Skocz do zawartości

Ciekawy znalezniony artykuł Epica


arkadij

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem ciekawy artykuł o Epice. Mam nadzieje, ze Was zainteresuje:)

Epica - nowy, ekskluzywny sedan Chevroleta

26.04.2006.

Sprzedaż do roku 2007 ma wzrosnąć do 10 000 sztuk rocznie

Wyposażenie podstawowe obydwu wersji powyżej standardów dla tej klasy

Różne grupy nabywców w poszczególnych regionach Europy

• Chociaż nowy Chevrolet „Epica jest produkowany w Korei, to czuje się on jak w domu w każdym zakątku świata. Zbudowano go w fabryce GM Daewoo w Bupyong, około 25 kilometrów na zachód od stolicy kraju, Seulu, lecz obecność na ponad 90 rynkach na całym świecie czyni z niego prawdziwego światowca, a nawet zdeklarowanego Europejczyka. Latem 2006 ten nowy sedan Chevroleta będzie stopniowo wprowadzany na rynki ponad 30 krajów .

Epica jest pierwszym autem Chevroleta typu sedan w europejskiej kategorii średniej z poprzecznie zamontowanym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, co powinno przyczynić się do sukcesu rynkowego tego modelu. Inne fakty przemawiające za kupnem tego nowego, czterodrzwiowego auta typu sedan to: sportowy, elegancki styl, wyjątkowo bogate wyposażenie podstawowe jego dwóch wersji – LS i LT, oraz takie detale, jak koła z lekkich stopów, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane siedzenia, wysokiej klasy system audio oraz wspomaganie parkowania. Wiele z tych dodatków należy do wyposażenia podstawowego pojazdów wyższej klasy.

Epica wyróżnia się nie tylko ze względu na wyposażenie. Ilość miejsca także robi wrażenie. Dzięki długości 4,81 m napędzana na przednią oś Epica może swobodnie pomieścić do pięciu pasażerów z bagażem. Epica wyznacza też nowe standardy z technicznego punktu widzenia. Dwa sześciocylindrowe silniki o pojemności 2,0 i 2,5 litra pracują niezwykle płynnie.Silniki współpracują z nowoczesnym zawieszeniem opartym na kolumnach McPhersona z przodu oraz osią wielowahaczową z tyłu – połączenie to gwarantuje wysoki komfort podróży oraz bezpieczeństwo. Epica jest wyposażona w doskonały pakiet bezpieczeństwa, zawierający między innymi czterokanałowy system ABS oraz sześć poduszek powietrznych. Kolejnym atutem pojazdu jest efektywne wytłumienie hałasu, któremu poświęcono szczególną uwagę w trakcie 27 miesięcy prac nad projektem.

Nowa Epica jest więc doskonale dopasowana do wymagań europejskich kierowców, których oczekiwania nie sprowadzają się do hasła „liczy się rozmiar”, lecz którzy przywiązują dużą wagę do komfortu, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Wyniki bada przeprowadzon przez zespoły ds. badań rynkowych w europejskiej centrali Chevroleta w Zurychu wskazały, że jedną z największych grup docelowych dla tego modelu w Europie Zachodniej, będą pary w wieku około pięćdziesięciu lat, których dzieci nie mieszkają już w domu. Inaczej sprawa ma się z Europą Środkowo-Wschodnią.

Tu głównymi nabywcami będą rodziny z dziećmi. Inne typowe cechy tych grup nabywców,

to wiek około 40 lat oraz dobre wykształcenie.

Klasa średnia: Zapotrzebowanie Europy Wschodniej na sedany w wersji notchback rośnie.

Poprzednikami modelu Epica w Europie były Leganza oraz Evanda. W latach 19992003 sprzedano tu 53 000 sztuk Leganzy (156 000 na świecie), a w latach 2003-2006nieco mniej niż 11 000 sztuk modelu Evanda (239 000 na świecie). Sektor rynkowy, w którym pozycjonowana jest nowa Epica, znacznie zmalał w ostatnich dziesięciu latach. W 1995 r. w Europie zarejestrowano 1,79 miliona sedanów klasy średniej. N liczba rejestracji spadła do 1,06 miliona Zjawisku temu towarzyszył spadek udziału w rynku – z 11% do 5%. Zgodnie z opiniami ekspertów Chevroleta, spadek ten utrzyma się, a w roku 2015 sprzedawać się będzie około 700 000 sedanów klasy średniej, co stanowić będzie jedynie 3% rynku. Z drugiej strony eksperci zakładają, że spadek ten dotknie przede wszystkim kraje Europy Zachodniej, dla Europy Środkowej eksperci przewidują niezmieniony poziomliczby rejestracji nowych pojazdów, a dla Europy Wschodniej nawet wzrost.

Krótkie spojrzenie na ilość nowych rejestracji Evandy w zeszłym roku potwierdza słuszność takich wniosków. Z łącznej liczby 4 700 sztuk na samej Ukrainie sprzedano ich 1 500. Rosja zajęła drugie miejsce z 660 rejestracjami, a dopiero dalej uplasowały się Niemcy (580), Hiszpania (450) oraz Finlandia (270).

Zgodnie z planami ekspertów od marketingu Chevroleta nowy sedan ma już na samym początku pobić te wyniki. Zakłada się, żeo końca roku w Europie sprzedanych zostanie około 6 000 sztuk modelu Epica, a w roku 2007 ich liczba powinna wzrosnąć do 10 000. Cel ten, zdaniem Wayna Brannona, szefa Chevroleta w Europie, jest bardzo realistyczny: „Europejski styl oraz wyjątkowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, jak i wiele innych zalet, dają Epice niezwykle silną pozycję w tym segmencie. Jestem przekonany, że nabywcy będą o tym pamiętać , że będą mieli na uwadze dobrą jakość za rozsądną cenę, czyli cechę, która charakteryzuje naszą markę”

Wykonanie i wyposażenie

Epica – samochód o dynamicznej linii

• Nowoczesna sylwetka znakiem firmowym nowej stylistyki Chevroleta

• Sedan o długości 4,81 o przyjaznej dla użytkownika stylistyce wnętrza

• Dwie komfortowe wersje wyposażenia

Pozytywna reakcja gości, odwiedzających stoisko Chevroleta, podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie, który odbył się na początku marca br. potwierdza, że sportowa, a zarazem elegancka sylwetka sedana, trafi idealnie w gusta europejskich kierowców. Wyraziste kontury i harmonijnie skomponowane powierzchnie składające się na nowoczesny styl wozu stanowią symbol nowej ery wzornictwa samochodowego w firmie.

Widać to wyraźnie po przedniej części samochodu. Wzrok przyciągają dynamiczne detale, takie jak duże, zachodzące na boki światła przednie z przejrzystego szkła ze srebrnymi obudowami oraz światła przeciwmgielne, harmonijnie wkomponowane w opływowy zderzak. Masywna belka poprzeczna z logo Chevroleta na chromowanej kracie, w połączeniu z wyrazistym stylem pokrywy silnika oraz znacznym rozstawem kół (1 550 mm) jeszcze wyraźniej podkreślają walory tego nowego pojazdu.

Widok modelu Epica z boku także oddaje nowy styl wzornictwa Chevroleta. Wznoszący się profil w kształcie klina, w połączeniu z linią dachu niezwykle zbliżoną do linii charakterystycznej dla wozów typu coupe pokazują rozmach, z jakim projektowano tego czterodrzwiowego sedana.Jednocześnie duże, płaskie powierzchnie dają wrażenie solidności i bezpieczeństwa. Sylwetka nabiera swobody dzięki charakterystycznej linii biegnącej między przednimi a tylnymi błotnikami. Efekt ten wzmaga umieszczenie przez projektantów dokładnie na tej linii chromowanych, podobnych do uchwytów, klamek oraz lusterek zewnętrznych ze zintegrowanymi światłami kierunkowskazów

Dominującym elementem tyłu samochodu jest duży zderzak. Wizualną przeciwwagą dla przednich świateł przeciwmgielnych są tylne światła przeciwmgielne o charakterystycznym wyglądzie, umieszczone nisko i skierowane na zewnątrz. Klasyczne wykonanie tyłu w kształcie litery „V” podkreśla jeszcze dominujący, chromowany pas na pokrywie bagażnika. Łączy on dwa szerokie światła tylne, co wraz z okrągłymi soczewkami świateł, przydaje tylnej części tego modelu nowoczesnych cech.

Nabywcy nowego modelu Chevroleta będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy kolorów. Łącznie jest ich dziesięć, od „galaktycznej bieli” i trzech metalików (Poly Silver – srebrny, Linen Beige – beżowy oraz Sanddrift Grey – szary) do sześciu odcieni opalizujących (White Pearl – biały, Granada Black – czarny, Poseidon Blue – niebieski, Kandinsky Red – czerwony, Dark Denim – granatowy orazOak Green – zielony).

Wnętrze: ergonomicznie zaprojektowana kabina kierowcy

Wnętrze pojazdu także charakteryzuje się nowoczesną stylistyką. Chromowane, okrągłe oprawki instrumentów nawiązują do sportowego charakteru okrągłych świateł przednichWyróżniają się one także ze względu na to, że wnętrze zaprojektowano w klasycznej czerni. Na linii wzroku kierowca ma do dyspozycji trzy wyświetlacze – obrotomierz, prędkościomierz, miernik poziomu paliwa i temperatury wody w chłodnicy. Informacje dodatkowe, takie jak aktualny czas, przejechany dystans oraz program radiowy, wyświetlane są na ekranie komputera pokładowego, umieszczonego centralnie . Wszystkie pokrętła i przełączniki są w zasięgu ręki, umieszczone ergonomicznie w wyraziście zaprojektowanym kokpicie na panelu środkowym. Wysokiej jakości materiały tworząkomfortowe wnętrz, rzadko spotykane w pojazdach tej klasy.

Nowa Epica potwierdza swą wysoką pozycję w segmencie klasy średniej, oferując niezwykle dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Składa się na to nie tylko rozstaw między kołami przednimi a tylnymi, równy 2 700 mm, ale również większa o 35 mm, w porównaniu do Evandy, długość.Wymiary zewnętrzne (długość/szerokość/wysokość: 4.805 /1.810 /1.450 mm) gwarantują, że podróżujący nowym Chevroletem wraz z bagażem mają niezwykle dużo przestrzeni zarówno dla potrzeb codziennej jazdy, jak i w długich trasach. Zapewnia to rzeczywiście niespotykany w autach tej klasy komfort.

Bagażnik: Gazowe amortyzatory zwiększają ilość miejsca i ułatwiają załadunek

Nowy Chevrolet oferuje więcej przestrzeni bagażowej. W porównaniu poprzednikiem pojemność bagażnika zwiększyła się o 45 litrów i wynosi 480 l (standard VDA). Amortyzatory gazowe podtrzymujące ę bagażnika zwiększają ilość miejsca z tyłu oraz ułatwiają załadunek.Pokrywa otwierana jest centralnym zamkiem, a dodatkowym ułatwieniem jest fakt, że pokrywę lekko podnosi siłownik elektryczny

po otrzymaniu odpowiedniego sygnału z pilota. Pod wykładziną na podłodze bagażnika znajduje się pełnowymiarowe koło zapasowe.

Jeśli potrzebna jest większa ilość miejsca w związku z dużymi zakupami lub wakacyjnym wyjazdem, oparcia tylnych siedzeń można złożyć na siedzeniach w stosunku 1/3:2/3 (standard).

Wersje wyposażenia: bogate wyposażenie i duża liczba schowków

Zgodnie z filozofią Chevroleta oferowania klientom dobrej jakości za dobrą cenę, standardowe wyposażenie nowego modelu jest szerokie i zróżnicowane. Nawet podstawowa wersja LS posiada wszystko, co sprawia, że jazda jest przyjemnością: klimatyzację, filtr powietrza w kabinie, elektrycznie podnoszone szyby w części tylnej i przedniej, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, siedzenie kierowcy z regulacją wysokości oraz regulacją oparcia dla części lędźwiowej kręgosłupa, centralny zamek z pilotem i alarmem oraz ogrzewanie szyby przedniej, izolację termiczną szyb i światła przeciwmgielne. Pojazd wyposażony jest w dużą liczbę schowków, co ułatwia przechowywanie przedmiotów w schowku podręcznym, schowku środkowym, w podłokietniku, kieszeniach w drzwiach oraz z tyłu foteli przednich. Wśród innych praktycznych szczegółów znajdują się uchwyty na napoje z przodu i z tyłu, specjalny schowek na okulary przeciwsłoneczne, wieszak na torbę podręczną dla pasażera na przednim siedzeniu oraz gniazdo 12 V w schowku środkowym na laptopa lub odtwarzacz DVD.

Wersja LT posiada oczywiście jeszcze więcej cech podwyższających komfort podróży. Głównym elementem luksusowego wyposażenia jest standardowa skórzana tapicerka, a wśród innych ekskluzywnych detali :elektronicznie sterowana klimatyzacja, kontrola prędkości jazdy, podgrzewane siedzenia dla kierowcy i pasażera, regulowane (8 pozycji) siedzenie kierowcy, szyberdach oraz czujnik deszczu. Inne standardowe elementy wyposażenia Epiki LT, to kontrola trakcji oraz czujniki parkowania.

Bezpieczeństwo: sześć poduszek powietrznych oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pochłaniaczami energii

Pasażerowie nowego Chevroleta mogą cieszyć się maksymalnym bezpieczeństwem. Przednie poduszki powietrzne, a także poduszki boczne oraz górne znacznie podnoszą bezpieczeństwo podróży, podobnie jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich pięciu siedzeniach, a także pochłaniacze energii i napinacze pasów na przednich siedzeniach. W standardowym wyposażeniu są także elementy do zamocowania fotelików dziecięcych, a także czujnik siedzenie-pasażer na fotelu przednim, zapobiegający niepożądanemu otwarciu poduszki powietrznej, jeśli miejsce to nie jest zajmowane. Dodatkowo, jeśli otworzy się któraś z sześciu poduszek powietrznych, następuje odblokowanie wszystkich drzwi.

Inną niezwykłą cechą zwiększającą bezpieczeństwo jest system zabezpieczający kolana kierowcy. Został on pierwotnie stworzony dla rynków, gdzie rzadko używane są pasy bezpieczeństwa. Pod kierownicą znajduje się spory fragment wyłożony pochłaniającą energię pianką. Testy zderzeniowe z manekinami bez pasów przy prędkości 40 km/h wykazały zmniejszone o 30% ryzyko urazu w rejonie ud oraz zmniejszone o 10% ryzyko urazu w rejonie klatki piersiowej.

Przyjemne dla ucha: nowy system audio z odtwarzaczem CD i gniazdem dla odtwarzacza MP3

Pasażerowie modelu Epica mają stały dostęp do informacji i rozrywki dzięki doskonałemu systemowi audio. Oprócz radia RDS, w wersji podstawowej znajduje się także odtwarzacz CD, sześć głośników oraz specjalne gniazdko do podłączenia odtwarzacza MP3. System zamontowany w ekskluzywnej wersji LT oferuje jeszcze większą przyjemność słuchania, wyposażony jest bowiem w osiem głośników oraz zmieniarkę CD na 5 płyt. W obydwu wersjach wszystkimi funkcjami można sterować czteropozycyjnym pokrętłem, wykończonym aluminium.

To jednak nie wszystko. Do i tak już bogatego wyposażenia podstawowego Epica dodaje kilka elementów, które znaleźć można jedynie w pojazdach wyższej klasy. Są to np. pięcioszprychowe koła z lekkich stopów (16" z oponami 205/60 R16 dla wersji LS i 17" z oponami 215/50 R17 dla wersji LT) oraz detale, które dodatkowo podnoszą komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Na przykład lusterko po stronie pasażera automatycznie kieruje się w dół podczas cofania, co pomaga przy parkowaniu. Dla bezpieczeństwa pasażerów, w szczególności dzieci, drzwi ryglują się automatycznie po osiągnięciu prędkości 50 km/h.

Nadwozie i technika

Komfort i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

• Stabilny: stal o wysokiej wytrzymałości

• Cichy: wysokiej jakości materiały izolacyjne

• Płynna praca: rzędowy, sześciocylindrowy silnik

Mimo że nowa Epica oferuje więcej bezpieczeństwa, więcej komfortu, więcej miejsca i więcej cylindrów, waży jedynie 1 460 kg. Było to możliwe nie tylko dzięki niezwykle lekkiemu, sześciocylindrowemu silnikowi (151 kg), ale także dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali. Ponad 40% karoserii jest bowiem wykonane z takiej stali, w związku z tym elementy wykonane z tego materiału mogą być cieńsze, a w związku z tym lżejsze, bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.

Sztywna konstrukcja przedziału pasażerskiego w nowym Chevrolecie, to świetny dowód na to, że lekka konstrukcja i bezpieczeństwo nie wykluczają się. tak zaprojektowany, że w przypadku kolizji wyzwolona energia zostaje przeniesiona w precyzyjnie określone strefy zgniotów. W związku z tym, pasażerom zapewniona jest wystarczająco obszerna przestrzeń umożliwiająca wyjście bez szwanku z kolizji. Układ konstrukcyjny ramy przedniej spełnia to samo zadanie. W przypadku uderzenia z przodu, jego energia zostaje rozłożona na czterech ścieżkach, biegnących w różnych kierunkach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, znacząco zmniejszają się konsekwencje uderzenia dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Dodatkową ochronę daje poprzeczna belka ze stali o wysokiej wytrzymałości, która uniemożliwia przeniknięcie do wnętrza pojazdu jakichkolwiek części silnika. Równie dobrze chronieni są pasażerowie w przypadku uderzenia z tyłu lub z boku. W obu prawdopodobnych miejscach uderzenia zainstalowano wzmocnienia.

Ś aktywnegozastosowane w nowej Epice są tak liczne, jak elementy bezpieczeństwa biernego. Podstawę aktywnego bezpieczeństwa stanowi nowoczesne podwozie z kolumnami McPhersona w osi przedniej i zawieszeniem wielowahaczowym w części tylnej, co zapewnia wysoki komfort i stabilność jazdy. Inne atuty to efektywny system hamulców z czterema hamulcami tarczowymi (wentylowanymi z przodu), czterokanałowym ABS oraz elektronicznym systemem rozkładu energii hamowania. Ten ostatni system monitoruje stan drogi, ciężar i liczbę pasażerów, a następnie dostosowuje rozkład energii hamowania osobno dla każdego z czterech kół, zapewniając wysoką jakość hamowania przy krótkim jego czasie.

Epica posiada także w wyposażeniu podstawowym program stabilizacji toru jazdy. Począwszy od lata 2007 r., dla nowego sedana Chevroleta dostępny będzie także system stabilizacji ESP, co jeszcze zwiększy zakres aktywnego bezpieczeństwa. Wewnątrz pojazdu znajduje się także szereg kontrolek, informujących o niedokładnie zamkniętych drzwiach, o zaciągnięciu hamulca ręcznego, o stanie oleju silnikowego oraz stanie akumulatora.

Bezpieczna jazda nie zależy jednak wyłącznie od bezpiecznych hamulców oraz solidnej budowy pojazdu. Płynna jazda także ma wpływ na bezpieczeństwo, a nowa Epica ma w tej sprawie wiele do powiedzenia. „Bezwibracyjnie” pracujące dwa sześciocylindrowe silniki, w których zastosowano rozwiązania wytłumiające hałas, zapewniającą płynną jazdę. Krótkie spojrzenie na listę poszczególnych środków zmniejszających hałas udowadnia, jak wiele uwagi twórcy pojazdu poświęcili zagadnieniu wytłumienia hałasu oraz jak wiele ich pracy pochłonęło znalezienie każdego potencjalnego źródła niepożądanego hałasu

• okna boczne są o 0,3 mm grubsze niż u poprzednika – modelu Evanda

• podniesiono jakość materiałów z jakich wykonano deskę rozdzielczą

• bagażnik jest całkowicie wyłożony matą wygłuszającą

• wewnętrzne powierzchnie łuków kołowych są pokryte pochłaniającym dźwięki polipropylenem

• zlikwidowano niepotrzebne otwory w kadłubie pomiędzy bagażnikiem

a przedziałem pasażerskim

Wyjątkowo płynna jazda: sześciocylindrowe silniki

Jedno spojrzenie pod maskę ujawnia dwa niezwykle fakty. Po pierwsze, mamy tu silniki rzędowe z sześcioma cylindrami, a po drugie, silniki te zamontowane są poprzecznie. Tradycyjny sposób ułożenia cylindrów w rzędzie, który pozwala na nieporównywalnie bardziej płynną pracę ze względu na idealną równowagę mas, dziś stosowany jest jedynie przez BMW oraz Volvo, podczas gdy reszta producentów samochodowych preferuje ustawienie widlaste. Jedną z przyczyn jest fakt, że silniki V-6 są krótsze i w związku z tym łatwiej je zmieścić w przedziale silnika w ułożeniu poprzecznym.

Inżynierowie Chevroleta skonstruowali jednak niezwykle krótki sześciocylindrowy silnik rzędowy, o długości całkowitej wynoszącej jedynie 642 mm, który jest krótszy od wielu silników czterocylindrowych i około 20 cm krótszy niż porównywalne sześciocylindrowe silniki rzędowe konstruowane w przeszłości. Dzięki temu możliwe było poprzeczne zainstalowanie silnika – ułożenie to stosowane było wcześniej jedynie przez pioniera pojazdów z napędem na cztery koła, Aleca Issigonisa, w modelach Austin oraz Princess 2200, a dziś jedynie w modelach Volvo S 80 oraz XC 90.

Takie kompaktowe ułożenie było możliwe dzięki względnie niewielkiej odległości między cylindrami. Odległość między środkami tłoków w bloku sześciocylindrowym o wewnętrznym oznaczeniu XK wynosi jedynie 83 mm. W związku z tym, dwulitrowy silnik (dokładna pojemność 1,993 cm³) posiada stosunek skoku tłoka do jego średnicy równy 75.2:75.0 mm, silnik 2,5 litra (2,492 cm³) posiada dużo wyższy stosunek skoku tłoka do jego średnicy, a mianowicie 89.2:77.0. Inny czynnik zmniejszający wielkość silnika to fakt, że dwa wały rozrządu w głowicy są napędzane wąskim łańcuchem, który dzięki hydraulicznemu napinaniu nie wymaga konserwacji w trakcie eksploatacji. Drugi, krótszy łańcuch połączony jest z pompą oleju. Wszystkie inne elementy, takie jak prądnica, czy kompresor klimatyzacyjny, zostały umieszczone z przodu silnika.

Blok silnika, podobnie jak głowica cylindra, został wykonany z aluminium, a tłoki umieszczone są w tulejach cylindra wykonanych ze stali. Stabilna płyta bazowa wzmacnia konstrukcję bloku i zawiera także łożyska wału korbowego. Miska olejowa także wykonana jest ze zoptymalizowanego pod względem konstrukcji aluminium, co dodatkowo wpływa na uzyskanie niewielkiej wagi silnika (jedynie 151 kg). Ostateczny kształt, jeśli chodzi o cechy akustyczne, nadają silnikowi detale takie jak specjalne osłony cieplne kolektorów wylotowych, o konstrukcji plastra miodu, wykorzystanie hydraulicznych mocowań silnika po lewej i prawej stronie, oraz specjalna gumowa uszczelka pokrywy zaworów.

W celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń do możliwie niskiego poziomu, spontanicznej produkcji mocy oraz utrzymania maksymalnej wydajności inżynierowie wybrali tradycyjną konfigurację czterozaworową, z zaworami umieszczonymi pod kątem zbliżonym do litery V i dwoma wałami rozrządu w głowicy. W celu osiągnięcia optymalnej mieszanki paliwa z powietrzem, podawanego przez wtryskiwacze dwustożkowe, projektanci stworzyli specyficzny efekt wirowy w komorze spalania. Przewidywany okres działania każdej z irydowych, trzybiegunowych świec zapłonowych wynosi 160 000 km, a każda z nich posiada własną cewkę zapłonową. Siemens wykonał zespół wielopunktowego wtrysku paliwa. Kompresja silników wynosi 10:2:1 (2,0 litra) oraz 9:8:1 (2,5 litra).

Na koniec należy wspomnieć, że te zaawansowane rozwiązania technologiczne przekładają się na doskonały moment obrotowy i doskonałe osiągi. Silnik dwulitrowy generuje 196 Nm przy 3 800 obr/min i osiąga moc maksymalną 105 kW (144 KM) przy 6 400 obr/min. Przy pięciobiegowej skrzyni (dane dla skrzyni automatycznej w nawiasie) ręcznej, prędkość maksymalna modelu Epica to 207 (199) km/h, od 0 do 100 km przyspiesza w 9,9 (11,8) s. Silnik zużywa średnio 8,2 (8,9) litra zwykłego paliwa na 100 km

Silnik 2,5 litrowy jest oczywiście mocniejszy. Jego moment obrotowy to 237 Nm, przy 4 000 obr/min, a wytworzona moc to 115 kW (156 KM) przy 5 800 obr/min.

W połączeniu ze standardową, pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Epica przyspiesza od 0 do 100 km w 9,9 s, osiągając prędkość maksymalną na poziomie 209 km/h. Spalanie utrzymane jest na rozsądnym poziomie. Epica w tej wersji zużywa 9,3 litra standardowego paliwa na 100 km.

Automatyczna skrzynia biegów jest dziełem firmy Aisin, japońskich specjalistów w tej dziedzinie, i została zaprojektowana specjalnie dla nowego sedana Chevroleta. Posiada „tryb ręcznej zmiany biegów”, który umożliwia kierowcy przejście z trybu automatycznego na w pełni ręczny poprzez wciśnięcie odpowiedniego przełącznika.

Serwis i koszty

Współczesna produkcja gwarantuje wysoką jakość

•Niezawodność sprawdzona w testach na całym świecie

•Gwarancja producenta pojazdów ważna przez 3 lata lub 100 000 kilometrów

•Oszczędne rozwiązania serwisowe

Cechą szczególną samochodów Chevrolet jest dobra jakość za rozsądną cenę. Dotyczy to nie tylko samych pojazdów, lecz także ich obsługi serwisowej. Wysoka jakość i oszczędność to kluczowe aspekty, które brali pod uwagę inżynierowie projektujący Epicę. Dbałość konstruktorów oraz grup testujących o detale, odzwierciedlona jest w wielości rozwiązań problemów związanych z oszczędnością oraz ofert gwarancyjnych towarzyszących pojazdowi.

Podstawę niezwykle wysokiej jakości stanowią nowoczesne, w znacznym stopniu zautomatyzowane linie produkcyjne w fabryce GM Daewoo w Bupyong. W zakładzie tym, 25 kilometrów na zachód od stolicy Korei Południowej, w budowie nowego sedana uczestniczy 1 200 z ogólnej liczby 2 880 wysoko wykwalifikowanych pracowników. Pozostali pracują przy montażu Chevroleta Aveo. Maksymalne moce produkcyjne tej fabryki o powierzchni 990 000 m2 to 405 000 sztuk, z czego 154 000 to będzie model Epica.

Kluczowy wpływ na niezawodność tego czterodrzwiowego sedana miały wyniki serii jazd próbnych, podczas których prototypy poddano ostrym testom we wszystkich strefach klimatycznych oraz na wszystkich rodzajach dróg, jakie można znaleźć na świecie. Pojazdy próbne pokonały łącznie ponad trzy miliony kilometrów. Inżynierowie posunęli się nawet dalej, testując wytrzymałość dwóch ułożonych poprzecznie silników rzędowych, przemierzając łącznie ponad sześć milionów kilometrów.

Doskonałe wyniki osiągnięte podczas tego maratonu prób znajdują odbicie w warunkach gwarancji na ten pojazd, szczególnie korzystnych dla klienta. Nabywcom modelu Epica Chevrolet oferuje, podobnie jak w przypadku innych swoich modeli, pełną gwarancję na trzy lata lub 100 000 kilometrów.

Punkty dodatkowe: Gwarancja antykorozyjna i na lakier

Nabywcy są także zabezpieczeni na wypadek wystąpienia ognisk rdzy na pojeździe, ponieważ Epice towarzyszy sześcioletnia gwarancja antykorozyjna. Oferowana jest także trzyletnia gwarancja na lakier. Obie gwarancje nie są ograniczone liczbą przejechanych kilometrów. Tak szeroki pakiet ochrony konsumenta możliwy jest dzięki specjalnym rozwiązaniom zastosowanym w celu ochrony nadwozia. Należą do nich zastosowanie w miejscach szczególnie narażonych na korozję w pełni ocynkowanych blach stalowych, powłok PCV dla ochrony spodu nadwozia, pokrytych tworzywem sztucznym progów oraz tworzyw sztucznych na panelach wewnętrznych łuków kołowych

Niskie koszty utrzymania są równie ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu. Epica powinna być serwisowana jedynie raz do roku lub co 15 000 km. Oprócz tego, kieszenie użytkowników tego modelu odczują znaczną ulgę, ponieważ filtry oleju i powietrza wymagają wymiany dopiero po 45 000 km, a ciecz chłodząca jedynie raz na pięć lat lub po przejechaniu 100 000 km. Przewidywany okres przydatności irydowych świec trójbiegunowych jest jeszcze dłuższy i wynosi 160 000 km. Łańcuch pędny sześciocylindrowych silników nie wymaga konserwacji, ponieważ jego właściwe naciągnięcie zapewnia hydrauliczny napinacz.

Arek Epica LMV 09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.