Skocz do zawartości

16v kilka pytań


maniac

Rekomendowane odpowiedzi

> A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka?

> Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie

> i to raczej tyle.

> A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do

> samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd

> może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania.

no to właśnie o to mi chodzi ok.gif a jeżeli skok jest inny to i iskra jest w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok, myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie zmienia postać rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka?

> Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie

> i to raczej tyle.

> A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do

> samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd

> może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania.

nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać... A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt, znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to związek z wyprzedzeniem zapłonu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie

> to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać...

> A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt,

> znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość

> tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to

> związek z wyprzedzeniem zapłonu itp.

Doskonale o tym wiem, do tego odnosi się druga część mojej wypowiedzi, gdzie wypisalem, że "drobne" różnice, niedopasowania osprzętu do silnika mogą skutkować różnymi przypadłościami mniej lub bardziej dokuczliwymi.

Wszystko opiera się o prostą zasadę - powietrze, paliwo i iskrę, a komp, policzony pod silnik dolot i wydech, kąt wyprzedzenia zapłonu i inne te "pierdoły" to parametry (żeby nie było że bagatelizuje, są to niesłychanie ważne parametry) którymi można zmieniać efektywność silnika.

1.4 na osprzęcie z PI działać będzie, ale nie tak jak powinno (pewnie z 5% mogło by mu się poprawić, kultura pracy by się zwiększyła, nie miałby zawachań itp. itd.), o czym cała ta dyskusja traktuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> programem modyfikujesz tez wyprzedzenie/opoznienie zaplonu,

no tak ale chyba raczej mało kto umie to sobie zmodyfikować zlosnik.gif i wcale bym sie nie zdziwił gdyby np bardziej tyrkoliło na 1.4 z osprzętem od 1.2 niż na silniku 1.2 z osprzętem od 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie to tyrkotały bardziej

może to znów zależy jak co komu sie trafi, jednemu bardziej tyrkoli drugiemu mniej niewiem.gif ale właśnie tak sobie myślałem że na 1.4 bardziej się to może objawiać bo program jest nie do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest

> w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo

> to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok,

> myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i

> dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie

> zmienia postać rzeczy

iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym miejscu.....

słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen

> obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym

> miejscu.....

> słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów

no to właśnie mi jest cieżko to pojąc z tymi zapłonami, myślałem że jak jest inny skok to musi być inna mapa zapłonu, bo się rozjedzie spineyes.gif sam już nie wiem kurna jak to ma być... Czyli co teraz mam 1.1 mpi i jak bym chciał wsadzić silnik 1.4 mpi i wystroić samą mape paliwa to będzie dobrze jeździć? czytałem że przy swapie z 1.1mpi na 1.2mpi (60KM) wypadają zapłony i silnik chodzi sobie jak chce niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.