Jump to content

[Relacja] Budowa 4P (ITB) do 1.2 8V


karan

Recommended Posts

W wątku tym przedstawię postępy z budowy ITB do silnika 1.2 8V wraz z kosztorysem. Mam nadzieję, że się komuś przyda spineyes.gif

co było potrzebne i ile kosztowało na tym etapie prac:

- ITB z suzuki GSXR1000, koszt 400pln (dzięki vini grinser006.gif, PS: podeślij airbox cfaniaczek.gif)

- kolektor ssący 1.2 8V 73KM, koszt 0pln (dzięki Huba zlosnik.gif)

- kolanka aluminiowe 90st sztuk 5, koszt 300pln

7161279294084.jpg

7161279294159.jpg

7161279294212.jpg

7161279294268.jpg

Plan jest taki, że mają pozostać seryne wtryski + regulator paliwa 3bar. Dolot to oryginalny airbox ....takie są plany...

Dojdą koszty robocizny/spawania i strojenia grinser006.gif

Wykres z hamowni przed/po bedzie udostępniony wraz ze specyfikacją silnika...silnik nie był budowany pod 4P

Link to post
Share on other sites

> jakos krzywo pospawane i nie pasi na foto kol. do przepustnic

Damian ma 5 kolanek, sądze, że te skrajne zostaną odpowiednio docięte i to jedno kolanko które jest w zapasie zostanie tak ztuningowane, ze będzie pasować wszystko zeby.GIF

Link to post
Share on other sites

> W wątku tym przedstawię postępy z budowy ITB do silnika 1.2 8V wraz z kosztorysem. Mam nadzieję, że

> się komuś przyda

> co było potrzebne i ile kosztowało na tym etapie prac:

> - ITB z suzuki GSXR1000, koszt 400pln (dzięki vini , PS: podeślij airbox )

> - kolektor ssący 1.2 8V 73KM, koszt 0pln (dzięki Huba )

> - kolanka aluminiowe 90st sztuk 5, koszt 300pln

> Plan jest taki, że mają pozostać seryne wtryski + regulator paliwa 3bar. Dolot to oryginalny airbox

> ....takie są plany...

> Dojdą koszty robocizny/spawania i strojenia

> Wykres z hamowni przed/po bedzie udostępniony wraz ze specyfikacją silnika...silnik nie był

> budowany pod 4P

Dałeś ciała ... Trzeba było ciąć kolektor przy samych gniazdach na wtryski, rozpadać proste rurki a dopiero do nich dać kolanka.... Teraz to wiecej popsules przepływ niż go poprawiles

Link to post
Share on other sites

> Dałeś ciała ... Trzeba było ciąć kolektor przy samych gniazdach na wtryski, rozpadać proste rurki a

> dopiero do nich dać kolanka.... Teraz to wiecej popsules przepływ niż go poprawiles

był takii plan niestety wiązało się z tym więcej pracy = większe koszta...bo ja tego nie spawam

Link to post
Share on other sites

> był takii plan niestety wiązało się z tym więcej pracy = większe koszta...bo ja tego nie spawam

No ale żeby dup& szkłem podcierac.... Przeca to by były 4y dodatkowe kółka ....

Link to post
Share on other sites

> był takii plan niestety wiązało się z tym więcej pracy = większe koszta...bo ja tego nie spawam

Tylko nie mów że zapłaciłeś za "spawanie" zlosnik.gif jak tak to napisz ile wink.gif

Link to post
Share on other sites

> Tylko nie mów że zapłaciłeś za "spawanie" jak tak to napisz ile

a co w tym dziwnego? Ja tego nie robie sam (brak zdolności, sprzętu do spawania alu itp itd)

Za darmo to wiesz co można dostać... cfaniaczek.gif

Link to post
Share on other sites

> a co w tym dziwnego? Ja tego nie robie sam (brak zdolności, sprzętu do spawania alu itp itd)

> Za darmo to wiesz co można dostać...

nie chce nic mówić ale to tak zesmarkane że facepalm.gif ktosik to chyba na podwójnym gazie robił zlosnik.gif to ja już bym to lepiej MIGiem zrobił, a tigiem to bajera sama przyjemność zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> nie chce nic mówić ale to tak zesmarkane że ktosik to chyba na podwójnym gazie robił to ja już

> bym to lepiej MIGiem zrobił, a tigiem to bajera sama przyjemność

zauważ, że tu są spawane różne alu ze sobą....a to łatwe nie jest...

Ponadto nie interesuje mnie jak i czym byś to pospawał ...skup się lepiej na swoim orurowaniu cfaniaczek.gif i nie zaśmiecaj mi wątku bezwartościowymi postami

Link to post
Share on other sites

> zauważ, że tu są spawane różne alu ze sobą....a to łatwe nie jest...

no prawie 2 lata spawam na codzien aluminium wiec coś tam wiem zlosnik.gif

Wybacz musiałem to podkreślić bo to takie moje zboczenie zawodowe, nie gniewaj siem 20.GIF

> Ponadto nie interesuje mnie jak i czym byś to pospawał ...skup się lepiej na swoim orurowaniu i

orurowanie mam teraz jak ta lala, z nierdzewki aż skromny.gifswiety.gif

> nie zaśmiecaj mi wątku bezwartościowymi postami

przepraszam że dorzuciłem 3 grosze i już ide sobie stąd i obiecujem że więcej nie będę 20.GIFzlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> trzymam kciuki za projekt i licze ze na borkach (jeśli będą) dasz mi powozić kawałek

jezeli znów nie popłynie w świat smile.gif Nie mam nawet z karanem kiedy się piwa napić jakiegoś taka jego praca smile.gif

A za projekt oczywiście trzymam też kciuki, niech się skłąda porządna bryka smile.gif

Link to post
Share on other sites

> no prawie 2 lata spawam na codzien aluminium wiec coś tam wiem

> Wybacz musiałem to podkreślić bo to takie moje zboczenie zawodowe, nie gniewaj siem

> orurowanie mam teraz jak ta lala, z nierdzewki aż

> przepraszam że dorzuciłem 3 grosze i już ide sobie stąd i obiecujem że więcej nie będę

Nasze zboczenie zawodowe jest tu niemile widziane zlosnik.gif Kilka razy się już o tym przekonałem wink.gif

Ale fakt faktem że gość nie ma bladego pojęcia o spawaniu alu. Widzisz gdzieś tam ślady przygotowania powierzchni przed spawaniem ?

A autorowi wątku pozostaje zmienić spawacza a nie płacić za fuszerkę.

Tak powinien wyglądać spaw na alu wink.gif i nie daj sobie wmówić że na tym kolektorze się nie da tego zrobić, parę ich oraz pokryw zaworów z 1,2 pospawałem.

Może i będzie jechać ale po podniesieniu maski będzie obciach a może być pięknie wink.gif

spaw5.jpg

zdjęcie z netu

Sorki za śmiecenie w wątku ale chciałem Ci tylko otworzyć oczy że płacisz za fuszerkę i za podobną kasę można to zrobić ładnie.

Link to post
Share on other sites

> Nasze zboczenie zawodowe jest tu niemile widziane Kilka razy się już o tym przekonałem

> Ale fakt faktem że gość nie ma bladego pojęcia o spawaniu alu. Widzisz gdzieś tam ślady

> przygotowania powierzchni przed spawaniem ?

no własnie nie widzę zlosnik.gif pewnie tak jak było uciete to wziął i zespawal, ba nawet jestem skłonny powiedzieć że go ręką wodzilo i "zarył" elektroda w jeziorku bo nakopcone jak jasny gwint zlosnik.gif

a wystarczyło lekko zaczyscic papierem ściernym i odtluscic i by całkiem inna robota była ok.gif

> A autorowi wątku pozostaje zmienić spawacza a nie płacić za fuszerkę.

> Tak powinien wyglądać spaw na alu i nie daj sobie wmówić że na tym kolektorze się nie da tego

> zrobić, parę ich oraz pokryw zaworów z 1,2 pospawałem.

> Może i będzie jechać

przy założeniu że nie ma "kretowek" od wewnątrz

ale po podniesieniu maski będzie obciach a może być pięknie

> zdjęcie z netu

> Sorki za śmiecenie w wątku ale chciałem Ci tylko otworzyć oczy że płacisz za fuszerkę i za podobną

> kasę można to zrobić ładnie.

Link to post
Share on other sites

> jezeli znów nie popłynie w świat Nie mam nawet z karanem kiedy się piwa napić jakiegoś taka jego

> praca

> A za projekt oczywiście trzymam też kciuki, niech się skłąda porządna bryka

Będzie okazja Lesiu zlosnik.gif Prawdopodobnie będę jeszcze w sierpniu w domku tak więc na spota sebkowego na 90% zawitam

Link to post
Share on other sites

> Sorki za śmiecenie w wątku ale chciałem Ci tylko otworzyć oczy że płacisz za fuszerkę i za podobną

> kasę można to zrobić ładnie.

Nie proszę o otwieranie mi oczu na cokolwiek....to wątek nie o tym...

Jak chcesz pomóc to załóż wątek na giełdzie ze swoją ofertą ile i za co...

Link to post
Share on other sites

> Nie proszę o otwieranie mi oczu na cokolwiek....to wątek nie o tym...

> Jak chcesz pomóc to załóż wątek na giełdzie ze swoją ofertą ile i za co...

dają Ci dobre rady, a Ty focha strzelasz.... crazy.giffacepalm.gifconfused.gif

Link to post
Share on other sites

> dają Ci dobre rady, a Ty focha strzelasz....

dobre rady dał np Tommi, a reszta się chwali jak to zajebiście spawa zaśmiecając mi wątek... zresztą ty też facepalm.gif

Link to post
Share on other sites

> zauważ, że tu są spawane różne alu ze sobą....a to łatwe nie jest...

to fakt, też się z tym rąbałem sporo czasu żeby było szczelnie ale pamiętaj jedno, jakość spoiny bardzo często idzie w parze z jej szczelnością i wytrzymałością ok.gif

widziałem spawany ten kolektor przez gości co na co dzień spawają dziwne rzeczy i był pospawany pięknie ok.gif takiej jakości spoin nie widziałem wcześniej na żadnym odlewie ok.gif

> Ponadto nie interesuje mnie jak i czym byś to pospawał ...skup się lepiej na swoim orurowaniu i

> nie zaśmiecaj mi wątku bezwartościowymi postami

Link to post
Share on other sites

> dobre rady dał np Tommi, a reszta się chwali jak to zajebiście spawa zaśmiecając mi wątek...

> zresztą ty też

otóż to kazdy sie sra jaki to on jest cudowny spawacz tylko jak trzeba coś zespawać to albo nie ma komu bo akurat nikt nie moze albo eee słuchaj 4 rurki fi 50 alu to bedziedzie jakies 600 zł

p.s a moze karan stosuje moje i mckena moto ze hujow ale bojowo ? moze wygląd spawów ma dla niego takie znaczenie jak turecka tencza nad biebrzą moze nie zamierza podnosić maski i sie chwalić kazdemu jaki to on wspaniały bo ma 4p pod moją maske zajzeli nieliczni ci co mieli zajrzec a reszta bardachy moze se conajwyzej popatrzec jak jezdzi i koniec dyskusji

Link to post
Share on other sites

1 mój kolektor pod 4p był tak właśnie robiony i powiem Ci ze efekt był kiepski no może poza dźwiękiem, drugi juz został policzony pod wałek i głowica poszła do poprawki łącznie z komorami spalania pod 4p, wtedy dopiero zadziałało jak nalezy.

Link to post
Share on other sites

a i nie wiem jak krokowiec w 4p od tego motocykla

ja miałem od cbr i motocyklowy podawał odwrotnie napięcia, przy pełnym otwarciu przepustnic komp dostawał sygnał że sa zamkniete i odwrotnie. w końcu z 2 czyli motocyklowego i seryjnego ulepiłem 1 i zadziałało

Link to post
Share on other sites

> a i nie wiem jak krokowiec w 4p od tego motocykla

> ja miałem od cbr i motocyklowy podawał odwrotnie napięcia, przy pełnym otwarciu przepustnic komp

> dostawał sygnał że sa zamkniete i odwrotnie. w końcu z 2 czyli motocyklowego i seryjnego

> ulepiłem 1 i zadziałało

chyba TPS a nie krokowiec

Link to post
Share on other sites

> a i nie wiem jak krokowiec w 4p od tego motocykla

> ja miałem od cbr i motocyklowy podawał odwrotnie napięcia, przy pełnym otwarciu przepustnic komp

> dostawał sygnał że sa zamkniete i odwrotnie. w końcu z 2 czyli motocyklowego i seryjnego

> ulepiłem 1 i zadziałało

Mówisz chyba o czujniku położenia przepustnicy.

Tyle że tam zazwyczaj nie ma "odwrotnie", bo to zwykły rezystor regulowany z trzema wyprowadzeniami (min, max i regulowany odczep).

Na dwa brzegowe podajesz V0 i Vs, a na środkowym masz wtedy napięcie z zakresu V0-Vs proporcjonalne do otwarcia przepustnicy. Jak dla danego zastosowania potrzebujesz odwrotnie, to po prostu zamieniasz sobie miejscami V0 i Vs.

Link to post
Share on other sites

> Mówisz chyba o czujniku położenia przepustnicy.

> Tyle że tam zazwyczaj nie ma "odwrotnie", bo to zwykły rezystor regulowany z trzema wyprowadzeniami

> (min, max i regulowany odczep).

> Na dwa brzegowe podajesz V0 i Vs, a na środkowym masz wtedy napięcie z zakresu V0-Vs proporcjonalne

> do otwarcia przepustnicy. Jak dla danego zastosowania potrzebujesz odwrotnie, to po prostu

> zamieniasz sobie miejscami V0 i Vs.

a założymy się że nie ???????

Link to post
Share on other sites

> a i nie wiem jak krokowiec w 4p od tego motocykla

> ja miałem od cbr i motocyklowy podawał odwrotnie napięcia, przy pełnym otwarciu przepustnic komp

> dostawał sygnał że sa zamkniete i odwrotnie. w końcu z 2 czyli motocyklowego i seryjnego

> ulepiłem 1 i zadziałało

tak jak pisze hellfire przy odwrotnych odczytach zamienia się przewody...tyle że same wartości (zakres pracy) zpotencjometru (TPS) mogą być różne i albo będzie trzeba kombinować z dodatkową rezystancją albo co chyba zrobię zamontujemy oryginalny TPS z fiata na jakiejś przejściówce...

Link to post
Share on other sites

to takie dodatkowe info od laika. moj TPS z GSX'a nowy kosztowal 430pln. pierwszy sie wy....l po 3 miesiacach eksploatacji frown.gif

Link to post
Share on other sites

> to takie dodatkowe info od laika. moj TPS z GSX'a nowy kosztowal 430pln. pierwszy sie wy....l po 3

> miesiacach eksploatacji

dlatego lepiej drutować fiatowski..

masz jakieś dokładne foty swoich przepustnic na aucie?

Link to post
Share on other sites

> Dojdą koszty robocizny/spawania i strojenia

A jaki komputer bym będzie zarządzał?

I jak będziesz mierzył ilość powietrza? Bo pewnie jakiś przepływomierz trzeba będzie wstawić przed airboxa.

Link to post
Share on other sites

> a po co przepływomierz. przeciez to ogarnia seryjny mapsensor

dokładnie z każdego runnera wężyki są złączone ze sobą i potem idzie wspólny do mapa

Komp seria po remapie, wtryski seria powinny dać rade

Link to post
Share on other sites

tak miałem połączone, stroiłem to seryjnym kompem od 1,2. + miałem apexi na pokładzie. a listwę i otwory po wtryskiwaczach możesz wykorzystać do podpięcia serwa tylko trzeba wywalic motocyklowy regulator a w przepustnice i listwę wkleic krućce ja użyłem miedzianych rurek

Link to post
Share on other sites

> dokładnie z każdego runnera wężyki są złączone ze sobą i potem idzie wspólny do mapa

> Komp seria po remapie, wtryski seria powinny dać rade

A tak blisko głowicy to to ciśnienie nie będzie zbyt niestabilne dla mapa?

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.