luisiak Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Mój samochód jest po zmianie termostatu. Jak tylko rozgrzeje się, na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od oleju, po lekkim przegazowaniu gaśnie. Dodam że olej jest, około 3/4 miarki. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 > Mój samochód jest po zmianie termostatu. Jak tylko rozgrzeje się, na > wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od oleju, po > lekkim przegazowaniu gaśnie. Dodam że olej jest, około 3/4 > miarki. Pozdrowienia na początek zmień czujnik, nie jest drogi. jak to nic nie pomoże, to wkręć manometr w miejsce czujnika i zobacz co pokaże. pownno być na zimnym silniku bieg jałowy >1bar 3000obrotów >3 bary na ciepłym bieg jałowy >0,5 (już przyzwoicie) ale najlepiej >1 3000 obrotów >2,5 no ale najpierw zmień czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 A dużo roboty z tym czujnikiem jest. Pytam bo nie wiem ile z tym pracy a za dużego doświadczenia w mechanice nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 > A dużo roboty z tym czujnikiem jest. Pytam bo nie wiem ile z tym > pracy a za dużego doświadczenia w mechanice nie mam. Nie wiem gdzie w c16nz znajduje sie czujnik (ale pewnie jakiś kolega z tym motorkiem wrzuci fotę albo opisze). Roboty nie ma prawie wcale. Lokalizujesz czujnik, zdejmujesz z niego kabelek, wykręcasz, wkręcasz drugi i tyle. Potrzebny praktycznie 1 płaski klucz. A cena nie powala. Nie powinieneś za niego dać wiecej, niż 20zł z ciekawości: jaki olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 ktoś pomoże w zlokalizowaniu tego czujnika do c16nz. będę bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Foto (widok od spodu, od tyłu silnika, przy prawym kole, widać kawałek miski, alternator) : Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Dzięki lelek. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 No i zmieniłem czujnik ciśnienia oleju. Rzeczywiście koszt niewielki ale niestety nie pomogło . kontrolka jak mrugała tak mruga do tej pory na rozgrzanym silniku. Dzisiaj zagrzałem silnik aż do włączenia wentylatora to włączyła się i juz nawet nie przygasała . Olej jaki mam zalany to Elf 15w40 zalany 5000 tyś. km temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > No i zmieniłem czujnik ciśnienia oleju. Rzeczywiście koszt niewielki > ale niestety nie pomogło . kontrolka jak mrugała tak mruga do > tej pory na rozgrzanym silniku. Dzisiaj zagrzałem silnik aż do > włączenia wentylatora to włączyła się i juz nawet nie przygasała > . Olej jaki mam zalany to Elf 15w40 zalany 5000 tyś. km temu. jedź zmierzyć ciśnienie, bo tak za długo nie pojeździsz. Albo pompa dogorywa* albo silnik już jest tak wyłechtany, że na panewkach ciśnienie ucieka. Innej możliwości nie widzę. Albo trafiłeś olej jakis baaaardzo podrobiony, ale toby musiała być na serio zupa nie olej, żeby się takie cyrki działy *niekoniecznie cała pompa. Może smok się poluźnił, może zawór przelewowy na pompie się zawiesił, kto go wie. Jak już zdejmiesz miskę, to możesz szarpnąć za korbowody (a raczej mechanik, bo Ty nie masz wyczucia w ręku, jaki luz jest jeszcze przyzwoity a jaki świadczy o złomie). Ty sa możesz sprawdzić, czy wszystkie mają porównywalny luz i czy jak spuśczusz olej, na dnie nie będzie opiłków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > na panewkach > ciśnienie ucieka. Innej możliwości nie widzę. jeżeli ciśnienie ucieka na panewkach to czy nie oznacza to, że maja one luz i wówczas tłukło by się w silniku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > jeżeli ciśnienie ucieka na panewkach to czy nie oznacza to, że maja > one luz i wówczas tłukło by się w silniku?? Już widziałem takie silniki, że ich odgłos był jeszcze nazwijmy to przyzwoity, a ciśnienia nie trzymały żadnego na niskich obrotach. Ale masz rację, zwykle wprawne ucho usłyszy, że coś jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Już widziaem takie silniki, że ich odgłos był jeszcze nazwijmyto > przyzwoity, a ciśnienia nie trzymały żadnego na niskich > obrotach. > Ale masz rację, zwykle wprawne ucho usłyszy, że coś jest nie tak w benzynce łatwo jest to usłyszeć bo praca silnika odrazu staje sie głośniejsza, trochę gorzej to wyczaić w dieslu... ja znowu dawno temu w skodzie miałem odwrotną sytuacje, nagle panewki korbowodowe zaczeły tak tłuc, że myslałem że silnik w ciągu kilku sekund się rozleci a czujnik nie pokazywał niskiego ciśnienia (był wymieniany kilka tygodni przed tym wiec był sprawny) choc jak wyciagnałem je to były grubości 1/2 nowych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Olej i tak musi pójść na szrot nie ma rady. Jeśli w spuszczonym oleju będą opiłki to niestety... skończył się żywot panewek. Wtedy też nie będę tracił nerwów i cała jednostka napędowa idzie do remontu. Zależy mi na autku bo trochę kasy włożyłem w niego w zawieszenie itp. a nawet w wyposażenie elektryczne, szybki lusterka nawet tempomat, może halogeny dojdą do zestawu. Mam jednak nadzieję, że skończy się tylko na pompie oleju, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pa_nowakowski Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Na początek bez wielkiego rozbierania silnika można sprawdzić czy nie zaciął się zawór upustowy pompy oleju. Jest on pod dużą śrubą w pompie oleju a dostęp przyzwoity. Można za parę złoty kupić w aso sprężynę do niego i wymienić przy okazji. Jak to nie pomoże to miska olejowa w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Na początek bez wielkiego rozbierania silnika można sprawdzić czy nie > zaciął się zawór upustowy pompy oleju. Jest on pod dużą śrubą w > pompie oleju a dostęp przyzwoity. Można za parę złoty kupić w > aso sprężynę do niego i wymienić przy okazji. Jak to nie pomoże > to miska olejowa w dół. ale to nie ja mam problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pa_nowakowski Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Oj sory, źle mi się kliknęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Wszystko będzie wiadomo w trakcie spuszczenia oleju. Jeżdżę samochodem już prawie 3 lata i nie zauważyłem jakieś zmiany w zachowaniu się i pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Oj sory, źle mi się kliknęło. Wybaczam, ale Ci tego nie zapomnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Wszystko będzie wiadomo w trakcie spuszczenia oleju. Jeżdżę > samochodem już prawie 3 lata i nie zauważyłem jakieś zmiany w > zachowaniu się i pracy silnika. Czyli bardziej prawdopodobna jest pompa. Dobrym tropem, zanim cokolwiek głebiej zaczniesz sprawdzać może okazać się sprawdzenie zaworu przelewowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Czyli bardziej prawdopodobna jest pompa. > Dobrym tropem, zanim cokolwiek głebiej zaczniesz sprawdzać może > okazać się sprawdzenie zaworu przelewowego. Chodzi o ten zawór?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pa_nowakowski Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Na schemacie tak a w naturze to ten po śrubą z prawej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Niech autor watku zrobi wreszcie pomiar cisnienia oleju, a rozwiazania zostana zaproponowane. Uwaga: wazna jest temperatura oleju oraz poziom cisnienia oleju zalezny od obrotow silnika (przy wzroscie obrotow silnika oraz ich spadku:j ak zachowuje sie manometr sluzacy do pomiaru cisnienia). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Zrobiłem dziś pomiar ciśnienia oleju Zimny silnik: Wolne obrotu - 1 bar 3000 obr. - 1,9 bar Ciepły silnik Wolne obroty - Na mierniku trochę więcej jak 0 3000 obr. - 1,6 bar Niestety wyniki nie napawają optymizmem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Malutko. To się stało nagle, czy wcześniej też migał? Teraz musisz - jak wspomnieli przedmówcy - zdjąć miskę i zbadać stronę ssawną pompy i luzy na korbowodach. Ale najpierw zawór przelewowy w pompie. Może to tylko sprężynka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 jeżdziłem blisko 2 dwa lata z zepsutym termostatem więc nie byłem w stanie tego sprawdzić, gdyż silnik nie zagrzewał się do odpowiedniej temperatury. Wydaje mi się jednak że usterka pojawiła sie tej zimy. A propo tej sprężynki skąd będę miał pewność że to pomoże nie lepiej zabrać sie od razu za cała pompę, wymienić i mieć z głowy... . W grę mogą wchodzić również panewki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Pewnie, że możesz wymienić pompę. Ale czy nie łatwiej odkręcić korek i sprawdzić sprężynkę? Panewki też wchodzą w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > jeżdziłem blisko 2 dwa lata z zepsutym termostatem więc nie byłem w > stanie tego sprawdzić, gdyż silnik nie zagrzewał się do > odpowiedniej temperatury. Wydaje mi się jednak że usterka > pojawiła sie tej zimy. A propo tej sprężynki skąd będę miał > pewność że to pomoże nie lepiej zabrać sie od razu za cała > pompę, wymienić i mieć z głowy... . W grę mogą wchodzić również > panewki?? Zdejm miske, szarpniesz za każdy korbowód z osobna i już jakiś pogląd na sprawe panewek będzie. Przy okazji zobaczysz czy smok jest szczelny. Ale najpierw zawór upustowy. Oskręć, sprawdż czy sprężynka cała i (o ile się da) podłóż ze dwie podkładki, żeby bardziej sprężynka dociskała). jak to nie pomoze, to trza sie dalej zagłębiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Dzięki bardzo, Wszystkie wskazówki na pewno się przydadzą, za robotę wezmę się dopiero pod koniec przyszłego tygodnia. W razie kłopotów będę pisał. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 do sprawdzenia zaworu i ewentualnego podłożenia podkładek* nie potrzeba specjalnie dużo czasu. Ja bym przynajmniej to zrobił czym prędzej. AA. I jeśli masz zamiar jeździć tym autem, to przynajmniej trzymaj go na nieco wyższych obrotach, żeby jakieś tam smarowanie jeszcze było. *widzę, że można dostać nową sprężynkę. To odpuść sobie podkładki i wsadź nową sprężynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pa_nowakowski Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > jeżdziłem blisko 2 dwa lata z zepsutym termostatem więc nie byłem w > stanie tego sprawdzić, gdyż silnik nie zagrzewał się do > odpowiedniej temperatury. Wydaje mi się jednak że usterka > pojawiła sie tej zimy. A propo tej sprężynki skąd będę miał > pewność że to pomoże nie lepiej zabrać sie od razu za cała > pompę, wymienić i mieć z głowy... . W grę mogą wchodzić również > panewki?? Koszt sprężynki to pewnie około 10 zł w aso, a robota 5 minut. Jeśli pomoże można spać spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > Koszt sprężynki to pewnie około 10 zł w aso, Nawet poniżej 5zł. Tym bardziej warto spróbować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > Nawet poniżej 5zł. Tym bardziej warto spróbować . Powtorze tylko to, co koledzy napisali powyzej: najpierw kontrola zaworu przelewowego. Przy ogledzinach trzeba zwrocic uwage na slady zatarc na samym zaworze. Jesli psie pojawily, nalezaloby podmienic tlok zaworu na inny (niekoniecznie sama pompe, choc zdobycie tloka jest rownoznaczne z zakupem innej pompy). Nastepnei pomiar cisnienia. Jesli cisnienie bedzie dobre, pojezdzij i sprawdz po pewnym czasie, czy jest OK. Jesli cisnienie bedzie nadal marne, nalezy zdjac miske, obejrzec smok na okolicznosc nieczystosci na siatce filtracyjnej oraz zdjac przynajmniej jedna pokrywe panewki korbowodu (nie zdejmuj pokryw panewek glownych walu, bo te siadaja bardzo rzadko, chyba ze dreczy Ciebie ciekawosc). Jesli panewki beda wytarte (wyciera sie gorna polpanewka od strony tloka (material jest starty i widac miedziany kolor warstwy podkladowej dla stopu lozyskowego lub na polpanewce sa liczne rysy), nalezy dokladnie obejrzec czopy walu. Gdy sa w miare dobre (drobne rysy zbytnio nie przeszkadzaja), zaloz nowe panewki na wymiar nominalny). Gdyby ktos byl zainteresowany dziwnym zachowaniem cisnienia oleju. moge opisac dwa takie niedawne przypadki (rozpracowane w warsztacie), co prawda nie dotycza Opla, tylko Forda i Audi (dwie historie pt: jak wycisnac z zerowego cisnienia prawidlowa wartosc?). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 > (dwie historie pt: jak wycisnac z zerowego cisnienia prawidlowa > wartosc?). > Pozdrawiam dawaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Przypadek pierwszy: wyjatkowo upierdliwy egzemplarz Forda Focusa 1.8 TDDi. W owym pojedzie po wymienialismy silnik (uszkodzona panewka sworznia tlokowego), po dokladnym sprawdzeniu zamontowalismy inna jednostke napedowa. Samochod sobie jezdzil dluzszy czas, po czym klient przyjechal z migajaca kontrolka cisnienia oleju (migala przy rozgrzanym silniku). Pomiar cisnienia przyniosl ciekawe rezultaty: na zimnym silniku i obrotach biegu jalowego cisnienie bylo ok (ok 5), po czym przy zwiekszeniu obrotow roslo nieznacznie, przy przekroczeniu 2,5 tys obrotow spadalo niemal do zera. Po zdjeciu miski olejowej i weryfikacji wszystkich polaczen smoka z pompa olejowa wymontowalismy zawor przelewowy (nie jest to latwe przy tej konstrukcji...). Mial slady przytarcia na 1/3 obwodu). Zamontowalismy inny zawor w doskonalym stanie i cisnienie na zimnym i rozgrzanym silniku wrocilo do normy. Przypadek drugi: Audi B3 1.8 S. Zachowanie cisnienia oleju niemal identyczne jak w przypadku pierwszym (gwaltowny spadek przy przekroczeniu pewnych obrotow). jako ze w silnikach VW wymiana zaworu przelewowego wiaze sie ze zdjeciem miski olejowej (pompa wewnatrz bloku), przy okazji, z racji duzego przebiegu, wymontowalismy panewki korbowe. Jako ze byly silnie powycierane (az do wspomnianego przeze mnie podkladu miedziowego), zamontowalismy nowe, nominalne. Mocno zuzyta pompa oleju zostala zlozona z dwoch sprawnych egzemplarzy (wlasciciel chcial po taniosci...), dodatkowo wymieniona zostala uszczelka pod podstawa filtra i filtr oleju wraz zolejem. Efekt byl piorunujacy: cisnienie oleju doszlo do konca skali manometru !!!, czyli ponad 10 na zimnym silniku, po rozgrzaniu oscylowalo w granicach 4-5. Kolejny pomiar na zimnym przyniosl rezulta okolo 8, co swiadczylo o ulozeniu sie zaworu przelewowego (przy pierwszym pomiarze widac bylo wyraznie, ze chwilowo sie przycinal pasujac sie w nowe gniazdo, pozniej zachowywal sie poprawnie), na rozgrzanym w granicach 2-3, czyli wszystko sie poukladalo. Silnik ma ponad 400 kkm przebiegu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg23 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Witam, Znalazłem ten wątek więc nie zakładam nowego. Wczoraj zauważyłem w swoim aucie (X16SZR+lpg, 286,5 tysiąca km przebiegu) dokładnie taki sam objaw. Kontrolka oleju mruga na jałowych obrotach przy ciepłym silniku. Po przegazówce gaśnie Olej niedawno uzupełniany. Zalane 15W40 oryginał Opel. Chciałem zapytać autora wątku jak zakończyła się sprawa? Co zostało zrobione i jakie były koszty naprawy? Ile ewentualnie mogę tak pojeździć czy lepiej nie ryzykować i zająć się sprawą od razu? Dzięki i pozdrawiam Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 najpierw to wymień czujnik. kosztuje niewiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > najpierw to wymień czujnik. kosztuje niewiele Albo niech wkręci manometr zamiast niego - jeszcze mniej kosztuje i da jakiś pogląd na sprawę Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 U mnie problem zniknął. Straciłem cierpliwość, poszła nowa pompa oleju, panewki, nowy olej - już półsyntetyk mobila - i wszystko na razie śmiga bez problemu. Przy okazji misa wyczyszczona i żadnych problemów z ciśnieniem i denerwującej kontrolki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg23 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 > Nawet poniżej 5zł. Tym bardziej warto spróbować . witam, dokładnie 5zł mnie kosztowała. tylko nieco się zdziwiłem bo Pan mechanik powiedział mi że dostęp do niej jest trudny, że to trzeba miskę olejową ściągać, olej wylewać itp. robocizna conajmniej 100zł. w tym momencie się zawahałem bo pompę nową mogę mieć za około 150zł więc w sumie może należałoby zmienić od razu całą za jedną robotą. trochę się zdziwiłem bo z tego co wyczytałem to roboty miało być na 5 minut. zwątpiłem więc nieco w fachowość mechanika. do tego trzymał mi auto 3 dni. nic nie zrobił. auto pogrzał i stwierdził że kontrolka się nie zapala. ja się przejechałem 5km i znów się zapalała. czy ktoś wobec tego może mi wytłumaczyć gdzie jest ta sprężynka, czy jest do niej dostęp bez ściągania miski i czy da się to zrobić samemu?foto mile widziane pzdr grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Z tego co pamiętam to nie powinno być problemu. Mam jeden silnik na blacie więc postaram się zrobić dziś foto. Bo rozumiem że chodzi o tą sprężynkę która dociska tłoczek i jest dokręcona taką dużą śrubką(19 czy 22 nie pamiętam) w pompie ? Edit: na 2 stronie masz fotkę pompy i tam po prawej jest widoczne śruba a pod nią sprężynka o którą tu chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 > dużą śrubką(19 czy 22 nie pamiętam) w pompie ? Sruba 22, najlepszy dostep jest z kanalu lub podnosnika kolumnowego. Sruba umieszczona jest za kolem pasowym walu, od strony przodu samochodu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg23 Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 ponieważ dostęp do śruby trzymającej sprężynkę jest niemożliwy bez kanału udałem się w końcu do warsztatu w celu jej wymiany. w drodze do warsztatu mimo zimnego silnika kontrolka świeciła się już ciągle w warsztacie Pan mnie zbałamucił i kazał najpierw wymienić czujnik o dziwo jego intuicja okazała się lepsza niż moja i kontrolka już nie miga koszt 55 zł z wymianą sprężynkę sprzedam pzdr grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 W takich przypadkach podstawowa czynnoscia jest pomiar cisnienia oleju manometrem, co tez zalecalbym uczynic. Czujnikom do konca nie mozna wierzyc... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.