Skocz do zawartości

Pompa paliwa 1.1 / 1.2 8v / 1.2 16v itp.


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> nieważne założone tylko po to by nie robić sobie problemów przy odpaleniu i strojeniu na

> docieranie.

> docelowe 4P są już przygotowane

a więc po to miała być ta listwa z wtryskami. a co to daje przy turbie te 4p, nie lepiej jedną jakąś 70mm założyć i wyspawać górną cześc kolektora zamiast części plastikowej?

aha jaki to silnik 1.2, 1.4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc po to miała być ta listwa z wtryskami. a co to daje przy turbie te 4p, nie lepiej jedną

> jakąś 70mm założyć i wyspawać górną cześc kolektora zamiast części plastikowej?

> aha jaki to silnik 1.2, 1.4?

zamiast jednej dużej P będą 4-y trochę mniejsze, w związku z tym że seria kolektor nie jest idealny, jego przerabianie mija się z celem, a charakterystyka silnika jaką chce uzyskać wymaga krótkiego kolektora postanowiłem zbudować od podstaw kolektor ssący i tak też będzie zrobione na 4P. silnik 1.3 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamiast jednej dużej P będą 4-y trochę mniejsze, w związku z tym że seria kolektor nie jest

> idealny, jego przerabianie mija się z celem, a charakterystyka silnika jaką chce uzyskać

> wymaga krótkiego kolektora postanowiłem zbudować od podstaw kolektor ssący i tak też będzie

> zrobione na 4P. silnik 1.3

no to sie ciekawie zapowiada. czym bedzie strojone ms-em vemsikiem czy jeszcze czym innym? czemu nie wybrałeś całego t-jeta? Widze że masz dośc cienkie rury dolotowe więc pewnie byś chciał żeby nie było laga zbyt dużego. I takie myślenie popieram. maks bost od 2 tys to troche przesada ale od 3-3,5tys do końca to sie fajnie wyprzedza zeby.GIF i ściga też sie fajnie. to będzie auto na 1/4 czy na zakręty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to sie ciekawie zapowiada. czym bedzie strojone ms-em vemsikiem czy jeszcze czym innym? czemu

> nie wybrałeś całego t-jeta? Widze że masz dośc cienkie rury dolotowe więc pewnie byś chciał

> żeby nie było laga zbyt dużego. I takie myślenie popieram. maks bost od 2 tys to troche

> przesada ale od 3-3,5tys do końca to sie fajnie wyprzedza i ściga też sie fajnie. to będzie

> auto na 1/4 czy na zakręty?

Znając tomiego, nie będzie się bawił w dziecinny boost i ładowanie od samego dołu tylko coś konkretniejszego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to sie ciekawie zapowiada. czym bedzie strojone ms-em vemsikiem czy jeszcze czym innym?

zwykły remap seryjnego ecu zlosnik.gif

> czemu nie wybrałeś całego t-jeta?

bo jest za drogi... bo miałem na stanie dwa silniki 1.2 zlosnik.gif itp. itd zlosnik.gif

> Widze że masz dośc cienkie rury dolotowe więc pewnie byś chciał

> żeby nie było laga zbyt dużego.

rury są fi50 i wychodze z założenia "No LAG--> No Turbo" zlosnik.gif

> I takie myślenie popieram. maks bost od 2 tys to troche

> przesada ale od 3-3,5tys do końca to sie fajnie wyprzedza i ściga też sie fajnie. to będzie

> auto na 1/4 czy na zakręty?

max boost ma być od ~4.5-5tyś zlosnik.gif auto typowo do zabawy 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwykły remap seryjnego ecu

a jeżeli będzie tyrkolić? zlosnik.gif

> bo jest za drogi... bo miałem na stanie dwa silniki 1.2 itp. itd

> rury są fi50 i wychodze z założenia "No LAG--

aha myślałem że chcesz krótki kolektor zeby mieć mniejsza pojemność układu i mniejszego turbodziura

> max boost ma być od ~4.5-5tyś auto typowo do zabawy

zgodzę się ale pod warunkiem że ciśnienie by sobie pomału narastało np 2tys 0.1 bar 3tys 0.4 bara 4tys 0.8 5tys maks do końca a nie że nic nic nic a potem pierdut od razu i auto stoi a koła siem krencom albo korba wyszła bokiem albo nie wiem co jeszcze spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeżeli będzie tyrkolić?

nie będzie zeby.GIF na pewno nie trykoli tak jak "zwykłe" 16v, czyli od o do 2000odr jest cisza.

Gozej troszkę jest powyzej 4000 bo gubi zapłony i nie umiem sobie narazie z tym poradzić... frown.gif Przynajmniej ja frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie będzie na pewno nie trykoli tak jak "zwykłe" 16v, czyli od o do 2000odr jest cisza.

> Gozej troszkę jest powyzej 4000 bo gubi zapłony i nie umiem sobie narazie z tym poradzić...

> Przynajmniej ja

nie rozumiem? Chodzi Ci o Twoje auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie będzie na pewno nie trykoli tak jak "zwykłe" 16v, czyli od o do 2000odr jest cisza.

> Gozej troszkę jest powyzej 4000 bo gubi zapłony i nie umiem sobie narazie z tym poradzić...

> Przynajmniej ja

Gubi zapłony czy zdmuchuje iskrę ? Jakie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeżeli będzie tyrkolć?

Nie będzie zlosnik.gif

> aha myślałem że chcesz krótki kolektor zeby mieć mniejsza pojemność układu i mniejszego turbodziura

To nie jest sposób na lag-a

> zgodzę się ale pod warunkiem że ciśnienie by sobie pomału narastało np 2tys 0.1 bar 3tys 0.4 bara

> 4tys 0.8 5tys maks do końca a nie że nic nic nic a potem pierdut od razu i auto stoi a koła

> siem krencom albo korba wyszła bokiem albo nie wiem co jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie będzie na pewno nie trykoli tak jak "zwykłe" 16v, czyli od o do 2000odr jest cisza.

> Gozej troszkę jest powyzej 4000 bo gubi zapłony i nie umiem sobie narazie z tym poradzić...

> Przynajmniej ja

Spróbuj owinąć izolacją przewody WN zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej gubienie zapłonu. Jak połącze kabelki od wtrysków i załoze kompa z 75 to nie ma tego

> problemu czyli raczej sprawę cewek/kabli/świec eliminuję .

na seria programie czy modzonym? sterowanie jakąś świnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 75 coś tam modzone + korekcja map, z 16v seria tylko korygowane mapy

no to tak to nigdy nie dojdziesz gdzie jest babol tongue.gif zobacz na serii, jak na serii będą wypadały to będziesz miał winowajce ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. N2O

a tam mi od razu jakimś hardkorem zajeżdżasz zlosnik.gif równie dobrze mógłbym założyć ALS. mi chodzi o taki bardziej delikatny setup a nie jakiś wydumany zlosnik.gif

Wiem że krótki kolektor wydechowy robi robote, coś tam zapłonem można też zyskać, i pojemność dolotu też jest ważna. Weź napompuj dentke od roweru a dentke od ciągnika. Takie porównanie troche z dupy ale mniej więcej obrazuje sytuacje zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko ze na serri całkowitej to z turbo na większych wtryskach sobie nie pojade

a sterowanie jest trylko przez remap czy świnią?

jak świnią to niema problemu, jak remap to trza zjechać paliwem tak coby sie nie zalewał i wtedy testować (ruszając same paliwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tam mi od razu jakimś hardkorem zajeżdżasz równie dobrze mógłbym założyć ALS. mi chodzi o taki

> bardziej delikatny setup a nie jakiś wydumany

> Wiem że krótki kolektor wydechowy robi robote, coś tam zapłonem można też zyskać, i pojemność

> dolotu też jest ważna. Weź napompuj dentke od roweru a dentke od ciągnika. Takie porównanie

> troche z dupy ale mniej więcej obrazuje sytuacje

a czy ja robie delikatny setup na ulice ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ja robie delikatny setup na ulice ?

ale mi nie chodzi o Twój tylko ogólnie co byś mi poradził do mojego delikatnego na przykład zlosnik.gif

teraz miałem RHB4 i np jakbym chciał założyć większą np k03 to co zrobić żeby nie stracić na dole obrotów, a zyskać górą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sterowanie jest trylko przez remap czy świnią?

remap

> jak świnią to niema problemu, jak remap to trza zjechać paliwem tak coby sie nie zalewał i wtedy

> testować (ruszając same paliwo)

i tak tez jest zrobione, w kompie 16v samo paliwo, zapłon nie ruszany jeszcze wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mi nie chodzi o Twój tylko ogólnie co byś mi poradził do mojego delikatnego na przykład

> teraz miałem RHB4 i np jakbym chciał założyć większą np k03 to co zrobić żeby nie stracić na dole

> obrotów, a zyskać górą?

RHB4 i k03 są prawie identyczne, ja bym szedł w RHB5 vl6 z tego co pamiętam i przełożyć jak będzie mało kompresor z vl9 ale nie zmieni to faktu że albo rybki albo pipki, albo dół, albo góra zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RHB4 i k03 są prawie identyczne, ja bym szedł w RHB5 vl6 z tego co pamiętam i przełożyć jak będzie

> mało kompresor z vl9 ale nie zmieni to faktu że albo rybki albo pipki, albo dół, albo góra

No to trochę nie dobrze. Z dwojga złego lepszy dół wydaje mi się. Moje na rhb4 ciągnie najmocniej od 3 do 5tys z ogonem wtedy wydziera kiere z rąk. To chyba to nie jest dol bo niby prawa polowka obrotomierza. A może by tak ze zmienna geometria założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej gubienie zapłonu. Jak połącze kabelki od wtrysków i załoze kompa z 75 to nie ma tego

> problemu czyli raczej sprawę cewek/kabli/świec eliminuję .

u mnie po podłączeniu kompa z 8v tez wszystko działało jak należy a jednak winne były przewody wn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trochę nie dobrze. Z dwojga złego lepszy dół wydaje mi się. Moje na rhb4 ciągnie najmocniej

> od 3 do 5tys z ogonem wtedy wydziera kiere z rąk. To chyba to nie jest dol bo niby prawa

> polowka obrotomierza. A może by tak ze zmienna geometria założyć?

Jak dół będzie mega to będziesz palił sprzeglo, laczki, wał będzie bardziej w d**e dostawał, skrzynia tez. Ja po wczesniejszej małej turbinie już nigdy do niej nie wrócę... To nie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dół będzie mega to będziesz palił sprzeglo, laczki, wał będzie bardziej w d**e dostawał,

> skrzynia tez. Ja po wczesniejszej małej turbinie już nigdy do niej nie wrócę... To nie dla

> mnie.

co racja to racja, jak jest wszystko OK to i w podcisnieniu nie ma tragedii.

Tez nigdy nie zdecydowalbym sie na ustawienie turbo od samego dolu, to dobre dla T dieseli a nie benzyny. Przy nastepnym strojeniu chyba tez postaram sie aby przesuneli moment wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dół będzie mega to będziesz palił sprzeglo, laczki, wał będzie bardziej w d**e dostawał,

> skrzynia tez. Ja po wczesniejszej małej turbinie już nigdy do niej nie wrócę... To nie dla

> mnie.

no niby wiadomo czym większa turbina tym lepiej. Na większej wystarczy 0.5 dmuchnac zeby był szał i drugie tyle mocy więcej a np taki t-jet ponad bara dmucha i tylko 20 koni więcej ma niż zwykle 1.4. Jest tylko jedno ale ja nie umiem jeździć na wysokich obrotach. Tzn od zera się rozpędzam dobrze tylko mi te cholerne redukcje beznadziejnie wychodzą i silnik mi zawyje jak puszczam sprzęgło rotfl.gif kupa i dlatego charakterystyka takiego t-jeta by mi o wiele bardziej pasowała do wyprzedzania na trasie i ścigania po zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co racja to racja, jak jest wszystko OK to i w podcisnieniu nie ma tragedii.

> Tez nigdy nie zdecydowalbym sie na ustawienie turbo od samego dolu, to dobre dla T dieseli a nie

> benzyny. Przy nastepnym strojeniu chyba tez postaram sie aby przesuneli moment wyzej.

Diesel to fajna sprawa tam nie ma przepustnicy i wystarczy już trochę dodać gazu i już jakieś tam małe nadciśnienie się robi. Te moje turbo to już chyba ostatni benzyniak jakiego miałem i raczej będę kupował diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niby wiadomo czym większa turbina tym lepiej. Na większej wystarczy 0.5 dmuchnac zeby był szał i

> drugie tyle mocy więcej

Tylko troche wpadnie w surge zlosnik.gif

a np taki t-jet ponad bara dmucha i tylko 20 koni więcej ma niż zwykle

> 1.4

Bo ma przelatac 200tysi i nie zrobic bum i zrobili ulepa na bezpiecznych wartosciach ok.gif

. Jest tylko jedno ale ja nie umiem jeździć na wysokich obrotach. Tzn od zera się rozpędzam

> dobrze tylko mi te cholerne redukcje beznadziejnie wychodzą i silnik mi zawyje jak puszczam

> sprzęgło

to raczej normalne przy redukcji zlosnik.gif

kupa i dlatego charakterystyka takiego t-jeta by mi o wiele bardziej pasowała do

> wyprzedzania na trasie i ścigania po zakrętach

Swapuj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko troche wpadnie w surge

> Bo ma przelatac 200tysi i nie zrobic bum i zrobili ulepa na bezpiecznych wartosciach

no ale przecież mocny dol jest ponoć nie zdrowy dla silnika...

> to raczej normalne przy redukcji

no tak i dlatego żal mi go tak męczyć crazy.gif wiem wiem jestem pod tym względem mientki

> Swapuj

raczej nie, pokombinuje z tym moim zeby był mniejszy lag i zostanie to co jest. Jak swapne to całe auto od razu i to na m-jet (patrz post powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel to fajna sprawa tam nie ma przepustnicy i wystarczy już trochę dodać gazu i już jakieś tam

> małe nadciśnienie się robi.

chyba piszesz o jakiś zabytkach rotfl.gif

Te moje turbo to już chyba ostatni benzyniak jakiego miałem i

> raczej będę kupował diesle.

kupuj zobaczysz ile kosztuje utrzymanie nowoczesnego dizla smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale przecież mocny dol jest ponoć nie zdrowy dla silnika...

Ale t jet jest na kuciznie. inna bajka

> no tak i dlatego żal mi go tak męczyć wiem wiem jestem pod tym względem mientki

> raczej nie, pokombinuje z tym moim zeby był mniejszy lag i zostanie to co jest. Jak swapne to całe

> auto od razu i to na m-jet (patrz post powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaż mi samochód po 2005 któr nie ma przepustnicy

> może sie bawić ale po co szukać sobie problemów, może i mniej pali ale drożej kosztuje utrzymanie i

> naprawa...

yyyy weź napisz że to żart icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yyy a po co ludzi okłamywać że jazda dizlami jest tania

od 2-ch lat latam dizlem, nic tylko wlewam ON i latam, spalanie po mieście w silniku 1.9 tdi 6l w ostrych Warszawskich korkach, po trasie schodze do 4.5/5l , standardowe wymiany eksploatacyjne są w podobnych cenach co benzyna, ostatnio się namnorzyło baboli to 3tyś wsadziłem w kompletną naprawę, a mała nie była więc reasumując jazda dizlami JEST tania smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.