Skocz do zawartości

16v kilka pytań


maniac

Rekomendowane odpowiedzi

co do nietyrkolacego 1.4 to sie nie zgodze bo xavierowe 1.4 na osprzecie 1.2 ......... mialo byc super hiper z przerobionymi elementami mechanicznymi ( co zawsze bylo tajemnica ) specjalnie pod osprzet 1.2 16v P1 a okazalo sie porazka i jechalo gorzej od innych swapow 1.4 ( kultura pracy itp itd )

nowy wlasciciel moglby sie pochwalic ile nie mial problemow .................... o ile tu zaglada

Oczywiscie nie neguje tu jego wiedzy i umiejetnosci ale chce zaznaczyc, ze nie wszystko czego sie dotknal zamienialo sie w zloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do nietyrkolacego 1.4 to sie nie zgodze bo xavierowe 1.4 na

> osprzecie 1.2 ......... mialo byc super hiper z przerobionymi

> elementami mechanicznymi ( co zawsze bylo tajemnica ) specjalnie

> pod osprzet 1.2 16v P1 a okazalo sie porazka i jechalo gorzej od

> innych swapow 1.4 ( kultura pracy itp itd )

> nowy wlasciciel moglby sie pochwalic ile nie mial problemow

> .................... o ile tu zaglada

moim zdaniem nie ma sensu rydzykować... kupic vemsa lub nawet MS'a i bedzie ładnie pracowac i calkiem mozliwe iz moze wyjsc taniej niz jezdzac po znachorach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie nie neguje tu jego wiedzy i umiejetnosci ale chce

> zaznaczyc, ze nie wszystko czego sie dotknal zamienialo sie w

> zloto.

Ja też nie twierdze tego...podaję to na swoim przykładzie i opini jakie słyszałem. Moja auto wziął, wszystko mi pokazał co było nie tak, zrobił i auto działa bez zarzutu także ja jestem w 99% zadowolony (ten 1% to cena jaką za to wziął ;P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie powiedział, że czujnik... zrobił coś innego do czego bez rozbierania auta i wiązki nie dojdziesz. Nie ma znaczenia jaki czujnik vo tu liczy się tylko przerwa. On i tak zlicza tylko ilość obrotów... testowane waytogo.gif

Ściąg w byle której fiatowskiej 16V dolot, zostaw gołą przepustnice, wsiądź do auta i dodaj gazu to się dowiesz co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tobie powiedział, że czujnik... zrobił coś innego do czego bez

> rozbierania auta i wiązki nie dojdziesz. Nie ma znaczenia jaki

> czujnik vo tu liczy się tylko przerwa. On i tak zlicza tylko

> ilość obrotów... testowane

> Ściąg w byle której fiatowskiej 16V dolot, zostaw gołą przepustnice,

> wsiądź do auta i dodaj gazu to się dowiesz co jest przyczyną.

też jestem tego zdania że nie wina rezystancji czujnika tu ma znaczenie, albo czujnik działa albo nie

jeżeli tak miało by być to pogarszało by się to razem ze wzrostem obrotów silnika i czujnik przestawał by czytać te obroty i dochodziło by do błędów

już nie raz było widać różnicę czy skrzynia od S czy jakaś krótka, jeszcze dużą rolę odgrywa masa auta, punto jest sporo cięższe i może w nim nie być odczuwalny ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja znowu myślałem o zdolności czujnika do pomiaru w czasie ... to

> by tłumaczyło dlaczego tyrkoci tylko przy nagłym wzroście

> prędkości obrotowej silnika...

czy to szybki wzrost prędkości czy przykładowo 7000 RPM to jak miał by się pogubić to by tak było, a im szybsze impulsy to więcej błędów odczytu i przełożyło by to się na problemy przy tych obrotach a tak nie jest przecież, można kręcić do 8000 nawet

komp 18F od 8V i od 16V jest taki sam, ten od 16V ma dodatkowo tranzystor do drugiej pary wtrysku, przy 8V jest inny czujnik i problemu nie ma

mi się wydaje że to jest babol fiata i oni sami ratowali się dolotem w punto i ograniczeniem mocy tych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mówić co chcecie i snuć różnorakie tezy itp... ja wiem swoje i nie tylko ja się o tym przekonałem... a co do Dymcia to jemu 1.4 na osprzęcie z 1.2 nie tyrkoli jakoś smile.gif i mi też nie tyrkoli 1.2 i były te auta robione w jednym garażu więc coś w tym jest.

I jeszcze raz napiszę bo niektórzy myślą, że ja twierdze że tyrkolenie to wina czujnika - NIE! Bo jeżeli wiązka jest źle zrobiona to na żadnym czujniku poł wału to nie będzie dobrze chodziło. A co do tego, jak niektórzy twierdzą, że każdy czujnik poł wału jest dobry i na każdym powinien dobrze jeździć to sprawdźcie sobie na jakimś 16v który nie tyrkoli różne czujniki to wtedy się przekonacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tobie powiedział, że czujnik... zrobił coś innego do czego bez

> rozbierania auta i wiązki nie dojdziesz. Nie ma znaczenia jaki

> czujnik vo tu liczy się tylko przerwa. On i tak zlicza tylko

> ilość obrotów... testowane

> Ściąg w byle której fiatowskiej 16V dolot, zostaw gołą przepustnice,

> wsiądź do auta i dodaj gazu to się dowiesz co jest przyczyną.

Mati nie gadaj że testowałeś bo Tobie każde 16v jakie miałeś tyrkoliło więc jak to mogłeś sprawdzić? 270751858-jezyk.gif

A co do tego dolotu to też bajki piszesz bo przy składaniu mojego silnika był wyjęty dolot i auto było odpalone i gazowane i nie było żadnego przerywania, tyrkolenia itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz kilka dziwnych rzeczy widzialem z silnikami 1.2 16v i 1.4 16v

czyli na silniku roberto795 i na moim

a co dokaldnie to nie bede sie wypowiadal bo to i tak nie ma sensu

tu wszyscy wszystko wiedza tylko malo komu wszystko dziala jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja juz kilka dziwnych rzeczy widzialem z silnikami 1.2 16v i 1.4 16v

> czyli na silniku roberto795 i na moim

> a co dokaldnie to nie bede sie wypowiadal bo to i tak nie ma sensu

> tu wszyscy wszystko wiedza tylko malo komu wszystko dziala jak nalezy

i tak własnie kończy się każda dyskusja na ten temat, wiem ale nie powiem hehe.gifno.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chętnie, ale nie znam takiego

> najprościej to podmień u siebie na taki z 1.1 i zdaj relację

ale to niech sobie sprawdzą niedowiarki smile.gif nawet jakbym tak zrobił to i tak będzie 10 osób co stwierdza że to nieprawda bo winne jest co innego smile.gif

moje nie tyrkoli i dymcia też nie więc nie mam potrzebny sprawdzania tego...

a oto dowód:

jak dostrzeżesz jakieś tyrkolenie to pisz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak własnie kończy się każda dyskusja na ten temat, wiem ale nie

> powiem

jak bym sie znal to bym sobie sam wszystko robil

a tak nie jest wiec robi to ktos kto umie to ogarnac

i nie bede mowil o czyims aucie bo moze sobie tego nie zyczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to niech sobie sprawdzą niedowiarki

ja bym sobie chętnie sprawdził, ale mój zawsze choć trochę przerywał

sam przerabiałem kilka czujników z 1.1, 1.2, 1.4, nawet nowy, oryginalny boscha do 1.2 16v z ASO

na każdym tyrkolił czasem mocniej czasem mniej, dopiero program zniwelował to na tyle, że występuje sporadycznie poniżej 2krpm, ale akurat w tym zakresie nie jeżdżę zlosnik.gif

> nawet jakbym tak zrobił to i tak będzie 10 osób co stwierdza

> że to nieprawda bo winne jest co innego moje nie tyrkoli i

> dymcia też nie więc nie mam potrzebny sprawdzania tego...

ja bym uwierzył ok.gif

> a oto dowód:

jak

> dostrzeżesz jakieś tyrkolenie to pisz...

tutaj nie widać/ nie słychać ok.gif program seria? masz immo?

u mnie przy takim filmie przerwałby pewnie na momencik poniżej 2krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie powiedzą Ci bo nie wiedzą co jest zrobione...przerabiałem juz to

> ja nawet chciałem zaplacic za usługę, ale boją sie chyba ze bede

> robin hoodem

hehe, a ty będziesz próbował stroić swojego po raz kolejny na MM czy może idziesz w stronę MS'a czy innego SA? zlosnik.gif

> tak czy siak sam czujnik to nie jest

sam nie, ale ciekawe jak duża jest dalsza ingerencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mati nie gadaj że testowałeś bo Tobie każde 16v jakie miałeś

> tyrkoliło więc jak to mogłeś sprawdzić?

Moje już nie tyrkoli niestety ale dopiero powyżej 70 stopni... poniżej 70 tyrkoli jak cholera 893goodvibes.gif

Pozatym jak dobrze zapniesz bieg to też nie ma bata żeby Ci 16V przytyrkoliło. Jeździłem już trzeba wynalazkami 16V i w każdym było podobnie, choć nie tak samo.

> A co do tego dolotu to też bajki piszesz bo przy składaniu mojego

> silnika był wyjęty dolot i auto było odpalone i gazowane i nie

> było żadnego przerywania, tyrkolenia itp...

U mnie bez dolotu po depnięciu energicznym w gaz auto się dławi i dopiero po długim zastanowieniu jedzie.

Pozatym na to czy tyrkoli czy nie tak jak wspomniał Huba ma wpływ wielu czynników... nawet skrzynia. Załóż eske i zrób test... shamuj silnik na 4 lub 5 biegu, zejdź do 1000 obrotów i depnij gaz w podłoge.

Pozatym mam wielu świadków że zmieniałem czujnik położenia wału z Bosha na MM bo urwałem na treningu i nic zmianie nie uległo.

To jest tak zwany efekt placebo (tak jak niektórzy mieli z hamulcami) 893goodvibes.gif

6ab09ec1c9de53f4med.jpg

Oto dowód... zmiana czujnika w warunkach polowych waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe, a ty będziesz próbował stroić swojego po raz kolejny na MM czy

> może idziesz w stronę MS'a czy innego SA?

vems bedzie, ale powoli z sc sie rozstaje juz. kompletuje graty do nowego autka dlatgo SA zostanie juz ok.gif

> sam nie, ale ciekawe jak duża jest dalsza ingerencja

ciekawi mnie najbardziej przyczyna... a nie ma co ukrywac jest to zjawisko masowe juz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm no to chłolera jasna została mi tylko świnia i wały, które i tak

> czekają na nadarzająca się okazję

kiedys mial alf (dawne arturowe 1,2 16v) i ze swiania tez nie dzialalo za dobrze sick.gif

ja bym odrzalowal troche kazy i zrobił to na MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys mial alf (dawne arturowe 1,2 16v) i ze swiania tez nie

> dzialalo za dobrze

> ja bym odrzalowal troche kazy i zrobił to na MS

No Panowie - tyle jest 16v w tym klubie, z tego co czytam ponad 90% ma problemy i nikt jeszcze od tak długiego czasu nie zdiagnozował przyczyny? Bardzo mocno przyjrzał bym się temu przenoszeniu czujnika położenia wału. Bo z tego co zrozumiałem, jest on delikatnie przenoszony względem serii. U sejacza bodajże przy tyrkoleniu z turbo EGT rosło w kosmos - to nie jest normalne po strojeniu, a zapewne w wolnym ssaku jest podobny problem, tylko trzeba by AFR'a zmierzyć i na naprawdę dobrym wskaźniku EGT badać, przy jednoczesnym obserwowaniu zapłonów i stuków.

Bo kurde, nie ma opcji, żeby to była jakaś nadprzyrodzona siła, na którą sposobu nie ma. A niektórzy chyba starają się to udowodnić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo kurde, nie ma opcji, żeby to była jakaś nadprzyrodzona siła, na

> którą sposobu nie ma. A niektórzy chyba starają się to udowodnić

Bardzo dobrze powiedziane waytogo.gif Po prostu są osoby co to ogarniają (tzn ja znam jedną) i sa, którzy mają 10 tysięcy tez na ten temat i grzebią od miesięcy w tym...

Ja oddałem auto komuś, kto się na tym zna... wziął, zrobił, oddał i auto hula do dziś bez zająknięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje już nie tyrkoli niestety ale dopiero powyżej 70 stopni...

> poniżej 70 tyrkoli jak cholera

> Pozatym jak dobrze zapniesz bieg to też nie ma bata żeby Ci 16V

> przytyrkoliło. Jeździłem już trzeba wynalazkami 16V i w każdym

> było podobnie, choć nie tak samo.

> U mnie bez dolotu po depnięciu energicznym w gaz auto się dławi i

> dopiero po długim zastanowieniu jedzie.

> Pozatym na to czy tyrkoli czy nie tak jak wspomniał Huba ma wpływ

> wielu czynników... nawet skrzynia. Załóż eske i zrób test...

> shamuj silnik na 4 lub 5 biegu, zejdź do 1000 obrotów i depnij

> gaz w podłoge.

> Pozatym mam wielu świadków że zmieniałem czujnik położenia wału z

> Bosha na MM bo urwałem na treningu i nic zmianie nie uległo.

> To jest tak zwany efekt placebo (tak jak niektórzy mieli z hamulcami)

> Oto dowód... zmiana czujnika w warunkach polowych

No nie uległo zmianie bo masz widocznie elektrykę źle zrobioną pod to i żaden czujnik Ci nie poprawi tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze powiedziane Po prostu są osoby co to ogarniają (tzn

> ja znam jedną)

1 osoba co robi i nie mowi co robi i nie ma czasu zlosnik.gif zachęcające nie ma co

i sa, którzy mają 10 tysięcy tez na ten temat i

> grzebią od miesięcy w tym...

jedna z Twoich tez to czujnik... a ja ci mowie ze to zła teza bo jezdze na oryginalnym czujniku za piepszone 360 zł... i to nie to zlosnik.gif

> Ja oddałem auto komuś, kto się na tym zna... wziął, zrobił, oddał i

> auto hula do dziś bez zająknięcia...

pytanie co zrobil? zminił cos w wiazce elektycznej... stroił kompa? czy moze cos innego?

dziwne jest to tez ze (w moim przypadku) osobiscei jezdzilem p1 i sam wyciagalem silnik z niego wsadzilem do sc i bajka sie skonczyla oslabiony.gif a i dodam ze wiazke silnikowa mam oryginalną z p1 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 osoba co robi i nie mowi co robi i nie ma czasu zachęcające nie ma

> co

Koleś się zajmuje mechaniką a nie siedzeniem na forach bo nie ma na to czasu... Nie pytałem go dokładnie o cały przebieg modyfikacji, które zrobił.

> i sa, którzy mają 10 tysięcy tez na ten temat i

> jedna z Twoich tez to czujnik... a ja ci mowie ze to zła teza bo

> jezdze na oryginalnym czujniku za piepszone 360 zł... i to nie

> to

Moja teza była taka, że czujnik może powodować tyrkolenie JEŻELI elektryka jest dobrze zrobiona, bo tak jak mówie już po raz enty, jeżeli wiązka jest źle zrobiona to żaden czujnik Ci nie zniweluje tyrkolenia więc czytaj ze zrozumieniem...

> pytanie co zrobil? zminił cos w wiazce elektycznej... stroił kompa?

> czy moze cos innego?

Wsadził nową wiązke z seja 1.1SPI (już z resztą o tym pisałem), wsadził nowy czujnik poł wału (taki jaki ma być) oraz poustawiał całe auto na kompie tak jak książka przykazała.

> dziwne jest to tez ze (w moim przypadku) osobiscei jezdzilem p1 i sam

> wyciagalem silnik z niego wsadzilem do sc i bajka sie skonczyla

No widzisz, czyli to auto może nie tyrkolić, skoro jeździło w punto 1 i nic się nie działo a po wsadzeniu do seja zaczęły się hocki klocki to znaczy, że ktoś kto to wsadzał nie wiedział co robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koleś się zajmuje mechaniką a nie siedzeniem na forach bo nie ma na

> to czasu... Nie pytałem go dokładnie o cały przebieg

> modyfikacji, które zrobił.

> Moja teza była taka, że czujnik może powodować tyrkolenie JEŻELI

> elektryka jest dobrze zrobiona, bo tak jak mówie już po raz

> enty, jeżeli wiązka jest źle zrobiona to żaden czujnik Ci nie

> zniweluje tyrkolenia więc czytaj ze zrozumieniem...

> Wsadził nową wiązke z seja 1.1SPI (już z resztą o tym pisałem),

> wsadził nowy czujnik poł wału (taki jaki ma być) oraz poustawiał

> całe auto na kompie tak jak książka przykazała.

strasznie mityczne zlosnik.gif

> No widzisz, czyli to auto może nie tyrkolić, skoro jeździło w punto 1

> i nic się nie działo a po wsadzeniu do seja zaczęły się hocki

> klocki to znaczy, że ktoś kto to wsadzał nie wiedział co robi...

swapowałem sam i nie uwazam ze zle to zrobiłem, bo zadną filozofia nie jest swap na 16v... tym bardziej ze wszystko jest zrobione jak bozia kazala. zadnego drutu z cietą pompa i czujnikiem na tyrtyrki nie mam....

moje pytanie czemu seria silnik w punto nie tyrkoli a w cc/sc tyrkoli przekładajac wszytko poza wydechem, przewodami paliwa... to mnie interesuje

natomiast wiem ze mozna sie tego pozbyc robiac strojac kompa, ale kazdy tego nie potrafi.... co dalej nie zmienia poztaci rzeczy ze nie tykana seria remapem chodzi jak stara q zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz jak mocno ci tyrkoli? , bo jak miałem poprzednie 1.2 16v to mnie strasznie denerwowało , normalnie jechać się nie dało , obecnie 1.4 na pierwszym biegu delikatnie zatyrkoli ale na wyższych biegach już nie i remapu nie było ,jako ciekawostke to dodam ,że mam filtr powietrza seryjny z punto 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 osoba co robi i nie mowi co robi i nie ma czasu zachęcające nie ma

> co

> i sa, którzy mają 10 tysięcy tez na ten temat i

> jedna z Twoich tez to czujnik... a ja ci mowie ze to zła teza bo

> jezdze na oryginalnym czujniku za piepszone 360 zł... i to nie

> to

> pytanie co zrobil? zminił cos w wiazce elektycznej... stroił kompa?

> czy moze cos innego?

> dziwne jest to tez ze (w moim przypadku) osobiscei jezdzilem p1 i sam

> wyciagalem silnik z niego wsadzilem do sc i bajka sie skonczyla

> a i dodam ze wiazke silnikowa mam oryginalną z p1

ja też mam wszystko z jednego auta (mowa o całej elektronice nawet z immo i kolektorzessacym ) silnik zato jests z albei/punto 2 i ma ori czujnik z tego auta

tez wydaje mi sie że nie tyrkoli. dlaczego wydaje bo nie wiem co to jest tyrkolenie (moze ma ktoś filmik albo powie mi jak to sprawdzić)

co do skrzyni to prawie to eskowa prawie dlatego, że to mix 900-tkowej ze skrzynia z uno 1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> strasznie mityczne

> swapowałem sam i nie uwazam ze zle to zrobiłem, bo zadną filozofia

> nie jest swap na 16v... tym bardziej ze wszystko jest zrobione

> jak bozia kazala. zadnego drutu z cietą pompa i czujnikiem na

> tyrtyrki nie mam....

a jednak tyrkoli a mój i Dymcia nie smile.gif czyli musi być coś nie halo...

a co do strojenia to wątpie żeby coś było nagmatwane bo po przy tym jak odbierałem auto to miałem na ekranie wszystkie parametry silnika mi mechanior pokazywał i z książką auto ustawione było jak totalna seria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz jak mocno ci tyrkoli? , bo jak miałem poprzednie 1.2 16v to

w 1,2 tyrkolilo w zakresie miedzy 2-3,3 tysia

> mnie strasznie denerwowało , normalnie jechać się nie dało ,

> obecnie 1.4 na pierwszym biegu delikatnie zatyrkoli ale na

> wyższych biegach już nie i remapu nie było ,jako ciekawostke to

u mnie teraz w 1,4 to juz inna bajka tyrkoli calkiem malo... ale nagrzebane jest sporo i tu moge sie zgodzic ze potrzebne jest profi strojenie ok.gif

> dodam ,że mam filtr powietrza seryjny z punto 1

filt nie ma bezposredniego znaczenia... tak bylo w dawcy i nic nie tyrkolilo ok.gif

283522223-NAAUCIE3.jpg

post-33926-14352506919006_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.