Skocz do zawartości

failure abs,asr,ebd,hh ...


Rekomendowane odpowiedzi

Tak tak kolejny kaprys , choinka kontrolek od abs i pokrewnych sie pojawila , pisk i wyświetlanie ze mam poczytać sobie instrukcje . Wyłączyłem engine , ponowny start , kilka ostrych hamowań i o dziwo cisza , olać czy bawić się w wymianę czujników abs ? Na egzaminerze pokaże którego koła czujnik ogłupiał ? Nie wiem czy coś pomoże wyczyszczenie czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinno, a jak nie bedziesz wiedzial, ktore kolo, to w parametrach pracy masz predkosci kazdego

> kola i widac, ktore nawalilo.

wyczytałem ,że widać w egzaminerze który czujnik , pytanie czy za wczasu wymieniać ... bede wymienial klocki hamulcowe to przy okazji wymienilbym czujniki , trzeba tylko sprawdzic czy przednie , czy tylne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównując Twoje auto do Stilo, to powodem może być:

- niskie napięcie akumulatora (zapaliło się w czasie jazdy czy przy uruchomieniu?)

- problem na styku czujnik-wiązka

- awaria czujnika

- zużycie paska magnetycznego na piaście

U mnie od jakiegoś czasu wywala błąd absu, zawsze w czasie jazdy najczęściej na jakimś zakręcie lub nierównościach, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znika. Dzisiaj może przerobie w końcu kabel do vaga i zobaczę co mi FES powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porównując Twoje auto do Stilo, to powodem może być:

> - niskie napięcie akumulatora (zapaliło się w czasie jazdy czy przy uruchomieniu?)

zdarzylo sie podczas mocniejszego hamowania ok.gif

> - problem na styku czujnik-wiązka

> - awaria czujnika

wyczytałem ,że sporo ludzi ma problem właśnie z czujnikiem abs co w konsekwencji daje takie komunikaty ok.gif

> - zużycie paska magnetycznego na piaście

> U mnie od jakiegoś czasu wywala błąd absu, zawsze w czasie jazdy najczęściej na jakimś zakręcie lub

> nierównościach, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znika. Dzisiaj może przerobie w końcu

> kabel do vaga i zobaczę co mi FES powie.

no i w tym problem ,że FES nie ma wsparcia do gp i nawet błędów abs nie moge podpatrzeć mimo ,że styki mam ok zwarte , na stilo 1.6 bez problemu czytam wszystkie błędy crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i w tym problem ,że FES nie ma wsparcia do gp

ekhm... na Euroscanie tez bedzie problem, bo to za nowa fura i w spisie obslugiwanych nie widze... chyba, ze centralka ABS jest starszego typu i akurat zadziala na starych ustawieniach/protokole. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedy zmieniales klocky ? moze kupiles jakis miekki wegiel i zasyfilo . Ja bym zaczal od

> porzadnego plukania kercherem Ino pozor na cieple tarcze i zimna wode zebys se nie

> "polepszyl"

fakt faktem jest syf z klockow na felach a ja czasu nie mam , klockow nie wymienialem jeszcze , czasu brak ,ale w tym tygodniu chcialbym to zrobic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ekhm... na Euroscanie tez bedzie problem, bo to za nowa fura i w spisie obslugiwanych nie widze...

> chyba, ze centralka ABS jest starszego typu i akurat zadziala na starych

> ustawieniach/protokole.

tak jak pisalem nie dziala , dziwne bo nowa wersja fes 2.2 obsluguje linea i nowe bravo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie sie w Linei podlacza do centralki ABSa?

> w seicento sa osobne wtyczki do kompa, abs i airbagow.

podlączenia do wszystkich centralek odbywa sie przez złącze eobd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj kabel VAGa zrobiłem - niestety FES nie pokazał od którego koła pochodzi błąd

czyli i tak pozostaje egzaminer sick.gif ale narazie olewam poki nie odezwie sie jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie sie w Linei podlacza do centralki ABSa?

> w seicento sa osobne wtyczki do kompa, abs i airbagow.

eobd , przez zwarcie odpowiednich pinow masz dostep do obslugi abs , poduch , wspomagania kiery ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienione klocki , stare nie byly zle , czujniki nie zniszczone , wyczyszczone styki i umyte , odpukac bez bledu narazie , jak sie pojawi blad to tylko egzaminer ratuje , ktory podpowie jaki czujnik do wymiany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powolne hamowanie i pisk + błąd sciana.gif bosz świec nie ogarnąłem jeszcze a juz kolejna rzecz sciana.gif

pytanie za 100pkt czy tylko egzaminer mi powie w aso , który czujnik pokazuje błędy czy jeszcze inny soft da rade ? Bo szczerze mówiąc mam dość mojego aso ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powolne hamowanie i pisk + błąd bosz świec nie ogarnąłem jeszcze a juz kolejna rzecz

> pytanie za 100pkt czy tylko egzaminer mi powie w aso , który czujnik pokazuje błędy czy jeszcze

> inny soft da rade ? Bo szczerze mówiąc mam dość mojego aso ...

hehe to jest loteria i zależy od centralki

jedne pokazują inne nie frown.gif niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe to jest loteria i zależy od centralki

> jedne pokazują inne nie niestety

okey i tak moja podjedzie do elektryka bo ja nie mam czasu , a musze dokladnie swiece sprawdzic ,bo z zew. wydaja sie ok , zdam relacje w czwartek ok.gif zobacyzmy czy obsluza centralke , jak nie to do aso sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak tak kolejny kaprys , choinka kontrolek od abs i pokrewnych sie pojawila , pisk i wyświetlanie

> ze mam poczytać sobie instrukcje . Wyłączyłem engine , ponowny start , kilka ostrych hamowań i

> o dziwo cisza , olać czy bawić się w wymianę czujników abs ? Na egzaminerze pokaże którego

> koła czujnik ogłupiał ? Nie wiem czy coś pomoże wyczyszczenie czujnika ?

Wspolczuje naprawde tych problemow, bo zmienialismy punto2 mniej wiecej w podobnym czasie i okazyjnie tutaj zagladam, to widze ze non stop problemy masz z tym autem.

ja chyba juz bym sie poddał i sprzedał crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wspolczuje naprawde tych problemow, bo zmienialismy punto2 mniej wiecej w podobnym czasie i

> okazyjnie tutaj zagladam, to widze ze non stop problemy masz z tym autem.

> ja chyba juz bym sie poddał i sprzedał

nie poddaje się ,bo te usterki są częste w gp/stilo , te same błędy powtarzają się także wykluczam dziwne dolegliwości mojego konkretnego grande , bo prostu mają problemy gp z tymi rzeczami no.gif na szczęście komfort i silnik wynagradza te niedogodności grinser006.gif

btw

zamówiłem 2 czujniki ABS na przód , jakby ktoś miał podobny problem to radze też tak postąpić , ponieważ : z krótkiej analizy 100% grande z tym błędem miało problem z przednim czujnikiem abs , także koszt 1 szt. w ASO Mława ( na allegro jest dostępny asortyment ) , 98zł , wybadanie którego koła przedniego dotyczy sprawa jest średnio opłacalna , ponieważ egzaminer kosztuje 50zł , także połowę czujnika , więc warto dopłacić 50zł i mieć nowy komplet z przodu , mimo nawet tego ,że 1 może być dobry , przyda się na przyszłość ok.gif oprócz egzaminera ciężko sobie poradzić ,bo FES nie ma wsparcia do gp na ta chwilę , a nie udało się połączyć poprzez wybór innego modelu , po drugie w stilo nie widać którego koła dotyczy błąd no.gif a na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać i zgadywać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam za czujnikami , dzisiaj przy okazji kontroli świeć elektryk mówił ,że to nie wina czujek abs tylko modułu stop ? Nie byłem osobiście , tylko mulher.gif tak mi przekazała hmm.gif

naczytałem trochę na ten temat to zawsze wina była czujek abs , podejrzewam ,że tylko egzaminer powiedziałby prawdę w tym przypadku , czujki są z zew. w stanie bdb ,ale to mimo wszystko mogą coś źle odczytywać ...

kurde egzmainer lubi wskazywać "przełącznik świateł STOP" ,ale po wymianie nadal ludzie mają problemy , więc tak czy siak w ciemno trzeba wymienić czujki abs sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to "zaoszczedziles"...

jeszcze nie kupilem , sa zamowione , do odbioru u mnie w aso , ale sie poddalem i jutro na egzaminer jade sick.gif bo kazdy tylko wrozy z fusow z tym abs no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i bym sie wkopał , jezeli egzmainer nie kłamie to pokazało w historii błąd czujnika stop ( pod pedałem jest ) , koszt około 30zł , w środę dopiero wymiana ...

wiem ,że występował ten problem w gp i też pokazywał błędy abs itd , dla przykladu wczoraj odpalilem auto i nie ruszylem , trzymalem noge na hamulcu i pokazal sie blad , wiec sygnalu nie dostal nawet z czujek w kolach , takze tez obstawiam na czujnik hamulca stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojawią nam się na komputerze kolejno komunikaty o treści :

ABS NIE DO UŻYCIA,

ESP NIE DO UŻYCIA,

ASR NIE DO UŻYCIA

HILL HOLDER NIE DO UŻYCIA

[zdjęcie pożyczone]

przechwytywaniegr.png

i po ponownym włączeniu silnika jest ok należy zacząć od takich kroków :

1. Oglądamy czujki abs , którę są widoczne po zdjęciu koła , sprawdzić czy przewód nie jest zerwany

2. Jeżeli wygląda wszystko ok podpinamy się pod egzaminer ,który ujawni prawdę czy błąd dotyczy czujek czy czunika stop

3. Jeśli uszkodzona czujka ABS to wymieniamy na nową :

55700425.jpg

4. Jeśli błąd dotyczy czujnika położenia pedału STOP , to :

Nurkujemy pod pod kierownicę , warto zdjąć zaślepkę po lewej stronie ( od złącza eobd ) , warto zaopatrzyć się dobrą latarkę i bierzemy się do pracy :

Odkęcamy zaznaczoną śrubkę od doprowadzenia nawiewu dolnej części kokpitu

dsc00531640x480.jpg

Mamy teraz trochę lepszy dostęp , jednak nie rewelacyjny , łatwo można pociąć sobie ręce o metalowe elementy .

Na końcu ramienia od pedału hamulca , na samej górze widoczny jest czerwony sześcian z białym włącznikiem , widoczny się stanie dopiero po naciśnięciu pedału hamulca do oporu :

dsc00538640x480.jpg

1. przy wcisnietym pedale hamulca, śrubokrętem wyciągnij czerwona końcowe włącznika świateł stopu. Powinna ona wyjść w kierunku tylu samochodu emitujac glos zebatki na odcinku okolo 1cm.

2. Pamietaj nie naciskaj żadnych zatrzasków, nie łam żadnych plastików, po wysunięciu czerwonej końcówki włącznika, cały włącznik wyjdzie do tylu wraz z puszczeniem pedalu hamulca.

3. Odłącz kabel.

4. Oglądnij włącznik pod katem uszkodzeń, zaśniedziałych styków itp. Możesz go również rozebrać i oglądnąć stan blaszek.

5. Przy zakładaniu wtyczki psiknij na styki czymś do smarowaniu kontaktów albo po prostu wazelina.

6. Analogicznie zakładamy do z powrotem wciskając go do obudowy

Powinno wszystko działać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

sory ale odkopie 

 

 

jaki nr  jest tego czujnika pod pedalem hamulca STOP ?

 

czy to taki jak na aukcji ?  http://allegro.pl/fiat-grande-punto-05-12-czujnik-hamulca-stop-i5545014363.html

 

wszystkie modele GP mialy taki sam ?

Lepiej kupić nowy, bo używka może zachowywać się podobnie jak stary, padnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lepiej kupić nowy, bo używka może zachowywać się podobnie jak stary, padnięty.

czywiscie, chcialem sie tylko upewnic czy to taki jak na aukcji 

 

za nowy zaplacilem 78 zl

 

Dla potomnych 

 

CZUJNIK PEDAŁU HAMULCA STOP

NR. 55701396 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.