dippaolo Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Pany, sprawa pilna . Jak ustawić rozrząd w 1.2 16V? Silnik był rozebrany ale ani blokady ani znaki nie zostały porobione na wałkach. Jak to teraz ugryźć, gdzie szukać znaków? Jeżeli blokady są niezbędne to jak dokładnie ich użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba306 Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Pany, sprawa pilna . Jak ustawić rozrząd w 1.2 16V? Silnik był rozebrany ale ani blokady ani znaki > nie zostały porobione na wałkach. Jak to teraz ugryźć, gdzie szukać znaków? Jeżeli blokady są > niezbędne to jak dokładnie ich użyć? Bez blokad ciezko. Ja dorabialem sam sobie blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Bez blokad ciezko. Ja dorabialem sam sobie blokady. Ciężko - tzn nie możliwe? Chodzi o to, że nie wiem czy załatwię blokady? A jak z blokadami się ustawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba306 Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Prosto. Wkrecasz blokujesz walki. Potem odpowiedniu ustawiasz tloki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Było.. Poszukaj w szukajce. Tam dokładnie chyba kol. Green to trafnie opisał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Ciężko - tzn nie możliwe? Chodzi o to, że nie wiem czy załatwię blokady? A jak z blokadami się > ustawia? Bez blokad niemożliwe, bo po ustawieniu dokręca się dużym momentem koło napędzające rozrząd i musisz mieć coś co będzie trzymać wałek rozrządu zablokowany. Do samego ustawienia rozrządu po wymianie paska wystarczy jedna blokada - wkręcana od przodu w głowiczkę od strony kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Bez blokad niemożliwe, bo po ustawieniu dokręca się dużym momentem koło napędzające rozrząd i > musisz mieć coś co będzie trzymać wałek rozrządu zablokowany. > Do samego ustawienia rozrządu po wymianie paska wystarczy jedna blokada - wkręcana od przodu w > głowiczkę od strony kolektora wydechowego. Walki już zblokowane, ale jest jedno ale... Silnik został odprężony o 1,5mm - czy w takim przypadku trzeba luzować koło napędzające wałki i od nowa ustawiać? Bo teraz jest tak, że jak zablokujemy wałki to wałem można obracać, ale jak założymy pasek to jest chyba małe przesunięcie i już chyba tłoki opierają się o zawory bo nie można zrobić obrotu. Jeżeli te 1,5mm nie robi różnicy to może szklanki na zaworach wydechowych mają inną wysokość niż szklanki na zaworach ssących (wypadły i były wkładane od nowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > założymy pasek to jest chyba małe przesunięcie i już chyba tłoki opierają się o zawory bo nie > można zrobić obrotu. a tłoki/wał w jakiej pozycji ustawiłeś? Bo przy poprawnym ustawieniu wszystkiego nie ma opcji na spotkanie tłoków z zaworami, tym bardziej przy odpręzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > a tłoki/wał w jakiej pozycji ustawiłeś? Bo przy poprawnym ustawieniu wszystkiego nie ma opcji na > spotkanie tłoków z zaworami, tym bardziej przy odpręzeniu. Na kole zamachowym jest znak, ustawiam go na zero i pierwszy tłok jest wówczas na samej gorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Na kole zamachowym jest znak, ustawiam go na zero i pierwszy tłok jest wówczas na samej gorze. na kole zamachowym jest znak i jego nie ruszasz. Na kole fonicznym jest ktopka, jest to blokada tego koła do przykręcania we właściwej pozycji. Ustawaisz wał wg tego znaku na przeciw czujnika połozenia wału. Do tego wykręcasz dwie pierwsze świece. W otwory wkładasz dwa pręty o równej dłufości. Na wale nasadką 15 kręcisz tak długo za pręty będą w mijance. Czyli tłoki będą w połowie cylindra. Wtedy wałki w blokade i zakładasz pasek. Kapujesz? Widzę, ze nie odrobiłeś zadania domowego i nie poszukałeś instrukcji jak ustawić roazrząd... Nie ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > na kole zamachowym jest znak i jego nie ruszasz. > Na kole fonicznym jest ktopka, jest to blokada tego koła do przykręcania we właściwej pozycji. > Ustawaisz wał wg tego znaku na przeciw czujnika połozenia wału. Do tego wykręcasz dwie > pierwsze świece. W otwory wkładasz dwa pręty o równej dłufości. Na wale nasadką 15 kręcisz tak > długo za pręty będą w mijance. Czyli tłoki będą w połowie cylindra. Wtedy wałki w blokade i > zakładasz pasek. > Kapujesz? Widzę, ze nie odrobiłeś zadania domowego i nie poszukałeś instrukcji jak ustawić > roazrząd... Nie ładnie Kurde, Lesiu, czego ty tak późno do kompa siadasz? Ja sobie wolne wziąłem , żeby auto złożyć wszystko w pośpiechu bo dzień krótki i tak jak piszesz nie poczytałem o rozrządzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > Kurde, Lesiu, czego ty tak późno do kompa siadasz? Ja sobie wolne wziąłem , żeby auto złożyć > wszystko w pośpiechu bo dzień krótki i tak jak piszesz nie poczytałem o rozrządzie. tak jak pisałem, looknij na koło foniczne, tam będziesz widział gdzie jest ten cypek który je blokuje w odpowiedniej pozycji, cypek na przeciw (nie przy) czujnika połozenia wału. Dwa pręty w świece (ja uzywam elektrody spawalnicze) i ustawiasz tłoki w połowie, pręty muszą się mijać. Ustawiasz pasek, skręcasz. Naciągasz rolkę na maxa... Wyjmujesz pręty, wyjmujesz blokade i kręcisz kluczem na wale kilka obrotów testowych calość. Jak pokręcisz i nic nie blokuje to luzujesz rolkę napinacza i naciągasz ją na gotowo na znaczek na napinaczu. To chyba tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2010 OK. Rozrząd założony ale.... pojawił się kolejny problem. Jak auto odpali, zaraz gaśnie, potem próba ponownego odpalenia i rozrusznik kręci tak lekko jak by świece były wykręcone. Odczekam 30min, próba odpalenia, odpala (kręci pod obciążeniem i czuć że jest kompresja), gaśnie i znowu ma lekko jak kręcę rozrusznikiem. O co mu chodzi? Padło podejrzenie, że zawór ciśnienia oleju się zabrudził (zawiesił, popsuł) i nie reguluje ciśnienia oleju, co powoduje, że szklanki się "zawieszają"a jak postoi to ciśnienie oleju spada i zawory się zamykają. Dobrze kombinujemy? Jak tak to jak sprawdzić ten zawór i w którym on jest miejscu? Chyba że jakieś inne pomysły ktoś ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > Na kole zamachowym jest znak, ustawiam go na zero i pierwszy tłok jest wówczas na samej gorze. tłoki w 16 powinny byc ustawione dokładnie w połowie i 1 powinien schodzic w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > OK. Rozrząd założony ale.... > pojawił się kolejny problem. Jak auto odpali, zaraz gaśnie, potem próba ponownego odpalenia i > rozrusznik kręci tak lekko jak by świece były wykręcone. Odczekam 30min, próba odpalenia, > odpala (kręci pod obciążeniem i czuć że jest kompresja), gaśnie i znowu ma lekko jak kręcę > rozrusznikiem. O co mu chodzi? > Padło podejrzenie, że zawór ciśnienia oleju się zabrudził (zawiesił, popsuł) i nie reguluje > ciśnienia oleju, co powoduje, że szklanki się "zawieszają"a jak postoi to ciśnienie oleju > spada i zawory się zamykają. > Dobrze kombinujemy? Jak tak to jak sprawdzić ten zawór i w którym on jest miejscu? > Chyba że jakieś inne pomysły ktoś ma odpala na 4 garki czy na mniejsza ilosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > odpala na 4 garki czy na mniejsza ilosc Ciężko powiedzieć bo odpala dosłownie na 2s i gaśnie, z dźwięku mogę tylko wywnioskować że pracuje normalnie, potem brak kompresji i po ok 30min znowu jest kompresja. Dodam jeszcze, że przy drugiej próbie odpalenia ciśnienie oleju wywinęło z jednej strony uszczelkę od filtra oleju. rzygnął olejem na ścianę na odległość ok 2m i wysokość 1,5m, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Września 2010 Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > Ciężko powiedzieć bo odpala dosłownie na 2s i gaśnie, z dźwięku mogę tylko wywnioskować że pracuje > normalnie, potem brak kompresji i po ok 30min znowu jest kompresja. > Dodam jeszcze, że przy drugiej próbie odpalenia ciśnienie oleju wywinęło z jednej strony uszczelkę > od filtra oleju. rzygnął olejem na ścianę na odległość ok 2m i wysokość 1,5m, A dobrze zalozyles UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2010 > A dobrze zalozyles UPG? Dobrze dobrze Napisami do góry. Napisy znajdują się przy kolektorze dolotowym. Może jeszcze dziś wyciągnę pompę olejową i ją przeczyszczę. Ten zaworek da się jakoś sprawdzić mając wyciągniętą pompę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2010 Pompa zdjęta. Wydaje mi się, że znalazłem winowajce całego zamieszania. Na sprężynce był opiłek. Na zdjęciu widać gdzie był zaworek. W środku widać że jest jakaś tulejka w którą wchodzi sprężynka z mniejszą tulejką. Tej tulejki zaznaczonej numerem jeden na rysunku nie mogę wyjąć ani ruszyć w żądną stronę, wydaje mi się, że jest zblokowana bo powinna się moim zdaniem ruszać w dół i w górę aby otwierała kanały upustowe zaznaczone nr. 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2010 załącznik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 Tak jak przypuszczałem. Zaworek się zaciął, pompa wyczyszczona, zaworek śmiga - auto odpaliło od pierwszego Wracając do rozrządu - jakie to proste Tylko szukać i czytać się nie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentos77 Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Tak jak przypuszczałem. Zaworek się zaciął, pompa wyczyszczona, zaworek śmiga - auto odpaliło od > pierwszego > Wracając do rozrządu - jakie to proste Tylko szukać i czytać się nie chciało witam mam pytanko trzeba blokować dwa wałki czy wyatarczy jeden? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > witam mam pytanko trzeba blokować dwa wałki czy wyatarczy jeden? jak nie wyciągałeś wałków to wystarczy jeden Przy okazji, warto uzupełnić profil i napisać coś o sobie na kąciku centotowarzyskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Bez blokad niemożliwe Bullshit niedalej jak tydzień temu to robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Bullshit niedalej jak tydzień temu to robiłem da się tylko trzeba mieć troszkę cierpliwości coś o tym wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.