Skocz do zawartości

Złe wskazania bagnetu??


richard_s

Rekomendowane odpowiedzi

CZy spotkaliście się moze z jakimś takim dziwnym zjawiskiem.. że jak sprawdzacie olej.. to bagnet jest suchy...

Spękany że zatrę silnik, dolałem ok litr oleju.. i po jakimś czasie , no po kilkuset km okazuje się ze oleju jest duzo za duzo.. jakies.. pół litra powyżej górnego wskaźnika na bagnecie..

????

Martwiłem sie ze Stilo bierze mi olej.. ale nie bierze.. po prostu coś sie pewnie przytkało przy bagnecie i nie pokazuje wlaściwie.

I to nie jest jakas bujda. Kiedyś, kiedy naprawde miałem mało oleju, jak zakręcałem u siebie pod górkę, tak przy 60 km/h, zapalała mi sie kontrolka oleju na chwilę..

Teraz się nie zapala.. a oleju na bagnecie nie widać..

MIał ktoś coś podobnego ze wskazaniami oleju na bagnecie w tym silniku ?? (1.6)

(na wszelki wypadek dolałem 0,5 l)

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem to samo w 1.8.

zaglądam na bagnet - suchutko. dolałem litra. potem mi uświadomili, że bagnet pokazuje nie całość oleju, tylko jakieś ostatnie pół litra z mniej więcej 4,5 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe

> W 2,4 pomiędzy min a max jest 1l

powiem tak: bagnet miałem suchutki, wlałem 1 litr i przelałem ponad maxa. nie sprawdzałem z dokładnością do 100ml, ale skala na bagnecie w 1.8 obejmuje na pewno mniej niż 1litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobiłem to samo w 1.8.

> zaglądam na bagnet - suchutko. dolałem litra. potem mi uświadomili, że bagnet pokazuje nie całość

> oleju, tylko jakieś ostatnie pół litra z mniej więcej 4,5

hehe.. było sucho.. dolałem 0,5 l.. i jest w górnej granicy bagnetu.. ( z mówi sie ze pomiędzy dolną a górna grancą jest 1l) hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> ale tak na prawde to jak dobrze odczytywać poziom na tym nieszczęsnym bagnecie? bo sam nie wiem czy

> mam za mało czy jest jednak stan.

> Pomocy...

Nie wiem.. chyba trzeba na czuja.. dolewac raz na jakis czas..

W innym aucie.. takim. 5 lat technologicznie nowszym.. mam podobny problem..

Na tym bagnecie nic nie widac.

Jest jednak kontrolka.. która mówi ze poziom oleju jest juz ponizej normy...

Elektronika jednak czasem pomaga.. chociaz czesciej wkurza.. bo sie psuje.. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tak na prawde to jak dobrze odczytywać poziom na tym nieszczęsnym bagnecie? bo sam nie wiem czy

> mam za mało czy jest jednak stan.

Po pierwsze : samochód musi stać na poziomym podłożu.

Po drugie : pomiar należy wykonywać nie wcześniej jak około 5 minut po wyłączeniu silnika - żeby olej mógł spłynąć do miski olejowej.

Po trzecie : poziom oleju powinien być pomiędzy minimum, a maksimum. Najlepiej w połowie wskaźnika na bagnecie (ta spłaszczona końcówka bagnetu). Ogólnoświatowym standardem jest, że pomiędzy min a max to od 0,9 do 1,0 litra oleju.

Po czwarte (a może to powinno być pierwsze): powinien być odpowiedni bagnet do danego silnika. Bagnety mają różną długość w zależności od tego do jakiego silnika są przeznaczone (co łatwo sprawdzić - mają różne numery katalogowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze : samochód musi stać na poziomym podłożu.

> Po drugie : pomiar należy wykonywać około 5 minut po wyłączeniu silnika - żeby olej mógł spłynąć

> do miski olejowej.

a najlepiej sprawdzać po nocy przed uruchomieniem silnika

> Po trzecie : poziom oleju powinien być pomiędzy minimum, a maksimum. Najlepiej w połowie wskaźnika

> na bagnecie (ta spłaszczona końcówka bagnetu). Ogólnoświatowym standardem jest, że pomiędzy

> min a max to od 0,9 do 1,0 litra oleju.

> Po czwarte (a może to powinno być pierwsze): powinien być odpowiedni bagnet do danego silnika.

> Bagnety mają różną długość w zależności od tego do jakiego silnika są przeznaczone (co łatwo

> sprawdzić - mają różne numery katalogowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktoś podać jaka jest prawidłowa długość oraz oznaczenie bagnetu dla silnika 1.6 103 KM?

Długość całkowita -560 mm

minimalny poziom -552 mm

maksymalny poziom-537 mm

w moim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką ilość oleju wlewać przy wymianie:

> Instrukcja zaleca-3,9 l.

> Ale,że to nie jest apteka-4,0l.

3,9 l oleju wchodzi do suchego silnika, ale przy wymianie radziłbym wlewać 3,5 l. Wtedy poziom będzie pomiędzy połową stanu a maksimum. Zbyt duży poziom oleju (powyżej max) nie jest wskazany ponieważ może to prowadzić do powstania "pocenia się" silnika (za duże ciśnienie oleju w układzie).

Na jednym z forów poświęconych Stilo zamieściłem już takie zestawienie, więc może i tutaj ono komuś się przyda smirk.gif.

Ponieważ bagnetów do pomiar poziomu oleju w silnikach Stilo, według numerów w ePER jest 10, to proponuję, żeby jakoś to uporządkować.

Dlatego też sprawdziłem jaki numer katalogowy bagnetu przypisany jest do konkretnego silnika (biorąc jako podstawę pojemność i moc silnika) i tak:

silniki benzynowe:

poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu

1.2 16V - 80 KM - 55191663 -

1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm

1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm

1.6 16V - 105 KM - 55355262 -

1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm

2.4 20V - 170 KM - 46434390 -

Silniki diesel:

1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 16V - 126 KM - 46528359 -

1.9 16V - 136 KM - 46528359 -

1.9 16V - 140 KM - 46528359 -

1.9 16V - 150 KM - 55206077 -

Jak widać do wszystkich silników diesel'a osimiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru poziomu oleju.

I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie.

Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika 1.4).

post-149827-14352519230352_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> silniki benzynowe:

> poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu

> 1.2 16V - 80 KM - 55191663 -

> 1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm

> 1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm

> 1.6 16V - 105 KM - 55355262 -

> 1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm

> 2.4 20V - 170 KM - 46434390 -

> Silniki diesel:

> 1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm

> 1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm

> 1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm

> 1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm

> 1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm

> 1.9 16V - 126 KM - 46528359 -

> 1.9 16V - 136 KM - 46528359 -

> 1.9 16V - 140 KM - 46528359 -

> 1.9 16V - 150 KM - 55206077 -

> Jak widać do wszystkich silników diesel'a ośmiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru

> poziomu oleju.

> I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru

> poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik

> chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie.

> Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika

> 1.4).

Czy ktoś mógłby mi pomóc i podać prawidłową długość bagnetu do silnika STILO 1.9 mJTD (150KM), będę bardzo zobowiązany smile.gif

Zmagam się z tym problemem już dłuższy czas i jakoś nikt nie może mi pomóc, czyżby posiadaczy 150 konnej wersji było tutaj aż tak niewielu..?

Proszę zmierzyć bagnet tak jak pokazał w załączniku Grzelub, czyli od początku bagnetu aż do plastikowego kołnierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś mógłby mi pomóc i podać prawidłową długość bagnetu do silnika STILO 1.9 mJTD (150KM), będę

> bardzo zobowiązany

> Zmagam się z tym problemem już dłuższy czas i jakoś nikt nie może mi pomóc, czyżby posiadaczy 150

> konnej wersji było tutaj aż tak niewielu..?

> Proszę zmierzyć bagnet tak jak pokazał w załączniku Grzelub, czyli od początku bagnetu aż do

> plastikowego kołnierza.

mogę Ci to sprawdzić w Bravo z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam,

 

Przepraszam, że odświeżę temat gdyż mam podobny problem z miarką oleju w Stilo 1.8 16V Dynamic 133 KM  5D.

Moja miarka ma 58 cm długości (tak było w zakupionym samochodzie z rynku niemieckiego) i nie mieści się w wykazie przedstawionym przez Kolegę grzelub. Katalogowo powinna mieć długość 55 cm

Dnia 17.02.2013 o 13:15, grzelub napisał:

1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm

Problem jest w tym, że dolewając olej nawet do górnego poziomu zatłoczonej końcówki wskaźnika sięga on do dolnego wskazania miarki katalogowej (55 cm), tak przynajmniej wynika z poniższego schematu

 

Miarka.jpeg.9f982c575a116879fc13d5c9a72c6dee.jpeg

 

Mój silnik lubi olej i często prosi o dolewki (u mnie 1L na 1000 km) aktualny przebieg to 140 tyś km rocznik 2005 o ile to prawdziwe wskazania i raczej był kręcony. Katalogowej miarki nie posiadam na dany moment, a nawet gdybym ją wstawił to pozostaje dylemat - przeleję olej, czy też nie?

Póki co leję olej w pobliże górnych wskazań, chociaż by ze względu na wariator.

Może Ktoś z Kolegów spotkał się z tymi niestandardowymi długościami miarek, bo nasze fiaciki potrafią czasem zaskakiwać różnymi rozwiązaniami, lub zwyczajnie mam niewłaściwą (podmienioną)  miarkę i używam autka ciągle z dolnym stanem oleju (wg miarki 55 cm) a po przejechaniu dajmy na to 500 km to jest dużo poniżej dolnego wskazania tej miarki 55 cm. A może coś źle interpretuję?

 

Dodam jeszcze, że przy wymianie oleju napełniam katalogowe 4 litry i wskazanie na miarce 58 cm jest na max.

 

Pomóżcie Koledzy rozwiązać ten dylemat.

 

Pozdrawiam Arek

 

Edytowane przez Bravos2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledze za odpowiedź, ale problem nie leży w zakupie.

Chyba muszę zaryzykować z krótszym bagnetem i zawierzyć katalogowi, że nie było w tym modelu miarek o długości 58 cm.

 

Pozdrawiam Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyjaśniło się.

Niewiedza kosztuje, zamówiłem bagnet i przyszedł identyczny.

Jeszcze raz pomierzyłem miarki i okazało się, że wcześniej źle wykonałem pomiar bagnetu, a zasugerowałem się tym pomiarem, gdzie pokazana jest fotka miarki do Stilo 1.4 16V : post-149827-14352519230352_thumb.jpg

Dnia 17.02.2013 o 13:15, grzelub napisał:

Jaką ilość oleju wlewać przy wymianie:

> Instrukcja zaleca-3,9 l.

> Ale,że to nie jest apteka-4,0l.

3,9 l oleju wchodzi do suchego silnika, ale przy wymianie radziłbym wlewać 3,5 l. Wtedy poziom będzie pomiędzy połową stanu a maksimum. Zbyt duży poziom oleju (powyżej max) nie jest wskazany ponieważ może to prowadzić do powstania "pocenia się" silnika (za duże ciśnienie oleju w układzie).

Na jednym z forów poświęconych Stilo zamieściłem już takie zestawienie, więc może i tutaj ono komuś się przyda smirk.gif.

Ponieważ bagnetów do pomiar poziomu oleju w silnikach Stilo, według numerów w ePER jest 10, to proponuję, żeby jakoś to uporządkować.

Dlatego też sprawdziłem jaki numer katalogowy bagnetu przypisany jest do konkretnego silnika (biorąc jako podstawę pojemność i moc silnika) i tak:

silniki benzynowe:

poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu

1.2 16V - 80 KM - 55191663 -

1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm

1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm

1.6 16V - 105 KM - 55355262 -

1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm

2.4 20V - 170 KM - 46434390 -

Silniki diesel:

1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm

1.9 16V - 126 KM - 46528359 -

1.9 16V - 136 KM - 46528359 -

1.9 16V - 140 KM - 46528359 -

1.9 16V - 150 KM - 55206077 -

Jak widać do wszystkich silników diesel'a osimiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru poziomu oleju.

I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie.

Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika 1.4).

post-149827-14352519230352_thumb.jpg

Z całym szacunkiem, ale właściwy pomiar wg mnie powinien wyglądać tak:

Miarka2.jpeg.92a8447ce389123d82ba60211029626a.jpeg

 

I wtedy wszystko się zgadza.

 

Pozdrawiam Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.