lukleo Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Drodzy centomaniacy podpowiedzcie mi proszę jak najlepiej zbudować przelotowy tłumik. Co zastosować. Mam sc 1.1 z górą od 1.2 z seryjnym kolektorem i portkami tą dwururką od 1.2. Wiem tyle że najlepiej jest dać rurę fi45 i słyszałem żeby dać jakiś przelotowy tłumik po środku i dalej to już na końcu. Pytanie teraz co zastosować i gdzie ten środkowy zamontować. W miejsce katalizatora czy tłumika środkowego? Na końcu mam Michaela, czy mógłbym wg Was dospawać bezpośrednio do jego puszki rurę fi45 żeby to wszystko miało jedną średnicę? Z góry dziękuję za porady P.S. Gdyby już gdzieś był ten temat to sorry ale szukałem i nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Z golfa 2 gti ja mam dwa przeloty, ale na fi 50, działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukleo Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Z golfa 2 gti ja mam dwa przeloty, ale na fi 50, działa A te dwa przeloty to oryginalnie tłumiki środkowe czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 ja posiadam w fi 45 przelot na początku miałem tylko tłumik końcowy z 125p, niestety sąsiedzi i musiałem zmień teraz posiadam środkowy od poloneza w miejscu środkowego zmieścił się a końcowy został taki jak był i jest cicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Drodzy centomaniacy podpowiedzcie mi proszę jak najlepiej zbudować przelotowy tłumik. Co > zastosować. > Mam sc 1.1 z górą od 1.2 z seryjnym kolektorem i portkami tą dwururką od 1.2. > Wiem tyle że najlepiej jest dać rurę fi45 i słyszałem żeby dać jakiś przelotowy tłumik po środku i > dalej to już na końcu. > Pytanie teraz co zastosować i gdzie ten środkowy zamontować. W miejsce katalizatora czy tłumika > środkowego? > Na końcu mam Michaela, czy mógłbym wg Was dospawać bezpośrednio do jego puszki rurę fi45 żeby to > wszystko miało jedną średnicę? > Z góry dziękuję za porady > P.S. Gdyby już gdzieś był ten temat to sorry ale szukałem i nie znalazłem Zadbaj, aby średnica od kolektora była w miare równa... bo klepsydry i inne zwężki średnio pomagają.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemkoss Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > ja posiadam w fi 45 przelot na początku miałem tylko tłumik końcowy z 125p, niestety sąsiedzi i > musiałem zmień teraz posiadam środkowy od poloneza w miejscu środkowego zmieścił się a > końcowy został taki jak był i jest cicho Tez mam tylko rurę fi45 i końcowy z 125p - jest zbyt głośno - będę montował jeszcze środkowy z golfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukleo Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Tez mam tylko rurę fi45 i końcowy z 125p - jest zbyt głośno - będę montował jeszcze środkowy z > golfa A jakiś środkowy tłumik np. od golfa wybebeszyć czy zostawić taki jaki kupie? Jeżdził ktoś z Was albo miał doczynienia z wydechem Węglarskiego zrobionego specjalnie pod seicento 1.2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Z tym fi 50 to tez nie jest do końca tak, że jest super. Oto cytat z maila od Lecha Węglarskiego odnośnie średnicy wydechu (zapytałem go czy możę wykonac wydech o średnicy 50 mm, ponieważ sprzedaje swoje wydechy o średnicy 43 mm). Oto co mi odpisał: Quote: nie jest to wskazane bo 50mm to za dużo do tego silnika im większa średnica tym wolniej płyną spaliny , wydech jest głośniejszy i moment obrotowy spada 43mm to idealna średnic do 100 KM. jak startowałem CC-sportingiem to był wydech OMP wyczynowy 45 mm i był do niczego moment spadał niżej niż fabryka,. kolega miał 60mm na hamowni była totalna klapa, inny na moim wydechu 43mm i dolocie maił 63 KM lechu." Dodam, że pisał odnośnie silnika 1.2 8 V ze zmodyfikowaną głowicą, kolektorem, wystrojonym itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > A jakiś środkowy tłumik np. od golfa wybebeszyć czy zostawić taki jaki kupie? > Jeżdził ktoś z Was albo miał doczynienia z wydechem Węglarskiego zrobionego specjalnie pod seicento > 1.2? Ja się przymierzam do zakupu tego wydechu pod 1.2. Tyle że tam jest średnica 43 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Z tym fi 50 to tez nie jest do końca tak, że jest super. > Oto cytat z maila od Lecha Węglarskiego odnośnie średnicy wydechu (zapytałem go czy możę wykonac > wydech o średnicy 50 mm, ponieważ sprzedaje swoje wydechy o średnicy 43 mm). > Oto co mi odpisał: Quote: > nie jest to wskazane bo 50mm to za dużo do tego silnika im większa średnica tym > wolniej płyną spaliny , wydech jest głośniejszy i moment obrotowy spada 43mm to > idealna średnic do 100 KM. jak startowałem CC-sportingiem to był wydech OMP > wyczynowy 45 mm i był do niczego moment spadał niżej niż fabryka,. kolega miał > 60mm na hamowni była totalna klapa, inny na moim wydechu 43mm i dolocie maił > 63 KM > lechu." > Dodam, że pisał odnośnie silnika 1.2 8 V ze zmodyfikowaną głowicą, kolektorem, wystrojonym itp. 1.2 z głową i 63 KM no chyba nie o tym jednak.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > 1.2 z głową i 63 KM > no chyba nie o tym jednak.............. Tak mi odpisał sam Węglarski... Może się spieszył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Ja osobiście zrobiłem sobie przelot zakończony 125p bez katalizatora 1m rury nierdzewnej fi45 koszt 23PLN 2 kolanka 90* 2x 10 PLN końcowy 125p 33 PLN 2 metry wystarczyły dosłownie idealnie, głośno sie robi jak juz ostro ciśniesz i przyśpieszasz a tak to cisza. I wychodzi niedrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Ja się przymierzam do zakupu tego wydechu pod 1.2. Tyle że tam jest średnica 43 mm Ja mam 43 w 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiero Napisano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > Ja osobiście zrobiłem sobie przelot zakończony 125p bez katalizatora > 1m rury nierdzewnej fi45 koszt 23PLN > 2 kolanka 90* 2x 10 PLN > końcowy 125p 33 PLN > 2 metry wystarczyły dosłownie idealnie, głośno sie robi jak juz ostro ciśniesz i przyśpieszasz a > tak to cisza. I wychodzi niedrogo gdzie kupowałeś rury i kolanka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukleo Napisano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 > gdzie kupowałeś rury i kolanka? Właśnie daj jakieś namiary co i jak Bo z tego co szukam to ciężko coś znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 > 2 metry wystarczyły dosłownie idealnie, głośno sie robi jak juz ostro ciśniesz i przyśpieszasz a > tak to cisza. I wychodzi niedrogo nie był on gośny przy 2000-2300obr ?? potem cisza i powyżej 3500 już głośno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 http://www.eurostal-metale.pl/ Ogólnie trzeba popytać bo tez sie spotkałem z firma która robi poręcze nierdzewne i oni tez tam mieli. Na początku myślałem ze nigdzie tego nie dostane. a jak nie ma to niech zamówią bo oni sie znają na tym na początku jest lekki bas potem robi sie cicho i bliżej spodu to juz wrc fajne brzmienie... jeździłem na ulterze wcześniej i przelotu nigdy nie oddam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukleo Napisano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Dzięki za link. Będę miał teraz niezły temat do przemyśleń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Trochę odkopuje ale co tam. Ile trzeba liczyć $ na wydech do seja - w sensie odstawiam auto robią odbieram gotowe ? Czyli części +robota. Mam na myśli jakiś fi43 + koncowyf125 i chyba by wypadało jeszcze środkowy jakiś ? Nie chce głośnego wydechu - chce odetkać silnik Doradźcie - może ktoś ma jakiś namiar w Poznaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 > Trochę odkopuje ale co tam. > Ile trzeba liczyć $ na wydech do seja - w sensie odstawiam auto robią odbieram gotowe ? Czyli > części +robota. Mam na myśli jakiś fi43 + koncowyf125 i chyba by wypadało jeszcze środkowy > jakiś ? > Nie chce głośnego wydechu - chce odetkać silnik > Doradźcie - może ktoś ma jakiś namiar w Poznaniu ? Jedź do firmy auto-wydech w Janikowie, trasa na Gniezno przed stacja shella. Ja mam wydech przelotowy wlasnie w 1.2 robiony w całości wlasnie tam. Są dwa tlumiki przelotowe i rury giete a nie sklejane z kawalkow, do tego wszystko plecionka. Towar brany z regałów dopasowany do auta podczas montazu. Robione zaraz po swapie na przelomie 2005/ 2006 roku jezdzi na aucie do dzisiaj. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 > Trochę odkopuje ale co tam. > Ile trzeba liczyć $ na wydech do seja - w sensie odstawiam auto robią odbieram gotowe ? Czyli > części +robota. Mam na myśli jakiś fi43 + koncowyf125 i chyba by wypadało jeszcze środkowy > jakiś ? > Nie chce głośnego wydechu - chce odetkać silnik > Doradźcie - może ktoś ma jakiś namiar w Poznaniu ? silnik modzony? zapomnij o 125 lepiej dać fi 43 po całości + dobrany srednicą komorowy na koniec Bedzie cicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 Tak jak tata mówi Tez u nich robilem. Podczas zabiegu mozesz wejsc do kanału i ustalic z majstrem szczególy. Rurki gną co bez watpienia korzystnie wplywa na trwałosc (mniej spawow- mniej potencjalnych punktów korozji). Podam Ci nr telefonow, bo z ulicy sie tam nie dostaniesz - wszystko na konkretny dzień i godzinę. 618150318 i 618780008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 > silnik modzony? coś tam dłubnięte, 68 koni na seri wydechu 1.1 spi. "wszyscy" na forach pisali o koncowym z 125... nie znam się dlatego pytam melon- dzieki za numer Jak to wygląda finansowo - jakich kwot się spodziewać ? plus minus... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 > Jak to wygląda finansowo - jakich kwot się spodziewać ? plus minus... Wykonaj fona i powiedz czego chcesz, a oni Ci odpowiedzą ile zabulisz. Osobiscie na Twoim miejscu poszedłbym we fi 45 koniecznie ze środkowym przelotowym w miejscu kata i na koniec równiez jakis przelotowy. Mają naprawdę duzy asortyment i cos tam wybierzesz na bank. P.S. Tylko nie jedz przypadkiem do Chyb (Chybów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 >Osobiscie na Twoim miejscu > poszedłbym we fi 45 koniecznie ze środkowym przelotowym w miejscu kata i na koniec równiez Nie ma co tu polemizować, z obecnych tutaj najlepiej znasz moje auto - z wykresów na autokaciku widze ze sam miales 45 w stage2. Mam nadzieję, że nie będzie za głośno na fi45+przelotowe tlumiki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 18 Maja 2012 Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 > coś tam dłubnięte, 68 koni na seri wydechu 1.1 spi. > "wszyscy" na forach pisali o koncowym z 125... nie znam się dlatego pytam > melon- dzieki za numer > Jak to wygląda finansowo - jakich kwot się spodziewać ? plus minus... Te 6 lat temu zapłaciłem bodaj 350 zł za wszystko, czyli klamoty, robocizna, pisemna gwarancja i święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 18 Maja 2012 Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 Rura 45mm, kolektor palio, dwururka,kat i koncowy z alfy 155 równało się u mnie ponad 100dB raz zabrali dowód, potem trudności z podbiciem przeglądu. Teraz końcowy z alfy jest w środku, a na końcu tłumik z Golfa GTI i cicho jak w serii + auto lepiej się zbiera. Jeden tłumik to jednak zbyt luźny wydech na taki mały silnik, w dodatku ryczy jak głupi na wyższych obrotach :D Motor taki jak w 1 poscie, 1.1 + 1.2MPI góra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 20 Maja 2012 Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 >ze środkowym przelotowym w miejscu kata i na koniec równiez To ma jakieś znaczenie czy środkowy bedzie w miejscu obecnego środkowego czy w miejscu kata ? Jak to się ma do tego posta: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&am...e#Post277424397 ? Może źle widzę, ale czy tam czasem nie ma końcowego, środkowego i... kata (za stabilizatorem) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 rura+plecionka+2 tłumiki zawołali mi 560zł Chyba jednak lubię moją serie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > rura+plecionka+2 tłumiki zawołali mi 560zł > Chyba jednak lubię moją serie to dobra cena...nie wiem za ile chciałbyś zrobić...za 200pln? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > to dobra cena...nie wiem za ile chciałbyś zrobić...za 200pln? DEV placil 350, no ale rozumiem... inflacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Trochę się podepnę pod temat Co myślicie o takiej konstrukcji - kolektor 4-2-1, rura fi 50 (wew. 47mm) w miejsce środkowego strumienica łuskowa, w miejsce końcowego tłumik przelotowy??? Silnik bardzo mocno dłubany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal2188 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Odkopię troszkę temat silnik jak w pierwszym poście ... 1.1 z górą 1.2 75 Kolektor i portki z 1.2 75 i tu pytanie ... Jaką dać plecionkę ( obecnie nie posiadam ) oraz jaki tłumik środkowy ? Wywalam katalizator a na końcu mam Ultera - którego chcę zostawić ... Jakie średnice i jakie mniej więcej wymiary ( plecionki i tł. środkowego) ... całość ma nie przekraczać 100dB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal2188 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Panowie pomocy byłem pomierzyłem i sam już nie wiem .... wyjście z 2 rurki mam na fi45 więc taką plecionkę muszę kupić ... później robi się problem .... chciałem zostawić Ultera ale seryjna rura ma tylko fi 35mm ... jak to połączyć ? Myślałem o czymś takim Uniwersalny tłumik przelotowy - robią go na zamówienie i mogą mi robić wlot fi 45 /wylot fi40 ... ale dalej brakuje do ultera 5mm .... Macie jakiś pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Ja mialem od pleciony do koncowego robione 45mm na gietarce (43mm wew z tego co pamietam). Mialem ultera rally ciachnietego zaraz przy puszce i tam dospawane to 45mm (a wiec byla mala "zwezka"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.