kAzAA Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Tak tak kolejny kaprys , choinka kontrolek od abs i pokrewnych sie pojawila , pisk i wyświetlanie ze mam poczytać sobie instrukcje . Wyłączyłem engine , ponowny start , kilka ostrych hamowań i o dziwo cisza , olać czy bawić się w wymianę czujników abs ? Na egzaminerze pokaże którego koła czujnik ogłupiał ? Nie wiem czy coś pomoże wyczyszczenie czujnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 > Na egzaminerze pokaże którego koła czujnik ogłupiał ? powinno, a jak nie bedziesz wiedzial, ktore kolo, to w parametrach pracy masz predkosci kazdego kola i widac, ktore nawalilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 > powinno, a jak nie bedziesz wiedzial, ktore kolo, to w parametrach pracy masz predkosci kazdego > kola i widac, ktore nawalilo. wyczytałem ,że widać w egzaminerze który czujnik , pytanie czy za wczasu wymieniać ... bede wymienial klocki hamulcowe to przy okazji wymienilbym czujniki , trzeba tylko sprawdzic czy przednie , czy tylne ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 porównując Twoje auto do Stilo, to powodem może być: - niskie napięcie akumulatora (zapaliło się w czasie jazdy czy przy uruchomieniu?) - problem na styku czujnik-wiązka - awaria czujnika - zużycie paska magnetycznego na piaście U mnie od jakiegoś czasu wywala błąd absu, zawsze w czasie jazdy najczęściej na jakimś zakręcie lub nierównościach, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znika. Dzisiaj może przerobie w końcu kabel do vaga i zobaczę co mi FES powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > porównując Twoje auto do Stilo, to powodem może być: > - niskie napięcie akumulatora (zapaliło się w czasie jazdy czy przy uruchomieniu?) zdarzylo sie podczas mocniejszego hamowania > - problem na styku czujnik-wiązka > - awaria czujnika wyczytałem ,że sporo ludzi ma problem właśnie z czujnikiem abs co w konsekwencji daje takie komunikaty > - zużycie paska magnetycznego na piaście > U mnie od jakiegoś czasu wywala błąd absu, zawsze w czasie jazdy najczęściej na jakimś zakręcie lub > nierównościach, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znika. Dzisiaj może przerobie w końcu > kabel do vaga i zobaczę co mi FES powie. no i w tym problem ,że FES nie ma wsparcia do gp i nawet błędów abs nie moge podpatrzeć mimo ,że styki mam ok zwarte , na stilo 1.6 bez problemu czytam wszystkie błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > no i w tym problem ,że FES nie ma wsparcia do gp ekhm... na Euroscanie tez bedzie problem, bo to za nowa fura i w spisie obslugiwanych nie widze... chyba, ze centralka ABS jest starszego typu i akurat zadziala na starych ustawieniach/protokole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 kiedy zmieniales klocky ? moze kupiles jakis miekki wegiel i zasyfilo . Ja bym zaczal od porzadnego plukania kercherem Ino pozor na cieple tarcze i zimna wode zebys se nie "polepszyl" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > kiedy zmieniales klocky ? moze kupiles jakis miekki wegiel i zasyfilo . Ja bym zaczal od > porzadnego plukania kercherem Ino pozor na cieple tarcze i zimna wode zebys se nie > "polepszyl" fakt faktem jest syf z klockow na felach a ja czasu nie mam , klockow nie wymienialem jeszcze , czasu brak ,ale w tym tygodniu chcialbym to zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > ekhm... na Euroscanie tez bedzie problem, bo to za nowa fura i w spisie obslugiwanych nie widze... > chyba, ze centralka ABS jest starszego typu i akurat zadziala na starych > ustawieniach/protokole. tak jak pisalem nie dziala , dziwne bo nowa wersja fes 2.2 obsluguje linea i nowe bravo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Dzisiaj kabel VAGa zrobiłem - niestety FES nie pokazał od którego koła pochodzi błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 a gdzie sie w Linei podlacza do centralki ABSa? w seicento sa osobne wtyczki do kompa, abs i airbagow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > a gdzie sie w Linei podlacza do centralki ABSa? > w seicento sa osobne wtyczki do kompa, abs i airbagow. podlączenia do wszystkich centralek odbywa sie przez złącze eobd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Dzisiaj kabel VAGa zrobiłem - niestety FES nie pokazał od którego koła pochodzi błąd czyli i tak pozostaje egzaminer ale narazie olewam poki nie odezwie sie jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > a gdzie sie w Linei podlacza do centralki ABSa? > w seicento sa osobne wtyczki do kompa, abs i airbagow. eobd , przez zwarcie odpowiednich pinow masz dostep do obslugi abs , poduch , wspomagania kiery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Zależy w którym Seicento. Siostra miała z 2003 roku to była już jedna wtyka do wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Zależy w którym Seicento. no w SPI. > Siostra miała z 2003 roku to była już jedna wtyka do wszystkiego. od 2000 roku sa juz takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 wymienione klocki , stare nie byly zle , czujniki nie zniszczone , wyczyszczone styki i umyte , odpukac bez bledu narazie , jak sie pojawi blad to tylko egzaminer ratuje , ktory podpowie jaki czujnik do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 powolne hamowanie i pisk + błąd bosz świec nie ogarnąłem jeszcze a juz kolejna rzecz pytanie za 100pkt czy tylko egzaminer mi powie w aso , który czujnik pokazuje błędy czy jeszcze inny soft da rade ? Bo szczerze mówiąc mam dość mojego aso ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 18 Maja 2010 Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 > powolne hamowanie i pisk + błąd bosz świec nie ogarnąłem jeszcze a juz kolejna rzecz > pytanie za 100pkt czy tylko egzaminer mi powie w aso , który czujnik pokazuje błędy czy jeszcze > inny soft da rade ? Bo szczerze mówiąc mam dość mojego aso ... hehe to jest loteria i zależy od centralki jedne pokazują inne nie niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 > hehe to jest loteria i zależy od centralki > jedne pokazują inne nie niestety okey i tak moja podjedzie do elektryka bo ja nie mam czasu , a musze dokladnie swiece sprawdzic ,bo z zew. wydaja sie ok , zdam relacje w czwartek zobacyzmy czy obsluza centralke , jak nie to do aso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 19 Maja 2010 Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Tak tak kolejny kaprys , choinka kontrolek od abs i pokrewnych sie pojawila , pisk i wyświetlanie > ze mam poczytać sobie instrukcje . Wyłączyłem engine , ponowny start , kilka ostrych hamowań i > o dziwo cisza , olać czy bawić się w wymianę czujników abs ? Na egzaminerze pokaże którego > koła czujnik ogłupiał ? Nie wiem czy coś pomoże wyczyszczenie czujnika ? Wspolczuje naprawde tych problemow, bo zmienialismy punto2 mniej wiecej w podobnym czasie i okazyjnie tutaj zagladam, to widze ze non stop problemy masz z tym autem. ja chyba juz bym sie poddał i sprzedał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 > Wspolczuje naprawde tych problemow, bo zmienialismy punto2 mniej wiecej w podobnym czasie i > okazyjnie tutaj zagladam, to widze ze non stop problemy masz z tym autem. > ja chyba juz bym sie poddał i sprzedał nie poddaje się ,bo te usterki są częste w gp/stilo , te same błędy powtarzają się także wykluczam dziwne dolegliwości mojego konkretnego grande , bo prostu mają problemy gp z tymi rzeczami na szczęście komfort i silnik wynagradza te niedogodności btw zamówiłem 2 czujniki ABS na przód , jakby ktoś miał podobny problem to radze też tak postąpić , ponieważ : z krótkiej analizy 100% grande z tym błędem miało problem z przednim czujnikiem abs , także koszt 1 szt. w ASO Mława ( na allegro jest dostępny asortyment ) , 98zł , wybadanie którego koła przedniego dotyczy sprawa jest średnio opłacalna , ponieważ egzaminer kosztuje 50zł , także połowę czujnika , więc warto dopłacić 50zł i mieć nowy komplet z przodu , mimo nawet tego ,że 1 może być dobry , przyda się na przyszłość oprócz egzaminera ciężko sobie poradzić ,bo FES nie ma wsparcia do gp na ta chwilę , a nie udało się połączyć poprzez wybór innego modelu , po drugie w stilo nie widać którego koła dotyczy błąd a na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać i zgadywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 czekam za czujnikami , dzisiaj przy okazji kontroli świeć elektryk mówił ,że to nie wina czujek abs tylko modułu stop ? Nie byłem osobiście , tylko tak mi przekazała naczytałem trochę na ten temat to zawsze wina była czujek abs , podejrzewam ,że tylko egzaminer powiedziałby prawdę w tym przypadku , czujki są z zew. w stanie bdb ,ale to mimo wszystko mogą coś źle odczytywać ... kurde egzmainer lubi wskazywać "przełącznik świateł STOP" ,ale po wymianie nadal ludzie mają problemy , więc tak czy siak w ciemno trzeba wymienić czujki abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 20 Maja 2010 Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 > dzisiaj przy okazji kontroli świeć elektryk mówił ,że to nie wina czujek abs > tylko modułu stop no to "zaoszczedziles"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 > no to "zaoszczedziles"... jeszcze nie kupilem , sa zamowione , do odbioru u mnie w aso , ale sie poddalem i jutro na egzaminer jade bo kazdy tylko wrozy z fusow z tym abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 no i bym sie wkopał , jezeli egzmainer nie kłamie to pokazało w historii błąd czujnika stop ( pod pedałem jest ) , koszt około 30zł , w środę dopiero wymiana ... wiem ,że występował ten problem w gp i też pokazywał błędy abs itd , dla przykladu wczoraj odpalilem auto i nie ruszylem , trzymalem noge na hamulcu i pokazal sie blad , wiec sygnalu nie dostal nawet z czujek w kolach , takze tez obstawiam na czujnik hamulca stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 no to teraz zaoszczedziles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Jeżeli pojawią nam się na komputerze kolejno komunikaty o treści : ABS NIE DO UŻYCIA, ESP NIE DO UŻYCIA, ASR NIE DO UŻYCIA HILL HOLDER NIE DO UŻYCIA [zdjęcie pożyczone] i po ponownym włączeniu silnika jest ok należy zacząć od takich kroków : 1. Oglądamy czujki abs , którę są widoczne po zdjęciu koła , sprawdzić czy przewód nie jest zerwany 2. Jeżeli wygląda wszystko ok podpinamy się pod egzaminer ,który ujawni prawdę czy błąd dotyczy czujek czy czunika stop 3. Jeśli uszkodzona czujka ABS to wymieniamy na nową : 4. Jeśli błąd dotyczy czujnika położenia pedału STOP , to : Nurkujemy pod pod kierownicę , warto zdjąć zaślepkę po lewej stronie ( od złącza eobd ) , warto zaopatrzyć się dobrą latarkę i bierzemy się do pracy : Odkęcamy zaznaczoną śrubkę od doprowadzenia nawiewu dolnej części kokpitu Mamy teraz trochę lepszy dostęp , jednak nie rewelacyjny , łatwo można pociąć sobie ręce o metalowe elementy . Na końcu ramienia od pedału hamulca , na samej górze widoczny jest czerwony sześcian z białym włącznikiem , widoczny się stanie dopiero po naciśnięciu pedału hamulca do oporu : 1. przy wcisnietym pedale hamulca, śrubokrętem wyciągnij czerwona końcowe włącznika świateł stopu. Powinna ona wyjść w kierunku tylu samochodu emitujac glos zebatki na odcinku okolo 1cm. 2. Pamietaj nie naciskaj żadnych zatrzasków, nie łam żadnych plastików, po wysunięciu czerwonej końcówki włącznika, cały włącznik wyjdzie do tylu wraz z puszczeniem pedalu hamulca. 3. Odłącz kabel. 4. Oglądnij włącznik pod katem uszkodzeń, zaśniedziałych styków itp. Możesz go również rozebrać i oglądnąć stan blaszek. 5. Przy zakładaniu wtyczki psiknij na styki czymś do smarowaniu kontaktów albo po prostu wazelina. 6. Analogicznie zakładamy do z powrotem wciskając go do obudowy Powinno wszystko działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 sory ale odkopie jaki nr jest tego czujnika pod pedalem hamulca STOP ? czy to taki jak na aukcji ? http://allegro.pl/fiat-grande-punto-05-12-czujnik-hamulca-stop-i5545014363.html wszystkie modele GP mialy taki sam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 sory ale odkopie jaki nr jest tego czujnika pod pedalem hamulca STOP ? czy to taki jak na aukcji ? http://allegro.pl/fiat-grande-punto-05-12-czujnik-hamulca-stop-i5545014363.html wszystkie modele GP mialy taki sam ? Lepiej kupić nowy, bo używka może zachowywać się podobnie jak stary, padnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Lepiej kupić nowy, bo używka może zachowywać się podobnie jak stary, padnięty. czywiscie, chcialem sie tylko upewnic czy to taki jak na aukcji za nowy zaplacilem 78 zl Dla potomnych CZUJNIK PEDAŁU HAMULCA STOP NR. 55701396 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.