Jump to content
Sign in to follow this  
djluck

zbior wykresow z hamowni !!

Recommended Posts

wykresdp.jpg

1.2 MPI turbo

Turbina IHI RHB4

Doładowanie 0.8 bara

Przekładka 2.5mm (ale głowica splanowana)

Mały intercooler, wydech z przelotowymi tłumikami i katem, fi 50mm.

Kolektor: ori obcięty z przyspawaną flanszą

Skrzynia: "eska"

Program: własny ze współpracą Huby i finalnym full tjunem na hamowni

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IMO to turbina stanowczo za mała...

Teoretycznie można by się z Tobą zgodzić, bo z wykresu jako takiego widać, że mogłaby być większa. Tylko po co? Zobacz na wykres kolegi fiksiu wyżej. Tam silnik trzeba kręcić do ponad 5k rpm, żeby dojść do maksymalnego momentu, moc maksymalna jest zaraz obok, a potem się kończą obroty, jaki sens? Do tego max moment nie jest nawet tak duży jak u Suchego prawie przez 2k rpm w środku zakresu. Zależy też oczywiście do czego kto samochód używa, ale to już inna sprawa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> SILNIK 1.1MPI SERIA DZIEWICA

> BURBO: GT1544s najmniejsze jakie mieli

> DOŁADOWANIE 0.9b

> IC omega

> Wydech fi 50 tłumik duzy fiat.

Bardzo milutko jak na 1.1. Ja mam teraz tylko problem taki, że przestałem rozumieć wykresy confused.gif Choćby Twój w porównaniu z moim, wszystko przestało mi się zgadzać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wysłowiłem się odpowiednio. Zawsze byłem przekonany, że moc jest bezpośrednio liczona z momentu względem rpm. Tzn. na każdym punkcie wykresu jest stała zależność między momentem, obrotami, i mocą. Czego nie rozumiem, to ja mam linię mocy sporo powyżej wykresu marc_-a (moc maksymalną praktycznie tą samą przy podobnym rpm), a wykres momentu mam grubo poniżej jego i maksymalny o dobre 20Nm niższy. Tego nie rozumiem. Czy po prostu normy, wzory i korekcję na różnych urządzeniach hamujących aż tak się różnią confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> moc na silniku czy na kolach ? bo nie ma przy pomiarze gwiazdki jak z legendy ( albo zle widze ) i

> moze stad roznica z wyliczen.

Na silniku, do tego sprzęt bardzo dokładny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten słabszy wykres to od czego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem, że większego TDI niż u mnie wyszło to już się nie da zrobić, ale jednak zlosnik.gif Jak na 1.1 to bardzo ładny wynik, bardzo mi się podoba jak moment trzyma biorąc pod uwagę, gdzie się zaczyna. Na wykresie tzn., bo max power masz prawie w tym samym miejscu co ja (u mnie 5300) i moc podobna (z poprawką na różnice 1.1 i 1.2, tzn u ciebie jest lepiej), co wskazywało by, że jednak ten moment się bardzo podobnie rozkłada. W sumie jak spojrzałem na swój wykres to przy 5000 rpm jeszcze cały czas jest 170 Nm, potem leci na ryj. Tak czy owak jest ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz co tam jeszcze masz namodzone (polerka, przepustnica, itd.), jak duży intercooler, i co tam jeszcze. Bo trudno mi w ten wynik na tej turbinie uwierzyć, na takim doładowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Więc tak:

> Głowica po obróbce , na dużych zaworach , duża P , wałek światek 259 , odprężenie 2mm + 2x 0.49 upg

> z grande, zamach 3.2kg , wtryski 1.8T , IC Marea JTD

No to trochę wyjaśnia, w szczególności zawory i wałek zlosnik.gif. Znaczy się to turbo ma jednak potencjał, tylko u mnie nie do końca wykorzystany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Można to tak nazwać Tutaj masz wykres na 0.8 bar ( mapka "daily")

Cały czas więcej o 10km niż u mnie na 0.8bara, musiałbym się zmierzyć kiedyś na 1 barze. Trochę ta moc w jednym i drugim przypadku wcześnie wypada, bardzo wcześnie confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji tego, że stary wykres się już nie wyświetla i dostania w związku z tym prośby, zamieszczam nowszy (aczkolwiek i tak stary) ze specjalnym wałkiem turbo:

288334740-wykres.png

post-66042-14352529687902_thumb.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.