Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

maniac

16v kilka pytań

Recommended Posts

> A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka?

> Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie

> i to raczej tyle.

> A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do

> samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd

> może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania.

no to właśnie o to mi chodzi ok.gif a jeżeli skok jest inny to i iskra jest w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok, myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie zmienia postać rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ktoś ma jakiś namiar dokładniejszy, adres lub telefon

przecie było podawane w tym wątku pad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka?

> Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie

> i to raczej tyle.

> A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do

> samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd

> może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania.

nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać... A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt, znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to związek z wyprzedzeniem zapłonu itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest

> w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo

programem modyfikujesz tez wyprzedzenie/opoznienie zaplonu,

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie

> to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać...

> A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt,

> znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość

> tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to

> związek z wyprzedzeniem zapłonu itp.

Doskonale o tym wiem, do tego odnosi się druga część mojej wypowiedzi, gdzie wypisalem, że "drobne" różnice, niedopasowania osprzętu do silnika mogą skutkować różnymi przypadłościami mniej lub bardziej dokuczliwymi.

Wszystko opiera się o prostą zasadę - powietrze, paliwo i iskrę, a komp, policzony pod silnik dolot i wydech, kąt wyprzedzenia zapłonu i inne te "pierdoły" to parametry (żeby nie było że bagatelizuje, są to niesłychanie ważne parametry) którymi można zmieniać efektywność silnika.

1.4 na osprzęcie z PI działać będzie, ale nie tak jak powinno (pewnie z 5% mogło by mu się poprawić, kultura pracy by się zwiększyła, nie miałby zawachań itp. itd.), o czym cała ta dyskusja traktuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można fotkę z pod maski , głównie chodzi mi o dolot jaka dokładnie jest średnica (70 mm ?), długość (ok. 40-60 cm) czy jest stożek i jaki czy 70mm food.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> programem modyfikujesz tez wyprzedzenie/opoznienie zaplonu,

no tak ale chyba raczej mało kto umie to sobie zmodyfikować zlosnik.gif i wcale bym sie nie zdziwił gdyby np bardziej tyrkoliło na 1.4 z osprzętem od 1.2 niż na silniku 1.2 z osprzętem od 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bym sie nie zdziwił gdyby np bardziej tyrkoliło na 1.4 z

> osprzętem od 1.2 niż na silniku 1.2 z osprzętem od 1.2

no to się zdziwisz bo 1.4 przerywa przy dużo niższych obrotach niż 1.2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to się zdziwisz bo 1.4 przerywa przy dużo niższych obrotach niż

> 1.2...

ale bardziej przerywa czy tak samo? czy może mniej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale bardziej przerywa czy tak samo? czy może mniej?

mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mniej

ok.gif e no to nie jest źle nawet

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak dla mnie to tyrkotały bardziej

może to znów zależy jak co komu sie trafi, jednemu bardziej tyrkoli drugiemu mniej niewiem.gif ale właśnie tak sobie myślałem że na 1.4 bardziej się to może objawiać bo program jest nie do tego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest

> w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo

> to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok,

> myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i

> dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie

> zmienia postać rzeczy

iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym miejscu.....

słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów

Share this post


Link to post
Share on other sites

> iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen

> obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym

> miejscu.....

> słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów

no to właśnie mi jest cieżko to pojąc z tymi zapłonami, myślałem że jak jest inny skok to musi być inna mapa zapłonu, bo się rozjedzie spineyes.gif sam już nie wiem kurna jak to ma być... Czyli co teraz mam 1.1 mpi i jak bym chciał wsadzić silnik 1.4 mpi i wystroić samą mape paliwa to będzie dobrze jeździć? czytałem że przy swapie z 1.1mpi na 1.2mpi (60KM) wypadają zapłony i silnik chodzi sobie jak chce niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> powiem tak... ze taniej bedzie na hybrydzie

U kogo stacjonujesz bo ja do blazeja mam niecale 10 kilometrow zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U kogo stacjonujesz bo ja do blazeja mam niecale 10 kilometrow

OT

Polecam szołpasa, ma pokój gościny i zawsze zchłodzoną flaszeczkę

koniec OT

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.