kkkaras Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Witam szanownych kacikow Tak jak w temacie mam problem z oponami przednimi (Pirelli 6000) w rozmiarze 185/60/14 ktore mam zalozone na przednia os (napedowa). Okolo 3 tygodni temu wieczorem myslalem ze zlapalem gume. Zalozylem dojazdowke i na nastepny dzien mialem pojechac do zakladu by ja naprawiono. Niestety nastepnego dnia w poludnie zauwazylem ze w drugim kole rowniez nie ma powietrza. Wulkanizator nie zauwazyl w kolach zadnej dziury, jedynie w jednym powietrze uciekalo miedzy felga a opona. Przesmarowal swoim mazidlem i bylo wszystko w porzadku. Niestety dzisiaj sytuacja sie powtorzyla - podczas jazdy nagle zeszlo cale powietrze z jednego kola, a opona zsunela sie z felgi. Pojechalem do innego wulkanizatora ktory od razu powiedzial ze ta opona jest za waska do tej felgi (aluminiowa, od wewnetrznej strony jest napisane 6J - szerokosc felgi?). Ale po nadmuchaniu zalozylem do auta i powietrze nie ucieka. I teraz pytania: jak poradzic sobie z problemem ktory polega, jak sie domyslam, na zsuwaniu sie opony z felgi? Czy mozliwe jest ze powietrze powoli ucieka jakas szparka miedzy opona a felga? Z felg zluszcza sie lakier w kilku miejscach, moze tam byc nieszczelnosc ktorej efekty bylyby po 3 tygodniach? Czy te opony sa za waskie do felg? Przepraszam za skomplikowany opis i z gory dziekuje za odpowiedzi i podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 Szerokość felg jest idealna do tego rozmiaru opon. Jedź do innego wulkanizatora, niech zdejmie opony, przeczyści szczotką ranty felg, pryśnie sprayem miejsca przylegania i gotowe. Może ten poprzedni zastosował najtańszą pastę montażową do gó..na nie podobną. Są takie pasty, które wysychają rok, albo i dłużej, nie powinno się ich stosować do opon bezdętkowych. Dobra pasta wysycha w kilkanaście minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 tak jak kolega radzi najlepiej podjechac do jakiegos innego wulkanizatora moze to byc efekt slabego mazidla ktore slabo trzyma/uszczelnia sam mialem kiedys taki przypadek w sluzbowym aucie czasem po wyjezdzie z zakretu zostawalem z 2 kapciami a opony zakladalo 3 roznych fachmanow ( opony Kleber ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 problem raczej tkwi w feldze, może jest przerdzewiała i tam schodzi powietrze jedz do innego wullkanizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > problem raczej tkwi w feldze, może jest przerdzewiała i tam schodzi powietrze > jedz do innego wullkanizatora Quote: Pojechalem do innego wulkanizatora ktory od razu powiedzial ze ta opona jest za waska do tej felgi (aluminiowa, od wewnetrznej strony jest napisane 6J - szerokosc felgi?). Ale po nadmuchaniu zalozylem do auta i powietrze nie ucieka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Quote: > Pojechalem do innego wulkanizatora ktory od razu powiedzial ze ta opona jest za waska do tej felgi > (aluminiowa, od wewnetrznej strony jest napisane 6J - szerokosc felgi?). Ale po nadmuchaniu > zalozylem do auta i powietrze nie ucieka. (podobno aluminiowe tez rdzewieja, to nie jest czysty metal alu tylko jakis stop). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > (podobno aluminiowe tez rdzewieja, to nie jest czysty metal alu tylko jakis stop). czystym aluminium to możesz się bawić jak modeliną (no prawie), takie ma ciekawe właściwości. obręcze kół robi się z odlewniczych stopów aluminium (wieloskładnikowe siluminy). stopy aluminium korodują, owszem, ale warstwa Al2O3 jest nieprzepuszczalna, cyzli jak już się Aluminium pokryje warstwą tlenku to bez uszkodzeń powłoki nie będzie korodować dalej. Dlatego na allegro można sobie znaleźć obręcze z lat 60-tych. do autora wątku: -sprawdzić czy aby na pewno felga nie jest krzywa (rant) i czy nie ma żadnych ubytków. -sprawdzić stan opony, może stopka została uszkodzona przy zakładaniu albo drutówka jest przerwana opona nie powinna się zsunąć nawet przy bardzo niskim ciśnieniu, masz dobrze dobrany rozmiar opon do felg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Czy na tych felgach byl problem przy innych oponach? mozna na wyważarce szczota druciana przejechac miejsca gdzie opona przylega do felgi, ewentualnie silikon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > mozna na wyważarce szczota druciana przejechac miejsca gdzie opona przylega do felgi, ewentualnie > silikon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 tak czytam ten wątek i jestem w szoku o czym wy piszecie... poważnie myślicie, że ten smar ma za zadanie uszczelniać oponę międzu felgą żeby powietrze nie uchodziło??? przecież to tylko smar... a może to ja jestem w błędzie? bo widziałem kiedyś zakładaną oponę bez smarowania i powietrze wcale nie uchodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > tak czytam ten wątek i jestem w szoku o czym wy piszecie... > poważnie myślicie, że ten smar ma za zadanie uszczelniać oponę międzu felgą żeby powietrze nie > uchodziło??? tak, do tego (między innymi) on jest. Powierzchnia felgi i stopka opony mogą być delikatnie nierówne, pasta uszczelnia. Poza tym zapobiega przesuwaniu się opony po feldze. Spadki ciśnienia i tak są, ale mniejsze. > przecież to tylko smar... > a może to ja jestem w błędzie? bo widziałem kiedyś zakładaną oponę bez smarowania i powietrze wcale > nie uchodziło jak długo i w jakich warunkach przeprowadzałeś badanie? Wyobraź sobie, że na przykład w rajdach szutrowych opony sa "klejone" tak mocną pastą że ciężko je później oderwać od felgi przy zdejmowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > jak długo i w jakich warunkach przeprowadzałeś badanie? > Wyobraź sobie, że na przykład w rajdach szutrowych opony sa "klejone" tak mocną pastą że ciężko je > później oderwać od felgi przy zdejmowaniu. jazda jeden sezon od połowy marca do listopada to dobrze się kiedyś dowiedzieć o właściwościach tego smaru będę kazał nakładać tego dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Ludzie o czym wy w ogole piszecie.zaden z was nie ma chyba pojecia o wulkanizacji. smar ktorym sie smaruje opone stosuje sie tylko i wylacznie do ulatwienia zalozenia i napompowania opony, mozna zalozyc opone na felge bez tego smaru ale jest wieksze prawdopodobienstwo uszkodzenia tej czesci ktora przylega do felgi oraz prawdopodobienstwo rozerwania opony podczas napompowywania ( wtedy gdy slyszymy jak opona strzela 2 razy ) najprawdopodobniej problemem jest aluminiowa felga ktora od srodka oksyduje i tamtedy moze sie wydostawac powietrze. najklepiej wyczyscic papierem sciernym na wiertarce albo recznie do golego aluminium , pozniej nakladasz na felge taki specjalny uszczelniacz ( bodajrze na silce on jest zrobiony ) rant opony od wewnatrz mozna przeczyscic np benzynka ekstrakcyjna i nie ma mozliwosci innej zeby powietrze uciekalo PS. mozesz sprawdzic czy nie ma wycieku w okolicach wentyla (guma parcieje ) a wentyl podczas jazdy pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.