Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

karan

[Relacja] Budowa 4P (ITB) do 1.2 8V

Recommended Posts

> A tak blisko głowicy to to ciśnienie nie będzie zbyt niestabilne dla mapa?

i dla tego będzie kompensacja z 4 brana, jeszcze istnieje taki patent na dławik ciśnienia

ale im szybszy odczyt mapa o zmianie ciśnienia tym szybsza reakcja ecu na jego zmianę

Share this post


Link to post
Share on other sites

i wreszcie Panowie piszą sensownie i będzie coś dla potomków, a nie wymądrzanie o spawaniu ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i dla tego będzie kompensacja z 4 brana, jeszcze istnieje taki patent na dławik ciśnienia

> ale im szybszy odczyt mapa o zmianie ciśnienia tym szybsza reakcja ecu na jego zmianę

Obawiałem się raczej o taki efekt że w suwie ssania w krótkim kolektorze ciśnienie zawsze będzie bardzo spadać, a przez pozostałe 3 suwy dojdzie blisko do atmosferycznego.

Pomimo kompensacji z czterech i tak może się okazać że sporo zabawy będzie z dobieraniem grubości wężyków i jakimiś falami stojącymi przy rezonansowych obrotach.

Przy seryjnym kompie pewnie nie ma innego wyjścia, ale gdyby sterować się np. EcuMasterem, to tam już można by podłączyć przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obawiałem się raczej o taki efekt że w suwie ssania w krótkim kolektorze ciśnienie zawsze będzie

> bardzo spadać, a przez pozostałe 3 suwy dojdzie blisko do atmosferycznego.

> Pomimo kompensacji z czterech i tak może się okazać że sporo zabawy będzie z dobieraniem grubości

> wężyków i jakimiś falami stojącymi przy rezonansowych obrotach.

> Przy seryjnym kompie pewnie nie ma innego wyjścia, ale gdyby sterować się np. EcuMasterem, to tam

> już można by podłączyć przepływomierz.

wszyscy wywalają przepływki i zamieniają na map-y a ty chcesz z map-a na przepływke zamienić.....

dajesz wszystkie 4-y gary w jedną puszkę od tej puszki idzie do map-a i zapominasz o problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem ci, że ja tak w teorie sie nie zglebiam....widze, że auto Puchatego (seria 1.2 16V + 4p) zapitala to zanaczy, że bedzie działać zlosnik.gif

problem to wystrugac kolektor, zdrutowac TPSa a potem to DOBRZE wystroić

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dlatego lepiej drutować fiatowski..

> masz jakieś dokładne foty swoich przepustnic na aucie?

cos zaraz poszukam. pojdzie na prv bo tutaj za duzo estetow jest rotfl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak postępy?

takie, że wyjeżdzam na tydzień do roboty kasy przywieść na dokończenie projektu hyhy icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo to przywieź kilka worków złota hehe, a chciałem pisać żebyś dziś wpadł do hellfire i pomógł mi przeszkadać mu w składaniu cento zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ruszyło się coś?

nooo ja to prosze o fotorelacje smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> łojezuuuuuuuuu Kałuża w końcu zrobił 4P

wygląda na to, że obciął seryjny w tym samym miejscu co ja + kolanka 90st (wyglądają na odlew)

Przepustnice z jakiejś Alfy hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wygląda na to, że obciął seryjny w tym samym miejscu co ja + kolanka 90st (wyglądają na odlew)

> Przepustnice z jakiejś Alfy

nieee tam jest odlew od głowicy do P tak jak to w 2P zrobił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nieee tam jest odlew od głowicy do P tak jak to w 2P zrobił.

oj chyba nie cfaniaczek.gif

9101284122067.jpg

odlał chyba kolanka tylko zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> oj chyba nie

> odlał chyba kolanka tylko

2p8is.jpg

zobacz że ta część z gniazdami to odlew, IMO to w 4P tez jest tak samo zrobione ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zobacz że ta część z gniazdami to odlew, IMO to w 4P tez jest tak samo zrobione

hmm.gif rzeczywiście głupotą byłoby robić 4P z ori kolektora mając gotową formę z 2P

wiesz może z czego są te przepustnice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

12112010669medium.jpg

powoli do przodu

12112010667medium.jpg

chyba pozostaniemy przy ori tps...w końcu u puchatego13 działa zlosnik.gif nie chce się dłubać adaptera na ori fiatowski ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> powoli do przodu

> chyba pozostaniemy przy ori tps...w końcu u puchatego13 działa nie chce się dłubać adaptera na ori

> fiatowski ...

strasznie długie te kanały....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> strasznie długie te kanały....

fotka...w rzeczywistości mieści się pod maską ...chyba

icon_eek.gif

dłuższe kanały to chyba lepiej z dołu będzie cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> fotka...w rzeczywistości mieści się pod maską ...chyba

> dłuższe kanały to chyba lepiej z dołu będzie

Twoja rajdówka nie musi miec dołu, to ma góra zapie***ać zeby.GIF

JA bym to zrobił jakoś inaczej chyba zeby.GIF

Zresztą nie wiem, poszedłem w innym kierunku podnoszenia mocy 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Twoja rajdówka nie musi miec dołu, to ma góra zapie***ać

> JA bym to zrobił jakoś inaczej chyba

> Zresztą nie wiem, poszedłem w innym kierunku podnoszenia mocy

ITB będzie uwieńczeniem zabawy N/A w tym silniku (przy założonym budżecie- bo można jeszcze sporo zrobić)... Niestety fiat poczynił silnik T-Jet i grzechem byłoby nie pójść w tym kierunku... szczególnie, że sebec przetarł już szlaki grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ITB będzie uwieńczeniem zabawy N/A w tym silniku (przy założonym budżecie- bo można jeszcze sporo

> zrobić)... Niestety fiat poczynił silnik T-Jet i grzechem byłoby nie pójść w tym kierunku...

> szczególnie, że sebec przetarł już szlaki

nie ma co przecierać szlaków skoro mechanicznie prawie wszystko da się ricambi zrobić zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie ma co przecierać szlaków skoro mechanicznie prawie wszystko da się ricambi zrobić

I serce.gif FIAT grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ITB będzie uwieńczeniem zabawy N/A w tym silniku (przy założonym budżecie- bo można jeszcze sporo

> zrobić)... Niestety fiat poczynił silnik T-Jet i grzechem byłoby nie pójść w tym kierunku...

> szczególnie, że sebec przetarł już szlaki

Dzielny ok.gifsmile.gif

Dobrze dobrze, bo się też jeszcze w n/a zamierzam teraz złożyć, więc 4P to kolejny etap. Mów lepiej jaką średnice masz przepustnic i czy kanały chociaż +/- wyszły Ci na podobną długość, abstrahując od całkowitej długości czy kształtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> strasznie długie te kanały....

u mckena robiliśmy jeszcze dłuższe ok.gif

IMO, przy takiej robocie i takim podejściu do wykonania 4P to karan odpali, wysadzi i powie że 4P są do doopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IMO, przy takiej robocie i takim podejściu do wykonania 4P to karan odpali, wysadzi i powie że 4P

> są do doopy

nigdy tak nie powiem zlosnik.gif

na każdy kanał została naspawana rura o tej samej średnicy co ITB. Następnie progi zostały zgrubnie usunięte frezem:

widać też przyspawane serwo do jednego z runnerów...

c3d86c7c04988cefgen.jpg

1446cded1a5c158cgen.jpg

Progi w runnerach zostały wypełnione szuwaksem "aluminium w płynie" a następnie zeszlifowane na "lustro"

e02756fe53b22e10gen.jpg

f2fed2a374a1a686gen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nigdy tak nie powiem

poczekamy zobaczymy wink.gif

> na każdy kanał została naspawana rura o tej samej średnicy co ITB. Następnie progi zostały zgrubnie

> usunięte frezem:

no i dobrze, ale tak jak pisałem od samego początku trzeba było to zrobić od gniazd wtrysków a nie za kolejnymi załamaniami.

> widać też przyspawane serwo do jednego z runnerów...

błąd, powinieneś brać ze wszystkich do jednej puszki/zbiornika i z tego dalej prowadzić

> Progi w runnerach zostały wypełnione szuwaksem "aluminium w płynie" a następnie zeszlifowane na

> "lustro"

miejmy nadzieje że pod wpływem temp. nie zacznie sie łuszczyć i aluminium w płynie spłynie albo wpadnie do cylindrów oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poczekamy zobaczymy

grinser006.gif

> no i dobrze, ale tak jak pisałem od samego początku trzeba było to zrobić od gniazd wtrysków a nie

> za kolejnymi załamaniami.

wiem...ale jest jak jest...następne będzie lepsze

> błąd, powinieneś brać ze wszystkich do jednej puszki/zbiornika i z tego dalej prowadzić

tak duży wpływ może mieć serwo na przepływ powietrza?

> miejmy nadzieje że pod wpływem temp. nie zacznie sie łuszczyć i aluminium w płynie spłynie albo

> wpadnie do cylindrów

heh szuwaks specjalny do naprawy bloków, skrzyń itp

http://allegro.pl/klej-pasta-do-aluminium-metalu-pasta-aluminiowa-i1305751307.html

mam nadzieje, że podoła zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak duży wpływ może mieć serwo na przepływ powietrza?

destrukcyjny

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak duży wpływ może mieć serwo na przepływ powietrza?

wspomaganie hamulca może nie domagać i chwilami może chodzić na trzy gary. I mapsensor tez powinien być skompensowany zważywszy na pulsację, bo jak dasz go do 1 runnera np tego co popdiąłeś serwo, to ładne kwiatki mogą sie dziać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wspomaganie hamulca może nie domagać i chwilami może chodzić na trzy gary.

czemu serwo ma nie działać poprawnie i czemu może chdzić przez serwo na 3 gary?

hmm.gif

>I mapsensor tez powinien być skompensowany zważywszy na pulsację, bo jak dasz go do 1 runnera np tego co popdiąłeś

> serwo, to ładne kwiatki mogą sie dziać.

MAP tak jak jest oryginalnie w moto podłączony pod kompensacje z 4ech garów... ok.gif

Regulator paliwa podłączyć wystarczy pod jeden runner czy pod kompensacje z 4ech?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> destrukcyjny

poprosze o szersze wyjaśnienie smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czemu serwo ma nie działać poprawnie

za mała wydajność ssąca jednego garczka. serwo będzie się 4 razy wolniej "wypełniało podciśnieniem" niż w przypadku normalnego kolektora i czasem np przy hamowaniu pulsacyjnym po pierwszym nacisnięciu pedału możesz nie mieć hamulca.

i czemu może chdzić przez serwo na 3 gary?

no bo będzie inne cisnienie podczas "wypełniania serwa" w tym jednym runnerze niż w 3 pozostałych.

> MAP tak jak jest oryginalnie w moto podłączony pod kompensacje z 4ech garów...

> Regulator paliwa podłączyć wystarczy pod jeden runner czy pod kompensacje z 4ech?

nie rozumiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

popatrz na foto ITB ...MAP podłączony na wspólnym wężu z każdej P.

Regulator paliwa podłączony był tylko pod jedną P ale lepiej dać chyba na wspólnym wężu tak jak MAP...

Co do serwa z jednego runnera - z tego co się dowiadywałem będzie to działać (tak mieli w swoich 4P Puchaty13, Nath)

e5c41cb53bf1310dgen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem...ale jest jak jest...następne będzie lepsze

ja rozumiem testy itp ale nie szkoda CI silnika na eksperymenty?

> tak duży wpływ może mieć serwo na przepływ powietrza?

na przepływ nie ale na napełnianie tak.

> heh szuwaks specjalny do naprawy bloków, skrzyń itp

> http://allegro.pl/klej-pasta-do-aluminium-metalu-pasta-aluminiowa-i1305751307.html

> mam nadzieje, że podoła

ja bym nie testował w taki sposób oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> popatrz na foto ITB ...MAP podłączony na wspólnym wężu z każdej P.

> Regulator paliwa podłączony był tylko pod jedną P ale lepiej dać chyba na wspólnym wężu tak jak

> MAP...

> Co do serwa z jednego runnera - z tego co się dowiadywałem będzie to działać (tak mieli w swoich 4P

> Puchaty13, Nath)

ważne żeby podciśnienie było zawsze "najlepsze" czy to pod względem "ilości" czy to "płynności"

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja rozumiem testy itp ale nie szkoda CI silnika na eksperymenty?

to tylko silnik... grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to tylko silnik...

mnie by było szkoda roboty confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdłubałem adapter na fiatowski TPS zlosnik.gif

jako adapter pod ori TPS zdrutowana ośka z ori przepustnicy

97037464f0c5ead2gen.jpg

afdcfa3b71b48d48gen.jpg

dystansik z castoramy zlosnik.gif

a1043abf842f05dbgen.jpg

i z tps...do tego śruby mocujące i fasolki na czujniku do zrobienia by ustawić czujnik

1af32cc01197664agen.jpg

coś czuje, że będzie dobrze podawać serduszka.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tpsa miałem na fasolkach i mogłem go sobie fazować

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiatowski TPS na ITB efekt końcowy:

39bcef612e40ef1b.jpg

skróciłem sprężynkę bo talerzyki się niedomykały tongue.gif

cebc93da38f17d7d.jpg

całe ITB...widać też wklejone gniazdo na czujnik temperatury cfaniaczek.gif

7d1723af3f99404b.jpg

80% projektu ukończone uzbroj_zlo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtry + ITB zlosnik.gif

df6326b8c4130223gen.jpg

teraz pozostaje czekac, az snieg stopnieje palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> filtry + ITB

> teraz pozostaje czekac, az snieg stopnieje

jeszcze jakiś airboksik by sie przydał

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeszcze jakiś airboksik by sie przydał

mial byc ori z GSXr1000 ale sprzedawda przepustnic cos doslac nie moze od pół roku frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto odpaliło na 4P uzbroj_zlo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.