jerryjm Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Witam, Kilka dni temu wymieniłem rozrząd. Po wymianie jak zwiększam obroty do ok 2000 i więcej to zaczyna piszczeć, wydaje taki metaliczny świst. Ten dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Jechać na reklamację czy trochę jeszcze poczekać aż sie pasek "ułoży"? Przejechałem dopiero jakieś 300 km.. Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Moze to pasek klinowy a nie rozrzad ? Jestes pewny co do zrodla tych dzwiekow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Jedź. Na niskich obrotach. Może to być alternator, ale nie warto ryzykować uszkodzenia paska przez zły montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerryjm Napisano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > Moze to pasek klinowy a nie rozrzad ? Jestes pewny ? Hmm pewności 100% nie mam bo może to ten pasek klinowy. W sumie sa blisko siebie...Po badaniu osłuchowym stawiałem raczej na rozrzad. Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem obrotów a piszczeniem paska klinowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem > obrotów a piszczeniem paska klinowego? Oczywiscie, jak najbardziej. Jednak jesli jestes ,,swiezo" po wymianie, na twoim miejscu bym podjechal do tego warsztatu. Niech poprawia. Ewentualnie moze lozysko alternatora, tylko dlaczego akurat po wymianie rozrzadu mialo by pasc lozysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerryjm Napisano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2010 dzięki za odpowiedzi... jutro zrobię test ze spryskaniem paska wodą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 > dzięki za odpowiedzi... jutro zrobię test ze spryskaniem paska wodą... Kontrolka ladowania nie zarzy sie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > Hmm pewności 100% nie mam bo może to ten pasek klinowy. W sumie sa blisko siebie...Po badaniu > osłuchowym stawiałem raczej na rozrzad. Ale czy może być zależność pomiędzy zwiekszaniem > obrotów a piszczeniem paska klinowego? to zdejmij pasek napędu akcesoriów to będziesz wiedział co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerryjm Napisano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > to zdejmij pasek napędu akcesoriów to będziesz wiedział co i jak. dzwonilem do mechanika i powiedzial ze to piszczy rolka napinająca pasek wieloklinowy/wielorowkowy i że ją trzeba wymienić razem z paskiem... sam nie wiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > dzwonilem do mechanika i powiedzial ze to piszczy rolka napinająca pasek wieloklinowy/wielorowkowy > i że ją trzeba wymienić razem z paskiem... > sam nie wiem.... być może ma rację, ale to przecież można był stwierdzić przy wymianie całości i wtedy wymienić a nie znowu zakładać starą wyeksploatowaną część. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > dzwonilem do mechanika i powiedzial ze to piszczy rolka napinająca pasek wieloklinowy/wielorowkowy > i że ją trzeba wymienić razem z paskiem... > sam nie wiem.... Conajmniej to jest dziwne, ze mechanik taka robote odwalil. Rolka stara zostala, ok zalozmy ze zostaje, ale wtedy gdy jest sprawna. Czyli wiedzial ze rolka jest do wymiany, a mimo tego,poskladal i tak oddal auto wlascicielowi. Podjedz niech sprawdzi. Ja nie potrafie zrozumiec takiego zachowania mechanika. Tak jak napisalem. Niech sprawdzi co to piszczy. Zapytaj tez dlaczego tobie nie powiedzial o zuzytej rolce. Edit. Wlasnie doczytalem o ktora rolke chodzi. Co nie zmienia faktu ze mechanik o tym wiedzial i sam teraz tobie o tym powiedzial. Tylko dlaczego nie przy odbiorze auta z warsztatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 Jak wspomniał kol. Krzysiek82, zdejmij pasek i odpal silnik. będziesz pewien, że to nie rozrząd. Jeśli to napinacz to też warto go wymienić (albo chociaż samą rolkę) zwłaszcza, że wydaje takie dźwięki. Szkoda by było żeby się zatarła i przegrzała pasek. A te wieloklinowe paski pękając lubią, niczym bat, łapać za najdroższe elementy osprzętu i je odrywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacem Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > sam nie wiem.... Ja spytałbym się tego mechanika czy przypadkiem (!) przy składaniu nie wstawił jakiegoś zawieruszonego starego napinacza. Jeśli przed wymianą rozrządu nic nie piszczało, masz pełne prawo domagać się usunięcia tej przypadłości, ale jeśli będziesz i tak musiał napinacz wymienić to jedź do innego fachowca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerryjm Napisano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > Jak wspomniał kol. Krzysiek82, zdejmij pasek i odpal silnik. będziesz pewien, że to nie rozrząd. czy dobrze się domyślam, że aby zdjąć pasek trzeba odkręcić rolkę z napinacza (ewentualnie ją poluzować)? a jeśli tak to może wystarczy wymienić samą rolkę bez wymiany paska. Zawsze to taniej i może dam rade sam. Czy jest taka możliwość że rolka jest źle dokręcona albo wystarczy ją tylko nasmarować jakimś smarem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > Ja spytałbym się tego mechanika czy przypadkiem (!) przy składaniu nie wstawił jakiegoś > zawieruszonego starego napinacza. Jeśli przed wymianą rozrządu nic nie piszczało, masz pełne > prawo domagać się usunięcia tej przypadłości, bywa różnie, czasami montaż i demontaż powoduje, że potem są już jazdy, co nie zmienia faktu, że powinien sprawdzić zanim założy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 > bywa różnie, czasami montaż i demontaż powoduje, że potem są już jazdy, co nie zmienia faktu, że > powinien sprawdzić zanim założy. Jeżeli pasek chodzi równo po rolce to możesz spróbować wymienić ale może lepiej będzie zdjąć pasek (ten od osprzętu oczywiście) i odpalić samochód. Jak będzie piszczeć to znaczy że nie w tym problem a jak piszczenie ustanie to będzie znacznie łatwiej dalej diagnozować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 A mój znajomy miał ostatnio podobny przypadek i okazało się że winny był nowy pasek który zamontowali przy wymianie rozrządu. Faktura powierzchni zewnętrznej paska była taka, że piszczał w pewnym zakresie obrotów na styku z rolką. Wymiana paska na egzemplarz innego producenta pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.