Skocz do zawartości

1.2 16v problem z instalacja i alternatorem. Prozba o pomoc


kuba306

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze silnika mam z punto 2 i do tego dokupiony komp, kolektor ssacy i instalacje z punto 1 mam pewne problemy. A do tego elektryka niejest moja mocna strona. Wiec prosze o podpowiedz jak to poprzerabiac. Mam cala wiazke od punto 2 wiec z wtyczkami niema problemu

A mianowicie:

1. Od czego jest ten czujnik gdzie po poladla

sei1.jpg

2. czy wtyczki 2 i 3 powinny byc polaczone, jezeli tak to jak to przerobic. 2 to czujnik obrotu walu 2 pinowy, a wtyczka 3 ma 3 piny

sei2.jpg

3. Jak zarobic wtyczki 4 i 5 pod te cewke

sei3.jpg

4. Wtyczka 6 co to wogole jest i gdzie to podlaczyc?

sei4.jpg

5.Wtyczka 7 co to jest i gdzie ja podlaczyc?

sei5.jpg

6. Gdzie podlaczyc wtyczki 8 i 9 bo do niczego mi niepasuja

sei6.jpg

7. Dwa luzne kablek 10 i 11 wygladaja jak wyciagniete z jakiejs kostki

sei7.jpg

8. Czujnik 12 do czego jest- z boku bloku od strony kolektora ssacego

sei8.jpg

9. Jak przerobic alternator zeby pasek nigdzie nieobcieral?

sei10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 -niepotrzebna , 2 czujnik położenia wału , 3- wtryski , wiązke raczej potrzebujesz z punto 1 lub

> sc 1.1 i do lekkiej modrenizacj

To jest wiazka z punto 1 . 3 napewno nie wtryski bo sa juz podlaczone inna kostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to 3i 4 cewki 10 i 11 obcięta wiązka wwewnętrzna, ale ja bym proponował zaczać od wiązki z 1.1

Wiem ze 3 i 4 to cewki tylko jak zarobic je do takiej wtyczki.

10 i 11 to nie obcieta wiazka chodzi o t dwa luzne przewody w kolku!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z pierwszego zdjecia to czujnik spalania stukowego czy jakos tak

na drugim masz jakas dziwna wtyczke czujnika gmp.....

4,5 musisz zastapic jedna wtyczka albo zmienic system na dwie cefki smile.gif jeden z pinów to masa dwa pozostałem to plus na cewke

7 widac ze w głowicy masz zaslepke tam normalnie jest czujnik temp i do niego sie podlancza tą fajke

8,9 kable ze sprezarki klimatyzacji - wyciąć

te dwa brązowo-białe kable były złączone bezpiecznikiem a ta cała wtyka to łącznik z wiązką kabinową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to z pierwszego zdjecia to czujnik spalania stukowego czy jakos tak

> na drugim masz jakas dziwna wtyczke czujnika gmp.....

> 4,5 musisz zastapic jedna wtyczka albo zmienic system na dwie cefki jeden z pinów to masa dwa

> pozostałem to plus na cewke

> 7 widac ze w głowicy masz zaslepke tam normalnie jest czujnik temp i do niego sie podlancza tą

> fajke

> 8,9 kable ze sprezarki klimatyzacji - wyciąć

> te dwa brązowo-białe kable były złączone bezpiecznikiem a ta cała wtyka to łącznik z wiązką

> kabinową

2 to jest czujnik obrotu walu korbowego ten do kola pasowego. Tylko jak polaczyc 2 i 3?

A jak 4 i 5 powinny byc zarobione bo wtyczke mam.

A jak mam czujnik z innej glowicy to moge wkrecic? Tylko tam jest we wtyczce 1 wsowka a w czujniku sa dwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik 1 - położenie wałka (nie obsługuje komp MM)

czujnik położenia wału zmień na 3 pinowy

wtyczki 4/5 zamień na orginalną wtyczke 3 pinową

wtyczka 6 - sonda lambda

wtyczka 7 - temp. na blat... wkręć czujnik zamiast korka na imbus w tle

wtyczki 8,9 - klima albo cóś takiego

wtyczki 10 i 11 - tak jak pisze ahamay

czujnik 12 - spalanie stukowe (nie obsługuje komp MM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 czujnik wałka, nie podłaczasz. Najlepiej zemontować i zaślepkę założyć zebu nie przeszkadzala do kolektora ssącego

2 i 3 czujnik połozenia wału, zmień 2 na czujnik z punto na trzy piny i połącz.

4 i 5 cewki, rozbierasz dwie wtyczki, dwa grube zielone kable łączysz ze sobą i podpinasz do środkowego pinu cewki. Dwa pozostale podłączas osobno do skrajnych, ale który do którego to nie wiem, prawdopodobnie z szarej pojedynczej kostki będzie blizej przodu, z czarnej kostki od strony ściany grodziowej.

6 sonda lambda. czarny i siwy kabel to sygnał z sondy, białe kable to grzałka.

7 czujnik temperatury silnika do wskażnika na deskę rozdizleczą.

8 i 9 to są z wiązki z punto? Taki na dwa piny to moze być filtr węglowy, to na jeden pin...nie wiem, trzeba by głębiej zobaczyć.

10 i 11 jakaś rozebrana kostka, widzę kolory kabelków, brązowy i biały?

12 czujnik spalania stukowego, zdemontować i nie podłaczać.

Alternator. Jest kilka mozliwości, trzeba zmienić koło pasowe duze na wale z 1.1 przykładowo, do tego koło na altku, do tego przerobić mocowanie czujnika połozenia wału. Albo przerobić koło z alternatora poprzez stoczenie kawalka z grubości, do tego podkładka 4mm pod łapę silnika i specjalnie przygotowany pasek 3pk. Lub jeszcze inaczej, jak masz silnik wyjęty to mozesz dowolnie kombinować i sprawdzać jak pasuje zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze taki schemat dla silnika 1.2 16v z komputerem hybrydowym z dwiema wtyczkami

http://www.centomania.com/index.php?opti...&Itemid=109

Chodzi mi o taki z dokladnie rozpisanymi pinami

A gdzies widzialem schematy z rozpisanymi kolorami przewodow. Jak by ktos mial takie dla obydwu wersji to wogole wypas by byl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.