Skocz do zawartości

Jak ustawić rozrząd w 1.2 16V - PILNE


dippaolo

Rekomendowane odpowiedzi

Pany, sprawa pilna panic.gif. Jak ustawić rozrząd w 1.2 16V? Silnik był rozebrany ale ani blokady ani znaki nie zostały porobione na wałkach. Jak to teraz ugryźć, gdzie szukać znaków? Jeżeli blokady są niezbędne to jak dokładnie ich użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany, sprawa pilna . Jak ustawić rozrząd w 1.2 16V? Silnik był rozebrany ale ani blokady ani znaki

> nie zostały porobione na wałkach. Jak to teraz ugryźć, gdzie szukać znaków? Jeżeli blokady są

> niezbędne to jak dokładnie ich użyć?

Bez blokad ciezko. Ja dorabialem sam sobie blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko - tzn nie możliwe? Chodzi o to, że nie wiem czy załatwię blokady? A jak z blokadami się

> ustawia?

Bez blokad niemożliwe, bo po ustawieniu dokręca się dużym momentem koło napędzające rozrząd i musisz mieć coś co będzie trzymać wałek rozrządu zablokowany.

Do samego ustawienia rozrządu po wymianie paska wystarczy jedna blokada - wkręcana od przodu w głowiczkę od strony kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez blokad niemożliwe, bo po ustawieniu dokręca się dużym momentem koło napędzające rozrząd i

> musisz mieć coś co będzie trzymać wałek rozrządu zablokowany.

> Do samego ustawienia rozrządu po wymianie paska wystarczy jedna blokada - wkręcana od przodu w

> głowiczkę od strony kolektora wydechowego.

Walki już zblokowane, ale jest jedno ale...

Silnik został odprężony o 1,5mm - czy w takim przypadku trzeba luzować koło napędzające wałki i od nowa ustawiać? Bo teraz jest tak, że jak zablokujemy wałki to wałem można obracać, ale jak założymy pasek to jest chyba małe przesunięcie i już chyba tłoki opierają się o zawory bo nie można zrobić obrotu.

Jeżeli te 1,5mm nie robi różnicy to może szklanki na zaworach wydechowych mają inną wysokość niż szklanki na zaworach ssących (wypadły i były wkładane od nowa) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założymy pasek to jest chyba małe przesunięcie i już chyba tłoki opierają się o zawory bo nie

> można zrobić obrotu.

a tłoki/wał w jakiej pozycji ustawiłeś? Bo przy poprawnym ustawieniu wszystkiego nie ma opcji na spotkanie tłoków z zaworami, tym bardziej przy odpręzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tłoki/wał w jakiej pozycji ustawiłeś? Bo przy poprawnym ustawieniu wszystkiego nie ma opcji na

> spotkanie tłoków z zaworami, tym bardziej przy odpręzeniu.

Na kole zamachowym jest znak, ustawiam go na zero i pierwszy tłok jest wówczas na samej gorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na kole zamachowym jest znak, ustawiam go na zero i pierwszy tłok jest wówczas na samej gorze.

na kole zamachowym jest znak i jego nie ruszasz.

Na kole fonicznym jest ktopka, jest to blokada tego koła do przykręcania we właściwej pozycji. Ustawaisz wał wg tego znaku na przeciw czujnika połozenia wału. Do tego wykręcasz dwie pierwsze świece. W otwory wkładasz dwa pręty o równej dłufości. Na wale nasadką 15 kręcisz tak długo za pręty będą w mijance. Czyli tłoki będą w połowie cylindra. Wtedy wałki w blokade i zakładasz pasek.

Kapujesz? Widzę, ze nie odrobiłeś zadania domowego i nie poszukałeś instrukcji jak ustawić roazrząd... Nie ładnie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na kole zamachowym jest znak i jego nie ruszasz.

> Na kole fonicznym jest ktopka, jest to blokada tego koła do przykręcania we właściwej pozycji.

> Ustawaisz wał wg tego znaku na przeciw czujnika połozenia wału. Do tego wykręcasz dwie

> pierwsze świece. W otwory wkładasz dwa pręty o równej dłufości. Na wale nasadką 15 kręcisz tak

> długo za pręty będą w mijance. Czyli tłoki będą w połowie cylindra. Wtedy wałki w blokade i

> zakładasz pasek.

> Kapujesz? Widzę, ze nie odrobiłeś zadania domowego i nie poszukałeś instrukcji jak ustawić

> roazrząd... Nie ładnie

Kurde, Lesiu, czego ty tak późno do kompa siadasz? Ja sobie wolne wziąłem , żeby auto złożyć wszystko w pośpiechu bo dzień krótki i tak jak piszesz nie poczytałem o rozrządzie.

pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde, Lesiu, czego ty tak późno do kompa siadasz? Ja sobie wolne wziąłem , żeby auto złożyć

> wszystko w pośpiechu bo dzień krótki i tak jak piszesz nie poczytałem o rozrządzie.

tak jak pisałem, looknij na koło foniczne, tam będziesz widział gdzie jest ten cypek który je blokuje w odpowiedniej pozycji, cypek na przeciw (nie przy) czujnika połozenia wału. Dwa pręty w świece (ja uzywam elektrody spawalnicze) i ustawiasz tłoki w połowie, pręty muszą się mijać. Ustawiasz pasek, skręcasz. Naciągasz rolkę na maxa... Wyjmujesz pręty, wyjmujesz blokade i kręcisz kluczem na wale kilka obrotów testowych calość. Jak pokręcisz i nic nie blokuje to luzujesz rolkę napinacza i naciągasz ją na gotowo na znaczek na napinaczu.

To chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Rozrząd założony smile.gif ale....

pojawił się kolejny problem. Jak auto odpali, zaraz gaśnie, potem próba ponownego odpalenia i rozrusznik kręci tak lekko jak by świece były wykręcone. Odczekam 30min, próba odpalenia, odpala (kręci pod obciążeniem i czuć że jest kompresja), gaśnie i znowu ma lekko jak kręcę rozrusznikiem. O co mu chodzi?

Padło podejrzenie, że zawór ciśnienia oleju się zabrudził (zawiesił, popsuł) i nie reguluje ciśnienia oleju, co powoduje, że szklanki się "zawieszają"a jak postoi to ciśnienie oleju spada i zawory się zamykają.

Dobrze kombinujemy? Jak tak to jak sprawdzić ten zawór i w którym on jest miejscu?

Chyba że jakieś inne pomysły ktoś ma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK. Rozrząd założony ale....

> pojawił się kolejny problem. Jak auto odpali, zaraz gaśnie, potem próba ponownego odpalenia i

> rozrusznik kręci tak lekko jak by świece były wykręcone. Odczekam 30min, próba odpalenia,

> odpala (kręci pod obciążeniem i czuć że jest kompresja), gaśnie i znowu ma lekko jak kręcę

> rozrusznikiem. O co mu chodzi?

> Padło podejrzenie, że zawór ciśnienia oleju się zabrudził (zawiesił, popsuł) i nie reguluje

> ciśnienia oleju, co powoduje, że szklanki się "zawieszają"a jak postoi to ciśnienie oleju

> spada i zawory się zamykają.

> Dobrze kombinujemy? Jak tak to jak sprawdzić ten zawór i w którym on jest miejscu?

> Chyba że jakieś inne pomysły ktoś ma

odpala na 4 garki czy na mniejsza ilosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpala na 4 garki czy na mniejsza ilosc

Ciężko powiedzieć bo odpala dosłownie na 2s i gaśnie, z dźwięku mogę tylko wywnioskować że pracuje normalnie, potem brak kompresji i po ok 30min znowu jest kompresja.

Dodam jeszcze, że przy drugiej próbie odpalenia ciśnienie oleju wywinęło z jednej strony uszczelkę od filtra oleju. rzygnął olejem na ścianę na odległość ok 2m i wysokość 1,5m,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko powiedzieć bo odpala dosłownie na 2s i gaśnie, z dźwięku mogę tylko wywnioskować że pracuje

> normalnie, potem brak kompresji i po ok 30min znowu jest kompresja.

> Dodam jeszcze, że przy drugiej próbie odpalenia ciśnienie oleju wywinęło z jednej strony uszczelkę

> od filtra oleju. rzygnął olejem na ścianę na odległość ok 2m i wysokość 1,5m,

A dobrze zalozyles UPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dobrze zalozyles UPG?

Dobrze dobrze smile.gif Napisami do góry. Napisy znajdują się przy kolektorze dolotowym.

Może jeszcze dziś wyciągnę pompę olejową i ją przeczyszczę.

Ten zaworek da się jakoś sprawdzić mając wyciągniętą pompę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa zdjęta. Wydaje mi się, że znalazłem winowajce całego zamieszania. Na sprężynce był opiłek. Na zdjęciu widać gdzie był zaworek. W środku widać że jest jakaś tulejka w którą wchodzi sprężynka z mniejszą tulejką. Tej tulejki zaznaczonej numerem jeden na rysunku nie mogę wyjąć ani ruszyć w żądną stronę, wydaje mi się, że jest zblokowana frown.gif bo powinna się moim zdaniem ruszać w dół i w górę aby otwierała kanały upustowe zaznaczone nr. 2.

284215046-pompa.JPG

284215050-zaworek.JPG

post-58913-1435250983259_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przypuszczałem. Zaworek się zaciął, pompa wyczyszczona, zaworek śmiga - auto odpaliło od pierwszego rotfl.gif

Wracając do rozrządu - jakie to proste 893goodvibes.gif Tylko szukać i czytać się nie chciało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> Tak jak przypuszczałem. Zaworek się zaciął, pompa wyczyszczona, zaworek śmiga - auto odpaliło od

> pierwszego

> Wracając do rozrządu - jakie to proste Tylko szukać i czytać się nie chciało

witam mam pytanko trzeba blokować dwa wałki czy wyatarczy jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.