Jump to content

Śruby antykradzieżowe do felg - przydatne?


GalaktycznyMlotChwaly
 Share

Recommended Posts

Tak się zastanawiam nad śrubami antykradzieżowymi do felg. W serwisie mówił mi gość, że ich stosowanie raczej mija się z celem, bo nawet gówniarzeria może nabić na nie jakiś klucz i odkręcić.

Felgi też mam raczej zwyczajne, niemniej felga + opona daje już 800 złociszy, a to może kogoś skusić. Na osiedlu mamy ostatnio falę wandalizmu i kradzieży (w kwietniu musiałem zmienić lusterko+2 opony, niedawno widziałem Modusa bez kół i tarcz hamulcowych, ostatnio Yaris bez dwóch alusów, sporo aut bez tablic rejestr., włamania do garaży itp. - Policja mówi, że nie mają zgłoszeń... pad.gif )

W związku z tym pytanie czy macie jakieś zdanie w kwestii wspomnianych śrub/nakrętek antykradzieżowych?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam, śpię spokojniej. Wydatek znikomy a może jakiemuś kretynowi nie będzie się chciało szarpać.

Dodatkowo w moich felgach śruby są osadzone głębiej i na nakrętce mam dodatkowo założony kapselek (był w komplecie). Wkomponował się idealnie i miejsce na śrubę jest zakryte 'na gładko'. Niby pierdoła ale palcami się tego nie wydłubie.

Link to comment
Share on other sites

> Tak - według mnie zbędny "gadżet", który jedynie poprawia samopoczucie...

Jak masz gówniane felgi za 1000zł to moze tak. Siostrze w zeszlym roku w Audi A8 odkrecili 4 zwykle sruby a antykradziezowych nie mogli i zostawili. A miala komplet nowych 19 wartosci jakies 7000zł.

Link to comment
Share on other sites

Sruba srubie nierowna , Sa i takie bardzo gowniane , ktore odkrecisz zwyklym kluczem do kol , sa takie na ktore nabijesz nasadke , ale sa i dobre sruby . Wazne tez zeby sruby nie bylo jak chwycic np zabka . Popatrz , poszukaj a zobaczysz jak jedne sie roznia od drugich . Przy wymianie kol raczej duzego problemu tez nie stanowaia .

Ja kiedys nie mialem zlodziejek i felgi sobie odjechaly frown.gif , teraz mam takie srednie , ale jestem minimalnie spokojniejszy , ze jakby co zlodzieje pojda do auta, ktore to nie maj zlodziejek , zawsze to ciutkie szybciej = bezpieczniej dla zlodzieja , Aczkolwiek jak ktos bardzo sie nakreci , to i tak ukrade , chodzby z calym autem zlosnik.gif

np. takie sa juz troche lepsze niz te z wystajacymi odlewami

http://www.motoallegro.pl/item1149910733_sruby_do_kol_zlodziejki_nissan_navara_d40.html

Link to comment
Share on other sites

> np takie sa juz troche lepsze niz te z wystajacymi odlewami

> http://www.motoallegro.pl/item1149910733_sruby_do_kol_zlodziejki_nissan_navara_d40.html

..te mają "regularny" kształt w serwisie audi zanabyłem (250 złotówek) ale mają kształ tego wyżłobienia nieregularny, tak jakby ktoś sobie poprostu "dżownicę" rozłożył zlosnik.gif ...spokój ducha bezcenny

Link to comment
Share on other sites

takie które są wyfrezowane wewnątrz i okrągłe od zewnątrz jest poważnie trudno odkręcić, tym bardziej jak otwór w feldze jest dosyć mały

ale to co kupił mój ojciec do kół to porażka...frez na zewnątrz, na upartego nabijam mniejszy klucz i na bank odkręce

jedno jest pewne, że wiele osób stosuje zabezpieczenia do felg stalowych co już całkowicie mija się z celem, bo cały łepek śruby jest na zewnątrz

Link to comment
Share on other sites

> ..te mają "regularny" kształt w serwisie audi zanabyłem (250 złotówek) ale mają kształ tego

> wyżłobienia nieregularny, tak jakby ktoś sobie poprostu "dżownicę" rozłożył ...spokój

> ducha bezcenny

nie chcialo mi sie szukac, ale wlasnie chodzi mi o to zeby byly wyfrezowane wewnatrz , a na zewnatrz gladkie

Link to comment
Share on other sites

> na te śruby są sposoby i np taki kosztuje ok. 50 zł

aha...na pewno zlosnik.gif spróbuj założyć tą nasadkę na śrubę, która siedzi w gnieździe głębokim na jakieś 5 cm i gniazdo ma średnicę niewiele większą od łba śruby wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> aha...na pewno spróbuj założyć tą nasadkę na śrubę, która siedzi w gnieździe głębokim na jakieś 5

> cm i gniazdo ma średnicę niewiele większą od łba śruby

nakładasz ją tak samo jak nasadkę od kopletu

Link to comment
Share on other sites

> Jak masz gówniane felgi za 1000zł to moze tak.

A co to za różnica? Kradną nawet stalówki - powiem więcej, znacznie częściej kradną typowe felgi gdyż jest je łatwiej sprzedać od takich "Twojej sisotry za 7000zł"

> Siostrze w zeszlym roku w Audi A8 odkrecili 4 zwykle

> sruby a antykradziezowych nie mogli i zostawili. A miala komplet nowych 19 wartosci jakies

> 7000zł.

Hmmm coś mi się wydaje że... hmmm

Złodziej głupi nie jest i nie zaczyna odkręcać śrub zwykłych w momencie gdy ma 1 śrubę zabezpieczającą... No chyba że jest pewny że ją odkręci (co uwierz mi problemem nie jest przy zastosowaniu odpowiedniej nasadki o wartości stalowej felgi 13")... a pod koniec "roboty" warunki nie będą sprzyjające do dalszej kradzieży (czyt. - ktoś idzie itp)... efekt czy miałbyś dziesięć śrub zabezpieczających czy zero i tak by nie ukradł tej felgi...

Na potwierdzenie że zabezpieczenia są praktycznie nic nie warte - jedź do pierwszego lepszego gumiarza, popros o wymianę opon i zostaw auto - nie będzie dzwonił i nie będzie prosił o klucz...

Nakrętki antykradzieżowe może pomogą na "14 letnich łebków", chociaż wątpie bo takich też stać na wydanie 30-40zł i odkręcają każdą śrubę...

Link to comment
Share on other sites

> Skoro właściciel samochodu może kupić śruby z nakładką do odkręcania to niby dlaczego złodziej nie

> może zrobić tego samego?

O ile faktycznie z kazdym zabezpieczeniem mozna dac sobie rade - w jakis tam sposob . To tu to akurat jest pewien problem , bo tych nakladek musialbym miec przy sobie na pewno ponad 1000 .

Wiec raczej szukaja innych sposob niz szukanie gdzies ori. nakladki

Link to comment
Share on other sites

> Na potwierdzenie że zabezpieczenia są praktycznie nic nie warte - jedź do pierwszego lepszego

> gumiarza, popros o wymianę opon i zostaw auto - nie będzie dzwonił i nie będzie prosił o

Prawda.

Nie mogłem odstawić sam auta na wymiane drążków więc poporsiłem o tę przyslugę żonę. Wcześniej wrzuciłem do auta specjalny klucz do alu felg.

Po tygodniu kiedy odebrała auto przyjechałem obejrzeć a ona wręczyła mi kluczyki i klucz do zabezpieczeń z uśmiechem mówiąć, żę wyjęła aby mi nie ukradli facepalm.gif

Link to comment
Share on other sites

> O ile faktycznie z kazdym zabezpieczeniem mozna dac sobie rade - w jakis tam sposob . To tu to

> akurat jest pewien problem , bo tych nakladek musialbym miec przy sobie na pewno ponad 1000 .

> Wiec raczej szukaja innych sposob niz szukanie gdzies ori. nakladki

Ale w sporej części przypadków jest tak że ktoś sobie upatrzy felgi. Sprawdzi zabezpieczenie i załatwi sobie klucz do tego. Tak naprawdę chyba jedynym, skutecznym zabezpieczeniem jest dobre AC.

Link to comment
Share on other sites

> Tylko to ma średnicę zewnętrzną jak nasadka od kompletu 32mm - nałożysz na śrubę, którą przykręcona

> jest alufelga?

wydaje mi się, ze ta nasadka uniwersalna ma takie same średnice jak nasadka z kompletu śrub. Ruchowe szpilki zapewniają dostosowanie do wzorku w nakrętce ... i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

> wydaje mi się, ze ta nasadka uniwersalna ma takie same średnice jak nasadka z kompletu śrub.

> Ruchowe szpilki zapewniają dostosowanie do wzorku w nakrętce ... i po sprawie.

Wydaje Ci się zlosnik.gif

Mam taką nasadkę i właśnie na tym polega jej uniwersalność. Możesz jej użyć do okręcenia nakrętki M8 ale i M12. średnica zewn. tego wynalazku to jakieś 40-45mm, więc nie masz szans zastosować tego do odkręcenia śruby w kole. Zresztą - mimo, że mam dobrej firmy taką nasadkę, to nie zawsze zdaje egzamin - bolce mają jednak delikatny ruch na boki i próba odkręcenia śruby torx, ale o bardzo niskim łbie - nie udała się wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Wydaje Ci się

> Mam taką nasadkę i właśnie na tym polega jej uniwersalność. Możesz jej użyć do okręcenia nakrętki

> M8 ale i M12. średnica zewn. tego wynalazku to jakieś 40-45mm, więc nie masz szans zastosować

> tego do odkręcenia śruby w kole. Zresztą - mimo, że mam dobrej firmy taką nasadkę, to nie

> zawsze zdaje egzamin - bolce mają jednak delikatny ruch na boki i próba odkręcenia śruby torx,

> ale o bardzo niskim łbie - nie udała się

no to znaczy całe szczęście zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Przecinak + młotek i odkręcamy

no to życzę Ci powodzenia u mnie

w alu mam tak głęboko osadzone śruby + dodatkowo tak głębokie gniazda śrub, że większością kluczy do kół, nie odkręcisz normalnej śruby

a co dopiero mówić o kombinowaniu z zabezpieczającą zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> no to życzę Ci powodzenia u mnie

> w alu mam tak głęboko osadzone śruby + dodatkowo tak głębokie gniazda śrub, że większością kluczy

> do kół, nie odkręcisz normalnej śruby

> a co dopiero mówić o kombinowaniu z zabezpieczającą

Felgi nie odkręcą to szyby + blachy pójdą (ku nauce)

Link to comment
Share on other sites

> W związku z tym pytanie czy macie jakieś zdanie w kwestii wspomnianych śrub/nakrętek

> antykradzieżowych?

Tak. Kiedyś miałem, ale wyrzuciłem z hukiem gdy złapałem gumę w śnieżnej brei i przez to draństwo się nie dało zmienić koła.

Link to comment
Share on other sites

> O ile faktycznie z kazdym zabezpieczeniem mozna dac sobie rade - w jakis tam sposob . To tu to

> akurat jest pewien problem , bo tych nakladek musialbym miec przy sobie na pewno ponad 1000 .

> Wiec raczej szukaja innych sposob niz szukanie gdzies ori. nakladki

Troche pracowalem w serwisie kol. Praktycznie wszystkie sruby zabezpieczajace da sie zdjac bez klucza w kilka minut.

Nie bede mowil czym i jak.

Link to comment
Share on other sites

> Troche pracowalem w serwisie kol. Praktycznie wszystkie sruby zabezpieczajace da sie zdjac bez

> klucza w kilka minut.

> Nie bede mowil czym i jak.

To może z drugiej strony: podaj przykłady tych, których nie da się zdjąć bez klucza w kilka minut grinser006.gifok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Przecinak + młotek i odkręcamy

Jak masz łby na wierzchu. A jak są głęboko schwane to taki przecinak możesz sobie w d..pe wsadzić. Wiem co mówię bo zgubiłem tą nakładkę na łeb śruby i musiałem koło zdjąć. Wcale to nie jest takie łatwe do zdjęcia.

Boa

Link to comment
Share on other sites

> Ale przecież taką śrubę się normalnie odkręca jak każdą inną...?

Tak, w warunkach "laboratoryjnych". Ale nie na śniegu w syfie, gdy zapcha się błotem. Na początek źle wejdzie nasadka, zetnie się śruba lub ona i potem to już kaplica.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Pozwolę sobie odświeżyć wątek. Konkretnie pytanie co do Sicustar. Producent reklamuje, że 400 możliwych kombinacji.

Mnie interesuje czy w procesie produkcji, dystrybucji na rynek faktycznie wypuszczane są śruby we wszystkich 400 kombinacjach.

Ktoś się tym może interesował?

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie odświeżyć wątek. Konkretnie pytanie co do Sicustar. Producent reklamuje, że 400 możliwych kombinacji.

Mnie interesuje czy w procesie produkcji, dystrybucji na rynek faktycznie wypuszczane są śruby we wszystkich 400 kombinacjach.

Ktoś się tym może interesował?

Jak nie upilnujesz u gumiarzy to Ci pneumatycznym kluczem obrobia nasadke ktora możesz domówić za kilka € u producenta majac kod swojej kombinacji klucza.Swoją drogą gumiarze maja tez swoje "nasadki" którymi takie śruby zabezpieczajace ściągaja bez większych problemów.Oba opisane warianty przerobiłem na przykładzie śrub McGard

Link to comment
Share on other sites

warto polecam zabezpieczenia mcgarda, naprawdę dają radę

Tez mam. Jak zgubiłem do nich klucz to niestety tylko wtórnik trza bylo zamówić z tej firmy po specjalnym kodzie, co poszło gładko. 100 zl i z Niemiec dosłali! Inaczej tylko rozwiercanie... Nie odkręcisz tych srob czymkolwiek innym.
Link to comment
Share on other sites

> i jak to działa?

te "igły" są ruchome i dopasowuję się do nietypowych kształtów ok.gif

Byc moze. Mysle jednak ze tyle aut bez zrób stoi, ze złodziej musiałby mieć zamoienie dokladnie na takie felgi, żeby się bawić w odkręcanie mcgarda.
Link to comment
Share on other sites

IMO warte zachodu te śruby. Jeżeli mamy samochód z którego często kradną koła, to tym bardziej warto (np. w Wawie słyszałem że kradną felgi z Toyot i wszelkich VW-pochodnych). Miałem śruby zabezpieczające już w kilku samochodach i kiedyś być może dzięki temu mój samochód rano miał koła, a kilka stojących na ulicy tego szczęścia nie miało. Być może i są alternatywne metody do ściągnięcia tego zabezpieczenia, jednakże jest to dodatkowa komplikacja dla złodzieja i jako taka jest warta swojej ceny. Jeśli złodziej ma kombinować, to wybierze inny samochód gdzie zrobi to bez wysiłku. Kupuję zawsze markowe McGard i nie dostrzegłem by to jakoś w czymś mi osobiście przeszkadzało (a koła często wymieniam sam)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.