Skocz do zawartości

OCB z tym "tyrkoleniem"?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Kąt się przecież zmieniał To po co ustawianie co do stopnia skoro to jest bez większego znaczenia

wyobraź sobie, ze 2mm na takim kółku to będzie może ze 1`, może mniej zeby.GIF275490107-glaszcze.gif nie ma znaczenia, błąd wykonania odlewu pewnie jest większy zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potwierdzam tez mam czujnik z "regulacja" i mialem niewiem ile sposobow zamocowania i zawsze

> chodzil tak samo=tyrkolil

Moze ale blad wynikajacy z innej budowy dolnego kolka rozrzadu jest wiekszy niz 1 stopien bo klin przesuniety jest o jeden zab. Kolko ma chyba 23 zeby wiec zaplon jest przestawiony o 15 stopni i dziwne ze to chodzi wogole na kompie z 8v bo silnik 8v z zalozonym kolkiem dolnym od 16v tyrkoli na kompie z 8v masakrycznie. Chyba ze wal z 16v rozni sie od tego z 8v (ma przesuniete wyciecie na klin).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest z tym wyprzedzeniem zapłonu bo rozmawiałem kiedyś z byłym elektrykiem z fiata i mówił że zmianą kąta idzie tyrkolenie wyeliminować. Coś mówił o rozpiłowaniu koła chyba od rozrządu, ale nie pamietam bo to było bardzo dawno - jak moja fefnastka jeszcze nie tyrkoliła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś jest z tym wyprzedzeniem zapłonu bo rozmawiałem kiedyś z byłym elektrykiem z fiata i mówił że

> zmianą kąta idzie tyrkolenie wyeliminować. Coś mówił o rozpiłowaniu koła chyba od rozrządu,

> ale nie pamietam bo to było bardzo dawno - jak moja fefnastka jeszcze nie tyrkoliła ...

No to pewnie nie rozrzadu tylko fonicznego. Trzeba bedzie to sprawdzic. Dziwne tylko ze 16v nie tyrkoli na kompie z 8v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ketchup87 - ja ten wężyk z Twojego foto ( ze strony wczesniej ) mam ściagnięty i zaślepiony wlot i tez mi tyrkoli. Nie wiem ocb bo przed remontem silnik nie tyrkolił a po kapitalce zaczął tyrkolić i pływac na wolnych zaraz po zapaleniu - jak schodzi ze ssania to w pewnym momencie zaczyna strasznie falować ~300 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ketchup87 - ja ten wężyk z Twojego foto ( ze strony wczesniej ) mam ściagnięty i zaślepiony wlot i

> tez mi tyrkoli. Nie wiem ocb bo przed remontem silnik nie tyrkolił a po kapitalce zaczął

> tyrkolić i pływac na wolnych zaraz po zapaleniu - jak schodzi ze ssania to w pewnym momencie

> zaczyna strasznie falować ~300 obr/min.

Mam tak samo.

Sam robiłeś? Grzebałeś coś przy CPW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ketchup87 - ja ten wężyk z Twojego foto ( ze strony wczesniej ) mam ściagnięty i zaślepiony wlot i

> tez mi tyrkoli. Nie wiem ocb bo przed remontem silnik nie tyrkolił a po kapitalce zaczął

> tyrkolić i pływac na wolnych zaraz po zapaleniu - jak schodzi ze ssania to w pewnym momencie

> zaczyna strasznie falować ~300 obr/min.

Ruszał TPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak u was ale u mojej tyrkolenie ustąpiło po wymianie przewodów WN i świec, przed wymianą

> szarpał, nie równo pracował i na zimnym bardzo tyrkolił ale tylko na benzynie na gazie było

> nie odczuwalne

Kable zmieniłem i nie ma żadnej różnicy. Świeczki leżą, czekają na zmianę. Zobaczymy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyobraź sobie, ze 2mm na takim kółku to będzie może ze 1`, może mniej nie ma znaczenia, błąd

> wykonania odlewu pewnie jest większy

Nie pamiętasz przypadkiem jak masz mocowany CPW? Dzisiaj widziałem 1.2 16v na stole i zauważyłem, że jest inaczej niż u mnie. Ten odlew w który wkręca się filtr oleju ma oczko nad kołem do CPW. A u mnie jest inaczej. Skąd te różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak u was ale u mojej tyrkolenie ustąpiło po wymianie przewodów WN i świec, przed wymianą

> szarpał, nie równo pracował i na zimnym bardzo tyrkolił ale tylko na benzynie na gazie było

> nie odczuwalne

No to kolega pomylił pojęcia bo objaw szarpania, prychania jest w każdym silniku jak świece i kable się nadają by za psem nimi rzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to kolega pomylił pojęcia bo objaw szarpania, prychania jest w każdym silniku jak świece i kable

> się nadają by za psem nimi rzucić.

tyrkolenie jest wtedy gdy depniesz pelen but i silnik ma momenty ze nie ciagnie(nie prychanie szarpanie itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze ale blad wynikajacy z innej budowy dolnego kolka rozrzadu jest wiekszy niz 1 stopien bo klin

> przesuniety jest o jeden zab. Kolko ma chyba 23 zeby wiec zaplon jest przestawiony o 15 stopni

> i dziwne ze to chodzi wogole na kompie z 8v bo silnik 8v z zalozonym kolkiem dolnym od 16v

> tyrkoli na kompie z 8v masakrycznie. Chyba ze wal z 16v rozni sie od tego z 8v (ma przesuniete

> wyciecie na klin).

A idąc tym tropem - od czego są kółka w samochodach nietyrkolących?

Czy oryginalne kółka z Idei czy Punto nie pasują i muszą być zastępowane czymś innym ze względu na sąsiedztwo podłużnicy lub osiowość alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolo ma 60 zabkow, a dokladniej -2 wyciete. Nazwa typu zaplonu 60-2 mowi duzo.

360 stopni na 60 zębów to i tak 6 stopni na ząb. A jak pod obciążeniem zapłon jest jeszcze wyprzedzany to te 6 może trochę psuć. Czy te kompy obsługują czujnik spalania stukowego? Pewnie nie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 360 stopni na 60 zębów to i tak 6 stopni na ząb. A jak pod obciążeniem zapłon jest jeszcze

> wyprzedzany to te 6 może trochę psuć. Czy te kompy obsługują czujnik spalania stukowego?

> Pewnie nie

Niestety komp MM tego nie ogarnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolo ma 60 zabkow, a dokladniej -2 wyciete. Nazwa typu zaplonu 60-2 mowi duzo.

O czym ty piszesz?? O kole fonicznym. Przeciez nie o nie tutaj chodzi tylko o dolne kolo rozrzadu ktore ma przesuniety klin o jeden z 23 zobkow czyli tak jak pisalem wczesniej 360/23=15,65 stopnia a to juz troche jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O czym ty piszesz?? O kole fonicznym. Przeciez nie o nie tutaj chodzi tylko o dolne kolo rozrzadu

> ktore ma przesuniety klin o jeden z 23 zobkow czyli tak jak pisalem wczesniej 360/23=15,65

> stopnia a to juz troche jest.

zyli w którą mańkę należy przestawić rozrząd? cofnąć o jeden czy jeden do przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zyli w którą mańkę należy przestawić rozrząd? cofnąć o jeden czy jeden do przodu?

Nie rozrzad trzeba przestawiac a samokolko foniczne.Poza tym nie wiem czy trzeba. To jest tylko moje spostrzezenie z tym przesunietym klinem ale nie sprawdzilem tego jeszcze bo nie mam narazie w zadnym cintku 16v wlozonego zeby sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyrkolenie zastapi pare stukow i potem bedzie spokuj na amen

Pewny jesteś czy cytujesz kolegów? hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Powiedz mi w takim razie mistrzu zmiany ile stopni powoduje strzał zaworu w tłok. Wiesz? Ja akurat wiem bo raz w trasie rozrząd mi strzelił i wracałem z przedmuchami na 2 i 3 garze i rozrządzie ustawionym na oko. Z Częstochowy do Krakowa się dotargał waytogo.gif

> tak cofajcie rozrzad w 16v... najlepiej o kilka ząbków, wtedy bankowo nie bedzie tyrkolil

kmje5nze1mtisndixnti3fs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewny jesteś czy cytujesz kolegów?

> Powiedz mi w takim razie mistrzu zmiany ile stopni powoduje strzał zaworu w tłok. Wiesz? Ja akurat

> wiem bo raz w trasie rozrząd mi strzelił i wracałem z przedmuchami na 2 i 3 garze i rozrządzie

> ustawionym na oko. Z Częstochowy do Krakowa się dotargał

jakies kompleksy masz chyba... a faszystowskie obrazki to w domku na scianie sobie powieś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakies kompleksy masz chyba... a faszystowskie obrazki to w domku na scianie sobie powieś

Poprostu inne poczucie humoru. Jedni lubią jeść czekolade, inni jak im skarpety śmierdzą, są i tacy których bawi kakalak... tak ten świat jest skonstruowany waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie przestaje tyrkolić jak odłączę sondę

> co prawda samo tyrkolenie jest min, a wolne obroty bez zarzutu

> co do osiągów nie widze większej róznicy z sondą czy bez (ale w spalaniu tak)

co do tyrkolenia

program napisany przez hybę jak nie miałem kolektora 4-2-1 )bo wtedy był pisany program) auto nie tyrkoliło wcale do miało może napad jednego zatyrkolenia na bardzo długi czas

przed napisaniem programu samochodem nie dało się jeździć tak tyrkoliło, potrafiło tyrkolić nawet na 6 biegu i przez nawet 2 sekundy

po założeniu kolektora jeżdżę dalej na tym samym programie, jak auto się dobrze wygrzeje przestaje tyrkolić

najgorzej jest jak stoi długo bez odpalania (a u mnie tak ma) wtedy dość mocno tyrkoli ale jak się wygrzeje przestaje

to tyle co do tyrkolenia ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do tyrkolenia

> program napisany przez hybę jak nie miałem kolektora 4-2-1 )bo wtedy był pisany program) auto nie

> tyrkoliło wcale do miało może napad jednego zatyrkolenia na bardzo długi czas

> przed napisaniem programu samochodem nie dało się jeździć tak tyrkoliło, potrafiło tyrkolić nawet

> na 6 biegu i przez nawet 2 sekundy

> po założeniu kolektora jeżdżę dalej na tym samym programie, jak auto się dobrze wygrzeje przestaje

> tyrkolić

> najgorzej jest jak stoi długo bez odpalania (a u mnie tak ma) wtedy dość mocno tyrkoli ale jak się

> wygrzeje przestaje

> to tyle co do tyrkolenia ode mnie

Też zauważyłem, że jak auto postoi kilka dni to jakies tam objawy się pojawiają. Ogólnie im sięcej się jeździ tym lepiej motor pracuje. Przy nagrzanym motorze objaw spada praktycznie do zera. Kiedyś miałem dziwny objaw, a mianowicie auto dogrzane, jedzie elegancko, wpadłem w mgłę... i zatyrkolił.

Jutro sprawdże opcję Lesia, a mianowicie 16V na kompie 8V waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też zauważyłem, że jak auto postoi kilka dni to jakies tam objawy się pojawiają. Ogólnie im sięcej

> się jeździ tym lepiej motor pracuje. Przy nagrzanym motorze objaw spada praktycznie do zera.

> Kiedyś miałem dziwny objaw, a mianowicie auto dogrzane, jedzie elegancko, wpadłem w mgłę... i

> zatyrkolił.

> Jutro sprawdże opcję Lesia, a mianowicie 16V na kompie 8V

ja ogólnie jeżdżę bardzo mało więc przez chwilę muszę się pomęczyć później jest już ok

przydało by się napisać nowy program może by pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też zauważyłem, że jak auto postoi kilka dni to jakies tam objawy się pojawiają. Ogólnie im sięcej

> się jeździ tym lepiej motor pracuje. Przy nagrzanym motorze objaw spada praktycznie do zera.

> Kiedyś miałem dziwny objaw, a mianowicie auto dogrzane, jedzie elegancko, wpadłem w mgłę... i

> zatyrkolił.

> Jutro sprawdże opcję Lesia, a mianowicie 16V na kompie 8V

i nie bedzie tyrkolił ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak troche na temat i nie na temat powiem/spytam się 270751858-jezyk.gif

jak pojezdze sejem, zgasze go na ok 15min i odpale znowu to przy probie jazdy zaraz po odpalaniu, albo czasem po przejechaniu ok 200m zaczyna tyrkolić, tak przez ok 5s,polega to na tym, że nie wkręci powyżej 2,5k rpm nie zależnie czy mocno czy słabo naciskam pedał gazu, ale jest to identyczne jak tyrkolenie, a nawet mocniejsze. Jakieś sugestie ? hmm.gif bo nie ukrywam że mnie to irytuje czasem cfaniaczek.gif ,dodam że to się zaczeło dziać ok pół roku temu co jakiś czas, a teraz praktycznie co zgaszenie samochoda 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.