Skocz do zawartości

po wymianie rozrząd piszczy


jerryjm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka dni temu wymieniłem rozrząd. Po wymianie jak zwiększam obroty do ok 2000 i więcej to zaczyna piszczeć, wydaje taki metaliczny świst. Ten dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Jechać na reklamację czy trochę jeszcze poczekać aż sie pasek "ułoży"? Przejechałem dopiero jakieś 300 km..

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze to pasek klinowy a nie rozrzad ? Jestes pewny ?

Hmm pewności 100% nie mam bo może to ten pasek klinowy. W sumie sa blisko siebie...Po badaniu osłuchowym stawiałem raczej na rozrzad. Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem obrotów a piszczeniem paska klinowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem

> obrotów a piszczeniem paska klinowego?

Oczywiscie, jak najbardziej. Jednak jesli jestes ,,swiezo" po wymianie, na twoim miejscu bym podjechal do tego warsztatu. Niech poprawia. Ewentualnie moze lozysko alternatora, tylko dlaczego akurat po wymianie rozrzadu mialo by pasc lozysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm pewności 100% nie mam bo może to ten pasek klinowy. W sumie sa blisko siebie...Po badaniu

> osłuchowym stawiałem raczej na rozrzad. Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem

> obrotów a piszczeniem paska klinowego?

to zdejmij pasek napędu akcesoriów to będziesz wiedział co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwonilem do mechanika i powiedzial ze to piszczy rolka napinająca pasek wieloklinowy/wielorowkowy

> i że ją trzeba wymienić razem z paskiem...

> sam nie wiem....

być może ma rację, ale to przecież można był stwierdzić przy wymianie całości i wtedy wymienić a nie znowu zakładać starą wyeksploatowaną część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwonilem do mechanika i powiedzial ze to piszczy rolka napinająca pasek wieloklinowy/wielorowkowy

> i że ją trzeba wymienić razem z paskiem...

> sam nie wiem....

Conajmniej to jest dziwne, ze mechanik taka robote odwalil. Rolka stara zostala, ok zalozmy ze zostaje, ale wtedy gdy jest sprawna. Czyli wiedzial ze rolka jest do wymiany, a mimo tego,poskladal i tak oddal auto wlascicielowi. Podjedz niech sprawdzi. Ja nie potrafie zrozumiec takiego zachowania mechanika.

Tak jak napisalem. Niech sprawdzi co to piszczy. Zapytaj tez dlaczego tobie nie powiedzial o zuzytej rolce.

Edit. Wlasnie doczytalem o ktora rolke chodzi. Co nie zmienia faktu ze mechanik o tym wiedzial i sam teraz tobie o tym powiedzial. Tylko dlaczego nie przy odbiorze auta z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniał kol. Krzysiek82, zdejmij pasek i odpal silnik. będziesz pewien, że to nie rozrząd. Jeśli to napinacz to też warto go wymienić (albo chociaż samą rolkę) zwłaszcza, że wydaje takie dźwięki. Szkoda by było żeby się zatarła i przegrzała pasek. A te wieloklinowe paski pękając lubią, niczym bat, łapać za najdroższe elementy osprzętu i je odrywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam nie wiem....

Ja spytałbym się tego mechanika czy przypadkiem (!) przy składaniu nie wstawił jakiegoś zawieruszonego starego napinacza. Jeśli przed wymianą rozrządu nic nie piszczało, masz pełne prawo domagać się usunięcia tej przypadłości, ale jeśli będziesz i tak musiał napinacz wymienić to jedź do innego fachowca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wspomniał kol. Krzysiek82, zdejmij pasek i odpal silnik. będziesz pewien, że to nie rozrząd.

czy dobrze się domyślam, że aby zdjąć pasek trzeba odkręcić rolkę z napinacza (ewentualnie ją poluzować)? a jeśli tak to może wystarczy wymienić samą rolkę bez wymiany paska. Zawsze to taniej i może dam rade sam. Czy jest taka możliwość że rolka jest źle dokręcona albo wystarczy ją tylko nasmarować jakimś smarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja spytałbym się tego mechanika czy przypadkiem (!) przy składaniu nie wstawił jakiegoś

> zawieruszonego starego napinacza. Jeśli przed wymianą rozrządu nic nie piszczało, masz pełne

> prawo domagać się usunięcia tej przypadłości,

bywa różnie, czasami montaż i demontaż powoduje, że potem są już jazdy, co nie zmienia faktu, że powinien sprawdzić zanim założy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bywa różnie, czasami montaż i demontaż powoduje, że potem są już jazdy, co nie zmienia faktu, że

> powinien sprawdzić zanim założy.

Jeżeli pasek chodzi równo po rolce to możesz spróbować wymienić ale może lepiej będzie zdjąć pasek (ten od osprzętu oczywiście) i odpalić samochód. Jak będzie piszczeć to znaczy że nie w tym problem a jak piszczenie ustanie to będzie znacznie łatwiej dalej diagnozować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój znajomy miał ostatnio podobny przypadek i okazało się że winny był nowy pasek który zamontowali przy wymianie rozrządu. Faktura powierzchni zewnętrznej paska była taka, że piszczał w pewnym zakresie obrotów na styku z rolką. Wymiana paska na egzemplarz innego producenta pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.