fejs i tak wyjdzie taniej niż zakup XP

dziala pod w7 64bit, tzn apliakcja sie odpala czy laczy sie nie wiem bo na lapku mam xp.

co do polaczenia sie z centralka konieczne jest ustawienie opoznienia na 1ms, i wybranie w programie dobrego portu COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze ze w wersji programu 1.6 pojaiwł sie wpis:

> Fixed IAW49F communication

> Wiec chyba juz działa.

> Chyba sobie sprawie kabelki do tego cuda.

> Ale uwaga:

> Jest tez wpis

> What to expect next:

> - ELM327 support

> Moze wiec lepiej bedzie kupic ELM 327 - czy to nie uklad bardziej

> uniwersalny????? Dodatkowo z FiatEcuScan bedzie to uklad

> "specjalizowny" do Fiatów

Działa ze sterownikiem IAW49F 1.6 16V. Połączyłem się bez problemu itd

Z 1.8 z 99 roku nie mogłem się połączyć.

Poduszki itp będę sukcesywnie sprawdzał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten program działa z windows 7 64-bit ? bo mam taki zainstalowany

> i nie wiem czy zamawiać kabelki

Działa na 100% na Windows 7 64bit bo taki mam. Co prawda łączyłem się tylko z Punto II i AR156 bo nie mam przejsciowki na 3 PIN (w drodze wink.gif).

Co do problemu połączenia z przejściówka 3 PIN - można sprawdzić czy gniazdo nie zaśniedziało - kiedyś tak miałem i nawet EXAMINER nie chciał się połączyć... Gniazdo od silnika jest przecież w komorze silnika i czasami śniedzieje - trzeba rozebrać i przeczyścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu dotarł do mnie VAG z przejściówka - zamówiony z allegro. Podłaczyłem do mojego JTD i ku mojemu zdziwnieniu odometer pokazał 229 000km przy licznikowym 224 000km. Szczerze myślałem że mam więcej najechane... oczywiście miałem jakieś błędu w ECU które bez problemu się skasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo jest odmian IAW49F 1.6 16V?

> Ja ze swoim mam kłopoty, czy instalacja lpg może mieszać w

> komunikacji?

Wersja sterownika iaw 49F jest tylko jedna. Są dodatkowe oznaczenia typu b4 czy b9 lub L2 itp ale to nie zmienia postaci.

Raczej nie jest to od instalacji lpg. Może wtyczka zaśniedziała.

Ustawienia w sterownikach usb są ok? wszystkie jest na stronie. U mnie za pierwszym razem też nie zadziałało i poustawiałem tak jak autor podaje na stronie i poszło bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oslabiony.gif Tak sobie myślę, że podłączacie auto poprzez trzy

pinowe złącze a ja przez OBD.

Może podłączyć na skróty i podpiąć się do sterownika bezpośrednio niewiem.gif

Ustawienia usb wg. instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś na innym forum, zmobilizował mnie do przetestowania interfejsu z moją marysiąW(ZFA185 2000r 1,6sx, 4 poduszki, abs itd.), wcześniej jak przebudowywałem interfejs przetestowałem go na stilo(wszystko śmiga: abs, silnik, wspomaganie, airbag).

Jeśli chodzi o maysię to trzeba podłączyć plus z akumulatora bo inaczej dioda na vagu się nie świeci i nie można się połączyć.

Jak już podłączyłem plus z akumulatora to okazało się, że bez problemów łączę się z:

- airbag(ze względu na lokalizację złącza musiałem wykombinować 2m kabla),

- abs,

- silnik(musiałem wybrać bravo/a zamiast marea).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koleś na innym forum, zmobilizował mnie do przetestowania

> interfejsu z moją marysiąW(ZFA185 2000r 1,6sx, 4 poduszki, abs

> itd.), wcześniej jak przebudowywałem interfejs przetestowałem

> go na stilo(wszystko śmiga: abs, silnik, wspomaganie, airbag).

> Jeśli chodzi o maysię to trzeba podłączyć plus z akumulatora bo

> inaczej dioda na vagu się nie świeci i nie można się połączyć.

> Jak już podłączyłem plus z akumulatora to okazało się, że bez

> problemów łączę się z:

> - airbag(ze względu na lokalizację złącza musiałem wykombinować 2m

> kabla),

> - abs,

> - silnik(musiałem wybrać bravo/a zamiast marea).

> Pozdrawiam BAS

Czyli jak chcemy się podłączyć do airbagu to też tak jak w przypadku silnika podłączyć musimy plus z akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o maysię to trzeba podłączyć plus z akumulatora bo

> inaczej dioda na vagu się nie świeci i nie można się połączyć.

Teraz sprawa jasna ok.gif

W gnieździe 3-pinowym nie ma + 12V , więc trzeba go dociągnąć , bo inaczej fejs nie ma zasilania i nie zadziała .

Jeśli ktoś wcześniej używał Euroscana to wiadomo o co chodzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak chcemy się podłączyć do airbagu to też tak jak w przypadku

> silnika podłączyć musimy plus z akumulatora?

Niom(przynajmniej z tym konkretnym vag'iem inaczej się nie da), tylko trzeba w szpargałach w garażu/piwnicy poszukać kawałek(~2m) kabla, żeby przeciągnąć prąd spod maski(robiąc to na tyle ostrożnie, żeby nie zrobić zwarcia). Rozważałem jeszcze wpięcie się w zapalniczkę, ale bezpośrednio krokodylkami nie było jak złapać a nie miałem pod ręką wtyku zapalniczki.

Coś musi być z tym podłączaniem się do plusa, skoro w ASO zawsze podpinają plus i minus.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz sprawa jasna

> W gnieździe 3-pinowym nie ma + 12V , więc trzeba go dociągnąć , bo

> inaczej fejs nie ma zasilania i nie zadziała .

Dokładnie to jest tak, że na pinach:

1. linia K(pin7obd2),

2. masa(pin 4+5obd2),

3. linia L(pin 15obd2),

no i trzeba w takiej sytuacji podać na pin16obd2 zasilanie.

Dlaczego on nie może być zasilany z usb nie mam pojęcia, ale może być to kwestia stabilności i np. wykorzystywania tego do pomiaru napięcia w samochodzie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli to ustrojstwo działa z 1.6

> Chyba się skuszę i zanabędę co trzeba i potestuję przedliftową 1.6

Aby połączyć się z moim poliftowym silnikiem wybrałem:

283462505-bbmeuscan.jpg

więc pewnie będzie działać.

Przed chwilą zauważyłem, że mogłem wybrać od początku:

283462505-bbmeuscan1.jpg

zamiast:

283462505-bbmeuscan2.jpg

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352506704827_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby połączyć się z moim poliftowym silnikiem wybrałem:

> więc pewnie będzie działać.

> Przed chwilą zauważyłem, że mogłem wybrać od początku:

> zamiast:

> Pozdrawiam BAS

Bravo czy marea ten sam sterownik. Też wybierałem 100 16V w poliftowym 1.6 i latało wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo masz rację, ale z tego co widzę(jest na screenach) to

> układ airbag może się różnić.

> Pozdrawiam BAS

airbag tak ale ecu silnika raczej nie. Chociaż jeśli chodzi o airbag to zależy co zakładali. Np w ojca polifotwym 1.8 z 99 niby po lifcie ale silnik jest na starym osprzęcie i dlatego się pogubiłem i nie mogłem połączyć. Dopiero instrukcja serwisowa mi pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem dzisiaj kolegi Bravo 1.8 115KM 16V (Hitachi MPI Injection) rok 1999 i:

- ODOMETER wskazuje 0km

- Data programowania centralki też same zera

Czy to jest problem z komunikowaniem się, czy to oznacza że ktoś coś dłubał przy ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to jest problem z komunikowaniem się,

> czy to oznacza że ktoś coś dłubał przy ECU?

Jest jeszcze jedna możliwość , chyba najbardziej prawdopodobna - brak w ogóle wpisu o przebiegu w tym modelu ECU .

Najlepiej byłoby dla porównania spróbować przetestować identyczny sterownik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączyłem dzisiaj kolegi Bravo 1.8 115KM 16V (Hitachi MPI

> Injection) rok 1999 i:

> - ODOMETER wskazuje 0km

> - Data programowania centralki też same zera

> Czy to jest problem z komunikowaniem się, czy to oznacza że ktoś coś

> dłubał przy ECU?

jak będę miał chwilę wolnego to spróbuję z ojca 1.8 choć sam już nie wiem tak jak pisałem wyżej choć rok w dowodzie ma 99. Dam znać dla uściślenia informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - post bardzo dobry waytogo.gif, ale nieuporządkowany. old.gifWpisujcie może w tytułach postów model autka, silnik itp... bo żeby cokolwiek znaleźć, trzeba kopać dwie godziny, a z biegiem czasu będzie jeszcze gorzej... Zresztą dla takich wyjadaczy jak my hehe.gif, netykieta nie jest chyba sprawą nieznaną hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy - post bardzo dobry , ale nieuporządkowany.

Porządkowany jest w miarę pojawiania się konkretnych informacji , potwierdzonych testami - tylko że tych jest nader niewiele jak na ilość userów naszego kącika smirk.gif

Aktualizacje są w pierwszym poście ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na moim bravo 1.2 80 z 2000r jest disconnect czyli nie

> obsługuje.podłączałem, na Vagu się świeci czerwona dioda jak się

> podpiełem pod akumulator ale nie zabanglał.

A łączy się z ABS'em lub poduszkami?

Jeśli z niczym się nie łączy to przeinstaluj sterowniki od adaptera rs232-usb oraz od właściwego portu com.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.